Levende dieren aan je sleutelhanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:06

vuurneon schreef:
Maar dan ben je in mijn ogen geen haar beter...
Want wat bereik je er in feite mee?
Iemand haalt er zelfs het idee van kinderen bij :?

Vergeet niet dat de verkopers arm zijn, vergeet niet het context. Vanuit je luxe stoel is het makkelijk oordelen over anderen. Het leven is zwaar in China, voor mens en dier... En dat is erg treurig.
Door iemand anders exact hetzelfde toe te wensen schiet niemand iets op.
Net als je zegt dat ze dom zijn als ze denken dat dieren geen gevoel hebben, maar wat dacht je van dat verkopers geen opleiding hebben? En niet weten hoe het brein functioneert bij dieren? Educatie is een redding, maar China is een zwaar land om in te leven als je arm geboren bent...

Neemt niet weg dat ik nog steeds echt twijfel over de echtheid.

In eerste instantie dacht ik ook, van geef die mensen een straf of wat dan ook.
Alleen toen las ik jouw stukje en dacht ik ja, ze heeft wel gelijk. Het is idd makkelijk om iemand hetzelfde toe te wensen.
Ik denk ook dat het probleem zit in een slechte opleiding en ook dat, doordat de wereldbevolking in China zo groot is, de regering uiteindelijk weinig vat heeft op de mensen. Er zal daar altijd iemand zijn die geld weet te verdienen door een wet net te omzeilen.
Erg jammer, vooral voor de dieren, want die hebben niks misdaan. Maar als iemand hier iets aan wil doen, zul je toch echt naar China moeten.

Qimm

Re: Levende dieren aan je sleutelhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:08

en dán?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:10

v r e s e l i j k ........................

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:01

Bah, geen woorden voor :(

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:57

KatrienVB schreef:
Ik zit ondertussen al een maand in China (Shanghai en ook andere steden bezocht) en ik heb nog geen sleutelhanger voorbij zien komen. Als het bericht al waar is dan is het in ieder geval geen enorme hype.

Ik weet niet of ik hier nog mag reageren.. Ik ben ook in Shanghai en Beijing geweest en ik heb ze wel gezien .. Voor de liefhebber maar die zijn er hier niet eventueel nog wel foto's .. Maar het bestaat dus echt, dit even uit de wereld geholpen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:28

intral schreef:
KatrienVB schreef:
Ik zit ondertussen al een maand in China (Shanghai en ook andere steden bezocht) en ik heb nog geen sleutelhanger voorbij zien komen. Als het bericht al waar is dan is het in ieder geval geen enorme hype.

Ik weet niet of ik hier nog mag reageren.. Ik ben ook in Shanghai en Beijing geweest en ik heb ze wel gezien .. Voor de liefhebber maar die zijn er hier niet eventueel nog wel foto's .. Maar het bestaat dus echt, dit even uit de wereld geholpen.

Ze bestaan jammer genoeg inderdaad echt.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:14

ze zijn ziek... ze vreten toch ook katten en honden op in die landen.. ze hebben daar totaal geen gevoel voor dieren(de meesten niet) :(

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:07

Voor de westerse normen inderdaad geen gevoel voor dieren. Om het nog erger te maken, zeepaardjes op stokjes, apenvlees, geroosterde goudvis .... en nog zo veel meer. En schildpadjes met 100 in 1 bak, insektenmarkten... Ik keur niks goed, maar ik denk dat je er moet zijn geweest om te snappen dat dit "normaal" is voor de mensen daar. Het is een welvaart voor hun, zoals bij ons de groentenwinkels zijn.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:52

Die mensen in die landen hebben gewoon letterlijk een plaat voor hun hoofd...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:55

sloffiee schreef:
ze zijn ziek... ze vreten toch ook katten en honden op in die landen.. ze hebben daar totaal geen gevoel voor dieren(de meesten niet) :(

En we zijn hier natuurlijk allemaal vegetariers, omdat we zoveel gevoel voor dieren hebben :roll:

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:18

Kuggur schreef:
sloffiee schreef:

En we zijn hier natuurlijk allemaal vegetariers, omdat we zoveel gevoel voor dieren hebben :roll:

Eén ding moet ik die Chinezen dan weer nageven; ze laten in een aantal gevallen wel zien hoe het dier wat even daarna op je bord ligt aan zijn eind komt.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:58

[/quote]
En we zijn hier natuurlijk allemaal vegetariers, omdat we zoveel gevoel voor dieren hebben :roll:[/quote]

Eén ding moet ik die Chinezen dan weer nageven; ze laten in een aantal gevallen wel zien hoe het dier wat even daarna op je bord ligt aan zijn eind komt.[/quote]

Moeten ze daar trots op zijn??? Ik snap niet dat die lui dan nog uberhaupt nog eten door hun keel kunnen krijgen....

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:36

hahah nee ik snap het ook niet....het is iniedergeval triest.. heb wel gehoord dat er veel instanties mee bezig zijn het te gaan verbieden _/-\o_ _/-\o_

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:13

kimberley12 schreef:
Moeten ze daar trots op zijn??? Ik snap niet dat die lui dan nog uberhaupt nog eten door hun keel kunnen krijgen....

Vraag maar eens aan de plaatselijke slachter of hij vegetariër is.

In de honderden tot duizenden jaren geleden maakten veel van onze voorgangers ook hun eigen beessie dood en onze voorouders zijn er in elk geval een end mee gekomen anders waren wij uitgestorven geweest. :D En dat deden ze ook niet op bessies en het vlees lag nog niet in hapklare brokken in het plastic in de supermarkt. :D

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:36

sloffiee schreef:
hahah nee ik snap het ook niet....het is iniedergeval triest.. heb wel gehoord dat er veel instanties mee bezig zijn het te gaan verbieden _/-\o_ _/-\o_

Dan heb je de politie daar nog niet gezien, niet heel intimiderend en zeker niet voor westerlingen :') .

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:57

@ Kimberbey,
Als het bij de "plaatselijke" slachter gebeurt en je ziet het dus niet, is het dan wel oké?

Niet dat ik het er mee eens ben, zou net zo lief vegetariër worden dan.

Maar we gaan behoorlijk off-topic.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:15

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze die dieren gigantisch laten lijden.....en ze gaan ermee om alsof het afval is....Het is gewoon walgelijk volk....Er zijn 1001 andere manieren, maar zij willen gewoon neit anders...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:33

kimberley12 schreef:
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze die dieren gigantisch laten lijden.....en ze gaan ermee om alsof het afval is....Het is gewoon walgelijk volk....Er zijn 1001 andere manieren, maar zij willen gewoon neit anders...

Als je het over chinezen hebt, maak er dan alsjeblieft " ik vind " van. Behalve dit, zijn het onwijs lieve mensen die kei en keihard werken om hun gezinnetje te onderhouden, heeel geintresseerd in je en ik denk dat heeel erg veel westerlingen een groot voorbeeld aan hun kunnen nemen.

En, zij willen gewoon niet anders? Ik heb de eigenaar van een van de grootste insektenmarkten in Shanghai gesproken. Stikaardige man, tikkeltje vreemd dat wel, maar ik weet nog zo goed wat hij tegen me zei. " but dear girl, what would you do? " Kwam er dus op neer dat dit hun welvaart is, hun manier van overleven. En ik kan ze geen ongelijk geven. Zou jij je familie dood willen laten gaan?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:37

Daar hebben we het dus niet over.....Het gaat erom hoe de dieren aan hun eind komen, daar zijn ik weet niet hoeveel betere manieren voor, dan de manier die ze nu toepassen...............

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:14

Dit zijn niet de dieren die jij later op je bord krijt hoor ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:08

:wow:

8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:27

Het bestaat dus wel.. Ik hoopte dat het echt een hoax was. :\