Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:57

Goed dat de politie oproept om de foto's te verwijderen, ik vind dit ook veel te ver gaan en heb ook echt geen behoefte om zo'n foto per ongeluk tegen te komen.

Cer schreef:
Is het heel anders dan een persfoto uit een oorlogsgebied? (blonde vraag?)

Vind ik wel, die foto's moeten shockeren om ervoor te zorgen dat het op de politieke agenda blijft staan en dat mensen erover blijven nadenken. Maar als mens hoeft ik dat ook niet op de voorpagina, ik heb in dat opzicht nogal een zwakke maag.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:09

Mossel schreef:
En dan moeten er maar foto's verspreid worden op internet? Voor de trein springen vind ik indd ook niet kunnen. Maar ik vind het echt walgelijk om als omstander een foto te gaan maken en op internet te zetten :n

Helemaal mee eens :j Heb ook totaal geen respect voor jumpers, maar om nu foto's en filmpjes ervan de mediawereld in te sturen ... :n

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:19

Walgelijk. Gewoonweg walgelijk.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:21

De foto's zijn nergens meer te zien hoor

Warboel

Er zwerft op het grote boze internet ook nog ergens een filmpje van een jongen die in een rivier wilde springen maar met z'n hoofd op de betonnen rand terecht kwam. Zijn hoofd was echt finaal doormidden, ook echt een ziek filmpje :n

Jolliegirl

Warbling schreef:
Er zwerft op het grote boze internet ook nog ergens een filmpje van een jongen die in een rivier wilde springen maar met z'n hoofd op de betonnen rand terecht kwam. Zijn hoofd was echt finaal doormidden, ook echt een ziek filmpje :n

Ahh gatverdarre....

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:27

Warbling schreef:

Volgens mij heb ik die ook eens gezien. Echt zielig!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:28

Warbling schreef:

Die heb ik gezien.. Zo ontzettend zielig voor die jongen. Hoe lang hij ook nog leeft daarna.. ;(
Ik snap het niet. Ik neem aan dat het een vriendengroep was, en dus een vriend van de jongen het gefilmd heeft. Waarom wil je zo'n filmpje van je vriend verspreiden?!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:36

ik kwam er net ook een filmpje van tegen (van die jongen bij driehuis dan he). Aan de ene kant denk ik tja niet helemaal zo als het hoort, aan de andere kant zien we dagelijks doodgeschoten/vermoorde mensen en kinderen in het nieuws op tv en in de krant, waarom hier dan wel zo moeilijk over wordt gedaan...

hamsterfan

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:43

Dat is hier dus nog niet eens op 5 minuten afstand.. Ik was vandaag niet naar school gegaan (had vrij) invb pta herkansingen dus daarom was ik vrij (en ik fiets altijd onder het spoor door met het viaduct als ik naar school moet), maar ik las ook in mijn twitter timeline over dat ongeluk in driehuis en er kwamen ook foto's langs, ik vind het echt ziek dat mensen die foto delen.. Heb hem daarom ook écht niet bekeken. Vind het wel triest en ziek dat mensen dit delen.. of er überhaupt foto's van maken..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:45

ik vind zelfs het filmpje niet zo schokkend eigenlijk...
in de gemiddelde actiefilm of savonds op het nieuws zie je al erger ...

Natuurlijk wel heel eg onrespectloos van de springer om op een station te springen voor al die mensen die er niks mee te maken hebben. als je perse zelfmoord wel plegen, neem dan een overdosis of schiet een kogel door je hoofd, en zorg dat alles nadien geregeld is...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:48

Winged schreef:
Cer schreef:
:? Wat moeten ze dan doen?

Omdraaien en weggaan?

Iedereen moet zoiets een verwerken en hoe je dat doet verschilt per mens. Sommige mensen blijven kennelijk nog even. Kun je ook even bekomen van de schrik en praten met mensen die er ook bij waren.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:51

Winged schreef:
Ik ben er flink beroerd van, er is een man in Driehuis voor de trein gesprongen en wat doen mensen? Zij maken filmpjes en foto's en plaatsen die op twitter. Dit gaat IMO veel en veel te ver.

Ik vraag mij af waarom mensen dit zo doen, respect is ver te zoeken, eerder sensatiezoekerij...

Voor reacties op Twitter: [link verwijderd] (Pas op, kunnen dus ook foto's tussen zitten, dus niet alles aanklikken)

en zelf zet je hier de link neer zodat nog meer mensen die foto kunnen zien, dus zelf ben je niks beter dan zij.. :')
Laatst bijgewerkt door Neej op 28-06-12 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: URL verwijderd

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:13

Het zou je kind of familielid maar wezen die op het spoor ligt en dat er dan mensen zijn die het fotograveren voor de lol en de kick. |(

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:14

Mijn gedachten zijn bij die meneer. Een lichaam is maar een lichaam, hoe schokkend het ook is om zoiets te zien. Maar hopelijk heeft hij nu rust. Het moet vreselijk zijn om zo te lijden dat je jezelf dit wilt aandoen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:15

funnyhorses schreef:
Het zou je kind of familielid maar wezen die op het spoor ligt en dat er dan mensen zijn die het fotograveren voor de lol en de kick. |(

Ik denk niet voor de lol, ik denk vooral van schrik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:17

Ik vind het eigenlijk wel schokkend dat een aantal mensen het blijkbaar niet zo schokkend vinden.
Wat zijn wij als generatie dan eigenlijk afgestompt..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:20

De spellen voor ps3/xbox enzovoort zijn ook behoorlijk geweldadig geworden, en de jeugd gaat daar ook in mee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:24

Ik vind schokkend ook een groot woord. Vind het eerder schokkend dat zo'n egoïst voor de trein springt en de machinist en wie weet wel kinderen een levenslang trauma bezorgd.

Tsja, dat ze het op Twitter plaatsen vind ik ook wel te ver gaan hoor, maarja, als die springer niet gewild had dat hij op FB/Twitter zou komen, moest 'ie zichzelf maar van kant maken als er geen andere mensen bij zijn.
Ja, hard, ik weet het. Maar zo denk ik er nou eenmaal over..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:25

Aranel het gaat niet om die man zelf maar om zijn familie/naasten. Beetje jammer als je ineens een familielid zo moet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:25

miss_lizje schreef:
De spellen voor ps3/xbox enzovoort zijn ook behoorlijk geweldadig geworden, en de jeugd gaat daar ook in mee.

Wat een onzin :') Het is bewezen dat dat niet zo is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:26

Aranel schreef:
Ik vind schokkend ook een groot woord. Vind het eerder schokkend dat zo'n egoïst voor de trein springt en de machinist en wie weet wel kinderen een levenslang trauma bezorgd.

Tsja, dat ze het op Twitter plaatsen vind ik ook wel te ver gaan hoor, maarja, als die springer niet gewild had dat hij op FB/Twitter zou komen, moest 'ie zichzelf maar van kant maken als er geen andere mensen bij zijn.
Ja, hard, ik weet het. Maar zo denk ik er nou eenmaal over..

Mensen die zelfmoord plegen zijn vaak al zo ver heen dat ze dat niet beseffen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:27

miss_lizje schreef:

Maar zouden zij geen verschil zien dan met echt of nep? Ik zie ook weleens geweldadige films, maar dan weet je dat het nep is. Als ik zo'n zelfmoordactie zou zien zou ik echt helemaal overstuur zijn denk ik, juist omdat je weet dat het echt is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:28

Ik neem aan dat de mensen die het gezien hebben ook een soort van slachtofferhulp aangeboden krijgen?
Je kunt ze toch moeilijk zo naar huis sturen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:38

Anthea schreef:
miss_lizje schreef:

Wat een onzin :') Het is bewezen dat dat niet zo is.

Dan zou ik graag een link willen, puur uit nieuwschierigheid omdat ik persoonlijk denk dat er wel een link is.