asociaal rijgedrag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: asociaal rijgedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:05

Babsiej, je zit zeker niet vaak op de fiets, al dan niet met regen.

Ts had OOK geen voorrang, de enige die voorrang had was de mevrouw voor ts.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:08

Babsiej schreef:
Maar de chauffeur die de weg op keert had simpelweg geen voorrang...
Als een of andere wegpiraat dan ineens stil gaat staan om voorrang te geven aan iemand die dat niet heeft ben je niet verplicht daaraan mee te werken, tenzij daar natuurlijk een inhaalverbod is, maar dat haal ik er niet uit...

Ik heb ook altijd geleerd dat je alleen iemand voorrang mag geven die dat niet heeft als er niks achter je rijdt of aankomt ...

En bij regen slaat het helemaal nergens op, alsof die fietser minder nat wordt :+
Ook in de regen krijgt niemand voorrang die dat niet heeft, en dat heeft niks met asociaal te maken maar puur met verkeersveiligheid, omdat men er niet vanuit gaat dat ik te pas en te onpas stil ga staan om mensen voorrang te verlenen.

Waarom wegpiraat?

Een automobilist geeft een andere automobilist voorrang, een idioot erachter haalt de voorranggevende automobilist in. Gewoon je ogen open houden en reageren op medeweggebruikers :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:09

En TS dus ook want die zat erachter en als er dan iemand stil gaat staan .... Moet je er dus wel langs :D

En ik fiets ook wel af en toe, maar buiten dat loop ik 3x per dag met de honden, OOK veel in de regen, maar hoef en neem ik geen voorrang hoor ... Sterker nog als iemand me voorrang geeft ( ook in de auto ) blijf ik staan, ik vind het echt vreselijk als mensen eigen verkeersregels gaan bedenken ..

@ Electra je kan niet voor anderen gaan bedenken wie wel of geen voorrang wil geven, dan krijg je zulke situaties.. Geef voorrang als er niemand achter je rijdt of aan komt..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:11

Babsiej schreef:
En TS dus ook want die zat erachter en als er dan iemand stil gaat staan .... Moet je er dus wel langs :D

En ik fiets ook wel af en toe, maar buiten dat loop ik 3x per dag met de honden, OOK veel in de regen, maar hoef en neem ik geen voorrang hoor ... Sterker nog als iemand me voorrang geeft ( ook in de auto ) blijf ik staan, ik vind het echt vreselijk als mensen eigen verkeersregels gaan bedenken ..

@ Electra je kan niet voor anderen gaan bedenken wie wel of geen voorrang wil geven, dan krijg je zulke situaties.. Geef voorrang als er niemand achter je rijdt of aan komt..

Nee, dat hoef je ook niet te bedenken, dat heet anticiperen, reageren op een ander, actie - reactie. :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:15

Oh maar ik zie het vaak wel, maar betekent nog niet dat ik het ermee eens ben en dan ga ik er ook langs...
Zelfde als een rij auto's die langs de weg geparkeerd staan, als die aan jou kant staan heb je gewoon te wachten. Genoeg mensen die m er nog voor denken te kunnen proppen maar ik rijd ook door ik heb voorrang.. En dwing mensen ook tot achteruit als het niet gaat .. Ook asociaal ?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:22

Babsiej schreef:
Oh maar ik zie het vaak wel, maar betekent nog niet dat ik het ermee eens ben en dan ga ik er ook langs...
Zelfde als een rij auto's die langs de weg geparkeerd staan, als die aan jou kant staan heb je gewoon te wachten. Genoeg mensen die m er nog voor denken te kunnen proppen maar ik rijd ook door ik heb voorrang.. En dwing mensen ook tot achteruit als het niet gaat .. Ook asociaal ?

Yep imo wel. Lekker aggresieve rijstijl hou je er op na..... is mijn indruk als ik dit lees. Lijkt me dat je erg lang onderweg bent zo.... En wat behaal je ermee? Je gelijk? Tjonge....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:26

Babsiej schreef:

Het is de plicht voorrang te geven, niet om voorrang te nemen.

Maar goed, dat is een andere discussie .in genoemd voorbeeld van jou, rij ik ook door, ik ben niet heilig :D . Maar in het voorbeeld van TS vind ik het gevaarlijk om een remmende auto in te halen. Zij had ook op de kerende automobilist kunnen knallen. Het wordt een beetje eentonig: anticiperen! Hoeveel voorbeelden je er ook bij haalt. :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:31

Maar nogmaals ook al zie je het hoef je niet ook voorrang te willen geven, en die chauffeur moet hoe dan ook wachten als je een baan opdraait op welke baan er ook autos rijden...

Ik rijd niet asociaal hoor zeker niet, ouderen of mensen slecht ter been krijgen altijd voorrang ( zijn de regels ook ! ) iedereen krijgt voorrang waar hij/zij dat heeft, maar niemand waar hij/zij dat niet heeft.. Is alleen maar veiliger iedereen weet waar hij/zij aan toe is..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:33

Nou spreek je jezelf wel een beetje tegen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:37

Als je dan ook even zegt waarin, hier kan ik niet zoveel mee... :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:57

Iets van eigen verkeersregels? Lees ff je eigen berichten terug ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:13

Gehandicapte mensen voorrang geven of mensen die slecht ter been zijn, zijn de verkeersregels ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:15

het in halen van een afremmend voertuig is zelfs verboden,,,,,,,en je brengt officieel zelf de bestuurder voor je in problemen,daar het ingehaalde voertuig,om het maar in zeemans termen te houden,koers en vaart dient te houden.....maw......in geval van een aanrijding is TS zelfs strafbaar,en niet de kerende auto.
Buiten dat, schaar ik dit alles onder bijzonder asosiaal weggedrag.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:35

Maar er is helemaal niet duidelijk of er een inhaalverbod is... Anders mag je er gewoon langs hoor...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:36

nee hoor....een afremmende auto mag je in geen geval inhalen....PUNT....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:39

Vind jij dan zeker ??

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:44

nee is zo.....met een uitzondering als jou weghelft afgescheiden is door een doorgetrokken streep,en de rijrichting is aangegeven met pijlen of bebording....ook in files is het toegestaan,maar in de situatie als beschreven in de op niet....en al zou dat niet zo zijn ,,,,het afdwingen van voorrang is verboden,,,,,,zo geld verkeer van rechts bv nog steeds als je tegenpartij door rood rijd.
wil ik je er verder op wijzen dat iemand die een bijzondere verrichting doet,hier mee dient te stoppen bij naderend verkeer,,,,en dus STIL moet blijven staan.....je zult wel voor hem moeten stoppen dus...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:48

Bij verkeer zonder inhaalverbod mag je gewoon inhalen hoor, anders was daar wel een verbod voor.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:50

niet een remmend voertuig........is ook erg dom...hij remt niet voor niets.....echt als je onder deze omstandigheden een aanrijding krijgt ben je gewoon de pisang

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:52

Deze dame remde dus wel voor niets...
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Je hindert het achterop komende verkeer behoorlijk door in deze situatie voorrang te verlenen, wat nergens voor nodig is..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:54

het gaat er niet om wat die dame doet,maar wat ts doet...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:55

Net zoals het verboden is net voor een zebrapad in te halen, is het ook verboden in te halen wanneer de auto voor je vertraagt. Google maar eens op "inhaalverboden". Maar je kan natuurlijk ook je gezonde verstand gebruiken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:56

Ja Ts haalde in en voor zover bekend geen inhaalverbod dus mag je inhalen en verkeer Dat op wil draaien voor de richting waar Ts inhaalde moet dus wachten tot beide banen leeg zijn...

Maar ik ga nu tv kijken verspeelde moeite dit ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:58

Babsiej schreef:
Ja Ts haalde in en voor zover bekend geen inhaalverbod dus mag je inhalen en verkeer Dat op wil draaien voor de richting waar Ts inhaalde moet dus wachten tot beide banen leeg zijn...

Maar ik ga nu tv kijken verspeelde moeite dit ;)

inderdaat

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:45

Ik mijn ogen is de TS in deze situatie niet slim bezig. Maar dat zal ze inmiddels wel begrepen hebben ;)
In de beschreven situatie zou ik gewoon gewacht hebben, al helemaal als je over je voorganger heen kunt kijken en kunt zien dat er iemand aan het draaien is. Je kunt niet van diegene verwachten dat ze jou ook zien. Hij zal waarschijnlijk gedacht hebben dat de vrouw hem zijn gang wou laten gaan en dan verwacht je niet dat er ineens iemand in gaat halen. Natuurlijk hoor je er wel rekening mee te houden, maar het getuigd niet van inzicht/sociaal weggedrag als je in zo'n situatie ineens gaat inhalen.

En wat iemand hier beschrijft over dat ze zich precies aan de verkeersregels houdt, geldt dat bij jou ook bij de maximaal toegestande snelheid dan? Als ik zo lees hoe jij je verkeersgedrag omschrijft krijg ik het idee dat je een beetje zo'n verkeershufter bent. Kom op, mensen achteruit dringen bij een lange rij geparkeerde auto's. Nooit een fietser voorrang geven in de stromende regen als je ziet dat er achter je nog een gigantische rij auto's zit (en je snelheid niet hoog is, bij 80 km/h ga je natuurlijk niet vol op de rem). Kom op, een beetje hoffelijkheid en anticiperen is echt niet verkeerd. Al is het soms wel vermakelijk, als er zo'n ongedurig type achter je zit en niet kan inhalen... leuke gezichten kunnen er dan getrokken worden. Om er dan vervolgens ergens een achterlijke inhaalactie uit te voeren zodat tegenliggers zowat de berm in moeten, waarschijnlijk in hun ogen "niks mis mee".

En natuurlijk ben ik ook niet heilig, ik maak ook wel eens een domme beslissing. Maar dan ga ik die niet op bokt zetten met de vraag of ik nou aso was of de medeweggebruiker....