9 miljard bezuinigen, wat kies jij? Bokt regeert!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:20

Die banken hebben rotzooi aangesmeerd, dan moeten ze nu ook maar hun verlies nemen en niet ons er voor op laten draaien en ook niet de Griekse mensen zelf trouwens......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:22

Nijn schreef:
Zojuist op het nieuws dat er 20 miljoen extra wordt uitgetrokken voor de kinderopvang.
Ik begrijp dit niet helemaal, ouders kiezen er zelf voor om kinderen te krijgen en deze naar een kinderopvang te brengen, waarom zijn zij dan ook niet degene die dit gaan ophoesten?
Wellicht dat iemand hier een hele goede reden kan bedenken :)

Ik wil paardenbijslag en subsidie op pensionstallen :-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:23

MamboBeach schreef:
Dat van die mensen uit de oostbloklanden was pas op tv inderdaad, en dat begrijp ik ook niet, maar schijnt grotendeels door de gemeenten te komen die aan het strooien zijn met ww-uitkering. Is natuurlijk van de zotte als je minimaal 7 maanden in NL gewerkt moet hebben om ww te hebben opgebouwd.

Je moet voorafgaand aan je werkeloosheid 26 weken van de 36 weken gewerkt hebben, om recht te hebben op een WW-uitkering van maximaal 3 maanden. Dus dat is wel wat, maar geen uitkering van jaren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:24

biancaaaa schreef:
Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimen 8-) dan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.

Mensen mét werk worden straks een uitzondering. Niet omdat iedereen lui is, maar omdat iedereen ontslagen wordt. Kijk eens hier op bokt hoeveel meer je ineens leest dat mensen/of de partner van de bokker werkeloos is geraakt.

Nu is het makkelijk praten vanaf de zijlijn, wacht maar tot je zelf zonder werk zit en niks kunt vinden maar wel WIL werken, maar nergens aan de bak komt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:26

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:
Dat van die mensen uit de oostbloklanden was pas op tv inderdaad, en dat begrijp ik ook niet, maar schijnt grotendeels door de gemeenten te komen die aan het strooien zijn met ww-uitkering. Is natuurlijk van de zotte als je minimaal 7 maanden in NL gewerkt moet hebben om ww te hebben opgebouwd.

Je moet voorafgaand aan je werkeloosheid 26 weken van de 36 weken gewerkt hebben, om recht te hebben op een WW-uitkering van maximaal 3 maanden. Dus dat is wel wat, maar geen uitkering van jaren.

Nee, dat weet ik maar als ze dan toch worden toegekend aan mensen die die periode niet hebben gewerkt, dan is dat toch wat vreemd. Je zou ook denken dat dat landelijk is ingesteld maar de gemeenten geven ze heel vlug aan die mensen. Bepaalde gemeenten dan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:27

MB, ik weet het eigenlijk niet, ik heb nog nooit een uitkering gekregen. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:32

karuna schreef:
En het probleem is dat de hele maatschappij tegenwoordig gebaseerd is op 2 verdieners. Waarom zijn de huizen zo duur? Vroeger lees 18 jaar geleden kon een 2 e salaris max 20 % meetellen bij de hypotheek en waren de huizenprijzen veel lager. Wij hebben nog net in die tijd gekocht rond de tijd dat we gingen verhuizen mocht het 2 e salaris al voor 50 % meetellen en waren de prijzen met 30 % gestegen. Tegen dezelfde hypotheekrente. Toen we moesten verhuizen telden beide salarissen voor 100% mee en was ons huis precies in prijs verdubbelt.en de huren tegelijkertijd ook. En met de stijgende woonkosten zonder dat een individueel salaris evensterk meestijgt hebben mensen de neiging om verplicht met zijn 2 en te gaan werken om alle luxe die tegenwoordig normaal is te kunnen betalen.

De banken hebben geregeld dat die regel van '2e salaris max 20%' eruit ging. Zo konden ze dezelfde huizen verkopen voor veeeeeeeeel meer geld :)*. Door het mogelijk te maken dat mensen meer konden gaan lenen, gingen ook de huizenprijzen enorm stijgen. Er is nog steeds een enorm tekort aan betaalbare woningen. Als de vraag het aanbod overstijgt, stijgen de prijzen logischerwijs.

Die stapel stenen (alias huis) werd echt niet ineens van goud, maar de banken smeerden ons wel grotere hypotheken aan. Zelfs met aflossingsvrije constructies etc etc. Maar wat mensen vergeten is dat je schuld, aflossingsvrij of niet, even hoog blijft, ook als je huis in waarde daalt. Jij hebt niets meer, ja een schuld en de bank heeft z'n geld nog + de rente over het hele bedrag want je hebt immers niet afgelost :)*. Slimme bankiers!!!

Nu wordt NL vaak weggezet als 'ja we wilden allemaal op te grote voet leven'. Maar mensen wees eens eerlijk, als je een huisje wilde kopen en je ging vragen wat je op een modaal salaris kon krijgen als je een 100% spaarhypotheek wilde, was het niet meer dan 120.000 euro en daar koop je niks voor. Dus wilde je een doorsnee huis, moest je al snel in vage aflossingsvrije constructies en beleggingshypotheken. Een huis huren lukte immers ook niet; de wachttijd voor een woning was 10 jaar of meer.

Ik was zo slim, of dom, om een 100% spaarhypotheek te nemen (lineair lukte niet kon ik niet betalen) en kocht een houten hokje van 80.000 euro. Als de huizen 10% in waarde gaan dalen, voel ik het amper. Maar je zult maar een huis van 220.000 hebben, wat niet eens zoo'n enorm hok is meestal. Dan ben je 22.000 euro in de aap gelogeerd. En de bank voelt daar niets van; jij wel; je bent de rest van je leven bezig om dat af te lossen. Dus ben je in wezen lijfeigene van de bank geworden.

Slavernij had in bepaalde opzichten meer vrijheid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:49

Electra63 schreef:
MB, ik weet het eigenlijk niet, ik heb nog nooit een uitkering gekregen. :D

Het was laatst op televisie, en daar deelden ze dit mee. :)

Weet je, als jij er keihard voor werkt en je komt thuis te zitten, heb je er gewoon recht op en dat is alleen maar fijn en daar heb je ook aan bij gedragen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:30

Electra63 schreef:
Ik vind het prima, dat Oostblokkers, die hier wonen en werken, recht hebben op een uitkering, tenslotte betalen ze daar belasting en premies voor. Als men niet wilt dat die mensen recht hebben op een uitkering, moet je de inhoudingen op de salarissen aanpassen, geen inhouding/geen recht op uitkering.

Er is iets vreemds aan de hand met de Polen.
De moederbedrijven zitten vaak in Polen. Daardoor hoeven ze hier geen belastingen te betalen zoals de meeste Nederlandse bedrijven, geen wegenbelasting en ook de werkomstandigheden (arbowet) hoeven niet te voldoen aan Nederlandse eisen.
Dat betekent dus dat wat de Nederlandse stucadoor ook doet, hij nóóit onder de Poolse prijs kan zitten alleen al vanwege de Nederlandse regels.
Maar vervolgens wél hier een uitkering willen.
Die Polen zijn niet helemaal gek hoor, ook al lijkt het soms van wel.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:31

Griekenland is een bodemloze put, en de griekse bevolking wil zelf ook niet bezuinigen ,dus daar hoeft geen geld meer heen

flink snijden in de ontwikkelingshulp,het is niet te verkopen aan je bevolking dat iedereen de broekriem aan moet halen terwijl er nog steeds het zelfde bedrag en ook vaak nog extra's naar het buitenland gaat
daarnaast schijnt nog niemand het in de gaten te hebben dat de westerse landen het probleem alleen maar groter maken ,doordat wij medische hulp bieden blijven er steeds meer mensen in leven waardoor de kosten alleen maar groter worden

alle buitenlandse werknemers na minimaal 2 jaar gewerkt te hebben max 3 maanden uitkering geven, na 3 maanden geen baan dan terug naar huis!!

studeren op de universiteit op eigen kosten,een renteloze lening ,als ze afgestudeerd zijn op onze kosten en we hebben ze daarna nodig rekenen ze ons wel 200 euro per uur!!!!

alle asielzoekers gaan terug naar hun eigen land als het daar veilig is,ongeacht hoelang ze hier gewoont hebben ,gewoon eerlijk zijn en het ze vertellen bij binnenkomst,scheelt verschrikkelijk veel geld aan uitkeringen, de instroom daalt direct want de gelukszoekers blijven wel weg , gevangenissen zijn een stuk leger, en het is de enigste manier om mensen op te blijven vangen die het echt nodig hebben

korten op declaraties van ambtenaren

het koningshuis kan ook gewoon vermogensbelasting betalen

kinderbijslag en kinderopvang schrappen, je kiest zelf voor kinderen

alle hypotheekrente boven de 500.000 hypotheek is niet meer aftrekbaar

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:22

Arabesk schreef:
biancaaaa schreef:
Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimen 8-) dan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.

Mensen mét werk worden straks een uitzondering. Niet omdat iedereen lui is, maar omdat iedereen ontslagen wordt. Kijk eens hier op bokt hoeveel meer je ineens leest dat mensen/of de partner van de bokker werkeloos is geraakt.

Nu is het makkelijk praten vanaf de zijlijn, wacht maar tot je zelf zonder werk zit en niks kunt vinden maar wel WIL werken, maar nergens aan de bak komt.

Inderdaad. En dan is ineens iedereen het eens met het feit dat de regering zelf maar eens in hun eigen straatje moet gaan schoonmaken in plaats van continue de bal naar Jan Kaas te gooien. En dan kun je je ook druk gaan maken om 1% BTW in de winkel meer...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:25

Dit stond vanmorgen op Internet/UPC:

DEN HAAG (ANP) - Onderzoek laat zien dat het voor Nederland beter is terug te keren naar de gulden in plaats van vast te houden aan de euro. Dat stelt PVV-leider Geert Wilders op basis van onderzoek dat op zijn verzoek is uitgevoerd door een Brits bureau.
De invoering van een Europese munt zou volgens het onderzoek de Nederlander 800 euro voordeel per jaar hebben opgeleverd. Maar door minder economische groei en de eurocrisis zou de euro ons jaarlijks 2700 euro per persoon kosten. Verder is ons land volgens de onderzoekers minimaal 127 miljard euro kwijt aan aanhoudende financiële reddingsoperaties voor landen als Griekenland.
Het verlaten van de eurozone kost eveneens miljarden euro's. Maandag presenteert Wilders alle cijfers, zaterdag gaf hij in De Telegraaf al een voorschot. Vorig najaar, toen de euro zwaar onder druk stond, besloot Wilders tot een onderzoek. Hij beschouwt de euro als een mislukt project en wilde weten of een terugkeer naar de gulden ons land uiteindelijk meer oplevert. Het onderzoek is uitgevoerd door het Britse onderzoeksbureau Lombard Street Research, dat als eurosceptisch bekend staat.
Wilders wil een referendum over een terugkeer naar de gulden.

Je kunt van alles over die man zeggen, maar hij is wel echt bezig om dingen uit te zoeken. Hij probeert voor de Jan Kaas op te komen, althans, zo lijkt het. Dat kun je niet over alle ministers/partijen zeggen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:34

Nijn schreef:
biancaaaa schreef:

Er staat toch nergens dat het in de WW zitten leuk is? Alleen als je dan toch thuis zit omdat je geen werk kunt vinden, waarom dan geen steentje bijdragen in de vorm van vrijwilligerswerk?
Zit je ook niet zo thuis te hangen en kost het niet enkel geld maar levert het ook nog iets op, ik vind het niet zo'n gek idee :)

Omdat het niks op levert zo kan ik alsnog mij rekenigen niet betalen.
Ik ga liever op zoek naar betaald werk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:55

Citaat:
studeren op de universiteit op eigen kosten,een renteloze lening ,als ze afgestudeerd zijn op onze kosten en we hebben ze daarna nodig rekenen ze ons wel 200 euro per uur!!!!

Als dat eens waar zou zijn.......(droomt rustig over die extra 0 verder).
Maar zelfs als het waar is voor sommige mensen dan betalen deze ook weer veel meer belasting, dat komt dus indirect terug.

Ontwikkelingshulp schijnt ook verl geld op te leveren omdat het meeste niet weggegeven wordt, maar gebruikt wordt om goedkope industrie in goedkope landen neer te zetten.
Indirect maak je de landen nog verder kapot en je wordt er zelf beter van.

Kinderopvang mag van mij wel de bezuinigingshoek in, levert gelijk meer banen op omdat de ouders meer thuis zullen blijven.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:03

Shenavallie schreef:

Dit hadden ze moeten toen doen vóór de euro überhaupt ingevoerd werd, maar dat is een hele andere discussie. Mijns inziens schieten we er weinig mee op wanneer we terug naar de gulden gaan. We zijn zo ontzettend genaaid met invoer van de euro, in mijn optiek hebben ze op zeer slinkse wijze het guldenteken vervangen voor het euro teken en is alleen ons salaris met 2.20371 vermenigvuldigd. Op het moment dat we teruggaan naar de gulden, heeft het, denk ik, alleen maar zin als we teruggaan naar oude prijzen mét natuurlijk de bijbehorende inflatie. Niet die enorme prijsstijging die de politiek 'inflatie' noemt, maar de normale inflatie :D

Daarbij heb je inderdaad als je van de 36 weken 26 weken gewerkt hebt, recht op 3 maanden ww. Dat is op zich redelijk kort, is ook geen probleem. Het probleem zit bij die mensen die veel te kieskeurig zijn en na die 3 maanden ww vrolijk de bijstand in gaan. Ik werk bij een gemeenteinstelling en neem o.a. telefoon aan voor de sociale dienst en als je eens wist hoeveel mensen ik te spreken krijg die gewoonweg niet willen werken en hun hand ophouden. Houd me ten goede, ik hoor ook verhalen van mensen die dat wél willen en zich de rambam solliciteren, maar ik denk dat wanneer we al die mensen eens goed onder de loep nemen en gaan korten op hun uitkering voor het tonen van te weinig inzet, dat ook deze uitgavepost daalt.

Vooralsnog denk ik dat de allerbeste manier is om belastingen te verlagen, koopkracht te vergroten en op deze manier de economie te stimuleren. Daarnaast kun je inderdaad heel veel dingen verzinnen als het korten op ontwikkelingshulp en korten op idiote declaraties van de 'top' en in mijn optiek een hele belangrijke: afschaffen van het koningshuis. Echter als men geen nagel heeft om aan hun reet te krabben, dan stort te hele markt in. Bij te weinig koopkracht en minder uitgaven worden mensen in het bedrijfsleven ontslagen door te weinig inkomsten, kleine bedrijven gaan op de fles, al deze mensen raken in de ww of bijstand, wat de overheid nóg meer geld gaat kosten. Vervolgens komen deze mensen met moeite uit de uitkering, omdat er gewoonweg geen werk voor handen is. Op de manier waarop de politiek nu bezuinigt gaat Nederland volkomen naar de filistijnen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:08

Bij mijn beste weten wil de overheid juist stimuleren dat iedereen aan het werk gaat, dus kinderopvang eruit mieteren lijkt mij dan niet slim. Overigens vraag ik me af wat die meiden dan moeten gaan doen :P

Over het populistische geneuzel van Wilders ga ik me niet uitlaten :D

Redneck1

Re: 9 miljard bezuinigen, wat kies jij? Bokt regeert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:31

Ik denk dat als je terug gaat naar de gulden en alles zou weer het oude worden van voor de euro tijd dat het voor iedereen beter word, maar aangezien ik niet in sprookjes geloof heb ik het idee dat we daar in eerste instantie nog meer op achteruit gaan

Sizzle, kijk maar is wat een advocaat/notaris of een chirurg rekent en de gemiddelde dierenarts kan er ook wat van

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:59

Ik heb net alle bladzijden gelezen, en nou kan ik niet heel erg mee praten over waar Nederland op moet bezuinigen omdat ik in Frankrijk woon. Denk echter wel dat de koopkracht inderdaad vergroot moet worden zodat mensen meer geld uit kunnen geven (en dat doen ze dan ook wel).

@Redneck: De prijzen die een DA rekent valt na aftrek van auto verzekering (die is vele malen hoger door de vele km en professioneel gebruik) de onderhoud en aanschaf kosten van de auto (die van ons moet 3x per jaar voor de 20.000 km keuring, 2x per jaar nieuwe banden) brandstof kosten, persoonlijke verzekering (die is duurder vanwege het risico) de gehele kliniek moet draaiende blijven (electra, water, voer voor de dieren die verblijven, bodembedekking) maar ook de medicatie zit geen hele grote marge op.
Mijn vriend heeft nu sinds januari een eigen kliniek met een andere DA samen. De eerste drie maanden hebben ze geen salaris omdat dat met de andere kosten (materiaal) niet uit kan.
Daarbij betaal je medicatie zodra het besteld wordt, een client betaald echter pas vaak na een maand (en dat is als je geluk hebt).
Tuurlijk over een paar jaar is het wel de bedoeling dat vriendje meer gaat verdienen maar op dit moment heeft hij dus geen salaris, en vanaf eind april blijft er na alle kosten die hij zelf moet betalen (pensioen, ww, verzekeringen etc etc etc) 2000€ per maand over. Daarvoor werkt hij dan wel 60 uur per week gemiddeld (als hij dienst heeft meer) dat betekend een netto salaris van 8,33 euro per uur!!!
wij hopen dat hij over een paar jaar 4000€ per maand heeft (zodat ik niet full time hoef te werken als we kinderen hebben en we ook een huisje kunnen kopen).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:24

De belangrijkste reden dat Nederland van alle Noordelijke landen het het slechtste doet is het doem scenario dat hier steeds gepreekt wordt, mensen geven geen geld meer uit, zelfs degenen die het hebben

Daarnaast kan deze regering bijna geen maatregelen nemen omdat ze in de strop van Wilders zitten die ze steeds kraaltjes moeten toegooien om hem koest te houden en die ondertussen de boel opnaaid met zijn non issues.

Er is ook geen enkele mogelijkheid om te manoeuvreren, want met de hete adem van Wilders in de nek hebben Jan Kees en Mark op hoge poten Europa de les gelezen en samen met zaken zoals het meldpunt voor Polen, waar Mark geen afstand van durft te nemen etc heeft Europa geen enkele coulance meer met Nederland, en terecht.
Het wordt tijd voor een andere regering

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:26

ja, zolang wilders aan de 'macht' is kunnen ze weinig... maar wat zou er gebeuren als er nu op dit moment verkiezingen komen. k ben toch bang dat ie door dat populistische gemekker toch weer een heleboel stemmen gaat krijgen. of dat we weer naar links afbuigen.. wat meestal ook niet zo positief is voor de economie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:38

Zonder Wilders is er geen meerderheid voor links noch rechts, dus gewoon weer een middenweg, zodat de bezuinigingen wat beter verdeeld gaan worden.

Met de vernieuwing van de PVDA zou er wel eens wat kunnen gaan veranderen in het politieke veld

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:40

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het prima, dat Oostblokkers, die hier wonen en werken, recht hebben op een uitkering, tenslotte betalen ze daar belasting en premies voor. Als men niet wilt dat die mensen recht hebben op een uitkering, moet je de inhoudingen op de salarissen aanpassen, geen inhouding/geen recht op uitkering.

Er is iets vreemds aan de hand met de Polen.
De moederbedrijven zitten vaak in Polen. Daardoor hoeven ze hier geen belastingen te betalen zoals de meeste Nederlandse bedrijven, geen wegenbelasting en ook de werkomstandigheden (arbowet) hoeven niet te voldoen aan Nederlandse eisen.
Dat betekent dus dat wat de Nederlandse stucadoor ook doet, hij nóóit onder de Poolse prijs kan zitten alleen al vanwege de Nederlandse regels.
Maar vervolgens wél hier een uitkering willen.
Die Polen zijn niet helemaal gek hoor, ook al lijkt het soms van wel.

Dát is dus een deel van het probleem van de lonen die ook voor Nederlandse werknemers onder druk staan.

De 'polenconstructie', in de champignonsector al een begrip waar je als ondernemer niet onderuit kan om concurrerend te werken, waarbij er een - vaak door de Nederlandse landbouwer - bedrijf wordt opgezet in Polen, waarna dat bedrijf de champignonoogst 'koopt'. Omdat die dan al van 'Polen' is, mag de oogst onder Poolse arbeidsvoorwaarden en lonen worden geplukt.
Ook als de plukker een Nederlander is overigens. :D

@Arabesk: goede post over de problemen met de huizenmarkt, helaas zal igg de vastgoedbubble door belastinggeld opgelost moeten gaan worden en komen Nederlandse huizenbezitters die de afgelopen jaren gekocht hebben massaal in de problemen als de politiek en banken nu even wat strepen trekken die niet zo gunstig zijn.

Waarbij het nu nog zo is dat Nederlandse banken bij de Europese bank voor 1% kunnen lenen, maar dit niet doorberekenen naar de klanten die hypotheken afsluiten, waardoor de rente hier veel hoger is dan in de ons omringende landen.
Verder is er een soort toetsing waaraan banken kunnen toetsen hoeveel geld klanten kunnen/mogen lenen, en daar waren afspraken over, maar banken hanteren strengere normen.

Vanaf april wordt het trouwens weer moeilijker om geld te lenen, de regels worden aangescherpt.

Maar goed dat hele huizenmarkt verhaal is natuurlijk een drama. En dat is óók een van de redenen dat het niet goed gaat, de middenstand in Nederland heeft het zwaar.

Wil je een land kapot maken, dan sloop je de middenstand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:43

Redneck1 schreef:
Griekenland is een bodemloze put, en de griekse bevolking wil zelf ook niet bezuinigen ,dus daar hoeft geen geld meer heen

flink snijden in de ontwikkelingshulp,het is niet te verkopen aan je bevolking dat iedereen de broekriem aan moet halen terwijl er nog steeds het zelfde bedrag en ook vaak nog extra's naar het buitenland gaat
daarnaast schijnt nog niemand het in de gaten te hebben dat de westerse landen het probleem alleen maar groter maken ,doordat wij medische hulp bieden blijven er steeds meer mensen in leven waardoor de kosten alleen maar groter worden

alle buitenlandse werknemers na minimaal 2 jaar gewerkt te hebben max 3 maanden uitkering geven, na 3 maanden geen baan dan terug naar huis!!

alle asielzoekers gaan terug naar hun eigen land als het daar veilig is,ongeacht hoelang ze hier gewoont hebben ,gewoon eerlijk zijn en het ze vertellen bij binnenkomst,scheelt verschrikkelijk veel geld aan uitkeringen, de instroom daalt direct want de gelukszoekers blijven wel weg , gevangenissen zijn een stuk leger, en het is de enigste manier om mensen op te blijven vangen die het echt nodig hebben

korten op declaraties van ambtenaren

het koningshuis kan ook gewoon vermogensbelasting betalen

kinderbijslag en kinderopvang schrappen, je kiest zelf voor kinderen

alle hypotheekrente boven de 500.000 hypotheek is niet meer aftrekbaar

Ben jij altijd zo kort door de bocht? Ik vind je bok-naam wel passen bij je tekst. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:45

Shenavallie schreef:
Dit stond vanmorgen op Internet/UPC:

DEN HAAG (ANP) - Onderzoek laat zien dat het voor Nederland beter is terug te keren naar de gulden in plaats van vast te houden aan de euro. Dat stelt PVV-leider Geert Wilders op basis van onderzoek dat op zijn verzoek is uitgevoerd door een Brits bureau.
De invoering van een Europese munt zou volgens het onderzoek de Nederlander 800 euro voordeel per jaar hebben opgeleverd. Maar door minder economische groei en de eurocrisis zou de euro ons jaarlijks 2700 euro per persoon kosten. Verder is ons land volgens de onderzoekers minimaal 127 miljard euro kwijt aan aanhoudende financiële reddingsoperaties voor landen als Griekenland.
Het verlaten van de eurozone kost eveneens miljarden euro's. Maandag presenteert Wilders alle cijfers, zaterdag gaf hij in De Telegraaf al een voorschot. Vorig najaar, toen de euro zwaar onder druk stond, besloot Wilders tot een onderzoek. Hij beschouwt de euro als een mislukt project en wilde weten of een terugkeer naar de gulden ons land uiteindelijk meer oplevert. Het onderzoek is uitgevoerd door het Britse onderzoeksbureau Lombard Street Research, dat als eurosceptisch bekend staat.

Je kunt van alles over die man zeggen, maar hij is wel echt bezig om dingen uit te zoeken. Hij probeert voor de Jan Kaas op te komen, althans, zo lijkt het. Dat kun je niet over alle ministers/partijen zeggen.

Ik hoop niet, dat je werkelijk zo naief bent om Geert nog te geloven :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:45

@sarabande: wat nodig is, is een regering die inzicht in de financieen heeft en over langere termijn kan denken. En tja, met de huidige overspannen kamervragen naar aanleiding van regionale incidenten politiek, verwacht ik zelfs van een PvdA niet veel goeds.

Zij waren er immers ook gewoon bij toen de marktwerking ineens tot het Heilige der Heiligen werd verheven en deden vrolijk mee met de Chicagoboys. ;)
Ik denk overigens dat echt inzicht in de financieen in de Kamer ook vaak ontbreekt...

Meer controle op de financiele markten, in de VS negeerde men ook stelselmatig alle klokkenluiders... want signalen dat er een heel grote scam gaande was, waren er genoeg!

Als daar niet zaken worden aangepakt, zie ik alleen maar meer van dit soort 'crises' verschijnen de komende jaren.

Politiek bepaalt, de bank haalt, het volk betaalt. :D