vuurneon schreef:Maar dan ben je in mijn ogen geen haar beter...
Want wat bereik je er in feite mee?
Iemand haalt er zelfs het idee van kinderen bij
Vergeet niet dat de verkopers arm zijn, vergeet niet het context. Vanuit je luxe stoel is het makkelijk oordelen over anderen. Het leven is zwaar in China, voor mens en dier... En dat is erg treurig.
Door iemand anders exact hetzelfde toe te wensen schiet niemand iets op.
Net als je zegt dat ze dom zijn als ze denken dat dieren geen gevoel hebben, maar wat dacht je van dat verkopers geen opleiding hebben? En niet weten hoe het brein functioneert bij dieren? Educatie is een redding, maar China is een zwaar land om in te leven als je arm geboren bent...
Neemt niet weg dat ik nog steeds echt twijfel over de echtheid.
In eerste instantie dacht ik ook, van geef die mensen een straf of wat dan ook.
Alleen toen las ik jouw stukje en dacht ik ja, ze heeft wel gelijk. Het is idd makkelijk om iemand hetzelfde toe te wensen.
Ik denk ook dat het probleem zit in een slechte opleiding en ook dat, doordat de wereldbevolking in China zo groot is, de regering uiteindelijk weinig vat heeft op de mensen. Er zal daar altijd iemand zijn die geld weet te verdienen door een wet net te omzeilen.
Erg jammer, vooral voor de dieren, want die hebben niks misdaan. Maar als iemand hier iets aan wil doen, zul je toch echt naar China moeten.