Excessief geweld - Agente Rotterdam-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

Re: Excessief geweld - Agente Rotterdam-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:25

Ik zie 1 kind die de andere kind weg trekt om het moment dat de politie langsloopt.
Ja en...... Waar doel je op. Ze zijn bang voor de politie??
Ja dat klopt dan....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:29

Cryssie schreef:
Idd zij hebben de opdracht gegeven idd. Dat doe zij Ja. Maar oke burgemeester en rechter hebben besloten, dat ze weg moeten.

Waar hebben ze dat besloten dan?
Occupy Utrecht heeft overigens al twee keer netjes hun kamp ontruimd (met koninginnedag en met het EK.) Zonder ME.

Citaat:
En het opzoeken van geweld, waar haal je dat vandaan???

Als je de ME af wilt sturen op een groep demonstranten, dan zoek je geweld op.

Maar goed, je slaat nu gemakshalve een paar belangrijke punten uit mijn post over: het deel waarin ik schrijf dat geweld geweld uitlok. En dat je er daarom voorzichtig mee moet zijn.

En ben jij zelf verbonden aan de politie?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 13:33

Ik snap Cryssie wel.
Moet een agent het dan allemaal maar door de vingers zien...

Ik denk dat een aantal dingen hier vergeten word.. Agenten houden orde en wij, als normale forensen, profiteren daarvan..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:35

Cryssie schreef:

Dat begrijp je óók niet?
Tja, dan houdt het op.
Zorgelijk ´inzicht´ aan de zijde van de pro-politie.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:36

Doet het er iets toe of ik wel of niet verbonden ben. Maakt volgens mij helemaal niets uit. Kan het net zo goed aan jou vragen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:36

Cryssie schreef:
Ik zie 1 kind die de andere kind weg trekt om het moment dat de politie langsloopt.
Ja en...... Waar doel je op. Ze zijn bang voor de politie??
Ja dat klopt dan....

Inderdaad, dat bedoel ik. Bang voor de polite en dat klopt bepaald niet. Dat is héél diep verkeerd gezaaid met |( oogst over 15 en meer jaar.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:37

Huertecilla schreef:
Cryssie schreef:

Dat begrijp je óók niet?
Tja, dan houdt het op.
Zorgelijk ´inzicht´ aan de zijde van de pro-politie.

En wie ben jij dan wel niet??
Waar doel je op. Dat ik niet denk zoals jij.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 13:41

Citaat:
Inderdaad, dat bedoel ik. Bang voor de polite en dat klopt bepaald niet. Dat is héél diep verkeerd gezaaid met |( oogst over 15 en meer jaar

Het is een stuk respect, naar gezagdragers en voerders.
Bang, dan zullen ze waarschijnlijk iets gedaan hebben waarvan ze dondersgoed weten dat als papa en mama daarachter komen... :(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:44

Politieagenten zijn inderdaad gewoon mensen en die maken dus soms fouten. Er zijn bovendien ook een aantal die niet of maar moeilijk om kunnen gaan met het gezag wat ze hebben en daar worden 'normale forensen als wij' soms ook de dupe van. Ik heb zelf eens een akkefietje mee gemaakt met een overspannen agent (aldus zijn collega die zijn excuses aanbood toen hij zijn collega had overmeesterd en terug in de auto had gewerkt) op een zaterdagavond, nou; dat sloeg echt alles kan je je vertellen..... En zo ken ik helaas nog wel een paar voorbeelden van missers.... Zelfverdediging of even aanpakken in bepaalde situaties okay, maar als iemand al lang niks meer doet dan draai je door en ben je dus:
Afbeelding

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 13:46

Ik weet het niet hoor.

Dus bijna iedereen hier beweert nog nooit wat aan de politie te hebben gehad anders dan gezeik?
Toch knap. Gezeik heb ik nooit met ze, sterker ze helpen me..

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:50

Ik vraag me weleens af hoe de mensen het zonder politie zien. Wat als ze er nou helemaal niet waren.....

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 13:51

Cryssie schreef:
Ik vraag me weleens af hoe de mensen het zonder politie zien. Wat als ze er nou helemaal niet waren.....

Een hoop dronken mensen op straat ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:51

Lieffiefi schreef:
Agenten houden orde en wij, als normale forensen, profiteren daarvan..

Je bedoelt dat ze incassobureau voor elke km. te snel of elke meter te weing afstand zijn?
Dat klopt.
Het is maar waar je prioriteieten liggen.
Ikzelf heb liever wat minder agenten die radar- en video-apparatuur bedienen en wat meer om ´s nachts op tijd bij meldingen te zijn.

Ideaal is dat niemand een klap oploop, maar ik heb liever dat zíj onverhoopt een tik oplopen bij het een burger op gepaste wijze aanhouden dan dat die burger die tik oploopt.
De agent heeft een wettelijke machtspositie ondersteund door training en een skala aan wapens. DAT MOET STRAK AAN BANDEN LIGGEN OM MISBRUIK TE VOORKOMEN, juíst omdat onder de laag van professie en training een agent ook een mens is met angsten, emoties en eigenbelangen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:52

Heel veel verkrachters, inbrekers, overvallers, mishandelingen, rellen noem maar op

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 13:57

Citaat:
Je bedoelt dat ze incassobureau voor elke km. te snel of elke meter te weing afstand zijn?
Dat klopt.
Het is maar waar je prioriteieten liggen.
Ikzelf heb liever wat minder agenten die radar- en video-apparatuur bedienen en wat meer om ´s nachts op tijd bij meldingen te zijn.

Ideaal is dat niemand een klap oploop, maar ik heb liever dat zíj onverhoopt een tik oplopen bij het een burger op gepaste wijze aanhouden dan dat die burger die tik oploopt.
De agent heeft een wettelijke machtspositie ondersteund door training en een skala aan wapens. DAT MOET STRAK AAN BANDEN LIGGEN OM MISBRUIK TE VOORKOMEN, juíst omdat onder de laag van professie en training een agent ook een mens is met angsten, emoties en eigenbelangen.

Laatste reactie.
Ja, voor die drie kilometer die jij te hard rijdt, voor de ventje wat zonder helm op de scooter zit, voor die man die zn blikje op straat dondert.
Want wat een klootzakken zijn die politiemensen!

Hoe durven ze dat ventje een boete te geven?
Hoe durven ze die dronken kerel van de weg te trekken?!
Hoe kunnen ze, ingrijpen bij een vechtpartij!

Wat een idioten zijn die politielui!

Ik respecteer ze omdat zij diegene zijn die die klootzakken van de weg trekken, dat ventje de les lezen over een schedelbasisfractuur, de straat indirect schoonhouden, en geweld stoppen!
Denk daar dan eens aan in plaats van dat kortszichtige gedrag!
Dan moet je niet te hard rijden. Het is jouw voet op het gaspedaal, niet die van hun.
En dan moet je op tijd betalen, krijg je ook geen incasseburo op je dak.

Hoe kortzichtig kun je zijn!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:59

Lieffiefi schreef:
Citaat:
Inderdaad, dat bedoel ik. Bang voor de polite en dat klopt bepaald niet. Dat is héél diep verkeerd gezaaid met |( oogst over 15 en meer jaar

Bang, dan zullen ze waarschijnlijk iets gedaan hebben waarvan ze dondersgoed weten dat als papa en mama daarachter komen... :(

Respect is niet hetzelfde als angst.
Ervan uitgaan dat het terugdeinzen voor agenten wel een schuldgevoel zal zijn is wel héél erg naar conclusie springen.
Je ziet dat ze angst hebben voor de politie. Zelfs met een ´schuldgevoel´ zou dat verkeerd zijn want er behoort vertrouwen in de rechtvaardigheid van de agent te zijn.

De politie zit klen tussen de politiek en de burgerij.
Ze behoort professioneel genoeg te zijn om te zien dat die niet aan de burgerij ligt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:00

Mijn huisarts heeft mij nooit iets fout gedaan.
Toch ben ik bang van die man. OOk van de tandarts.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:00

Zijn er hier mensen die beweren dat er geen politie meer zou moeten zijn..?
Er zijn wel veel mensen die willen dat de politie erkent dat ze soms fouten maken, dat zou al heel fijn zijn. Ik heb er el zo één getroffen die zijn excuses aanbood, prima gebaar op dat moment en nee, we waren niet dronken, hadden niemand verkracht of mishandeld, niks gestolen en niks van een ander vernield, we waren alleen op de fiets naar huis van het ene dorp naar het andere. :)

En als je te hard rijdt heb je die boete gewoon verdiend natuurlijk haha! :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:06

Lieffiefi schreef:
Ja, voor die drie kilometer die jij te hard rijdt, voor de ventje wat zonder helm op de scooter zit, voor die man die zn blikje op straat dondert.
Want wat een klootzakken zijn die politiemensen!

Wie heeft het over ´klootzakken´???

Ik heb het slechts over een in mijn ogen totaal verkeerde prioriteit.
Wel tijd en aandacht voor geld innen voor dat blikje en 3 km te hard maar geen middelen voor op tijd reageren.

Als dan dat ventje wat zonder helm op de brommer zit met grof geweld en tig man uit vier patrouillewagens gearresteerd wordt is dat mijns inziens misbruik van macht en middelen waarmee ook misdaad bestreden had kunnen worden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:09

Geen agenten geeft veel burgers die hun eigendommen en familie en vrienden beschermen op wat voor een manier dan ook. Die eigen rechter worden en daar na handelen. Denk dat als de burger meer mag/kan er minder criminaliteit komt. Nu mag je nog niet eens een inbreker neer slaan of aan een lantarenpaal vast binden. Ben je strafbaar jij straf inbreker vrij uit met smartengeld. Leuk geregeld hier.

Wel of geen helm, wel of geen gordel het is voor mij een keuze van deze mensen of ze het wel of niet dragen. Ze zijn hiermee geen gevaar voor overige weggebruikers. Dus laat ze ergens anders zich druk over maken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:09

Ik.
Want het gros ziet ze namelijk zo.

Ik heb laatst bezoek gehad. Van de ''verkrachter van de Bernisse'. Voor hij opgepakt was.
Die 2 pony's die je in beeld zag bij Opsporing verzocht, zijn van mij.

Verkeerde prioriteiten?
Ik belde en ze waren er hoor!
Het ligt er denk ik grotendeels aan hoe de melder de melding brengt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:10

aikon schreef:
Geen agenten geeft veel burgers die hun eigendommen en familie en vrienden beschermen op wat voor een manier dan ook. Die eigen rechter worden en daar na handelen. Denk dat als de burger meer mag/kan er minder criminaliteit komt. Nu mag je nog niet eens een inbreker neer slaan of aan een lantarenpaal vast binden. Ben je strafbaar jij straf inbreker vrij uit met smartengeld. Leuk geregeld hier.

Wel of geen helm, wel of geen gordel het is voor mij een keuze van deze mensen of ze het wel of niet dragen. Ze zijn hiermee geen gevaar voor overige weggebruikers. Dus laat ze ergens anders zich druk over maken.

Als je een doodswens hebt.. Ga er dan voor. Niet die helm of gordel dragen.
Heb je het weleens van de andere kant bekeken?
Agenten kunnen jou van het wegdek schrapen hoor.. Als je door de voorruit vliegt.

Ik ga aan het werk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:14

Lieffiefi schreef:
Mijn huisarts heeft mij nooit iets fout gedaan.
Toch ben ik bang van die man. OOk van de tandarts.

Misschien moet je eens naar een psycholoog dan?
Dat is mijns inziens niet normaal namelijk.

Mijn zoontje is nomale behamel, niet bang van de huisarts, niet van de tandarts en *\o/* _/-\o_ naar politie en guardia civil. Hij ziet het allemaal net als de brandweer en andere 112 hulpverlening; vreselijk zinvolle kundige hulp.

Respect is iets anders dan angst.
´Respect´ op basis van angst is geen respect maar gewoon angst.
Maar ja, op een ruiterforum zijn degenen die niet op basis van P+ opleiden/rijden ook lid van een splintergroep.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:19

Lieffiefi schreef:
Citaat:

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Mijn dochter van 9 is ook bang als er een politieagent in haar buurt komt. Waarom weet ik niet, we hebben haar niet bang gemaakt, maar op de één of andere manier vindt ze ze doodeng.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:23

Citaat:
Misschien moet je eens naar een psycholoog dan?
Dat is mijns inziens niet normaal namelijk.

Duidelijk niet bekend met het 'Wittejasseneffect''.