Onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:11

Ik zeg precies wat jij zegt... ;)

Maar dan klopt jou stukje niet, tuurlk zijn er andere alternatieven schiet je alleen geen reet mee op voor de vergoeding.. Dat was toch je moraal van je scooterverhaal ? Alternatief voor de auto is OV, en wat is dan precies je punt?

Of je het voor de auto betaald of voor OV, dan kan je beter met auto, is goedkoper ..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:12

Ffortuna schreef:
Weet iemand al of dit (dit is namelijk een onderdeel van het bezuinigingsakkoord, dat overigens nog niet definitief is) ECHT doorgaat? Moet het niet nog goedgekeurd worden etc. etc.???

Dat heb ik ook al geprobeerd te achterhalen, maar ik kan het ook niet vinden..
Ik 'verwacht' een soort van dat het wel door zal gaan :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:13

sowieso zitten we met een demissionair kabinet, dus dan mogen grote veranderingen toch niet doorgevoerd worden?

Alternatief voor de auto is óók OV.
Ik heb het erover, met de scooter als voorbeeld, dat er vaak (en dus niet altijd) alternatieven zijn om de auto te laten staan, maar dat lang niet iedereen dat wíl (maar wel kán)

Geen idee hoe ik hier duidelijker in moet zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:14

Destino, als ik de berichtgeving lees verwacht ik dat ook, maar... journalisten schrijven vaak iets op als ´dit gaat gebeuren´ en dan blijkt dat er nog over gestemd moet worden. :+

Stef, dat lijkt mij dus ook, dat ze dit soort grote beslissingen (die héél veel mensen geld gaat kosten, want leaserijders zijn ook de banketstaaf) niet zomaar mogen nemen.

Een uitgebreide speurtocht via Google levert iig niks op -O-

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:15

Maar hoe je het dan dus went of keert je reiskosten vergoeding lever je in...

Het is nu goedgekeurd vanaf 2013. Of dit kan wijzigen na de stemronde, dat zal bijna wel.

Electra63

Re: Onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:44

Het goedkoopst is natuurlijk lopen en fietsen. :D

Ik woon 9 km van mijn werk af, met de auto doe ik er minder dan een kwartier over, met het OV moet ik 3 x overstappen en doe ik er 5 kwartier over. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt. En ja Stef, ik kan met een scooter of fiets, maar dat wil ik niet. Mij persoonlijk maakt het ook niet zo veel uit, maar voor heel veel andere werknemers wel en indirect ook voor sommige werkgevers. Er zullen altijd werknemers zijn, die dit gecompenseerd willen hebben.

Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om via CAO a la Carte een ruimere reiskostenvergoeding te ontvangen, ik neem aan, dat dit straks ook niet meer mogelijk is. Na het afschaffen van PC-Privé en Spaarloon worden de (fiscale) voordeeltjes steeds minder voor werknemers.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:53

Electra63 schreef:

Als dat mogelijk is. En 80 km loop of fiets je niet even. En dichter bij je werk gaan wonen? Je mag blij zijn dat je werk hebt. Dus voor mij is enige mogelijkheid OV (ik doe er uur langer per enkele reis over dan met auto) of auto.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:08

germie schreef:
Electra63 schreef:

Als dat mogelijk is. En 80 km loop of fiets je niet even. En dichter bij je werk gaan wonen? Je mag blij zijn dat je werk hebt. Dus voor mij is enige mogelijkheid OV (ik doe er uur langer per enkele reis over dan met auto) of auto.

Nee de banen in mijn branche liggen ook niet voor het oprapen... Nu de mensen in Den Haag daar nog van overtuigen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:38

germie schreef:
Electra63 schreef:

Het was natuurlijk een grapje :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:48

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:50

Echt top dat links met dit bezuinigingsaccoord is gekomen. Ik snap echt werkelijk waar niet hoe ze denken de economie er weer bovenop te gaan helpen. Leuk om dat bezuinigingstekort aan te pakken maar om daar de hele economie mee om zeep te helpen?

Waar is de tijd dat werken beloond werd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:53

Links? Alleen GL is een kleine linkse partij (alhoewel zij op economisch gebied niet eens echt links), welke bedoel je nog meer?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:13

D66 vind ik vrij links en de CU behoort ook tot de linkse partijen. Volgens mij doen die allemaal mee in het bezuinigingsplan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:16

vibabu schreef:
D66 vind ik vrij links en de CU behoort ook tot de linkse partijen. Volgens mij doen die allemaal mee in het bezuinigingsplan.

D66 is een progressieve middenpartij, meer rechts als links IMO en CU is inderdaad links. Het aantal zetels= inbreng is weinig in verhouding tot de zetels van VVD/CDA. Dus om de schuld bij links neer te leggen is een beetje kortzichtig. ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:34

Volgens mij was het "rechtse" bezuinigingsplan toch iets anders opgezet :) moet ik dan zeggen links midden? rechts is het in ieder geval niet. Desnoods gewoon helemaal links rechts midden er uit halen. Feit blijft dat ik het bezuinigingsplan belachelijk vind :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:01

vibabu schreef:
Volgens mij was het "rechtse" bezuinigingsplan toch iets anders opgezet :) moet ik dan zeggen links midden? rechts is het in ieder geval niet. Desnoods gewoon helemaal links rechts midden er uit halen. Feit blijft dat ik het bezuinigingsplan belachelijk vind :)

Het bezuinigingsplan komt anders uit de hoge hoed van VVD/CDA, met medewerking van wat kleine linkse partijen. Je moet dus je boosheid richten op VVD/CDA op het vaststellen van de bezuinigingsplannen en op de kleine partijen voor het gedogen. ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:02

Als de kleine partijen niet zouden gedogen zou het plan niet doorgaan ;) Slecht plan, nog veel slechter om er in te stinken en er mee accoord gaan. En hopen zieltjes er mee te winnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:07

vibabu schreef:
Als de kleine partijen niet zouden gedogen zou het plan niet doorgaan ;) Slecht plan, nog veel slechter om er in te stinken en er mee accoord gaan. En hopen zieltjes er mee te winnen.

Maar is nu de "hoofdschuldige" de partijen uit het demissionaire kabinet (=VVD/CDA) of de partijen die gedogen (CU/GL/D66)?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:53

Boras schreef:
Hier een rekenmodule om, bij benadering!, te berekenen hoe je onbelaste reiskostenvergoeding er volgend jaar belast uit kan komen zien: http://www.salaris-informatie.nl/index. ... eding-2013

Sodeju! Dat gaat hard naar beneden. Eens met mijn baas overleggen hoe dat opgelost gaat worden.

Bah! Reiskostenvergoeding aan banden en de benzine maar duurder maken :x ellendelingen.
Ga eens goed uitzoeken op wie ik ga stemmen in September.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:05

Evelli schreef:
Bah! Reiskostenvergoeding aan banden en de benzine maar duurder maken :x ellendelingen.

Mijn advies: laat je niet te makkelijk inpakken door goedkope slogans en beloften die de dag na de verkiezingen alweer vergeten zijn.

Kijk dus bv niet alleen naar wat ze beloven op gebied van reiskostenvergoeding, maar ook hun hele visie over economisch beleid. Partijen die beloven de reiskostenvergoeding weer terug te brengen zonder uit te leggen hoe ze de bezuinigingen wel uit willen voeren, moet je toch wat kritisch bekijken.
En hou ook in je achterhoofd of partijen hun verkiezingsbeloften de laatste keer ook werkelijk hebben waargemaakt, dat geeft toch een indruk van hun betrouwbaarheid. Iets beloven is namelijk makkelijk - maar ze moeten er ook nog wat mee doen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:12

Shadow0 schreef:
Evelli schreef:

Mijn advies: laat je niet te makkelijk inpakken door goedkope slogans en beloften die de dag na de verkiezingen alweer vergeten zijn.

Kijk dus bv niet alleen naar wat ze beloven op gebied van reiskostenvergoeding, maar ook hun hele visie over economisch beleid. Partijen die beloven de reiskostenvergoeding weer terug te brengen zonder uit te leggen hoe ze de bezuinigingen wel uit willen voeren, moet je toch wat kritisch bekijken.
En hou ook in je achterhoofd of partijen hun verkiezingsbeloften de laatste keer ook werkelijk hebben waargemaakt, dat geeft toch een indruk van hun betrouwbaarheid. Iets beloven is namelijk makkelijk - maar ze moeten er ook nog wat mee doen.

Partijen die mij beloven de reiskostenvergoeding onbelast te laten hebben wel een streepje voor...
Dat is 1 van de dingen waar ik hard gepakt ga worden dus zal dan stemmen op een partij die dat niet gaat doen, verder zal het me een zorg zijn ...

Over zorg gesproken die bezuiniging valt weer mee die gaat "maar" naar 350 euro ...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:13

Wel veel te veel. Chronisch zieken en ouderen zijn zoals gewoonlijk de sjaak om het te betalen. Ik ben ook chronisch ziek en kan het never nooit betalen. En dan spreken we nog maar niet over de verhoging van het ziekenfonds per maand!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:14

Babsiej schreef:
Partijen die mij beloven de reiskostenvergoeding onbelast te laten hebben wel een streepje voor...
Dat is 1 van de dingen waar ik hard gepakt ga worden dus zal dan stemmen op een partij die dat niet gaat doen, verder zal het me een zorg zijn ...

Tussen beloven en doen zit een wereld van verschil he :) Dat heeft de laatste tijd toch wel geleerd?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:17

Shadow0 schreef:
Babsiej schreef:

Tussen beloven en doen zit een wereld van verschil he :) Dat heeft de laatste tijd toch wel geleerd?

Die garantie heb je bij geen enkele partij, het moet namelijk economisch ook wel mogelijk zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:19

Babsiej schreef:
Die garantie heb je bij geen enkele partij, het moet namelijk economisch ook wel mogelijk zijn.

Precies, en daarom moet je dus toch kijken of die partij wel een idee heeft over hoe het economisch op te lossen en mogelijk te maken. Als jij je reiskostenvergoeding terug wilt, kun je echt veel beter even extra moeite steken in het lezen voorbij de verkiezingsslogans.