Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:38

tita schreef:
tis niet alleen de lagen inkomens maar toch zeker ook Jan Modaal, de gene die bijna niks hoeven te vrezen zijn iid de lage inkomens.
Maar dat is een discussie opzicht

Nou ja, ik vind modaal ook niet zo onwijs veel, als je ziet wat alles kost ... ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:39

Citaat:
Ik hoef niet in zo'n dom links land te wonen dat alles voor laat gaan, behalve eigen land en volk. Idioot gewoon.

Doe es ff normaal man :D ..

Kunnen wij toch ook niks aan doen ik woon hier mijn geld is hier....tja en ik heb verder geen invloed op wat er met politiek geld gebeurd...al wilde Wilders niet meer in de Europa stoppen en wilde ie geld naar ontwikkelingslanden stopzetten en wilde ie stop hebben voor buitenlanders omdat wij dat niet meer kunnen betalen..

:') toch iemand die het wel snapte maar het er niet doorheen kreeg

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:40

Cer schreef:
tita schreef:
tis niet alleen de lagen inkomens maar toch zeker ook Jan Modaal, de gene die bijna niks hoeven te vrezen zijn iid de lage inkomens.
Maar dat is een discussie opzicht

Nou ja, ik vind modaal ook niet zo onwijs veel, als je ziet wat alles kost ... ?

Ja ben ik het met je eens maar als je de statistieken gaat bekijken is modaal landelijk gemiddelde maar omdat te realiseren betekend het wel dat er meer mensen onder modaal zitten dan er boven.

Dus bovenmodaal heb je toch beter aanzien maar hier in Nederland heeft sommige minima het beter dan Jan Modaal.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:41

Als de PVV weer in de coalitie zit dan ga ik emigreren :wave:
Ik stem groenlinks of D'66 mag voor het eerst stemmen waarschijnlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:41

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:43

corrina1994 schreef:
Als de PVV weer in de coalitie zit dan ga ik emigreren :wave:
Ik stem groenlinks of D'66 mag voor het eerst stemmen waarschijnlijk :D

Dan ontken ik iig in het buitenland dat ik een Nederlander ben....

Ik ga op vakantie naar Griekenland.... ik hoop dat ze ons eten niet laten aanbranden ;(

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:46

Ik zou het echt niet meer weten...wat een zootje maken ze ervan . Ik weet niet of Wilders de stekker eruit heeft getrokken om de juiste redenen. Maar om hem nou overal de schuld van te geven gaat me te ver,ze maken er allemaal tot nu toe weinig van,en mijn vertrouwen is bijna nihil in de hele kliek in Den Haag. Dat word nog een zware dobber als ik moet stemmen, ik ben het niet eens met rechts,maar ook niet met de linkse partijen,zucht..

x_Irisje_x

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:48

Het mag wel wat linkser... ik ga voor SP

sarabande

Je hebt wel een heel beperkte kijk op de huidige politiek als je het Europa beleid van Wilders toejuicht
Je hebt dan heel weinig zicht op de wereld en Europese economie waar Nederland als exportland van afhankelijk is voor zijn eigen economie
Je hebt ook heel weinig realiteitszin als je niet weet dat Nederland nog steeds tot een der rijkste landen ter wereld behoort en de inwoners het beter hebben dan in de meeste landen waar dan ook.

Als je het verdelen van de rijkdom, de zorg voor degenen die het minder hebben dom links gedoe noemt, moet je zeker op Wilders stemmen want die zegt alleen maar dat hij op wil komen voor diegenen die overwegend zijn kiezers zijn, maar waar hij geen donder om geeft.

annastasia

Vorige keer heb ik SP gestemd.
Voor nu zou ik het niet weten, zou me er eerst in moeten verdiepen.

Wat dat betreft ben ik een zwevende kiezer.
Heb als eens CDA, PVDA e SP gestemd.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:56

Vorige keer SP gestemd, nu zeker weer :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:58

Ik vind het lastig. heb daarom ook weet ik echt nog niet gestemd. Ik vind het jammer dat Wilders altijd in een hokje geplaatst wordt en de media bijna de mensen "stuurt" waar zij het heen willen hebben (PvdA & SP).

PvdA zal het voor mij zeker niet woren! het zal toch weer in een rechts hoekje zitten. Waarom? omdat ik vind dat niet alle bezuinigingen bij de "rijken" onder ons vandaag geplukt moet worden. Als je boven een bepaalde grens zit heb je nergens meer recht op, moet je bijbetalen en hou je uiteindelijk minder over dan minder hardwerkende mensen of mensen met een uitkering. kom maar op, ik kan wat hebben :D

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:59

Ik vind Geert een verschrikkelijke vent, maar ook nu zou ik weer op PVV stemmen...
Alleen niet op Geert, maar op Dion Graus.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:59

ik zou het eerlijk gezegd echt niet meer weten op wie the hell ik moet gaan stemmen...vorige keer pvv maar nu wil ik daar ook niet meer op stemmen en links wil ik ook helemaal niet stemmen..

vind t allemaal maar 1 pot nat

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:00

@ Vibabu dat zeg ik paar posten er boven ook Jan Modaal heeft het soms slechter dan de minima.

PvdA zou ik nooit doen... absoluut niet

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:01

Ik zou stemmen op PVDA, maargoed ik ben ''nog maar'' 17. Ik hoop daarom dat mijn ouders en zus op de PVDA gaan stemmen :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:05

Dan zijn we het daar over eens tita! helaas ziet niet iedereen dat maar alleen dat cijfertje wat bovenaan het loonstrookje staan :) In mijn ogen worden de "rijken" steeds "armer" en de "armen" steeds "rijker".

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:05

Daphne__ schreef:
Ik zou stemmen op PVDA, maargoed ik ben ''nog maar'' 17. Ik hoop daarom dat mijn ouders en zus op de PVDA gaan stemmen :)

Heb je daar ook een onderbouwing voor? :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:24

Heb jij een onderbouwing voor je opvatting dat boven modaal het minder lekker heeft dan onder modaal?

Ik zit aan de onderste grens en ik kan je wel zeggen dat ik er een heel stuk minder warmpjes bijzit dan iedereen die meer geld heeft dan ik.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:25

Die heb ik hiervoor al gegeven phormicola :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:27

Mwah, als ik hier in de straat iemand zie die echt een associaal groot (wel schitterend mooi ;) ) huis heeft neergezet en 4 auto's op de stoep heeft staan, denk ik: Die kan best wat missen ;) (even puur financieel gezien).
Daarmee zeg ik niet dat hij het niet verdient, dat hij er niet hard voor werkt...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:27

griebels schreef:
Ik vind Geert een verschrikkelijke vent, maar ook nu zou ik weer op PVV stemmen...
Alleen niet op Geert, maar op Dion Graus.

Mmm ja die is echt aantrekkelijk :? , ramde ook nog zijn hoogzwangere vrouw in elkaar

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:29

stef schreef:
Mwah, als ik hier in de straat iemand zie die echt een associaal groot (wel schitterend mooi ;) ) huis heeft neergezet en 4 auto's op de stoep heeft staan, denk ik: Die kan best wat missen ;) (even puur financieel gezien).
Daarmee zeg ik niet dat hij het niet verdient, dat hij er niet hard voor werkt...

Ik denk juist aan het laatste..... :) Als ik wat centjes verdien vind ik het ook fijn om er wat moois van te kopen en niet alles af te hoeven staan :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:30

Een stem op de PVV is een verloren stem denk ik. Hoewel sommige kiezers zich wel als ezels tweemaal aan dezelfde steen stoten, denk ik dat de tweede kamer dat niet zo snel zal doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:30

Maar wie zegt dat dat niet meer kan als je (in dit geval RUIM boven modaal verdient) wat in moet leveren?
Misschien heel kortzichtig gedacht hoor, maar wat maakt het uit of je op jaarbasis 1.5 of 1.6 miljoen verdient?