Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:09

Bij ons in westfriesland zitten veel polen bij boeren waar wij onze paarden allemaal stallen. Dus je komt ze vaak tegen. Het is jammer dat ze vaak geen Engels spreken, en mijn Duits is niet toereikend.

Ik heb ze wel zien martelen in winters in caravans op een boerenerf, zonder douche en fatsoenlijk toilet, tussen de mesthoop van de paarden enzo. 's Zomers vingen ze zoetwatervis uit het kanaal en gooiden dat op de barbecue en dan nodigden ze allemaal vriendjes uit en had je ineeens 50 Polen op het erf die enorm veel lol hadden :+

Een aardig meisje dat wel engels sprak hebben we nog laten rijden op een van onze paarden, dat vond ze erg leuk. Ze deed een technische studie in Polen en werkte hier 's zomers om haar opleiding te kunnen betalen. Toen wel veel respect voor ze gekregen.

Enne met die banen inpikken valt het wel mee; of gaan we zelf weer asperges steken en witte kool plukken>

Anoniem

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:15

Elke avond en als het al stinkdonker is met lampen, plukken ze hier de appels en peren....iedereen zit aan zijn BBQ..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:25

Feit is dat er best veel bendes opgerold worden die skimmen of stelen. En al zouden dat er even veel zijn als Nederlanders (die zich ook gewoon hebben te gedragen!): ze zijn hier te gast dus wat mij betreft mogen ze bij het minste geringste al weer oprotten. (Maar wat mij betreft mogen Nederlanders met slecht gedrag ook wel over de grens gezet worden, maar ja... :+ )

Ze moeten blij zijn dat ze hier mogen werken en leven, dus zodra daar al minimaal misbruik van gemaakt wordt heb ik zoiets van :wave:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:26

JuliaMaria schreef:
Feit is dat er best veel bendes opgerold worden die skimmen of stelen. En al zouden dat er even veel zijn als Nederlanders (die zich ook gewoon hebben te gedragen!): ze zijn hier te gast dus wat mij betreft mogen ze bij het minste geringste al weer oprotten. (Maar wat mij betreft mogen Nederlanders met slecht gedrag ook wel over de grens gezet worden, maar ja... :+ )

Ze moeten blij zijn dat ze hier mogen werken en leven, dus zodra daar al minimaal misbruik van gemaakt wordt heb ik zoiets van :wave:

Maar ja, grenzen zijn open. Dus uitzetten heeft vrij weinig nut :D ze komen net zo hard weer terug :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:27

JuliaMaria schreef:

Ook al zou je ze het land uitkieperen kunnen bendes, waarvandaan dan ook, hier hun gang gaan; aangezien je binnen de landen van Europa vrij mag reizen :)*

De grenzen dichtgooien is ook geen oplossing; dan zijn er wel Nederlandse bendes die deze niche gaan opvullen :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:28

De problemen met de marokanen zijn op de achtergrond geraakt,nu komt Wilders met de Polen,want ja ook daar hebben sommige mensen overlast van.Overlast heeft iedereen wel eens al is het niet van mensen dan is het wel van een dier,lawaai,auto's enz.Maar dat is niet intressant,dus neemt Wilders nu de Polen!

Het is puur een schreeuw om aandacht en om nieuwe zieltjes te winnen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:28

Iets waar ook wat over te zeggen valt, want wat mij betreft mogen die grenzen wel dicht. Laten we maar aan onze eigen economie gaan werken...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:29

gohya schreef:
De problemen met de marokanen zijn op de achtergrond geraakt,nu komt Wilders met de Polen,want ja ook daar hebben sommige mensen overlast van.Overlast heeft iedereen wel eens al is het niet van mensen dan is het wel van een dier,lawaai,auto's enz.Maar dat is niet intressant,dus neemt Wilders nu de Polen!

Het is puur een schreeuw om aandacht en om nieuwe zieltjes te winnen.

Is niet ieder nieuw politiek standpunt er om nieuwe zieltjes te winnen? ;) Laten we nou niet gaan doen alsof de rest van de politiek het wel alleen maar doet omdat ze het beste met ons voor hebben....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:29

JuliaMaria schreef:
Iets waar ook wat over te zeggen valt, want wat mij betreft mogen die grenzen wel dicht. Laten we maar aan onze eigen economie gaan werken...

Dan ben ik hier ook weg!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:30

JuliaMaria schreef:
Ze moeten blij zijn dat ze hier mogen werken en leven

Voorlopig zijn vooral de bedrijven waar ze voor werken blij en de manier waarop we ze hier laten leven is vaak beschamend

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:30

JuliaMaria schreef:

Kortzichtig :n

Een klein landje als Nederland is voor 90% van z'n economie afhankelijk van buurlanden. Dus grenzen dichtgooien is economische zelf moord }:0

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:31

sarabande schreef:
JuliaMaria schreef:

Voorlopig zijn vooral de bedrijven waar ze voor werken blij en de manier waarop we ze hier laten leven is vaak beschamend

Een tijdje terug was er een bedrijf opgerold waar Poolse werknemers bijna als slaven gehouden werden. En dan zit er zo'n dikke Nederlander met zo'n vies vleeshoofd het geld op te strijken :r

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:32

Arabesk schreef:
JuliaMaria schreef:

Kortzichtig :n

Een klein landje als Nederland is voor 90% van z'n economie afhankelijk van buurlanden. Dus grenzen dichtgooien is economische zelf moord }:0

Amen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:33

JuliaMaria schreef:
Is niet ieder nieuw politiek standpunt er om nieuwe zieltjes te winnen? ;) Laten we nou niet gaan doen alsof de rest van de politiek het wel alleen maar doet omdat ze het beste met ons voor hebben....

Dan leef jij wel onder een steen wat betreft de PVV want er wordt iedere keer weer wat verzonnen om zieltjes te winnen en vooral zodat die zieltjes worden afgeleid van de werkelijkheid, het meestemmen met deze regering.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:33

Dat is niet kortzichtig. Anderen hier laten werken is niet zinvol. Uiteraard zijn we afhankelijk van anderen, het is ook niet zo dat we dan alles zelf maar moeten rooien, dat is tegenwoordig onmogelijk en ook absoluut niet realistisch. Maar Polen en Roemenen binnen halen om hier te werken terwijl er Nederlandse mensen thuis zitten is idioot.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:34

JuliaMaria schreef:
Dat is niet kortzichtig. Anderen hier laten werken is niet zinvol. Uiteraard zijn we afhankelijk van anderen, het is ook niet zo dat we dan alles zelf maar moeten rooien, dat is tegenwoordig onmogelijk en ook absoluut niet realistisch. Maar Polen en Roemenen binnen halen om hier te werken terwijl er Nederlandse mensen thuis zitten is idioot.

Dan kun je beter het feit dat ze hier binnen worden gehaald (de bedrijven die ze lekker goedkoop aannemen) aanpakken ipv de grenzen dichtgooien. Probleem aanpakken, geen symptoombestrijding.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-02-12 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:34

sarabande schreef:
JuliaMaria schreef:

Dat doen ze veelal zelf :) Ze kiezen er zelf voor om zo goedkoop mogelijk te wonen, zodat er zoveel mogelijk geld naar hun thuisland gaat :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:36

JuliaMaria schreef:

Ik zou zeggen ga naar de kassen en pluk daar 15 uur per dag fruit en groente voor een hongerloontje, verplaats je in april naar Limburg om daar s morgens heel vroeg in het donker terwijl het vaak nog bitter koud is, asperges te gaan steken, daarna de aardbeien en vervolgens het loof fruit. Kijk dan heb je recht van spreken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:39

Evelli schreef:
sarabande schreef:

Dat doen ze veelal zelf :) Ze kiezen er zelf voor om zo goedkoop mogelijk te wonen, zodat er zoveel mogelijk geld naar hun thuisland gaat :)

Er wordt ze vaak niets behoorlijk en betaalbaar aangeboden door die werkgevers, in tegendeel de werkgevers proberen aan die schamele woon omstandigeheden ook nog flink te verdienen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:41

Waarom zouden werkgevers voor huisvesting moeten zorgen?
Mijn baas zorgt ook niet voor een plek voor mij om te wonen :)
Ze kunnen toch ook zelf wat regelen om te wonen, misschien moeten ze dan wat meer betalen. Maar ze kiezen er zelf voor om dat niet te doen.

Er zijn zomers zat jongeren die best in de kassen willen werken en asperges willen steken. Alleen krijgen ze die kans niet meer omdat er inmiddels goedkopere krachten elders vandaan worden gebruikt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:44

Wat mij betreft hadden ze de grenzen ook dicht mogen houden.

Elk leuk oud boerderijtje komt niet te koop of te huur, nee daar worden 20 polen ingepropt. Jongeren kunnen geen bijbaantje meer vinden, dat wordt door polen gedaan.
Waar draait later onze economie nog op dan? Als de jeugd niet leert werken, geen ervaring op kan doen, geen leerbedrijf kan vinden??

Ik heb er geen goede ervaringen mee. Ze zullen heus niet allemaal slecht zijn, maar ze hebben niet voor niks de bijnaam "zuiplappen".

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:45

Ach---je hebt Polen en Polen.....er staan er hier zelfs 2 op stal....erg aardige dames overigens...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:46

Tsja er zullen ook best aardige polen zijn hoor. Dat geloof ik meteen. Maar dat ze aardig zijn zegt niet altijd wat. ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:46

JuliaMaria schreef:

Wíj moeten blij zijn dat ze hier komen leven en werken, en daar wórdt al misbruik van gemaakt!

Zoveel Nederlanders zijn er echt niet die in de land- en tuinbouw willen werken. Of ze zeggen wel dat ze dat willen, maar dan niet voor minimumloon en liefst wel met extra vakantiedagen, alleen tijdens kantooruren, doorbetaald verlof, etc.
Dat er dan toch mensen zijn die hierheen komen en dan structureel lange dagen maken, nooit ziek zijn en de meest geestdodende baantjes doen die er zijn (hele dagen chrysanten toppen, kersen plukken of onkruid wieden), is op zich al mooi meegenomen. Dat ze dan ook nog eens een schijntje betaald krijgen van de uitzendbureaus en dáárvan nog een groot deel mogen afdragen voor 'huisvesting' ('stalling' met te veel mensen in een uitgewoond pand of lekkende (sta)caravan) aan datzelfde uitzendbureau, dat is eigenlijk ronduit schandalig. Die aspergeboer uit Someren zal trouwens ook echt geen uitzondering zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:48

Evelli schreef:
Waarom zouden werkgevers voor huisvesting moeten zorgen?
Mijn baas zorgt ook niet voor een plek voor mij om te wonen :)
Ze kunnen toch ook zelf wat regelen om te wonen, misschien moeten ze dan wat meer betalen. Maar ze kiezen er zelf voor om dat niet te doen.

Er zijn zomers zat jongeren die best in de kassen willen werken en asperges willen steken. Alleen krijgen ze die kans niet meer omdat er inmiddels goedkopere krachten elders vandaan worden gebruikt.

Dat hoeven ze ook niet.... maar dat doen ze wel... dat is namelijk lekker makkelijk geld verdienen, gewoon Polen het loon dat ze krijgen terug laten betalen :+