Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:gummie, er zijn verschillende verzekeringsmaatschappijen, maar de basis verzekering is óveral hetzelfde. Er zit alleen verschil in de aanvullende verzekeringen.
Wil je trouwens onderscheid maken in eigen bijdrage en eigen risico? Zoals ik eerder omschreef zijn dat 2 verschillende dingen, en ik snap het 3e deel van je post nu niet helemaal
Babsiej schreef:In je post had je het over de komende 35 jaar...
Maakt ook verder niet uit... 175 ZVW ? Je krijgt het er ook weer bij, dus gaat hooguit om wat tientjes?
Brainless schreef:Babsiej schreef:In je post had je het over de komende 35 jaar...
Maakt ook verder niet uit... 175 ZVW ? Je krijgt het er ook weer bij, dus gaat hooguit om wat tientjes?
Niet alleen de aankomende 35 jaar... maar dat je de premie nog niet weet, dus dat is maar gegokt (voor de aankomende 35 jaar).
ZvW is inkomensafhankelijk.
Electra63 schreef:ZvW wordt ingehouden op je salaris en weer (bruto) vergoedt door werkgever. Het telt mee voor je SV-loon, m.a.w. je betaalt er premies en loonbelasting over, in het ergste geval 52%, dus kost je dit ong. 85 euro per maand.
Electra63 schreef:De bijdrage (vergoeding) van de werkgever is verplicht, dit is wettelijk geregeld, heeft niets met de CAO te maken. De vergoeding is alleen belast, dus daar betaal je belasting over.
Kijk maar op je salarisstrook. Daar zal het 2 x op staan: 1 keer bij inhouding en 1 keer bij betaling.
randalinpony schreef:Hoe zit het met winst, wat vinden we reeel dat zorgverzekeringen aan winst maken, en wanneer ben je gewoon je premie rechtsstreeks aan winsten aan het betalen en niet meer aan toegankelijkheid van zorg?
Bassenqua schreef:Ben ik toch wel benieuwd waar de zorgverzekeraars hun geld vandaan halen om bijv de EK te sponsorenDat zal toch echt uit de winst vandaan moeten komen, met andere woorden....van het geld wat jij en ik betalen om onze zorg te kunnen bekostigen!!
Ashleytjuhh schreef:DaniBanani schreef:Je kiest er niet voor om ziek te zijn..wel om gebruik te maken van de medicijnen/voorzieningen die je nodig hebt.
ik kies daar niet voor hoor ik heb deze nodig, niet om te overleven maar zo er mensen die dat wel nodig hebben om te overleven.
zie bijv. mijn moeder heeft kanker gehad zal dus haar hele leven medicijnen moeten slikken, doet ze dit niet dan krijgt ze het terug en gaat ze dood...
en wat sommige zeggen het is maar.. 220 eigen risico maar bedenk ook is voor mensen die het minder breed hebben zoals mensen met een uitkering die komen maar net rond en als zowel vader als moeder medicatie nodig heeft... is het 440 euros weg. Oke het is wel altijd minder als dat je, je gehele medicatie zelf moet betalen maar dan nog. En ik als student die alles zelf moet betalen komt 220 euro ook niet even uit de lucht vallen.
Over de bezuiningen nog niet gesproken dat ze dat maar gaan doen op ministers, voetballers, koningshuis enz.... die verdienen genoeg ja daar is die €220 niet veel voor nee dus die kunnen makkelijk het omhoog gooien voor hun is het misschien een keertje minder uit eten of minder een nieuwe stropdas of hoed ofzo...
Limanade schreef:Ik ben overblijfjuf op een basisschool en in mijn klas zit een jongetje die heeft onwijs last van zijn tanden..
Maar zijn ouders hebben geen geld meer om naar de tandarts te gaan.. Dat is toch erg?? Deze kant gaan we dus wel op!!
Ik vind het echt zorgelijk