Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caroline1985 schreef:Vjestagirl schreef:Dan moeten leraren hun baan eens overdenken. Als je niet op wilt letten? Daar is de gang, succes ermee. Leerlingen voelen het feilloos aan of ze kunnen sollen met iemand of niet.
Oké je hebt me overtuigd jij kan inderdaad beter niet de politiek inwant met jouw beleid/ jouw visie op leraren en het onderwijs zorg je ervoor dat de capabele mensen en de leraren die wel overzicht kunnen houden (leerlingen wat kunnen leren en passie en gedrevenheid voor een vak hebben), nu zeer zeker niet leraar gaan worden maar gewoon een baantje nemen in het bedrijfsleven. Kortom het onderwijs zal nog harder achteruit gaan.
Vjestagirl schreef:Sterker nog, ik heb geen baan, ik studeer. Lekker de belastingcentjes van anderen verbrassen. Nou ja, afstudeer stage, dus 40 uur per week stage lopen, daarnaast op zondag een baantje, paar vrijwillgers baantjes. Ik moet nog maar zien dat ik werk kan vinden als ik klaar ben.
Maar crisis? Hoepel op, we zitten in een laag conjunctuur. Mensen praten zichzelf aan dat het crisis is, maar als ik kijk hoeveel miljarden er nogsteeds omgaan in het bedrijf waar ik zit, als ik mensen op de werkvloer EN in het management spreek die zeggen 'crisis? Merken we niets van' dan valt het allemaal nog wel mee, ik werk niet bepaald in een goedkoop segment van de markt.
Laag conjunctuur of niet bedrijven zoals de grote banken hebben nog nooit zoveel winst gemaakt als in deze periode. Dankzij reorganisaties, ontslag van personeel en overheidssteun op leningen obligaties aan bijv. Griekenland en dat soort dingen. Dus nee in het hogere bedrijfsleven gaat het fantastisch maar wel over de rug van de arbeidsklasse. Want die zijn overbodig. Alles wordt ge-outsourced. Er verdwijnt zoveel naar China, India etc.
De rijkere worden rijker en de armere armen.. Leven het kapitalisme.
Dus omdat er rijkere bedrijven zijn mag de rest van NL die werkeloos thuis zit of met een schijtloontje niet klagen op het moment dat er belachelijk wordt gestrooid met geld.Vjestagirl schreef:Nee hoor, niet alleen in Afrika. Ook een Griekenland waar mensen hun kinderen geen eten meer kunnen geven. Gewoon helemaal niet meer, geen voedselbank, geen hulp vanuit de kerk, geen hulp van familie, gewoon NIETS. Ik vidn het héél realistisch om ons land te vergelijken met een mede EU land, wat het altijd behoorlijk aardig heeft gedaan.
Maar nogmaals, wat is 'onwijs slecht'?
Griekenland is inderdaad een triest verhaal. Helemaal omdat het hier ook weer gaat om het feit dat de top verdiend over de rug van de gemiddelde griek!
Wat ik zeggen wil is dat mensen best mogen klagen aangezien het geld wat er is verdwijnt in de zakken van de top.
Voorbeeldje: Die straaljagers voor veels teveel geld.........
Zo zie je hier ook weer. Strooien met geld alsof het water is. Maar we moeten wel bezuinigen.. Dat is toch zo krom als een hoepel???? Zijn we weer terug op bij het begin.En dat is nu net waar ik het niet mee eens ben!
Caroline1985 schreef:Griekenland is inderdaad een triest verhaal. Helemaal omdat het hier ook weer gaat om het feit dat de top verdiend over de rug van de gemiddelde griek!
Wat ik zeggen wil is dat mensen best mogen klagen aangezien het geld wat er is verdwijnt in de zakken van de top.
Voorbeeldje: Die straaljagers voor veels teveel geld.........
Zo zie je hier ook weer. Strooien met geld alsof het water is. Maar we moeten wel bezuinigen.. Dat is toch zo krom als een hoepel???? Zijn we weer terug op bij het begin.En dat is nu net waar ik het niet mee eens ben!
Squawk schreef:En ondertussen wel mooi een groot deel van het leger + materiaal eruit kiepen. Zo doorgaan en ze hebben niemand meer om er in te vliegen
Limanade schreef:Ze moeten gewoon een maximaal bedrag handhaven voor een declaratie
10 euro voor een maaltijd
75 euro voor een hotelovernachting
Etc etc
En als je duurder en luxer wil betaal je de rest zelf maar bij
Vjestagirl schreef:Limanade schreef:Ze moeten gewoon een maximaal bedrag handhaven voor een declaratie
10 euro voor een maaltijd
75 euro voor een hotelovernachting
Etc etc
En als je duurder en luxer wil betaal je de rest zelf maar bij
In welk restaurant kun jij nog voor €10 eten? In welk hotel kun je nog slapen voor €75?
€30 voor een maaltijd is heel erg redelijk. Ik heb laatst gezocht naar een hotelletje bij Brussel (dus niet eens erin), niet te duur. Het goedkoopste begon op €130 voor een nacht...
je zou kunnen zeggen dat je van iedere restaurantrekening €8,- zelf betaald, omdat je dat anders thuis ook wel uitgegeven zou hebben. Maar mensen zelf laten betalen voor een nacht in een hotel omdat ze voor de zaak aan het reizen zijn, dat vind ik echt niet kies.
IMJ schreef:Nu heb je het over een hotel IN Brussel. Heb je er al net buiten gekeken?
En wat vind je dan van mijn voorbeeld van mijn patient? Ik vind het schrijnend nl!
Citaat:Ik heb laatst gezocht naar een hotelletje bij Brussel (dus niet eens erin)
Nuage schreef:Ik vind het niet zo spannend, ben zelf secretaresse en boek hotels voor medewerkers die duurder zijn dan wat er op de rekening van Mark Rutte staat zie ik.
En ik vind het niet meer dan logisch dat een MP of minister niet bij de plaatselijke afhaalchinees gaat zitten voor een zakendiner. Dan moet je wel een beetje knap uit eten. Als het met externen is dan he, onderling overleg met eten kan gewoon op kantoor neem ik aan.
Nuage schreef:Nou leuk dat je het zegt, want ik boek hier dus altijd vd Valk voor de medewerkers. Een nachtje daar in een standaardkamer is € 92,50 excl. ontbijt, lunch, diner en belasting. NH Hotel? Heb net een rekening binnen van € 547 euro voor 3 nachten voor 1 persoon. Bastion Hotel? €186,- voor 2 nachten.
Vjestagirl schreef:IMJ schreef:Nu heb je het over een hotel IN Brussel. Heb je er al net buiten gekeken?
En wat vind je dan van mijn voorbeeld van mijn patient? Ik vind het schrijnend nl!Citaat:Ik heb laatst gezocht naar een hotelletje bij Brussel (dus niet eens erin). Dit was BIJ Brussel.
Ik vind je patient onverstandig. Als hij ziek wordt moet hij toch de medicatie gaan betalen, dan kan hij beter nu een bloedonderzoek laten doen.
Eigen risico is een bedrag waarvan je weet dat het kan gebeuren dat je het uit moet gaan geven. Dat zou je dus apart kunnen zetten/voor kunnen sparen. Kun je het zelf niet betalen, misschien kun je dan familie om hulp vragen, of (als je daar lid van bent) de kerk. Zo ging het jaren en jaren voordat we een centraal zorgstelsel kregen, waarom zou dat nu niet meer werken?
Ik vind het idd zielig voor deze man, maar het is een individu. Je kunt geen wetten maken op individuen, dat werkt niet.
Limanade schreef:Vjestagirl schreef:In welk restaurant kun jij nog voor €10 eten? In welk hotel kun je nog slapen voor €75?
€30 voor een maaltijd is heel erg redelijk. Ik heb laatst gezocht naar een hotelletje bij Brussel (dus niet eens erin), niet te duur. Het goedkoopste begon op €130 voor een nacht...
je zou kunnen zeggen dat je van iedere restaurantrekening €8,- zelf betaald, omdat je dat anders thuis ook wel uitgegeven zou hebben. Maar mensen zelf laten betalen voor een nacht in een hotel omdat ze voor de zaak aan het reizen zijn, dat vind ik echt niet kies.
Dan kopen ze maar een maaltijd van de appie heijn die kosten nog geen 4 euro
Hotelletjes heb je hier in nederland echt al wel vanaf 50 euro pp per nacht hoor
Niet zo luxe als een hilton.. Maar de bedden in een vd valk liggen precies hetzelfde hoor
Lovely schreef:Nuage schreef:Ik vind het niet zo spannend, ben zelf secretaresse en boek hotels voor medewerkers die duurder zijn dan wat er op de rekening van Mark Rutte staat zie ik.
En ik vind het niet meer dan logisch dat een MP of minister niet bij de plaatselijke afhaalchinees gaat zitten voor een zakendiner. Dan moet je wel een beetje knap uit eten. Als het met externen is dan he, onderling overleg met eten kan gewoon op kantoor neem ik aan.
Het lijkt me ook logisch dat een MP of minister niet een of andere sloeberlamp in zijn kantoor laat zetten om het volk tevreden te houden en ik denk dat een Van der Valk toch iets te weinig service geeft bij een overnachting.