DaniBanani schreef:Nogmaals: pedofielen doen niets met kinderen, pedoseksuelen wel. Belangrijk verschil.
Sky_As: Hij heeft ervoor gekozen te handelen naar zijn geaardheid. De handelingen zijn weerzinwekkend; de geaardheid -in mijn optiek- niet.
Is het voor mijn mening van belang of ik kinderen heb? Ik veronderstel dat iemand met kinderen, helemaal bij de vraag 'stel je voor dat jouw kind slachtoffer was' behoorlijk ongenuanceerd reageert. Is dat dan beter/belangrijker/waardevoller dan mijn genuanceerdere reactie?
Alle vermiste kinderen bij pedoseksuelen lijkt me niet. Van veel vermiste kinderen is bijvoorbeeld bekend dat ze door een ouder zijn ontvoerd, alleen de locatie is niet bekend.
Als er een medicijn bestond, chemische castratie of anderszins, waardoor een pedofiel die verlangens niet meer zou hebben denk ik dat 90% daar direct op ingaat. Want ik denk óók dat 90% (of 95%, of 85%, precieze cijfers weet ik ook niet) het houdt bij pedofilie en nooit de stap maakt naar pedoseksualiteit; en dat betekent dat die mensen hun léven lang wezenlijke gevoelens moeten onderdrukken. Ik denk dat ze daar maar wát graag vanaf zouden komen..
Of het belangrijk is dat je zelf kinderen hebt? voor mij niet, maar ik krijg sterk het idee dat iedereen die hier reageert met een soort van begrip zelf geen kinderen heeft. Ik geloof namelijk niet dat mensen zonder kinderen en die zo reageren zich een inbeelding kunnen maken van wat het met je als ouder doet als je weet dat je kind zoiets mee heeft gemaakt. Dan denk je niet meer in oorzaken, maar wil je handelen naar gevoel.
In die zin heeft het wel meerwaarde voor de discussie hier. Als jullie geen kinderen hebben, geloof ik niet dat jullie je in kunnen denken hoe het is voor iemand die wel kinderen heeft en het heeft meegemaakt.
dan denk je niet meer aan een " eerlijke" straf, maar dan wil je de meest zware straf die er maar bestaat.