Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskia9 schreef:Toch best triest om te lezen dat sommige alcohol nodig hebben om los te komen..
Denken die mensen dan echt dat je leuker bent als je geen rem meer hebt? In mijn ogen getuigd dat niet echt van verstandelijk denkwerk..
Saskia9 schreef:[/quote]Ashleytjuhh schreef:[quote="Geryon"
Ik vind het ook een prima regeling, van mij mag alcohol helemaal verboden worden, nergens goed voor. Ben bijna 17 en ik drink nooit. Zie er het nut niet van in. Vind dat dronken worden nergens bij horen. Heb ook teveel meegemaakt om drank helemaal normaal te kunnen vinden. Nee, echt, ik weet wel beter. Vrienden hoeven ook echt niet met een dronken kop bij me aan te komen dan delete ik ze meteen uit mijn levenEn dat weten ze.Ik vind het triest dat mensen/kinderen drank nodig hebben om een leuke avond te hebben. Ik vind het triest dat mensen drinken om de alcohol, ookal is het maar één glaasje. Feestjes waarbij iedereen drank mee neemt, met uit gaan veel drinken, veel vergeten, ik WALG ervan. Ik heb serieus medelijden met mensen die alcohol nodig hebben om het leuk te hebben.Heb er geen problemen mee als je eens in de zoveel tijd een glaasje drinkt omdat het lekker is hoor! Dat er dan toevallig alcohol in zit, oke, moet dan maar, heb ook wel eens wat slokjes genomen omdat ik dat lekker vond. Maar mijn vriend weet dat ie op een avond echt niet meer dan 2 glazen bier moet drinken want dan kan 'ie oprotten. Als ik met vrienden ben drinken ze ook niet veel, die weten dat ze dan ook een probleem hebben
dit vind ik ook wel erg overdreven jij gaat mensen uit je leven zetten omdat ze drinken? en soms een beetje te veel? zelfs je vriend neem aan dat die oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen hoeveel die kan drinken toch?
ik trek me veel aan wat mensen van mij vinden en met een drank je op heb ik dat niet meer dus heb ik nodig voor lol in de zin van met uitgaan en niet heel de tijd met me telefoon bezig te zijn en stil te staan Ja.
bij ons zou je ook een erge slechte zijn in de vrienden groep daar drinken ze allemaal meer als 2 drankjes op een avond![]()
en walg er meer van dat jij je vrienden niet vertrouwd dat ze hun grens kennen. dat jij niet drinkt oke maar je vrienden mogen het toch zelf weten
rainbow8 schreef:Met stijgende verbazing heb ik dit topic gelezen.
Ik ben gaan stappen vanaf m'n 16e, ben nu 40, heb tijdens het stappen nooit 1 druppel alcohol gedronken. Af en toe thuis met een verjaardag zat ik aan de Baileys. Dit was vanaf het moment dat ik het huis uit was. Hoevaak ik naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen dat ik dronken was.... En dan vroeg ik alleen maar waarvan... Van de cola-light of van de spa blauw??? Buiten dat ik was altijd de bob. Van m'n ouders mocht ik alles qua alcohol proberen, maar daar had ik geen behoefte aan... Mijn dochter (14) mag met verjaardagen 1 borrel/biertje/what ever. Onze mening is niet dezelfde als van de overheid die een cultuur heeft van betutteling en alles verbieden.. Nee, onze opvatting is: alles wat je stiekem doet is lekker, dus als je het niet verbied dan zijn er ook minder risico's. Maar goed, niet iedereen zal het hier mee eens zijn....
Geryon schreef:Ik vind het ook een prima regeling, van mij mag alcohol helemaal verboden worden, nergens goed voor. Ben bijna 17 en ik drink nooit. Zie er het nut niet van in. Vind dat dronken worden nergens bij horen. Heb ook teveel meegemaakt om drank helemaal normaal te kunnen vinden. Nee, echt, ik weet wel beter. Vrienden hoeven ook echt niet met een dronken kop bij me aan te komen dan delete ik ze meteen uit mijn levenEn dat weten ze.
Ik vind het triest dat mensen/kinderen drank nodig hebben om een leuke avond te hebben. Ik vind het triest dat mensen drinken om de alcohol, ookal is het maar één glaasje. Feestjes waarbij iedereen drank mee neemt, met uit gaan veel drinken, veel vergeten, ik WALG ervan. Ik heb serieus medelijden met mensen die alcohol nodig hebben om het leuk te hebben.
Heb er geen problemen mee als je eens in de zoveel tijd een glaasje drinkt omdat het lekker is hoor! Dat er dan toevallig alcohol in zit, oke, moet dan maar, heb ook wel eens wat slokjes genomen omdat ik dat lekker vond. Maar mijn vriend weet dat ie op een avond echt niet meer dan 2 glazen bier moet drinken want dan kan 'ie oprotten. Als ik met vrienden ben drinken ze ook niet veel, die weten dat ze dan ook een probleem hebben
colette_007 schreef:Prima regeling, 3x zo duur maken zoals sigaretten ook nog.
Het is slecht dat weet iedereen.
Waarom zou je het uberhaubt willen drinken? Als je het niet kent mis je het ook niet.
Een feest kan ook prima gezellig zijn zonder drank tenmiste is mijn ervaring.
Mbt verbieden dan wordt het leuker, als ze het verbieden moeten ze het ook meteen goed aanpakken. natuurlijk glippen er altijd wel wat tussendoor. Maar als je het veel duurder maakt scheelt het al, uit de supermarkt zou ook veel schelen. En vet bekeuren.
Ouders die dit goed keuren snap ik al helemaal niet....