Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:27

Jans schreef:
De oprit de A2 op richting den bosch bij Vianen is ook heel hilarisch :')

Nou moet ik even denken wat je bedoelt. (ik hoef daar nooit de oprit op, ik rij er al)
Er komt op een gegeven moment een stuk weg (A12 geloof ik zo uit mijn hoofd) rechts erbij.
Dat stuk A2 is druk, dus men rijdt er niet allemaal even snel.

Hoe vaak ik rechts ingehaald word door hardrijders op de invoegende snelweg is niet te tellen.
De A4-A13 kent ook zo'n situatie.
Dan kan je dus gewoon niet 2 banen opschuiven omdat je links en rechts ingehaald wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:29

Nicolletje schreef:
en op bergweggetjes is het een ander verhaal.

:D *\o/*

Mijn zoontje noemt me ´king of drift´ ;)
Tja, ik ben tenslotte net zo oud als Keiichi Tsuchiya dus :)*

Terug naar het onderwerp: Ook hier is de maximumsnelheid net als andere verkeersregels niet iets waar je als weggebruiker een keuzeoptie over hebt.
Óf je houd je er aan óf je accepteert dat een ander het ook wel/niet kan toepassen naar eigen goedunken :)*

Ongelijke monniken; tóch gelijke kappen.
De rest is geneuzel over vermeend zelf alles beter op het netvlies hebben dan een ander.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:33

Wij vroegen ons af of er tegenwoordig extra hoge boetes op toeristen van de weg afrijden zaten :=
Waar ze in Amsterdam de toeristen (en andere voetgangers) het liefst van de weg af rijden alsof je er punten voor krijgt, was het in Spanje (Nerja en omgeving waar ik was) een totaal ander verhaal.
Zodra ik maar naar een zebrapad kéék stopten de auto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:34

Nicolletje schreef:
[***] schreef:

Nou moet ik even denken wat je bedoelt. (ik hoef daar nooit de oprit op, ik rij er al)
Er komt op een gegeven moment een stuk weg (A12 geloof ik zo uit mijn hoofd) rechts erbij.

Hoe vaak ik rechts ingehaald word door hardrijders op de invoegende snelweg is niet te tellen.
Dan kan je dus gewoon niet 2 banen opschuiven omdat je links en rechts ingehaald wordt.

Wat ook vervelend is is wanneer je vanaf de A2 komt, en je kan naar de A12 toe (je komt vanuit Richting Amsterdam) dan moet je soms ineens 3 banen naar rechts (van snelweg 1 naar 2) en als je dan rechts ingehaald wordt -:(-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:36

Nicolletje schreef:
Jans schreef:

Dat zijn gevolgen van de beprkingen van de mogelijheden en verworing van het gebruik.
In een onbeperkte wereld liggen snelwegen vrijer, met minder op-/afritten en alles met fly-overs, ruííme samenvoegingen en beperkte verkeersdichtheid.
In de werkelijkheid moeten de weggebruikers zich schikken naar de beperkingen en zich veilig voegen naar de ´zwaktsten´ die nét de minimumnorm halen.
Problemen daarmee liggen bij de ´sterkeren´ :)* In álle opzichten.

De overheid is degene die het verkeer naar de ´zwaksten´ inregelt.
Dat daarbij het spoor verlaten is, is helder. Men int liever dan dat men geld uitgeeft aan problemen opsporen.
Dit echter ontslaat de ´sterkeren´ op geen enkele wijze van welke verantwoordelijkheid ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:41

Nicolletje schreef:
, was het in Spanje (Nerja en omgeving waar ik was) een totaal ander verhaal.
Zodra ik maar naar een zebrapad kéék stopten de auto's.

In Nerja gaat men ervan uit dat een NL vrouw waarschijnlijk de weg kwijt is :P

Serieus; aan de kust en helemaal in Nerja, rijden er vaak net zoveel toeristen als spanjaarden.

Wat hier in het zuiden voor tieristen beslist éven wennen is, is dat de ´doorgaande´ weg voorrang heeft maar lang niet altijd evident is als de hoofdweg.
Ook is het hoe te rijden op een rotonde een waar enigma blijkbaar.
Menig buitenlander geeft daarom zowat per definite voorrang en dan volgen voetgangers vanzelf óók ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:44

Jans, ja bij die tunnel is dat nu.
Soms vraag ik me af wat voor architect zoiets bedenkt :?

Als je ook denkt braaf rechts te blijven houden, ga je soms zo met de baan mee de snelweg af 8)7

Huertecilla schreef:
Men int liever dan dat men geld uitgeeft aan problemen opsporen.

Weet ik niet, er worden gewoon zulke rare fouten gemaakt in de weginrichting.

Net zoiets als het verhaal dat een kruispunt per ongeluk 15 meter te klein is geworden zodat vrachtwagens geen bocht meer kunnen maken, gebouwen instorten omdat er bouwmateriaal is gebruikt voor Californische temperaturen, situaties een jaar later weer totaal omgegooid moeten worden met alle kosten erbij.

Soms begrijp ik niet wat voor slaperds er bij de overheid zitten hoor.

Huertecilla schreef:
Ook is het hoe te rijden op een rotonde een waar enigma blijkbaar.

De rotonde 3 baans Granada uit :wow:
Dat was echt het recht van de sterktste := Gooi 'm ervoor, hopen dat een ander wel oplet :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:13

Huertecilla schreef:
In Nerja gaat men ervan uit dat een NL vrouw waarschijnlijk de weg kwijt is :P

_O-
Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:
Spoorwegen uitbreiding ben ik voor, ik zou dolgraag met de trein willen, beter voor milieu, beter voor mijn beurs, beter tegen mijn verveling, maar er ligt geen spoor tussen lemmer en groningen.

Is P&R vanuit Heerenveen geen tussenoplossing? (ken de locale mogelijkheden niet)

Dan moet ik eerst met de trein naar Leeuwarden (20min), dan van Lwd naar groningen (45min) dan nog kwartier naar de uni.
En die p+r is niet gratis. Zou wel via Kampen kunenn en dan trein naar groningen, maar die reis wordt ook al te lang.
Er rijdt wel een interliner van lemmer naar groningen, maar die doet er bijna anderhalf uur over en dan moet ik nog kwartier van station naar de uni. Ik werk tussen 08 en 1730 en dat wordt dan een beetje too much.
Er zou een zuiderzeelijn komen van lelystad naar groningen via lemmer, maar helaas gaat die niet meer door.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:20

F_Orumster schreef:
Er zou een zuiderzeelijn komen van lelystad naar groningen via lemmer, maar helaas gaat die niet meer door.

Die zat al in de plannen van de opzet van de zuiderzee-polders....
Itt de opzet is Lelystad decennia geïsoleerd geweest zonder snelweg, zonder trein en doortrekken naar het noorden gaat nooit komen waarschijnlijk. Domme prioriteiten.

Die rotonde is die bij/naar Santa Fé Nicolletje. Was tot een hanvol jaar terug gewoon een viaduct bij een toegangsweg, met op-/afritten. Een chaotische, verstopte kruising met stoplichten die op groen gingen als je niet door kon rijden en op rood wanneer er ruimte kwam. Dat is anno nu een superluxe. De rotondes ín Granada zijn een stuk minder helder. Tweebaans zonder zichtbare belijning met chauffeurs die het toch al niet vatten = een breed plein om zonder richting aan te geven diagonaal over te steken :D
De rondweg west-/zuidom Granada is trouwens een _/-\o_ voorbeeld van hoe het kan en hoort. De linkerbanen stromen door en de meest rechtse is alleen voor van en naar de rotondes naar de uitvals-/toegangswegen. De één na rechtse is voor/van de volgende/vorige rotonde. Vrijwel iedereen doet dat ook heel netjes.
Links mag je 120, soms een stukje 100, rechts 80, op de afrit 60.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:07

Ik weet het even niet meer precies, we waren erg moe toen we uit Granada in de auto stapte en ik was niet de chauffeur en mijn nieuwe aankopen aan het bewonderen toen we daar reden.
Wat ik nog wel weet is dat er nagelnieuw asfalt lag en het erg relaxed reed allemaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:13

Ik heb de A2 nog niet met tunnels geprobeerd, binnenkort eens doen dus :) Maar is die oversteek zoveel problematischer dan die aan de andere kant (A12/A27/A58)?

Nicolletje schreef:
Net zoiets als het verhaal dat een kruispunt per ongeluk 15 meter te klein is geworden zodat vrachtwagens geen bocht meer kunnen maken,
Bruggen waar de bus niet meer overheen kan...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:23

Nicolletje schreef:
Wat ik nog wel weet is dat er nagelnieuw asfalt lag en het erg relaxed reed allemaal.

Ik heb vanavond een afspraak in Málaga. Is de helft van de afstand, in tijd hetzelfde en in rij-inspanning het dubbele.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:41

Shadow0 schreef:
Ik heb de A2 nog niet met tunnels geprobeerd, binnenkort eens doen dus :) Maar is die oversteek zoveel problematischer dan die aan de andere kant (A12/A27/A58)?

Ik rij zelf altijd A27-A2 en andersom.
In de tunnel moet je nu opletten dat je voor de A12 de rechterbaan pakt en voor rechtdoor de linker.
Is wel minder erg dan de voorgaande situatie, waarbij iedereen kris kras door elkaar reed.
Vanaf de ring Utrecht de A2 op heb ik laatst ook gedaan, dan rij je via de oude situatie (rechts langs de tunnel) de A2 op, even opletten is het daar.

Mijn schoonvader vond het afgelopen vakantie leuk om langs de oude kustweg (n340) van Nerja naar Malaga te rijden 8)7
We hebben er 3x zo lang over gedaan, tegen de tijd dat we in Malaga kwamen was alles dicht :roll:

Anoniem

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:37

Tenzij je op de parrallelbaan rijdt, dan is a12 ineens links en a2 rechts. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:43

Ja dat bedoel ik denk ik, dan rij je rechts langs de tunnel en is de A2 dus ineens 'ergens anders' :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:44

Ik vind dat ook altijd een naar stuk want het wemelt daar van de dolle automobilisten die wel dure autos kunnen betalen maar geen knipperlichten :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:46

Ja, maar dát is ook zo'n irritante optie op die auto's van tegenwoordig 8)7 ik snap best dat ze die dan niet meebestellen. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:47

En dan zijn ze zelf gepikeerd als ik mn knipperlicht eens vergeet :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:29

Ik sloeg gisteren de papieren Telegraaf open, een heel artikel over de trajectcontrole.
En één van de gemeentes die de eis van 100 hebben neergelegd is dus.... de gemeente waar ik woon :oo :=

Ik vind het niet vervelend om zelf 100 te moeten rijden, het vervelende aan trajectcontole vind ik dat iedereen op het moment dat ze zo'n gebied in gaan, een soort van 'offline' gaan en iederéén even snel (of langzaam) gaat zitten sukkelen.
Zo van, ik rij 95, ik blijf 95 rijden, ik rij hier en geen mens die mij nog van dit stukje weg af krijgt. :7

Als je dan een baantje op wil schuiven, zeker met drukke verkeersknooppunten, invoegstroken, vrachtwagens enz., dan kijk je naar links en zie je... een héél rijtje naast je exact 95 rijden :=
En vervolgens krijg je jezelf echt nóóit meer achter die vrachtwagen vandaan, of zie je rechts naast je invoegers in de problemen komen, of ben je net iemand met 0.5 km/u méér aan het inhalen :z die dan vervolgens door jouw toedoen achter een vrachtwagen beland.
Vervolgens moeten mensen remmen, omdat er mensen zijn die zich er maar tussen gooien, want tja, even een tikkie gas is té riskant, en hup, opstopping -O-
Laatst bijgewerkt door Nic op 19-07-12 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:31

Waar is dat gemeenteoverzicht?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:34

Geen, idee, ik citeer uit mijn hoofd:
"De gemeente Stichtse Vecht (?) houdt vast aan 100 en de gemeente De Ronde Venen heeft de deur niet helemaal gesloten, maar wil dan wel eerst weten hoe het zit met de luchtverontreiniging"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:37

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:49

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:55

Stichtse Vecht is Maarssen, Breukelen enzo. Volgens mij zijn Stichtse Vecht en Ronde Venen de enige twee gemeenten die erbij betrokken zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:22