Verzekeraars zwichten voor duurdere tandarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Verzekeraars zwichten voor duurdere tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:15

Tarief van vathorst is overigens veranderd naar 297 nu.. Alsnog dus veeeeel duurder dan draga

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Verzekeraars zwichten voor duurdere tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:11

Ik geef de tandartsen groot gelijk. Het is te gek voor woorden dat een verzekeraar bepaald wat de arbeid mag kosten. Vooral omdat de inkoopprijzen binnen een praktijk dynamisch zijn terwijl de vergoedingen van de verzekeraars statisch zijn.

Voor diegenen die een goedkope tandarts willen zijn er mogelijkheden genoeg maar bedenk wel dat het een bepaald slag tandartsen is die die prijzen laag houden. En die zitten over het algemeen niet vol.

Een Mercedes is ook duurder dan een Fiat.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:57

janderegelaa schreef:
Ik geef de tandartsen groot gelijk. Het is te gek voor woorden dat een verzekeraar bepaald wat de arbeid mag kosten. Vooral omdat de inkoopprijzen binnen een praktijk dynamisch zijn terwijl de vergoedingen van de verzekeraars statisch zijn.

Voor diegenen die een goedkope tandarts willen zijn er mogelijkheden genoeg maar bedenk wel dat het een bepaald slag tandartsen is die die prijzen laag houden. En die zitten over het algemeen niet vol.

Helemaal mee eens: dan kom je in een praktijk waar 1 of 2 echte tandartsen zitten en een stuk of 6 Oostblok tandartsen, die formeel alleen onder toezicht van een Nederlandse tandarts mogen werken (maar die zijn vaak in geen velden of wegen te zien). De kwaliteit is in verhouding tot de opleiding die ze genoten hebben (vaak bedroevend). In dat soort praktijken is vaak wel plaats (maar die gaan ook de een na de ander failliet óf krijgen controle en kunnen dan sluiten).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:01

janderegelaa schreef:

Door slim in te kopen en goed ondernemerschap is daar de winst te halen voor de tandarts. De verzekeraar bepaalt wat hij maximaal vergoed, de mensen mogen de keuze maken voor de mercedes of de fiat. Veel mensen rijden alleen mercedes als ze een taxi bellen en voor de rest voldoet de fiat prima.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:19

Anne_GTI schreef:
janderegelaa schreef:

Door slim in te kopen en goed ondernemerschap is daar de winst te halen voor de tandarts. De verzekeraar bepaalt wat hij maximaal vergoed, de mensen mogen de keuze maken voor de mercedes of de fiat. Veel mensen rijden alleen mercedes als ze een taxi bellen en voor de rest voldoet de fiat prima.

De hedendaagse tandartspraktijk is zo uitgehold dat er inkooptechnisch eigenlijk geen voordelen meer behaald kunnen worden. De tandarts is veroordeeld tot de dentale discounter. En dan nog kun je alleen een klein beetje besparen op de disposables want op de materialen en instrumenten in de mond wil een goede tandarts niet bezuinigen.