_rosita_ schreef:Ik kan hier zoooo slecht tegen he!
Hoezo niet willen werken? Je komt maar opdagen en zo niet.. Geen stuiver meer! Mijn buurvrouw van vroeger heeft zeker 20 jaar in een uitkering gezeten, kwam de tijd weer dat ze echt aan het werk werd getrapt, ging ze. Verpestte het zo dat ze haar ontslag weer kreeg, kreeg dan een 'depressie' en hyperventilatie en zat vervolgens weer 8 jaar lekker thuius. Ondertussen uiteraard wel het eea aan werkhuisjes en zwart werk bij verschillende bedrijven..
Een ander die ik ken, heeft 4 jaar een uitkering, is nu aan het werk gestuurd en werkt nu een jaar. Deze maand krijgt ze een beloning: 2000 euro omdat ze een jaar uit de uitkering is en dit ter motivatie om uit de uitkering te blijven.
Ik heb me potverdomme vanaf mijn 16e uit de naad gewerkt bij bijbaantjes naast mijn studie en werk nu 9 jaar in dezelfde sector en heb ondertussen mijn HBO behaald. Een beloning voor het harde werk? Hou maar op, met al die bezuinigingen ga ik erop achteruit, net als elk ander werkende Nederlander.
@wooffie: iedereen kan werkeloos raken, maar je kan er ook voor zorgen dat je werkeloos raakt en lekker geniet van een uitkering en zwart werk ernaast. En echt... ik heb in hartje Utrecht gewoond. Kan je er zo 20 opnoemen en dan tel ik nog voorzichtig, die het op deze manier al jaaaren doen!
En ja.. als ik dan werkeloos raak, zal ik ongetwijfeld genieten van 3 weken vrij, maar daarna zal ik het snel zat zijn en desnoods dus idd in een kas gaan werken, helpen in het bejaardenhuis of papier prikken of wat dan ook. En voor dát soort werk mogen ze van mij uitkeringstrekkers heel hard inzetten.
Zoals jou buurvrouw zijn er zoveel
Toen mijn vriend nog in het onderwijs werkte had hij een collega die was ook overspannen.Kwam weer een ochtend,gooide een stoel door het raam....en zat daarne weer geruime tijd op Aruba,lekker doorbetaald.
Tja....wie is er nu gek denk ik dan weleens?