De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:30

Politie is daar toen ook geweest, toen er nog geen pad over lag, juist vanwege die verwijderde palm, en door een stom britse wijf die hem verdacht vond doen (alsof niet elke buur belangstelling had en zou willen helpen, dat is het enige dat hij deed-doormiddel van vertalen) en er is niks gevonden, ook niet door de honden.

Het is totaal overbodig om er te gaan graven omdat er wat omgewoelde grond is.
Het is ook totaal geen logische plek om een lijkje te gaan begraven. Speurhonden graven dat zo op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 00:41

Mee eens, maar aan de andere kant is het wel een geniale plek om een lijkje te verbergen. Op een plaats die al uitgebreid is doorzocht door de politie. Blijkbaar is het Birch prima gelukt om daar een aantal avonden onbetrapt te zoeken. Misschien is dat een ander ook gelukt.
Maar eerlijkheidshalve geloof ik het ook niet zo. Birch is overigens geen domme man (zakenman en projectontwikkelaar). Ik ben wel benieuwd hoe hij tot de conclusie is gekomen dat Madeleine daar zou moeten liggen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 02:32

Ik ben ook een stille meelezer moeder van 2 jonge kinderen. Dit verhaal heeft ook bij mij tranen gelaten.
Ik denk dat de ouders en vrienden er verantwoordelijk voor zijn.
Medicatie gebruiken om je kind te laten slapen en te misbruiken en als een kind verdooft is door medicatie en dus niet wakker kan worden is het makkelijk te misbruiken lijkt mij. Daarbij komt dat bloed verhaal dat als een volwassen persoon een kind misbruikt daar zeker bloed bij kan komen, ik ga dan van het raarste uit en iedere bokker kan zelf wel invullen wat zo'n viezerik bij een kind kan doen.
Mijn conclusie: kind te hoge dosis bewusteloos in slaap lekker misbruikt door ouders, vrienden tot bloedens toe en daardoor overleden aan een hartstilstand o.i.d. Incl veel bloedverlies.
Ik hoop dat die ouders gaan boeten en van mij mag er een petitie komen om de zaak te heropenen en die hele secte vast te zetten levenslang!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:59

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar waar haal je vandaan dat ze misbruikt is?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 02:41

Mavelle schreef:
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar waar haal je vandaan dat ze misbruikt is?

Ik denk dat je er idd overheen gelezen hebt, ik zei namelijk dat ik DENK dat ze misbruikt is, aangezien ik alles heb gelezen en vanaf het begin gevolgd heb, neigt mijn gevoel hier sterk na.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 07:50

Het is 1 van de scenario's die de ronde doen.
Yvonne Martin, maatschappelijk hulpverleenster (werkzaam in kindermisbruik hulpverlening) die toevallig ook vakantie had en direct na de verdwijning hulp wilde verlenen, maar min of meer weggestuurd werd door Payne. Die zij herkende als iemand uit haar circuit (als dader of anderszins betrokkene wist ze niet te plaatsen).
En natuurlijk de Gaspar verklaringen. Het stel dat een eerdere vakantie met de McCanns doorbracht en Payne en Gerry ongepaste gebaren en opmerkingen over Madeleine had horen maken, waarna ze niet meer wilde dat Payne in de buurt van haar kinderen kwam.
Wat ook vreemd is, is dat de McCanns direct riepen dat Madeleine ontvoerd zou zijn door een pedofiel of in opdracht van pedofielen. Waarom zou ze niet - met alle deuren open - gewoon uit het appartement gewandeld zijn op zoek naar haar ouders?
Als je uitgaat van de indicaties van de honden, zou Madeleine in het appartement zijn overleden. Maar waarom moest haar lijk verdwijnen. Zou er bij sectie iets naar boven zijn gekomen dat desastreus zou zijn voor de ouders?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:33

Babootje schreef:
Yvonne Martin, maatschappelijk hulpverleenster (werkzaam in kindermisbruik hulpverlening) die toevallig ook vakantie had en direct na de verdwijning hulp wilde verlenen, maar min of meer weggestuurd werd door Payne. Die zij herkende als iemand uit haar circuit (als dader of anderszins betrokkene wist ze niet te plaatsen).
En natuurlijk de Gaspar verklaringen. Het stel dat een eerdere vakantie met de McCanns doorbracht en Payne en Gerry ongepaste gebaren en opmerkingen over Madeleine had horen maken, waarna ze niet meer wilde dat Payne in de buurt van haar kinderen kwam.
Wat ook vreemd is, is dat de McCanns direct riepen dat Madeleine ontvoerd zou zijn door een pedofiel of in opdracht van pedofielen. Waarom zou ze niet - met alle deuren open - gewoon uit het appartement gewandeld zijn op zoek naar haar ouders?
Als je uitgaat van de indicaties van de honden, zou Madeleine in het appartement zijn overleden. Maar waarom moest haar lijk verdwijnen. Zou er bij sectie iets naar boven zijn gekomen dat desastreus zou zijn voor de ouders?

:)* Dit gedeelte was ik vergeten inderdaad. Sorry my-precious, begreep al niet waar je het op gebaseerd had, maar denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Het geeft in elk geval nog een hele nare bijsmaak aan het verhaal.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:57

Zonder lijk geen moord, en deze zaak is daar het perfecte voorbeeld van. Ik had graag gezien dat Peter R. de Vries zijn niet geringe neus even in de zaak stak, maar helaas is hij gestopt met het programma..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:33

Martine_R schreef:
Zonder lijk geen moord, en deze zaak is daar het perfecte voorbeeld van. Ik had graag gezien dat Peter R. de Vries zijn niet geringe neus even in de zaak stak, maar helaas is hij gestopt met het programma..

Peter R heeft genoeg aan zaken in NL. Maar dit is een zaak waarin ik hem best wel eens de neus in zou hebben zien steken. Zou zomaar kunnen zijn dat ie het wel volgt. Want naast Natalee Holloway is dit een zaak van hoog publiciteitsgehalte. Maar ook een vreemde, want al het indirecte bewijs wijst naar de ouders en vrienden en juist daaraan (hebben de Portugezen geleerd) mag je niet aankomen. Connecties connecties. Daar brandt ook Peter zijn handen niet aan denk ik.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:49

Mavelle schreef:
Babootje schreef:

:)* Dit gedeelte was ik vergeten inderdaad. Sorry my-precious, begreep al niet waar je het op gebaseerd had, maar denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Het geeft in elk geval nog een hele nare bijsmaak aan het verhaal.
haha mavelle geen probleem hoor, kan gebeuren toch!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:55

Ik zie het wel eens, en dan denk ik god wat zal dat meiske doormaken als ze nog leeft.
Waarschijnlijk mocht ze leven, word ze waarschijnlijk voorgedaan dat ze daar hoord en geen weet meer heeft wat haar ouders hier doormaken. ik hoop zo dat het meiske nog gevonden word levend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:09

Babootje schreef:

Dat roep ze niet direct, dat bedachten ze pas later. En idd als een kind weg is, wie denkt er dan onmiddleijk aan ontvoering. Dat was het eerste verdachte.

Wat het verdwenen lijk betreft, ongeacht de doodsoorzaak, ongeval of dood door schuld, ze zouden zwaar bestraft worden in thuisland voor neglect, omdat ze de kinderen alleen lieten. En dit terwijl er oppas voor handen was, het park is totaal opgezet voor ouders met kleine kinderen.

Bij misbruik kun je ook denken aan moeten pijpen, wat verder geen sporen nalaat. Ze kunnen heel sluw zijn wat dat betreft.
Het bl;ijft een raadsel waar om 1 man ene uur nodig had om bij de kinderen te kijken, terwijl de anderen dat in minuten deden en waarom ze hun verhaal allemaal zo perfect op elkaar afgestemd hebben. Ze kwamen zelf ook heel snel met de term "window of opportunity" en andere termen waar een normaal mens die een kind verliest het eigenlijk niet over zal hebben.
Kate mocht ook haast niet aan het woord en geen enkele vraag is OOIT rechtstreeks beantwoord. Altijd kwam er een wedervraag of werd het handig naar iets anders gedraaid. Het lijkt mij, als je onschuldig bent, toch het makkelijkste om gewoon vragen rechtstreeks te beantwoorden...

De perfecte begraafplek hadden ze al: De kerk waar ze de sleutel van hadden. Daar mocht niemand naar binnen voor onderzoek.
Lijkt me stug dat ze het lijkje daarna nog eens in de auto vervoeren om het in een tuin naast het complex te gaan begraven. Kan, maar ik denk eerder dat het verder weg is vervoerd. Bv naar de jachthaven en per boot allang als terug naar thuisland gebracht zodat ze een graf hebben om te bezoeken bv, maar dat is verder wilde speculatie.
Want hoe ze ook haar dood heeft gevonden, het lijkt me moeilijk voor ouders om het lijkje achter te laten in een ander land...

Peter R de Vries was echt niet verder gekomen. Ik zou niet weten waarom. Ze zijn verdomde handig in iedereen manipuleren. Ze hebben idd gewoon de juiste connecties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:23

Ik heb altijd het idee gehad dat Madeleine meerdere verblijfplaatsen heeft gehad, om zo maar te zeggen.
De kerk (tuin) naar mijn mening de eerste (komt overeen met de Smiths getuigenis die een man heeft gezien om ongeveer 10 voor 10 savonds (die op Gerry leek in de buurt van de kerk met een "slapend" kind heeft gezien dat overeenkwam met Madeleine), daarna de kerk (kort). Vervolgens vervoerd naar andere plaats en daarna haar uiteindelijke rustplaats.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:12

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 15:49

Ik verwacht wel weer een hoop meldingen met de Amaral/McCann laster rechtszaak op komst (half september).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:43

Mavelle schreef:
http://www.examiner.com/article/is-this-a-photo-of-madeleine-mccann

Hier weer iemand die beweert haar gezien te hebben. In mei zou ze ook al 'gezien' zijn met een Duits gezin met 2 jongetjes.

Niet om het een of ander, maar er bestaan internationale organisaties die stadkinderen uit tehuizen en stinksteden enzo in vakanties onderbrengen bij gastgezinnen in het buitenland.
Een meisje "dat niet past en engels spreekt" in een Duits gezin is niet zo vreemd als het lijkt.

Wij hadden vroeger altijd Duitse kinderen in huis en die gingen ook mee op vakantie, want je hebt ze 6-8 weken ofzo.

En bij zo'n sighting lijkt het me nogal gemakkelijk om even dat ene oog te bekijken voordat je je fantasie op hol laat slaan.

Verder heeft ze een ongelooflijk "gewoontjes" doornsnee uiterlijk, zelfs hier in Noord Portugal (waar men niet zo donker is al in het zuiden) kom ik er dagelijks een aantal tegen die op haar lijken.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

Klopt Lusitana, dat is ook het moeilijke. Maar toch: wie weet leveren die (meestal) loze meldingen ooit nog wat op.. :)
Ik ga vanavond weer verder lezen in het boek! Heb hem nog steeds niet uit :o

Toen ze net ontvoerd was vond ik haar trouwens alles behalve gewoontjes. Echt een heel mooi kindje met die grote ogen :)
Nu heb je echter geen flauw idee hoe ze eruit ziet. De bewerkte foto's zijn uiteindelijk eigenlijk ook een gok.
Die foto's zijn wel gebaseerd op de gezichten van haar ouders, maar het is niet heiligmakend.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:57

Dat ze nog leeft geloof ik niet meer.

Want er zijn lijkengeuren opgepikt door de honden?

Maar ik blijf erbij, de ouders hebben er iets mee te maken, vooral de moeder, het blijft raar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:28

http://www.dailystar.co.uk/news/view/27 ... bid/MADDIE

Madeleine McCann's ouders hopen deze maand £ 1 miljoen schadevergoeding betaald te krijgen van de ex politiechef die beweert dat ze gelogen hebben over de verdwijning van hun dochter.

Als de claim wordt toegewezen aan Kate en Gerry McCann wordt deze besteed aan de wereldwijde zoektocht naar het kind.

De rechtszitting staat gepland op 13 september in Lissabon. De McCanns overwegen nog of zij er persoonlijk aanwezig zullen zijn.

Gonçalo Amaral, 55, schreef in zijn boek "de waarheid van de leugen" dat Madeleine dood was.

De McCanns 'advocaat Isabel Duarte zegt dat Kate en Gerry, beiden 44, van Rothley, Leics, zeker zijn van een overwinning.

Hun woordvoerder Clarence Mitchell verklaart: "Als ze de zaak winnen, gaat elke cent van de schadevergoeding naar het Madeleine Fonds

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:17

Jeetje, dat is een hoog bedrag! :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 22:00

Ik geloof niet dat ze gaan winnen. In essentie beweren de McCanns dat het boek de zoektocht naar Madeleine negatief beinvloedt. En dat hen betrokkenheid bij de verdwijning van hun dochter wordt aangewreven.
Maar al hetgeen Amaral in zijn boek beschrijft is terug te vinden in de politiedossiers die openbaar zijn gemaakt. Zie http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/PAGE_ORDER.htm#TOP (Alleen neemt niet iedereen de moeite om ze te lezen). En blijkbaar wordt de zoektocht naar Madeleine niet beinvloed door het boek, want er was recent weer een "Madeleine sighting".

En gaan de McCanns schaamteloos verder met het vragen om geld voor het Madeleine Fonds, waarvan ze beide directeur zijn (en waarbij ze hun kosten kunnen declareren van hun promotiereizen (first class natuurlijk want je bent nu eenmaal een BB = bekende brit) en dure hotels. En - uiteraard - hun rechtsbijstand. Er is al jaren geen transparante financiele verantwoording van het fonds (wat overigens geen goede doelen instelling is maar een LTD, dus onderneming).
Lees meer over het frauduleuze fonds ( zoals het in de "volksmond" ook wel wordt genoemd)
http://www.mccannfiles.com/id405.html

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 10:12

De zaak die de McCanns hebben aangespannen tegen Goncalo Amaral (voor laster) is uitgesteld tot januari 2013. Waarom is nog niet bekend en ook de precieze data nog niet.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:40

Dat is vreemd.. :? benieuwd wat de reden is!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:46

geen nieuws meer?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:01