Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:22

Lauralco schreef:
cp112: dat zou betekenen dat je alleen chirurg of rechter zou willen worden omdat je daarmee veel geld verdient?
Ik denk dat een stukje idealisme en persoonlijke voldoening in je werk ook een heel belangrijke rol speelt.

Ja dat is logisch, nu wel. Maar als jij weet ik hoeveel voor je studie moet betalen en je net zoveel krijgt als de vuilnisman of iemand die een veel lagere opleiding heeft. Krijg je nooit je studiegeld eruit natuurlijk.

Maar denk ook dat je zeker beloond mag worden voor zulke banen. Als je ziet wat voor een uren zo iemand maakt.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:24

Ik heb er dan ook persoonlijke ervaringen mee.
Zowel van dichtbij, als minder dicht.
Ook in verband met mijn studie kom ik er mee in contact , en ik ken behoorlijk veel mensen die er mee in aanraking gekomen zijn. Mijn beeld over de zorginstelling (maar ik ben uit Belgie, dus mss is het hier minder positief als in Nederland) is over het algemeen niet positief te noemen.
De mensen die er werken doen hun best, maar de mensen die er belanden zijn vaak mensen die bestempeld worden als gek, terwijl ze eigenlijk helemaal niet gek zijn. Maar zo wel behandeld worden en zo nog meer over zichzelf gaan twijfelen.

En dan heb ik ergens fout gelezen want ik had begrepen dat als er onteigend werd en mensen geen bezit meer hadden, dit niet betekent dat de overheid alles bezit. Dat het dus algemeen bezit zou zijn, en niet dat de overheid aan de basis van alles staat. Als dat het geval is, tja, dan is het natuurlijk minder ideaal :)

Maar soit, is dit een partij die in Nederland al in de verkiezingen zit, of trachten zij daarbinnen te raken? (Ben zelf namelijk van Belgie en hou me niet echt bezig met Nederlandse politiek, die van ons is zelf al moeilijk te volgen ^^)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:25

cp112 schreef:
Lauralco schreef:
cp112: dat zou betekenen dat je alleen chirurg of rechter zou willen worden omdat je daarmee veel geld verdient?
Ik denk dat een stukje idealisme en persoonlijke voldoening in je werk ook een heel belangrijke rol speelt.

Ja dat is logisch, nu wel. Maar als jij weet ik hoeveel voor je studie moet betalen en je net zoveel krijgt als de vuilnisman of iemand die een veel lagere opleiding heeft. Krijg je nooit je studiegeld eruit natuurlijk.

Maar denk ook dat je zeker beloond mag worden voor zulke banen. Als je ziet wat voor een uren zo iemand maakt.

Daar ben ik het mee eens. Tuurlijk is het een stukje idealisme en een stukje persoonlijke voldoening. Maar als jij van te voren al weet dat je jaren en jaren en jaren gaat moeten studeren, ontzettend lange dagen moet gaan maken, veel moet leren en dat je genadeloos afgerekend wordt op ieder foutje, dan is het niet echt motiverend om te weten dat iemand die een simpel ongeschoold baantje doet hetzelfde geld krijgt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:25

t enige goeie van de hele lijst onzin is het uit de EU stappen en weg met de onzin van brussel
verder vind ik t nogal onzin op papier in een kroeg verzonnen :')

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:29

cp112 schreef:
Lauralco schreef:

Dan ga je uit van het huidige systeem en dan kan ik je volgen ja. Maar in een systeem waar iedereen hetzelfde verdient en gelijke kansen krijgt om te studeren, hoeveel mensen kiezen dan evengoed voor chirurgie, gewoon omdat ze het een fijn vinden om zieke mensen te helpen. Het zou zomaar kunnen dat er nog steeds genoeg mensen dit willen doen, ook al krijgen ze er niet meer voor betaald.

Vjestagirl

Re: Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:31

En baantjes als kassajuffrouw, toiletjuffrouw, schoonmaakster, helpdeskmedewerker, bollensteker, putjes schepper etc. dan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:34

Lauralco schreef:
Dan ga je uit van het huidige systeem en dan kan ik je volgen ja. Maar in een systeem waar iedereen hetzelfde verdient en gelijke kansen krijgt om te studeren, hoeveel mensen kiezen dan evengoed voor chirurgie, gewoon omdat ze het een fijn vinden om zieke mensen te helpen. Het zou zomaar kunnen dat er nog steeds genoeg mensen dit willen doen, ook al krijgen ze er niet meer voor betaald.

Denk ook eens aan banen die veel meer risico met zich mee neemt.

Mijn oom bijv, is rechercheur bij de politie. Die zit bij grote ongevallen oid meestal in zo'n hok van de ME wat ze erbij zetten van waaruit alles geregeld wordt.
Niet altijd direct gevaarlijk. Maar als ik soms hoor wat die meemaakt, met zelfmoord, mensen die hun kinderen neerschieten etc etc.... Pffff, dat neem je aan het eind van de dag echt allemaal mee naar huis. Ik vind dat zoiemand meer verdiend! dan iemand die een simpel baantje heeft zonder veel voorstudie. Of gewoon een 'veilig' baantje.

Maar denk ook aan bijv brandweer, advocaten en rechters (hoe vaak worden die wel niet bedreigd), en zo zijn er nog veel meer.

Die mensen riskeren soms hun leven voor een ander. Die verdienen letterlijk meer in mijn ogen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:37

cp112 schreef:

Mijn oom bijv, is rechercheur bij de politie. Die zit bij grote ongevallen oid meestal in zo'n hok van de ME wat ze erbij zetten van waaruit alles geregeld wordt.
Niet altijd direct gevaarlijk. Maar als ik soms hoor wat die meemaakt, met zelfmoord, mensen die hun kinderen neerschieten etc etc.... Pffff, dat neem je aan het eind van de dag echt allemaal mee naar huis. Ik vind dat zoiemand meer verdiend! dan iemand die een simpel baantje heeft zonder veel voorstudie. Of gewoon een 'veilig' baantje.

Maar denk ook aan bijv brandweer, advocaten en rechters (hoe vaak worden die wel niet bedreigd), en zo zijn er nog veel meer.

Die mensen riskeren soms hun leven voor een ander. Die verdienen letterlijk meer in mijn ogen.

Maar is dat ook niet een stuk persoonlijke keuze en interesse?

Misschien kan dat wel leiden tot mensen die eens gaan doen wat ze écht willen doen, en niet omdat ze meer zullen verdienen?

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:37

Vjestagirl schreef:
En baantjes als kassajuffrouw, toiletjuffrouw, schoonmaakster, helpdeskmedewerker, bollensteker, putjes schepper etc. dan?

Ik denk dat ieder mens verschillende wensen en interesses heeft. Niet iedereen zal ook chirurg kunnen of willen worden en zijn prima tevreden met een baan als kassajuffrouw bijvoorbeeld. Dat is alleen maar prima want om de maatschappij goed te laten functioneren hebben we alle beroepsgroepen nodig. Ik geloof niet dat ieder mens van nature lui is en het liefst zijn hand ophoudt en verder niets uitvreet de hele dag. Volgens mij is dat het recept voor een ongelukkig leven. Als je iets kunt doen wat je veel voldoening geeft dan is salaris niet zo belangrijk. Let wel: in het huidige systeem ligt dat anders omdat alles is ingericht op geld. Maar het gaat er nu juist om dat we ons voorstellen hoe het zou zijn om in die andere wereld te leven. En dat is best moeilijk voor te stellen. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:41

cooper schreef:
cp112 schreef:

Maar is dat ook niet een stuk persoonlijke keuze en interesse?

Misschien kan dat wel leiden tot mensen die eens gaan doen wat ze écht willen doen, en niet omdat ze meer zullen verdienen?

In het geval van mijn oom doet hij echt wat hij wil doen. Ik denk dat dat voor veel mensen wel geld. Brandweer ben je ook niet zomaar. Daar moet je echt hart voor hebben.

Ik denk dat jij het verkeerd om ziet. Je riskeerd niet je leven tijdens je werk ómdat je meer verdiend. Nee, je doet werk waarbij het soms voorkomt dat je je leven moet riskeren om dat van een ander te helpen en dáárom verdien je in mijn ogen meer :j

De banen waarmee je meer verdiend krijg je niet zomaar. Mijn oom is 51 en studeerd nog steeds bij voor zijn baan. Volgt allerlei extra cursussen e.d. 1 of andere hoge pief op een kantoor lijkt zo lekker makkelijk, maar ga het maar eens doen. Iedereen die onder je werkt tevreden houden, alles in goede banen lijden. Reken maar dat die mensen lange dagen maken en heel erg veel aan hun hoofd hebben. En ja, sommigen verdienen wel erg veel, maar betekend dat dan dat dat niet mag? Omdat de mensen die minder hebben anders jaloers zijn? Nee, in mijn ogen niet. Moeten we jaloers zijn op een jong volwassene die kan zwemmen in het geld, waar zijn pa keihard voor gewerkt heeft? Nee.

Wat ik wel vind is dat mensen die meer verdienen meer mogen dragen qua belasting, maar dat is weer iets heel anders.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:45

Ik wilde zeggen; als je een baan doet die je graag doet, dan maakt het niet uit of je daar nu véél meer mee verdiend of niet. Als je je baan met hart en ziel doet, dan doe je dat tenslotte omdat je dat graag doet en niet wat er financieel tegenover staat :)
Mensen die bijvoorbeeld écht chirurg willen worden,die zullen jarenlang studeren omdat ze dat graag Willen, niet omdat daar een véél hoger loon tegenover staat.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:48

cooper schreef:
Ik wilde zeggen; als je een baan doet die je graag doet, dan maakt het niet uit of je daar nu véél meer mee verdiend of niet. Als je je baan met hart en ziel doet, dan doe je dat tenslotte omdat je dat graag doet en niet wat er financieel tegenover staat :)
Mensen die bijvoorbeeld écht chirurg willen worden,die zullen jarenlang studeren omdat ze dat graag Willen, niet omdat daar een véél hoger loon tegenover staat.

*zucht, nee ik zeg ook niet dat ze het daarom doen. Maar ga jij eens na hoeveel tijd die erin steken. Hoeveel uren/jaren erin zit. Ook nog tijdens dat ze al arts zijn aan bijscholingen etc.
Vind je dan niet dat zo iemand meer verdiend dan iemand die geen vooropleiding of wat heeft en lekker de hele dag bijv achter een computertje zit te typen?

Scheve wereld wordt het dan hoor. Ik vind dat je beloond mag worden naar wat je doet. Helemaal als dat risicovolle banen zijn.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:56

cp112 schreef:
cooper schreef:

*zucht, nee ik zeg ook niet dat ze het daarom doen. Maar ga jij eens na hoeveel tijd die erin steken. Hoeveel uren/jaren erin zit. Ook nog tijdens dat ze al arts zijn aan bijscholingen etc.
Vind je dan niet dat zo iemand meer verdiend dan iemand die geen vooropleiding of wat heeft en lekker de hele dag bijv achter een computertje zit te typen?

Scheve wereld wordt het dan hoor. Ik vind dat je beloond mag worden naar wat je doet. Helemaal als dat risicovolle banen zijn.

Ik zeg toch niet dat jij dat zegt? Ik probeerde mezelf duidelijker te stellen :)

Gohja, die persoon kiest er toch zelf voor om uren en dagen daar tijd in te steken?
Ik ben ook iemand die zelfs na mijn opleiding-uren thuis bezig is met alles wat daarmee te maken heeft, dat doe ik uit interesse, met plezier, omdat dat is wat ik graag doe, en omdat ik de dingen die ik doe zo goed mogelijk wil doen. Daar hoef ik écht niet meer voor betaald te worden in de toekomst..

Ik vind het nogal moeilijk uit te leggen hoe ik het zie eigenlijk...
Wanneer mensen toch hetzelfde loon krijgen, zal dit aanzetten tot meer gemotiveerde mensen, omdat iedereen dan zal doen wat hij graag doet, in plaats van wat hij zou moeten doen omdat er meer financiele zekerheid aan vast zou hangen.
Iemand die graag chirurg wordt, die zal daar graag zijn tijd in steken, en iemand die graag achter de kassa zit, zal liever achter de kassa zitten in plaats van jaren een opleiding te volgen zodat de toekomst meer financieel verzekerd is...

Tuurlijk is een hersenchirurg iemand die men best kan bewonderen, maar hij maakt nog altijd zelf de keuze om anderen mensen te helpen dmv van hersenoperaties, en voor hemzelf weet hij dat het beter is veel tijd te steken in de studie daarvan, maar omdat hij dat graag wil doen, zal dat geen erg zijn. Het geeft persoonlijke voldoening, dat zou voldoende moeten zijn imo.
Want, het is wat de persoon WIL, en niet wat hij Moet of doet vanwege aanzien of geld..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:57

Ik denk dat dat wel erg idealiserend is en niet in de echte wereld toe te passen valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:58

cooper schreef:

Maar je moet het niet alleen ook echt willen, je moet er ook de capaciteiten voor hebben. Waarom zou ik mijzelf jaren lang pushen qua studie om dan nog 10 jaar lang me 3 keer in de rond werken? Ik vind het veel leuker om een beetje met paarden te werken, heb daar ook de capaciteiten voor en kan er zo aan de slag. Enige reden waarom ik aan een studie ben begonnen ipv lang leven de lol is omdat ik graag wat beslag op mijn brood wil later. Als we allemaal hetzelfde verdienen ongeacht verantwoordelijkheden en werkuren dan weet ik het wel.

En met mij volgens mij wel meerderen. Hoe wil je het dan aanpakken? Als er niemand meer chirurg wil worden? Er is nu al een chronisch tekort aan chirurgen. Wat doen we als er geen advocaten meer zijn (al is dat geen probleem, gezien de gerechtelijke macht word afgeschaft als het aan SOPN ligt) Hoelang rijden de treinen nog als de conducteurs het eenmaal zat zijn altijd het mikpunt te zijn van het onmanagement van de NS? Hoelang komt er nog wel stromend water uit de kraan, wie weet besluiten de technici daarzo dat ze er schoon genoeg van hebben en op vakansie gaan.

We hebben allemaal tijdens geschiedenis op school een prachtig voorbeeld gekregen hoe dit zou werken. In soviet-rusland probeerde ze hetzelfde, werkte niet echt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:05

cooper schreef:
Wanneer mensen toch hetzelfde loon krijgen, zal dit aanzetten tot meer gemotiveerde mensen, omdat iedereen dan zal doen wat hij graag doet, in plaats van wat hij zou moeten doen omdat er meer financiele zekerheid aan vast zou hangen.
Iemand die graag chirurg wordt, die zal daar graag zijn tijd in steken, en iemand die graag achter de kassa zit, zal liever achter de kassa zitten in plaats van jaren een opleiding te volgen zodat de toekomst meer financieel verzekerd is...

Ik denk dat er zeker nog gemotiveerde chirurgen kunnen komen, maar dat die chirurgen vooral in het buitenland aan het werk gaan omdat daar dan veel meer te verdienen is. Idem dito met andere topmensen. Bovendien krijgen ze volgens dat partijprogramma dan ook nog het basisinkomen uit NL, dus zitten ze helemaal gebakken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:05

Ik doe ook op di tmoment wat ik leuk vind. verdien er niet veel mee.
Mijn vriend werkt voor zichzelf met een eigen bedrijf. Hoe willen ze dat dan gaan aanpakken trouwens, de ZZP'ers.
Mijn vriend kan het ene jaar een veel hogere omzet hebben dan het andere jaar. En tja, wij hebben dure hobbys dus er moet ook wel wat meer binnenkomen.

Nog zoiets, iemand die meer verdiend heeft ook meer te besteden. Als we allemaal hetzelfde verdienen, hoe zit het dan met luxe producten? Iedereen zit dan op gemiddelde loon, dus een wereldreis, of lekker naar een ver land op vakantie. Familie met 4 kinderen die op sport/hobby willen. Dat gaat dan niet.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:06

Asyaa schreef:
cooper schreef:

Maar je moet het niet alleen ook echt willen, je moet er ook de capaciteiten voor hebben. Waarom zou ik mijzelf jaren lang pushen qua studie om dan nog 10 jaar lang me 3 keer in de rond werken? Ik vind het veel leuker om een beetje met paarden te werken, heb daar ook de capaciteiten voor en kan er zo aan de slag. Enige reden waarom ik aan een studie ben begonnen ipv lang leven de lol is omdat ik graag wat beslag op mijn brood wil later. Als we allemaal hetzelfde verdienen ongeacht verantwoordelijkheden en werkuren dan weet ik het wel.

En met mij volgens mij wel meerderen. Hoe wil je het dan aanpakken? Als er niemand meer chirurg wil worden? Er is nu al een chronisch tekort aan chirurgen. Wat doen we als er geen advocaten meer zijn (al is dat geen probleem, gezien de gerechtelijke macht word afgeschaft als het aan SOPN ligt) Hoelang rijden de treinen nog als de conducteurs het eenmaal zat zijn altijd het mikpunt te zijn van het onmanagement van de NS? Hoelang komt er nog wel stromend water uit de kraan, wie weet besluiten de technici daarzo dat ze er schoon genoeg van hebben en op vakansie gaan.

We hebben allemaal tijdens geschiedenis op school een prachtig voorbeeld gekregen hoe dit zou werken. In soviet-rusland probeerde ze hetzelfde, werkte niet echt.

De zin die ik onderstreep is maar net wat ik wil bedoelen.
Je wordt gedwongen een opleiding te volgen of een werk te doen dat niet bij je past, omdat je ervoor moet zorgen dat je in de toekomst een boterham kan eten. Als je een gewaarborgd loon zou hebben , dan zou je je fantasie wel rijkelijk laten stromen en wie weet begin je dan wel je eigen paardenpension..

Ik denk niet dat het rechtstreeks betekent dat er geen artsen of chirurgen meer zouden zijn. Wij zien meteen doemscenario's voor ons, maar wie zegt dat mensen stoppen met werken als de werkdruk wegvalt?
Wij zien nu dat mensen stoppen met werken, en liever profiteren, maar dat heeft ook te maken met de inmense druk die op ons rust Wanneer die druk verdwijnt zullen mensen vanzelf hun creativiteit aanspreken en zullen de beroepen die er nu zijn ook wel ingevuld worden, maar dan op vrijwillige basis (en meer gemotiveerd) dan nu, omdat mensen nu gedwongen worden dingen te studeren die eigenlijk niet in hun interesses liggen, maar die wel hun toekomst waarborgt...

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:10

verootjoo schreef:
cooper schreef:

Ik denk dat er zeker nog gemotiveerde chirurgen kunnen komen, maar dat die chirurgen vooral in het buitenland aan het werk gaan omdat daar dan veel meer te verdienen is. Idem dito met andere topmensen. Bovendien krijgen ze volgens dat partijprogramma dan ook nog het basisinkomen uit NL, dus zitten ze helemaal gebakken.

Daar heb je een punt, laten we de lijn wereldwijd doortrekken; iedereen gelijk :Y)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:10

En waarom in vrédesnaam zouden mensen altijd alles moeten kunnen doen wat ze graag willen?
Daar wordt het individu misschien beter van, maar de samenleving niet.

Denk je dat veel mensen voor de lol schoonmaker zijn? Of vuilnisman? Of mesthulpje?
Ik denk namelijk van niet. Ik denk dat die mensen veel liever dat paardenpensioen hebben, of architect worden, of piloot, of bij de bereden politie gaan, of kunstenaar. Als ik dan precies evenveel geld krijg voor doen wat ik leuk vind of voor een rotbaantje, nou, dan weet ik 't wel. :j En met mij vele anderen, want dat is precies wat er gezegd wordt: je laat "je fantasie rijkelijk stromen" en gaat doen wat je zélf wil.

Maar wie wordt er dan nog schoonmaker? Wie gaat er dan voor een klein loon directeur worden, als je voor een veel hoger loon datzelfde werk in een ander land kan gaan doen? Wie kiest er dan voor een fabrieksbaantje? Ik denk dat je héél weinig mensen gaat vinden van wie dát de droombaan is, hoor. Maar ze zijn toch echt nodig.

En eigenlijk is het probleem bij deze partij nog veel fundamenteler. Ze willen van alles gratis maken, maar leggen niet uit hoe. Het financiële plaatje is onmogelijk haalbaar.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:18

Meer verdienen is niet erg.
Maar belachelijk meer verdienen wel.
Als je kijkt wat sommige lui in de top verdienen dat krijgt een chirurg niet.
En doen ze hun werk niet goed worden ze nog eens beloond met een gouden handdruk. Wij komen dan op straat zonder uitkering.
Dat zijn dingen die anders kunnen en moeten.
Wat een minister verdient is al absurd daar zou niemand boven horen. Zelfs minder is ook hoog genoeg. Dat haalt de studie er wel uit.
En laten we eerlijk zijn die chirurg is nodig maar de toiletdame net zo goed. Want die chirurg wil ook na zijn behoefte een schoon toilet. Laten we het niet over ziektes hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:22

schrikdraad schreef:
Meer verdienen is niet erg.
Maar belachelijk meer verdienen wel.
Als je kijkt wat sommige lui in de top verdienen dat krijgt een chirurg niet.
En doen ze hun werk niet goed worden ze nog eens beloond met een gouden handdruk. Wij komen dan op straat zonder uitkering.
Dat zijn dingen die anders kunnen en moeten.
Wat een minister verdient is al absurd daar zou niemand boven horen. Zelfs minder is ook hoog genoeg. Dat haalt de studie er wel uit.
En laten we eerlijk zijn die chirurg is nodig maar de toiletdame net zo goed. Want die chirurg wil ook na zijn behoefte een schoon toilet. Laten we het niet over ziektes hebben.

"Sommige lui in de top" werken vaak ook weken van 100 uur (als niet meer), houden nagenoeg geen vakantie, geen vrijetijd, hebben gigantische verantwoordelijkheden. Ook bij werk is het: wat de gek ervoor over heeft...

En zowel de chirurg als de toiletdame zijn nodig. Maar als de toiletdame een foutje maakt dan is je toilet niet helemaal schoon, als de chirurg een foutje maakt kan dat iemand zijn leven kosten. Daarbij hoeft de toiletdame haar studie niet te bekostigen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:28

Wat ik al zei
meer verdienen is niet erg
absurd meer verdienen wel.

En onder de top die maken veel uur
de top zelf? Echt niet die schuiven dat mooi op een ander bureau.
En maken ze een fout draait ook daar een ander voor op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:29

schrikdraad schreef:
En onder de top die maken veel uur
de top zelf? Echt niet die schuiven dat mooi op een ander bureau.
En maken ze een fout draait ook daar een ander voor op.

Jij hebt helaas een erg vertekend beeld van de werkelijkheid.

Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, en tuurlijk enkele 'baantjescarrousellen' zijn bagger, maar de werkelijkheid is voor het gros van de top toch echt anders.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:35

grappig als je weet dat een ander je niet kent
Door mijn werk kom ik ip diverse plaatsen.
mijn collegas ook. En wij weten wie er als laatste weg gaat.
En thuis door werken kan maar ook dat isi nzichtelijk
Dus ik zit nu te lachen als jij beweert dat ik het niet weet. Weet ik meteen hoe mijn gesprekspartner op de hoogte is er van.