Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:46

_San87_ schreef:
nelis schreef:
@ San ik denk dat wij niet in het midden uit gaan komen ;)
Ik ben zelf ouder en zolang mijn kind nog niet volwassen is heeft hij idd recht op een gedeelte privacy echter heb ik als ouder ook het recht om mijn kind te bescheremen , als ik daar desnoods een help ik ben een digibeet cursus voor moet volgen hoort dat bij mijn taak als ouder.

Als je als ouder namelijk geen reet het idee heb wat je kind doet, uithangt cq noem het op krijgen we als ouders maar al te vaak te horen dat de ouders niet betrokken zijn bij hun kinderen etc etc en dat door door de maatschappij verloedert, normen en waarden vervagen ... etc

Ik denk dat jij er te makkelijk over denkt. Maar goed, dat moet je zelf weten, natuurlijk.

Wat is er te makkelijk dan? dat ik betrokken ben bij mijn kind? en dat in geval dat het een pester zou zijn ik daar ook op in zou kunnen grijpen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:47

Chubby schreef:
Kwanyin schreef:
Dat wel en het moet er ook zeker zijn :j . Maar ik zie niet in dat het allemaal maar zo gemakkelijk voorkomen had kunnen worden als ouders wat meer zouden controleren en er wat sneller naar vertrouwenspersonen gestapt zou worden.

Als alle ouders dat zouden doen, zouden alle ouders, ook van pestende kinderen weten waar hun kind mee bezig is en die kinderen tot de orde kunnen roepen. Een utopie, I know. Maar verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Je kunt niet altijd voorkomen dat je kind in aanraking komt met de grote boze buitenwereld. Je moet ze daartegen 'beschermen' door ze te leren hoe ze daar mee om kunnen gaan.

Maar dat is wederom gewoon mooi boekjesdenken maar zo mooi werkt het niet in de realiteit. Hoeveel van die jongeren die een zware uitbrander krijgen van hun ouders, zullen zich oprecht schamen, zich excuseren en het nooit meer doen denk je?
En hoeveel zullen gewoon veel geniepiger te werk gaan en hun sporen beter uitwissen?
Dat is hetzelfde als de meester die de pester een uitbrander geeft. Eens die wegzijn, krijgt de gepeste vaak nog meer wraak over zich heen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:47

Iemand vroeg wat die bangalijst maker allemala twitterde?:
Je staat op Bangalijst. Pleegt zelfmoord. MAAR HET WAS EEN GRAPJEEEE!

Als je zelfmoord pleegt omdat je op de Bangalijst staat. Wees blij dat je op EEN lijst staat. De Quote 500 haal je toch nooit.

Even mijn bangalijst updaten. Iemand viel af.

Dagelijks plegen er mensen zelfmoord en gaan ze dood. Treuren we elke dag om die mensen? Get real people. Hypocrieten zijn jullie...

:r

Cynn
Fotograaf

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:49

Hoe heet die gozer op Twitter?

Anoniem

@ nelis: Als ik je dat kon uitleggen, zaten wij op één lijn. Dus ik denk dat ik dat niet ga proberen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

nelis schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk dat jij er te makkelijk over denkt. Maar goed, dat moet je zelf weten, natuurlijk.

Wat is er te makkelijk dan? dat ik betrokken ben bij mijn kind? en dat in geval dat het een pester zou zijn ik daar ook op in zou kunnen grijpen?

Ik vind dat jij nogal makkelijk denkt dat je pesten in no time zou kunnen oplossen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:50

Zo'n iemand zouden ze op moeten pakken voor 'dood door schuld'!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:50

Kentaro schreef:

Nou, idd :j

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:51

Kentaro schreef:

Helemaal mee eens!

Y;( Rust zacht!

Celiien

oostblok oid?

Nies_

Overdrijven blijft ook een vak apart. Zo'n lijst is echt niks nieuws hoor, enig verschil is dat het nu via internet gaat. En zelfmoord door zijn lijst? Come on, dat is heus niet de enkele reden, hooguit de druppel die de emmer deed overlopen.

Neemt niet weg dat het erg is natuurlijk..

Mijn ouders hoeven echt niet aan mijn computer te komen hoor :') Echt niet omdat ik allerlei duistere praktijken uitvoer, maar ik hoef niet overal gevolgd te worden. Dat wil toch niet zeggen dat mijn ouders niet betrokken zijn? Zoiets heet gewoon vertrouwen. :+ De maatschappij verloedert? Give me a break. :')

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:53

Nies_ schreef:
Overdrijven blijft ook een vak apart. Zo'n lijst is echt niks nieuws hoor, enig verschil is dat het nu via internet gaat. En zelfmoord door zijn lijst? Come on, dat is heus niet de enkele reden, hooguit de druppel die de emmer deed overlopen.

Neemt niet weg dat het erg is natuurlijk..

Mijn ouders hoeven echt niet aan mijn computer te komen hoor :') Echt niet omdat ik allerlei duistere praktijken uitvoer, maar ik hoef niet overal gevolgd te worden. Dat wil toch niet zeggen dat mijn ouder niet betrokken zijn? Zoiets heet gewoon vertrouwen. :+ De maatschappij verloederd? Give me a break. :')

Je haalt me de woorden uit de mond!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:54

Celiien schreef:
oostblok oid?

Hij heeft de lijst niet gemaakt. Hij had er toevallig een misselijk makende grap over gemaakt, op 't verkeerde moment.
Keur ik ook absoluut niet goed, maar mensen moet hem niet fout beschuldigen van die bangalijst.

Citaat:
Nee, ik ken haar niet eens. Ik hoorde gisteravond een gerucht en heb daar wat verkeerde grappen overgemaakt.

Ik heb er alleen een poedersuiker grap overgemaakt toen ik het las op twitter. Dat is het hele probleem.

Ik ben gister om wat zal het zijn 22.00 begonnen met Banga grappen. Toen kwam mij het ongelukkige nieuws dat er een meisje waarschijnlijk zelfmoord heeft gepleegd vanwege zo'n lijst. Ik probeer zoiets te relativeren door een - misschien - te harde grap.

Laatst bijgewerkt door Cynn op 29-03-12 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:55

Cynn_x schreef:
Celiien schreef:
oostblok oid?

Hij heeft de lijst niet gemaakt. Hij had er toevallig een misselijk makende grap over gemaakt, op 't verkeerde moment.
Keur ik ook absoluut niet goed, maar mensen moet hem niet fout beschuldigen van die bangalijst.

Aah okee, mijn excuses :n Niet doorgelezen ;)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:57

_San87_ schreef:
Ik vind dat jij nogal makkelijk denkt dat je pesten in no time zou kunnen oplossen.

Heb ik dat ergens gezegd? nee.

Denk alleen wel dat er een stuk sneller op ingesprongen kan worden door ouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:00

nelis schreef:
_San87_ schreef:

Heb ik dat ergens gezegd? nee.

Denk alleen wel dat er een stuk sneller op ingesprongen kan worden door ouders.

Ja en dat vind ik dus makkelijk gedacht.

Nies_

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:00

Dat is ook zo.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:01

Kwanyin schreef:
Hoeveel van die jongeren die een zware uitbrander krijgen van hun ouders, zullen zich oprecht schamen, zich excuseren en het nooit meer doen denk je?
En hoeveel zullen gewoon veel geniepiger te werk gaan en hun sporen beter uitwissen?
Dat is hetzelfde als de meester die de pester een uitbrander geeft. Eens die wegzijn, krijgt de gepeste vaak nog meer wraak over zich heen.

Ik praat ook niet over een zware uitbrander, ik heb het over een structureel gesprek. Verantwoordelijkheid laten nemen, laten vóelen wat ze aanrichten. Wanneer je op jouw manier gaat doemdenken, laat je alles en iedereen het maar 'begaaien' en hoeft niemand ooit verantwoordelijkheid te nemen voor zijn akties? Dat zijn dan de ouders van de toekomst, zonder empathisch vermogen, de grootste egoïsten die je maar kunt creeeren. Dan is het eind helemaal zoek omdat je als ouder denkt dat het toch allemaal geen zin heeft (ach en wee)..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:02

Nelis, ouders kunnen vrij weinig doen.. zo zag je het al wel vorige week bij de aflevering van 'gepest' . Dan praat je wel anders.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:04

Nies_ schreef:
Mijn ouders hoeven echt niet aan mijn computer te komen hoor :') Echt niet omdat ik allerlei duistere praktijken uitvoer, maar ik hoef niet overal gevolgd te worden. Dat wil toch niet zeggen dat mijn ouders niet betrokken zijn? Zoiets heet gewoon vertrouwen. :+ De maatschappij verloedert? Give me a break. :')

Maar als ouders oprecht met je praten over wat je bezighoudt, hoeft er helemaal niets stiekum gecontroleerd te worden. Dan kun jij gewoon aankloppen bij je ouders dat je ergens mee zit. Dan wéten je ouders wat je doet op je computer, in grote lijnen, zonder dat te hoeven nagaan. Jouw ouders weten wrs wel dat jij niet in 7 sloten tegelijk loopt, dat je stevig genoeg in je schoenen staat om niet door de eerste de beste dropl*l omver te gaan, dat je verstandig genoeg bent om geen heel gekke dingen te doen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:09

dat meisje was 13 wat is 13 nou ? ik vindt t vooral heel triest dat zulke jonge kinderen al bezig zijn met dood willen en dat ze niet meer weten hoe er boven te staan de daad zelf zal imo in een zeer emo staat gedaan zijn waar het rationele van dit meisje even helemaal weg was, En wat dan de druppel was is niet eens zo belangrijk ,Belangrijker is om 'ons'af te vragen waarom 13 jarige al zo kunnen denken

Ik denk dat door de emotionele staat de verdrietige gedachtes en t minderwaardigheidsgevoel zo sterk hebben gemaakt dat ze daardoor in een impuls dit besloten heeft , Triest ik vindt het verschrikkelijk. 13 lijkt op die leeftijd heel wat maar 13 is gewoon heel jong ze was trouwens net 13 en ook nog s een meisje wat imo mooi was en waarschijnlijk gepest is uit jalousie oid niet dat dat uitmaakt pesten hoort niet maar ik denk dat er meerdere factoren zijn geweest die deze tragedie tot stand hebben gebracht

Iig zat dit meisje heel erg in de knoop met van alles en heeft helaas niet kunnen zien dat er andere oplossingen mogelijk waren helaas was ze op dat moment dat even kwijt.

Kids van 13 horen bezig te zijn met huiswerk kleine conflicten oplossen als leerproces te shoppen met vriendinnen te bedenken wat belangrijk is . roddelen over leraren horen af en toe lekker puberend met deuren te slaan als t tegenzit maar horen NIET AAN ZELFMOORD TE DENKEN (AL GEBEURT T VEEL teveel)

Dat zegt iets over hoe verrot de huidige maatschappij is en hoe normen en waarde veranderd zijn kinderen van 13 mogen tegenwoordig geen kind meer zijn de verwachtingen zijn te hoog

En ja ook ik denk dat social media naast positief zeker ook negatief kan bijdragen aan iemands leven zeker op zo’n leeftijd . Gepest werd en word er helaas altyd, alleen imo gaan kinderen tegenwoordig wel veel verder in t pesten…. En ondanks pestprotocollen etc gebeurt er te weinig om het tegen te gaan. En vergeten ouders ook hun rol in t uitleggen aan hun kids dat ieder mens uniek is en dat ‘anders’ zijn niet raar is en je andere in hun waarde moet laten..

Ik denk niet dat 1 ding de reden was maar meerdere factoren bij elkaar , hoe dan ook het is en blijft triest dat een 1`3 jarige zo’n stap nodig lijkt. heel triest . ik hoop dat zij haar rust vindt en dat haar familie de kracht vindt met dit verschrikkelijke verlies om te gaan..

vriendinnen van haar leggen de schuld bij zichzelf ook dat vind ik zorgelijk, en ik hoop dat daar door school ouders etc goed mee word om gegaan.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:13

:r echt erg, bij mij op school zijn ook een aantal 'bangalijsten' slaat echt nergens op, belachelijk gewoon

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:14

Niemand hoort aan zelfmoord te denken, Crypto. Ten minste, lijkt me zo. Verder lijkt 13 me daar een hele 'normale' leeftijd voor, maargoed.

Daar heb je gelijk in, Chubby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:15

Chubby schreef:
Nies_ schreef:

Maar als ouders oprecht met je praten over wat je bezighoudt, hoeft er helemaal niets stiekum gecontroleerd te worden. Dan kun jij gewoon aankloppen bij je ouders dat je ergens mee zit. Dan wéten je ouders wat je doet op je computer, in grote lijnen, zonder dat te hoeven nagaan. Jouw ouders weten wrs wel dat jij niet in 7 sloten tegelijk loopt, dat je stevig genoeg in je schoenen staat om niet door de eerste de beste dropl*l omver te gaan, dat je verstandig genoeg bent om geen heel gekke dingen te doen.

Dat hoop je, als ouder, je vertrouwt erop dat het zo is, maar van weten is geen sprake.

Aangezien mijn stiefzoon alleen de genen van mijn man heeft, en niets van mij ga ik er vanuit dat hij een gezond verstand heeft, en dat ook gebruikt, maar je houdt je hart vast af en toe. En meer af dan toe.

Maar als hij met iets zit, komt ie...... soms spuien, en soms wil hij zelfs raad :oo

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:20

Chubby schreef:
Kwanyin schreef:
Hoeveel van die jongeren die een zware uitbrander krijgen van hun ouders, zullen zich oprecht schamen, zich excuseren en het nooit meer doen denk je?

Ik praat ook niet over een zware uitbrander, ik heb het over een structureel gesprek. Verantwoordelijkheid laten nemen, laten vóelen wat ze aanrichten. Wanneer je op jouw manier gaat doemdenken, laat je alles en iedereen het maar 'begaaien' en hoeft niemand ooit verantwoordelijkheid te nemen voor zijn akties? Dat zijn dan de ouders van de toekomst, zonder empathisch vermogen, de grootste egoïsten die je maar kunt creeeren. Dan is het eind helemaal zoek omdat je als ouder denkt dat het toch allemaal geen zin heeft (ach en wee)..

Hoeveel ouders denk je zijn er in staat om zo'n goede structurele gesprekken te voeren met hun kinderen om hun kinderen van denkwijze te laten veranderen? Er zijn mensen bij die enorm goed zijn in gesprekken en chapeau als je zo goed met je kind kan praten dat hij zijn fout helemaal inziet en het nooit meer doet. Maar het merendeel gaat die gave gewoon niet hebben.