Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nijn schreef:Zojuist op het nieuws dat er 20 miljoen extra wordt uitgetrokken voor de kinderopvang.
Ik begrijp dit niet helemaal, ouders kiezen er zelf voor om kinderen te krijgen en deze naar een kinderopvang te brengen, waarom zijn zij dan ook niet degene die dit gaan ophoesten?
Wellicht dat iemand hier een hele goede reden kan bedenken
MamboBeach schreef:Dat van die mensen uit de oostbloklanden was pas op tv inderdaad, en dat begrijp ik ook niet, maar schijnt grotendeels door de gemeenten te komen die aan het strooien zijn met ww-uitkering. Is natuurlijk van de zotte als je minimaal 7 maanden in NL gewerkt moet hebben om ww te hebben opgebouwd.
biancaaaa schreef:Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimendan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.
Electra63 schreef:MamboBeach schreef:Dat van die mensen uit de oostbloklanden was pas op tv inderdaad, en dat begrijp ik ook niet, maar schijnt grotendeels door de gemeenten te komen die aan het strooien zijn met ww-uitkering. Is natuurlijk van de zotte als je minimaal 7 maanden in NL gewerkt moet hebben om ww te hebben opgebouwd.
Je moet voorafgaand aan je werkeloosheid 26 weken van de 36 weken gewerkt hebben, om recht te hebben op een WW-uitkering van maximaal 3 maanden. Dus dat is wel wat, maar geen uitkering van jaren.
karuna schreef:En het probleem is dat de hele maatschappij tegenwoordig gebaseerd is op 2 verdieners. Waarom zijn de huizen zo duur? Vroeger lees 18 jaar geleden kon een 2 e salaris max 20 % meetellen bij de hypotheek en waren de huizenprijzen veel lager. Wij hebben nog net in die tijd gekocht rond de tijd dat we gingen verhuizen mocht het 2 e salaris al voor 50 % meetellen en waren de prijzen met 30 % gestegen. Tegen dezelfde hypotheekrente. Toen we moesten verhuizen telden beide salarissen voor 100% mee en was ons huis precies in prijs verdubbelt.en de huren tegelijkertijd ook. En met de stijgende woonkosten zonder dat een individueel salaris evensterk meestijgt hebben mensen de neiging om verplicht met zijn 2 en te gaan werken om alle luxe die tegenwoordig normaal is te kunnen betalen.
Electra63 schreef:MB, ik weet het eigenlijk niet, ik heb nog nooit een uitkering gekregen.
Electra63 schreef:Ik vind het prima, dat Oostblokkers, die hier wonen en werken, recht hebben op een uitkering, tenslotte betalen ze daar belasting en premies voor. Als men niet wilt dat die mensen recht hebben op een uitkering, moet je de inhoudingen op de salarissen aanpassen, geen inhouding/geen recht op uitkering.
Arabesk schreef:biancaaaa schreef:Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimendan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.
Mensen mét werk worden straks een uitzondering. Niet omdat iedereen lui is, maar omdat iedereen ontslagen wordt. Kijk eens hier op bokt hoeveel meer je ineens leest dat mensen/of de partner van de bokker werkeloos is geraakt.
Nu is het makkelijk praten vanaf de zijlijn, wacht maar tot je zelf zonder werk zit en niks kunt vinden maar wel WIL werken, maar nergens aan de bak komt.
Nijn schreef:biancaaaa schreef:Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimendan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.
Er staat toch nergens dat het in de WW zitten leuk is? Alleen als je dan toch thuis zit omdat je geen werk kunt vinden, waarom dan geen steentje bijdragen in de vorm van vrijwilligerswerk?
Zit je ook niet zo thuis te hangen en kost het niet enkel geld maar levert het ook nog iets op, ik vind het niet zo'n gek idee
Citaat:studeren op de universiteit op eigen kosten,een renteloze lening ,als ze afgestudeerd zijn op onze kosten en we hebben ze daarna nodig rekenen ze ons wel 200 euro per uur!!!!
Shenavallie schreef:Wilders wil een referendum over een terugkeer naar de gulden.
Nicolletje schreef:Electra63 schreef:Ik vind het prima, dat Oostblokkers, die hier wonen en werken, recht hebben op een uitkering, tenslotte betalen ze daar belasting en premies voor. Als men niet wilt dat die mensen recht hebben op een uitkering, moet je de inhoudingen op de salarissen aanpassen, geen inhouding/geen recht op uitkering.
Er is iets vreemds aan de hand met de Polen.
De moederbedrijven zitten vaak in Polen. Daardoor hoeven ze hier geen belastingen te betalen zoals de meeste Nederlandse bedrijven, geen wegenbelasting en ook de werkomstandigheden (arbowet) hoeven niet te voldoen aan Nederlandse eisen.
Dat betekent dus dat wat de Nederlandse stucadoor ook doet, hij nóóit onder de Poolse prijs kan zitten alleen al vanwege de Nederlandse regels.
Maar vervolgens wél hier een uitkering willen.
Die Polen zijn niet helemaal gek hoor, ook al lijkt het soms van wel.
Redneck1 schreef:Griekenland is een bodemloze put, en de griekse bevolking wil zelf ook niet bezuinigen ,dus daar hoeft geen geld meer heen
flink snijden in de ontwikkelingshulp,het is niet te verkopen aan je bevolking dat iedereen de broekriem aan moet halen terwijl er nog steeds het zelfde bedrag en ook vaak nog extra's naar het buitenland gaat
daarnaast schijnt nog niemand het in de gaten te hebben dat de westerse landen het probleem alleen maar groter maken ,doordat wij medische hulp bieden blijven er steeds meer mensen in leven waardoor de kosten alleen maar groter worden
alle buitenlandse werknemers na minimaal 2 jaar gewerkt te hebben max 3 maanden uitkering geven, na 3 maanden geen baan dan terug naar huis!!
studeren op de universiteit op eigen kosten,een renteloze lening ,als ze afgestudeerd zijn op onze kosten en we hebben ze daarna nodig rekenen ze ons wel 200 euro per uur!!!!
alle asielzoekers gaan terug naar hun eigen land als het daar veilig is,ongeacht hoelang ze hier gewoont hebben ,gewoon eerlijk zijn en het ze vertellen bij binnenkomst,scheelt verschrikkelijk veel geld aan uitkeringen, de instroom daalt direct want de gelukszoekers blijven wel weg , gevangenissen zijn een stuk leger, en het is de enigste manier om mensen op te blijven vangen die het echt nodig hebben
korten op declaraties van ambtenaren
het koningshuis kan ook gewoon vermogensbelasting betalen
kinderbijslag en kinderopvang schrappen, je kiest zelf voor kinderen
alle hypotheekrente boven de 500.000 hypotheek is niet meer aftrekbaar
Shenavallie schreef:Dit stond vanmorgen op Internet/UPC:
DEN HAAG (ANP) - Onderzoek laat zien dat het voor Nederland beter is terug te keren naar de gulden in plaats van vast te houden aan de euro. Dat stelt PVV-leider Geert Wilders op basis van onderzoek dat op zijn verzoek is uitgevoerd door een Brits bureau.
De invoering van een Europese munt zou volgens het onderzoek de Nederlander 800 euro voordeel per jaar hebben opgeleverd. Maar door minder economische groei en de eurocrisis zou de euro ons jaarlijks 2700 euro per persoon kosten. Verder is ons land volgens de onderzoekers minimaal 127 miljard euro kwijt aan aanhoudende financiële reddingsoperaties voor landen als Griekenland.
Het verlaten van de eurozone kost eveneens miljarden euro's. Maandag presenteert Wilders alle cijfers, zaterdag gaf hij in De Telegraaf al een voorschot. Vorig najaar, toen de euro zwaar onder druk stond, besloot Wilders tot een onderzoek. Hij beschouwt de euro als een mislukt project en wilde weten of een terugkeer naar de gulden ons land uiteindelijk meer oplevert. Het onderzoek is uitgevoerd door het Britse onderzoeksbureau Lombard Street Research, dat als eurosceptisch bekend staat.
Wilders wil een referendum over een terugkeer naar de gulden.
Je kunt van alles over die man zeggen, maar hij is wel echt bezig om dingen uit te zoeken. Hij probeert voor de Jan Kaas op te komen, althans, zo lijkt het. Dat kun je niet over alle ministers/partijen zeggen.