Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rommulus schreef:Chernobyl leert ons ook dat het leven zeer zeker niet ophoud na een kernramp.
femiaans schreef:Beetje mosterd na de maaltijd om nu paniek te zaaien, dat had veel eerder moeten gebeuren.
Nicolletje schreef:Wij gaan binnenkort naar Nerja, ik wou nog aanbieden om iets uit NL mee te nemen mocht je iets hiervandaan nodig hebben
Maar dat hoeft niet, zie ik
Citaat:Aangezien hier onderhand de enige informatie gegeven wordt (krant in NL: niets...) is het inderdaad wel handig ja.
Anders vergeet je het het gewoon.
Huertecilla schreef:rommulus schreef:Chernobyl leert ons ook dat het leven zeer zeker niet ophoud na een kernramp.
Lees de link in het OT nog eens.
Bij Chernobyl hadden de sovjets de boel in een maand onder controle en is er heel snel een enórme sarcofaag overheen gezet die verdere uitstoot tegen heeft gehouden.
Hier liggen tónnen dodelijk spul in een bak water te wachten op een beving die daar heel normaal is. Als het water wegloopt gaat het de lucht in, de aarde rond.
Meer dan een jaar nadat ze het onder stevig hermetisch dicht dak hádden moet brengen.
rommulus schreef:De Sovjets gaven pas toe dat er wat gebeurt was nadat Zweedse autoriteiten een verhoogde stralingsdosis maten en de internationale gemeenschap druk op de Sovjet-Unie uitoefende. Anders hadden we er waarschijnlijk pas na de val van het communisme er over gehoord.
Het onbreken van een sarcofaag in Fukushima komt waarschijnlijk doordat ze proberen met het water de reactie enigzins onder controle te kunnen houden om een verdere meltdown te voorkomen. Anders heeft een sarcofaag ook weinig zin. Het is ook de straling die bij de reactie vrijkomt (gammastraling en snelle neutronen) die het meest gevaarlijk is. Het uranium zelf is als de reactie eenmaal gestopt is als alfastraler betrekkelijk ongevaarlijk.Zorgelijk? Uiteraard. Einde van de wereld? Lijkt me wat overdreven.
Dat het allemaal sneller had gekund ben ik met je eens, maar bureaucratie is universeel blijkt wel.
Huertecilla schreef:Hier liggen tónnen dodelijk spul in een bak water te wachten op een beving die daar heel normaal is. Als het water wegloopt gaat het de lucht in, de aarde rond.
Meer dan een jaar nadat ze het onder stevig hermetisch dicht dak hádden moet brengen.
HolyPope schreef:Huertecilla schreef:Hier liggen tónnen dodelijk spul in een bak water te wachten op een beving die daar heel normaal is. Als het water wegloopt gaat het de lucht in, de aarde rond.
Dan gaan we allemaal stralend de pijp uit.![]()
HolyPope schreef:Huertecilla schreef:Hier liggen tónnen dodelijk spul in een bak water te wachten op een beving die daar heel normaal is. Als het water wegloopt gaat het de lucht in, de aarde rond.
Dan gaan we allemaal stralend de pijp uit.![]()
geerke schreef:Adamootje schreef:Meer uit interesse TS, maar heb jij misschien (betrouwbare) bronnen waar je deze informatie vandaan haalt?
misschien Niburu.nl?
randalinpony schreef:Huertecilla schreef:Je hebt gelijk.
blijven en je eigen metertje gebruiken is
![]()
Ik zal mijn sociale betrokkenheid indammen
We hebben wel degelijk een keuze: om niet langer te geloven dat vanwege de risicos niet te verzekeren, gevaarlijke energie onze enige milieuvrindelijke keuze is.
We hebben de keuze om ons nú goed te informeren en ons gewoon 'bang' te laten maken.
Om niet langer de leugens te geloven dat 'milieuvriendelijke stroom' onbetaalbaar is en alleen wegens de subsidies uitkan (dat geldt voor kernenergie ook trouwens, maar daar merk je niets van).
Die keuzes heb je wel degelijk. En juist dan maak je de sociale keuze. Borsele staat trouwens in mijn achtertuin.
mick75 schreef:Komop HC, doe nou niet alsof de Russen het zo geweldig aan hebben gepakt allemaal, het is dat de koude oorlog heerste en ze hun gezicht moesten zien te redden dat ze die sarcofaag eromheen gemaakt hebben, en vergeet niet dat ze daarbij een hele hoop mensen die nooit voor kernenergie gekozen hebben opgeofferd hebben als slachtschapen.
Citaat:Inderdaad hebben de sovjets mensenlevens geofferd aan het beperken van het risisco voor de rest van de wereld. Slechte zaak?
Citaat:De staven moeten daar uit en van elkaar weg.
De straling is te intens voor robots.
Trek degenen die de risisobeslissingen genomen hebben maar een pak aan.
mick75 schreef:Het was, kortom, een verdomd effectieve manier van het opruimen van lastige mensen. En wie het per ongeluk toch overleefde kreeg een spreekverbod, als je dat overtreed wordt je aangeklaagd wegens landverraad, nog steeds! Jep, de Russen hebben echt in het belang van de rest van de wereld gehandeld... Dream on!