Nicolletje schreef:Als eerste: sterkte voor alle betrokkenen....
Maar off piste skiën op dit moment, is niet handig en wordt op alle pistekaarten weergegeven middels borden die de actuele situatie weergeven.
Het kan wel, als je het gebied en de sneeuw op je duimpje kent en dan bedoel ik dat je er woont, elk vlokje weet en leeft en opstaat en gaat slapen met sneeuw... en je off piste gear meeneemt.
Was net ook op tv, die off piste gear en off piste uitleg.
Ik vind het altijd jammer dat wintersporten en off piste op deze manier, door Nederlanders die eigenlijk geen kennis van zaken hebben tóch off piste gaan terwijl ze een weekje per jaar in de sneeuw zitten, altijd een slechte naam krijgt.
In de kerstvakantie zijn wij op wintersport geweest in Val Thorens en daar werden ook ontzettend veel waarschuwingen afgegeven voor lawines. Maar dat lawinegevaar wordt veroorzaakt door heel veel sneeuwval.
Door die sneeuwval zagen wij echt geen hand voor ogen meer. Op een gegeven was er zulke dichte mist en zo ontzettend veel sneeuw, dat het soms zelfs lastig was om te merken of je stil stond, of doorgleed. Ook was het ontzettend lastig om op de (juiste) piste te blijven. Wij zijn gigantisch verdwaald, maar wel op de pistes gebleven gelukkig. Misschien was zoiets ook wel het geval? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat je per ongeluk naast de piste beland.
Oh ja, bordjes en dergelijk had je in dit geval ook niets meer aan, omdat je er ten eerste voorbij gaat als je nog geen meter zicht hebt en ten tweede waren ze helemaal volgesneeuwd en stijfbevroren. De sneeuw kreeg je er niet vanaf en je kon niets lezen van wat er op staat.
In al die jaren wintersport had ik dit nog nooit eerder meegemaakt overigens.