marianbv schreef:Mijn oudste ging vanaf dat ze 11 maanden was een dag per week naar het kdv hier in het dorp. Nu zit ze op school.
Mijn zoon gaat er al heen vanaf dat hij 10 weken was en is nu 20 maanden en hij gaat 2 dagen per week.
Ik ken de mensen daar persoonlijk en kan altijd binnen komen wippen zonder vooraf te hoeven bellen.
Mijn zoon vind het geweldig, sochtends als ik tegen hem zeg dat hij naar "school"mag pakt hij zijn jasje al en zegt auto.
Zodra dat hij uit de auto stapt daar moet ik rennen want hij is al binnen voordat ik de deur van de auto dicht kan doen.
EN als ik hem smiddags ophaal dan brult hij want hij wil niet weg.
Nee ik zie geen reden om hem thuis te houden.....
Een van de redenen dat hij daar twee dagen per week zit is omdat hij het geweldig vind, hij vind het heerlijk om met andere kindjes te spelen en is gek op de begeleidsters daar dus waarom zou ik hem dat ontnemen.
Als ik zou merken dat er iets zou zijn ja dan haal ik hem er gelijk af maar dat is hier absoluut niet te sprake
Dat is een de andere kant en inderdaad ook mogelijk. Er zijn kinderen die maar wat graag met andere kinderen willen spelen. Vroeger speelde je dan bij elkaar (moeders bij elkaar op de koffie), maar dat is tegenwoordig niet meer het geval.