Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Maar de chauffeur die de weg op keert had simpelweg geen voorrang...
Als een of andere wegpiraat dan ineens stil gaat staan om voorrang te geven aan iemand die dat niet heeft ben je niet verplicht daaraan mee te werken, tenzij daar natuurlijk een inhaalverbod is, maar dat haal ik er niet uit...
Ik heb ook altijd geleerd dat je alleen iemand voorrang mag geven die dat niet heeft als er niks achter je rijdt of aankomt ...
En bij regen slaat het helemaal nergens op, alsof die fietser minder nat wordt![]()
Ook in de regen krijgt niemand voorrang die dat niet heeft, en dat heeft niks met asociaal te maken maar puur met verkeersveiligheid, omdat men er niet vanuit gaat dat ik te pas en te onpas stil ga staan om mensen voorrang te verlenen.
Babsiej schreef:En TS dus ook want die zat erachter en als er dan iemand stil gaat staan .... Moet je er dus wel langs![]()
En ik fiets ook wel af en toe, maar buiten dat loop ik 3x per dag met de honden, OOK veel in de regen, maar hoef en neem ik geen voorrang hoor ... Sterker nog als iemand me voorrang geeft ( ook in de auto ) blijf ik staan, ik vind het echt vreselijk als mensen eigen verkeersregels gaan bedenken ..
@ Electra je kan niet voor anderen gaan bedenken wie wel of geen voorrang wil geven, dan krijg je zulke situaties.. Geef voorrang als er niemand achter je rijdt of aan komt..
Babsiej schreef:Oh maar ik zie het vaak wel, maar betekent nog niet dat ik het ermee eens ben en dan ga ik er ook langs...
Zelfde als een rij auto's die langs de weg geparkeerd staan, als die aan jou kant staan heb je gewoon te wachten. Genoeg mensen die m er nog voor denken te kunnen proppen maar ik rijd ook door ik heb voorrang.. En dwing mensen ook tot achteruit als het niet gaat .. Ook asociaal ?
Babsiej schreef:Oh maar ik zie het vaak wel, maar betekent nog niet dat ik het ermee eens ben en dan ga ik er ook langs...
Zelfde als een rij auto's die langs de weg geparkeerd staan, als die aan jou kant staan heb je gewoon te wachten. Genoeg mensen die m er nog voor denken te kunnen proppen maar ik rijd ook door ik heb voorrang.. En dwing mensen ook tot achteruit als het niet gaat .. Ook asociaal ?