Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cryssie schreef:Idd zij hebben de opdracht gegeven idd. Dat doe zij Ja. Maar oke burgemeester en rechter hebben besloten, dat ze weg moeten.
Citaat:En het opzoeken van geweld, waar haal je dat vandaan???
Cryssie schreef:Ik zie 1 kind die de andere kind weg trekt om het moment dat de politie langsloopt.
Ja en...... Waar doel je op. Ze zijn bang voor de politie??
Ja dat klopt dan....
Citaat:Inderdaad, dat bedoel ik. Bang voor de polite en dat klopt bepaald niet. Dat is héél diep verkeerd gezaaid metoogst over 15 en meer jaar
Lieffiefi schreef:Agenten houden orde en wij, als normale forensen, profiteren daarvan..
Citaat:Je bedoelt dat ze incassobureau voor elke km. te snel of elke meter te weing afstand zijn?
Dat klopt.
Het is maar waar je prioriteieten liggen.
Ikzelf heb liever wat minder agenten die radar- en video-apparatuur bedienen en wat meer om ´s nachts op tijd bij meldingen te zijn.
Ideaal is dat niemand een klap oploop, maar ik heb liever dat zíj onverhoopt een tik oplopen bij het een burger op gepaste wijze aanhouden dan dat die burger die tik oploopt.
De agent heeft een wettelijke machtspositie ondersteund door training en een skala aan wapens. DAT MOET STRAK AAN BANDEN LIGGEN OM MISBRUIK TE VOORKOMEN, juíst omdat onder de laag van professie en training een agent ook een mens is met angsten, emoties en eigenbelangen.
Lieffiefi schreef:Citaat:Inderdaad, dat bedoel ik. Bang voor de polite en dat klopt bepaald niet. Dat is héél diep verkeerd gezaaid metoogst over 15 en meer jaar
Het is een stuk respect, naar gezagdragers en voerders.
Bang, dan zullen ze waarschijnlijk iets gedaan hebben waarvan ze dondersgoed weten dat als papa en mama daarachter komen...
Lieffiefi schreef:Ja, voor die drie kilometer die jij te hard rijdt, voor de ventje wat zonder helm op de scooter zit, voor die man die zn blikje op straat dondert.
Want wat een klootzakken zijn die politiemensen!
aikon schreef:Geen agenten geeft veel burgers die hun eigendommen en familie en vrienden beschermen op wat voor een manier dan ook. Die eigen rechter worden en daar na handelen. Denk dat als de burger meer mag/kan er minder criminaliteit komt. Nu mag je nog niet eens een inbreker neer slaan of aan een lantarenpaal vast binden. Ben je strafbaar jij straf inbreker vrij uit met smartengeld. Leuk geregeld hier.
Wel of geen helm, wel of geen gordel het is voor mij een keuze van deze mensen of ze het wel of niet dragen. Ze zijn hiermee geen gevaar voor overige weggebruikers. Dus laat ze ergens anders zich druk over maken.
Lieffiefi schreef:Mijn huisarts heeft mij nooit iets fout gedaan.
Toch ben ik bang van die man. OOk van de tandarts.
Lieffiefi schreef:Citaat:Inderdaad, dat bedoel ik. Bang voor de polite en dat klopt bepaald niet. Dat is héél diep verkeerd gezaaid metoogst over 15 en meer jaar
Het is een stuk respect, naar gezagdragers en voerders.
Bang, dan zullen ze waarschijnlijk iets gedaan hebben waarvan ze dondersgoed weten dat als papa en mama daarachter komen...