terlygert schreef:Dat zeg ik

(had trouwens geen aantallen gezocht, maar het klinkt aannemelijk)
Hier heb ik het met die rechercheur ook over gehad.
Trouwens, TBS lijkt me bij deze mensen ook redelijk zinloos. Misschien dat praten met een psycholoog helpt om er beter mee om te gaan, maar ze komen nooit helemaal van de gevoelens af. De kans op herhaling blijft dus bestaan. TBS draait toch om het terug brengen van deze mensen in de maatschappij, zonder dat ze nog een gevaar voor deze maatschappij vormen.
@solarpleure: er zijn genoeg mensen in dit topic die een discussie kunnen voeren over dit onderwerp, zonder al te veel emoties. Richt je daar dan op.

Ja maar wilde het toch even in het topic plaatsen, want veel mensen weten dat niet. 
newmom schreef:met chemische castratie behoudt hij zijn piemel toch? dan nee, nog niet, t zit tussen de oren.. daarbij, ook zonder piemel kun je heel veel schade aanrichten, dus als hij geen stijve meer zou kunnen krijgen zou hij op andere manieren zich nog kunnen botvieren.
en het argument dat hij zijn seksuele drang naar seks zou verliezen gaat ook niet op, want je hoort oh zo vaak dat als een kind weer eens slachtoffer is geweest dat het kind het fijn gevonden zou hebben.. nee hoor, niks van dat alles, achter slot en grendel, het is een nare ziekte, ze kunnen er misschien niets aan doen, maar dan nog wil ik ze niet los hebben lopen.
Dat vind ik geen kloppende redenering... De pedoseksueel in kwestie was dan niet chemisch gecastreerd?
En ja op dat punt dat iemand dat zegt heeft het een ziekelijke vorm aangenomen, maar als je 0,0 behoefte hebt aan seksuele handelingen heb je ook geen zin om iets met een kind te doen.
gummie schreef:Tieneke schreef:Hoe weet jij zo zeker dat dat geen nut zal hebben? Als er zelfs maar één pedofiel daardoor van één kind kan afblijven, maakt dat het wat mij betreft wel de moeite waard om te proberen. Een therapie is trouwens niet noodzakelijk behandelend tegen iets. Gewoon hulpmiddelen aangereikt krijgen om de grens niet te overschrijden, kan positief zijn.
Je spreekt jezelf tegen. Je hebt immers aangegeven dat je ervan uit gaat dat pedofielen altijd op een moment de grens overgaan.
Volgens mij zei ze dat de kans altijd aanwezig blijft.