Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:04

Ik heb hier al eens gereageerd, maar blijf het zo ontzettend triestig en vreselijk vinden dat ik nogmaals m'n medeleven wil uitdrukken voor de nabestaanden en betrokkenen.

Silence

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:06

Alleen dat ze nu geopereerd wordt aan haar nekwervels omdat deze en de ruggenwervel verschoven is.
Als ze erdoor komt is er kans op verlamming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:06

:(:) zo sneu , woorden schieten tekort voor deze tragedie. mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden de ouders van deze kinderen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:18

Maaike en silence en anderen die hier ineens in mindere of meerdere mate bij betrokken zijn geraakt, heel erg veel sterkte...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:19

Silence, jij ook heel veel sterkte. Dat meisje en haar ouders gaan ook een zware tijd tegemoet.

Verder hoop ik niet dat er nog meer bekenden in die bus zaten. Ik ben nauwelijks van huis geweest, vanmorgen even op stal en nu hier op het werk, maar Lommel Kolonie is een Nederlandse enclave, waar vooral veel mensen uit Valkenswaard en Bergeijk naar toe zijn verhuist, de plaatsen waar ik mijn jeugd heb doorgebracht. Veel leeftijdsgenoten, jeugdvrienden, wonen daar nu, en dat zijn dus ook de mensen met kinderen in die leeftijd.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:20

Bedankt allemaal, ik zal het ook doorgeven aan de ouders...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:50

Horror, dat is het enigste wat in me opkomt.
Héél véél sterkte voor iedereen die hier direct of indirect mee te maken hebben.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:00

brrr op facebook gaat een laatste foto in de sneeuw van de groep rond, dat vind ik toch niet echt gepast, sterkte voor iedereen, arme kids!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:03

Ontzettend, dit ongeluk. Het zal je kind maar zijn, je zult de ouders zijn, of de leerkracht.
Wat een dramatisch ongeluk is dit.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 00:05

Heel veel sterkte Neonlight.

Ik heb er echt geen woorden voor.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:06

In één woord verschrikkelijk! :oo
Heel veel sterkte en kracht toegewenst aan alle nabestaanden, zwaargewonden of mensen die er anderzins bij betrokken zijn..... dit had niet mogen gebeuren..... -O-

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:08

wat een verschrikkelijke gebeurtenis! Sterkte toegewenst aan alle nabestaanden en slachtoffers.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:12

hmz, 1 van de waxine kaarsjes die ik had aangestoken eerder op de avond vloog zostraks in de fik... Als in, niet alleen de lont brandde maar het hele ding... Ik hoop maar dat dat een goed teken was...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:29

als het ene meisje voor in de bus zat hoop ik echt dat ze een engeltje op haar schouder heeft gehad, voor alle anderen silence en neonlight heel veel sterkte. en voor iedereen die viavia iemand kent zoals de buschauffeur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:47

Kippenvel van verschrikking... Silence en Maaike: Sterkte... Ook de anderen die hier dicht bij betrokken zijn: Heel veel sterkte.
Vind het verschrikkelijk en kan het echt moeilijk bevatten. Kan mij ook geen beeld voorstellen hoe erg dit moet zijn voor de directe betrokkenen. Het gevoel wat ik heb keer een paar miljoen waarschijnlijk.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:54

Heel veel sterkte aan alle familie vrienden en betrokkenen. Verschrikkelijk

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 01:30

Yasmine schreef:
Ik ben net voorbij de school in Heverlee gereden (grootouders wonen er vlakbij), wat een heisa daar... Aasgieren dat het zijn, die journalisten.

Inderdaad, ik kwam terug van de les en had gehoord van een school in Heverlee maar wist niet dat het Sint-Lambertus was.. Mijn mond viel gewoon open van de massa pers die er stond.

@Silence: ik duim mee! (heeft ze toevallig ook haar schouder gebroken? Want ik weet dat er meisje uit Heverlee is met een gebroken schouder en wervelletstels...)

Het zusje van een goede vriend van mij heeft het niet gehaald |(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 07:20

ik wil iedereen heel veel sterkte toewensen :(:)
bokkers die mensen kennen waarvan de kinderen of volwassenen in de bus zaten :(:)

ik duim mee voor de gewonden, dat ze zo goed mogelijk herstellen, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk
want dat laatste lijkt me nog het grootste letsel

ik begrijp uit het verhaal van een belgisch koppel wat vrij snel na het ongeluk ter plaatse was, dat zij meegeholpen hebben kinderen uit de bus te halen, kinderen die eruit waren hebben opgevangen en dekens hebben verstrekt
ik heb eigenlijk geen idee of die ook bij deze groep hoorden of dat zij daar "toevallig" langs kwamen

ik hoop dat de pers de betrokkenen met rust laten zodat ze niet teveel worden lastig gevallen
een burgemeester spreken of zulke personen is tot daar aan toe maar laat ouders, en directe betrokken met rust

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:51

Gisterochtend werd ik wakker met dit nieuws, we zijn nu een dag verder en het is nog nauwelijks een moment uit mijn gedachten geweest. Wat een hel moet dit zijn voor alle betrokkenen... Sterkte voor iedereen die iemand kent onder de overledenen en gewonden, dit raakt je hard.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:11

Wat een drama... Ik hoorde het gisteren op de radio en toen ik de foto's van de bus zag werd ik er helemaal akelig van :\

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:31

Aargh die pers, mogen wel eens wat respect tonen ipv overal haantje de voorste bij willen te zijn. Wat is nou belangrijker?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:06

Te erg voor woorden......... |(
De personen die nooit meer thuis komen, de onzekerheid waar de naasten doorheen gegaan zijn, de beelden die de overlevenden hebben gezien zullen nooit meer van hun netvlies verdwijnen en al de gewonden waarvan het leven nooit meer zal zijn zoals het was....
Ontzettend veel sterkte aan al de nabestaanden en al de mensen die op wat voor 'n manier dan ook betrokken zijn!

Lichamen doden mogelijk donderdag naar België

BRUSSEL - Het Belgische leger zal mogelijk donderdagavond de lichamen van de slachtoffers van het busongeluk in Zwitserland terugbrengen naar België.

Zodra de 22 kinderen en zes volwassenen die om het leven kwamen geïdentificeerd zijn en de Zwitserse autoriteiten toestemming hebben gegeven, zullen twee transportvliegtuigen de lichamen naar België vliegen.

Dat heeft de Belgische minister van Defensie Pieter de Crem gezegd na terugkeer uit Zwitserland. Hij was daar samen met minister-president Elio Di Rupo en andere leden van de regering. De regering besluit in de komende dagen op welke manier de slachtoffers herdacht zullen worden.

Alle gewonden zijn inmiddels geïdentificeerd. Drie van hen komen uit Nederland. Ze zitten in België op school. Zeven Nederlandse kinderen vonden de dood bij het noodlottige ongeluk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:11

Vreselijk, je staat op met de blijde gedachte dat je kind (vader/moeder, dierbare) straks thuis komt na een fijne week te hebben gehad.
In plaats daarvan is er nu alleen maar dat intense verdriet ;( ...
Ik wens al diegene die door dit ongeluk een persoonlijk verlies hebben geleden heel, héél veel sterkte :(:) ...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:16

Verschrikkelijk. Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de ouders van de overleden kinderen gisteravond foto's van hun kinderen hebben gezien, en dat ze vanmorgen naar het mortuarium zijn gegaan... Dat kun je je toch niet voorstellen

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:17

Echt verschrikkelijk dat zoiets gebeurd.

Ik las het gisterochtend in de krant en ik wist niet wat ik moest zeggen....