respect voor gelovigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: respect voor gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:54

Kijk en dat vind ik dus echt schandalig.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:00

ik ben ook christenlijk, maar dan op mijn eigen manier. Je ziet mij niet elke week in de kerk zitten en je hoort mij ook wel eens met g*dverdomme vloeken.
Ik heb respect voor anderen, zo zal ik nooit in het dorp waar mijn vriend en 75% streng gereformeerd is vloeken, dit uit respect voor de gereformeerden. Maar laatst stond ik op zaterdag met 1 van hen te praten, en volgens hem mag je niet vloeken met de naam van god maar met andere woorden mag het wel, en daar erger ik me wel aan. ik denk dat k*t voor een ander net zo kwetsend kan zijn als g*dverdomme voor hem..
verder erger ik me aan de streng gelovigen die blind de bijbel en de dominee volgen. Alles wat in de bijbel staat en wat de dominee zegt is waar. ik vind dat ze zelf over het geloof na moeten denken over wat ze wel en niet geloven en ze moeten niet blind anderen volgens.
ik heb respect voor de mensen die echt oprecht geloven en ik pas me altijd aan en zij doen dit ook aan mij maar ik heb niet veel respect voor mensen die geloven omdat dat zo hoort en er zelf nooit over nagedacht hebben..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:05

lovelanga schreef:
Tegenwoordig kom je geen film/musical/serie meer tegen waarin niet met het geloof (en dan voornamelijk met het christelijk geloof) wordt gespot. Ik snap dit niet, ik (en de meest mede-christenen met mij) respecteren ieders mening, maar wij krijgen er van langs? Waarom?zijn wij een makkelijk slachtoffer of is het iets anders?

Met alles wordt gespot.
Het valt mij eigenlijk vooral op dat sommige christenen (waaronder blijkbaar de TS) zo graag in de slachtoffer rol kruipen. Gezien de positie van het christendom in de westerse wereld enigszins verbazingwekkend.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:08

Wat erg zeg...

Dat doet me trouwens denken aan het kindje van vrienden van ons! Althans, inmiddels zijn ze verhuisd naar de andere kant van Nederland en spreken we ze niet meer... Die jongen is gelovig opgevoed, maar hij was daar gewoon heel vrij in en ging ook niet naar de kerk. Zijn vriendin was veel strenger opgevoed en kwam ook uit zo'n gigantisch gezin, waar in de oudere kinderen voor de baby's zorgen (dat meisje had iets van 6 zusjes en een baby broertje). Toen die vriend van ons net wat met dat meisje had, belde hij me op "ik moet je wat vertellen". Dus ik dacht, hij gaat vertellen dat hij homo is, want hij had altijd van die rare relaties en had vrouwelijke trekjes. Maar nee, hij zei "Ik ga trouwen!!" Waarop ik reageerde met "Heb je haar zwanger gemaakt?" Waarop ik het verbaasde antwoord kreeg "Huh? Hoe weet jij dat?!" Tsja, ze waren pas een paar weken samen, dus dat was de enige reden die ik kon bedenken waarom hij opeens met haar zou trouwen! Maar goed, ze hadden dus sex gehad zonder condoom, omdat ze dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen als je sex zou hebben rond je menstruatie en als er dan toch een kind zou komen, zou dat de wil van god zijn. Dat vond ik wel zo dom!! Vervolgens gingen ze dus trouwen en was er aan het einde van de dag een ceremonie, iedereen moest zingen en bidden (ook de niet gelovige vrienden) en de bruid kreeg een soort van preek, over dat vrouwen geschapen waren uit de rib van de man en dus altijd moesten doen wat de man hen op zou dragen, etc. Ik vond dat zo denigrerend, maar de hele familie van de bruid zat instemmend te knikken!

Vervolgens werd een paar maanden later het kindje geboren. Dat gebeurde gewoon thuis, naja, niets mis mee natuurlijk! Maar die vriend van ons had goed geluisterd naar wat er tijdens de ceremonie was gezegd en had zijn vrouw naar de slaapkamer gestuurd, want hij vond het storend dat ze zo lag te puffen door de weeën en dan kon hij de tv niet goed horen! Ik had dat dus nooit gepikt, maar goed... Vervolgens werden we gelijk na de bevalling gebeld en binnen 24 uur na de bevalling waren we daar al op kraamvisite. Ik vond het zelf wel erg snel, maar het was geen enkel probleem en ze waren zo trots, dus we moesten snel komen kijken. Vervolgens komen we daar aan, zien de vermoeide moeder met de baby zitten en zodra we aan kwamen stond ze op en schuifelde naar de keuken, want ze moest koffie zetten en drinken pakken voor de gasten! Terwijl haar man dus lekker op de bank bleef zitten kletsen met ons... Ik liep naar de keuken toe om haar te helpen, maar dat mocht ik niet doen, ze kon het allemaal best zelf. Dus ik heb die vriend eens even tot de orde geroepen, want ik vond het achterlijk dat hij zich opeens zo respectloos gedroeg, maar ook dat bleek dus ongepast te zijn...

Een paar weken later kwam ik daar weer op bezoek en ik vond het kindje en moeders er niet zo goed uitzien. Wat bleek, volgens het geloof was het heel erg belangrijk om je kind borstvoeding te geven, alleen lukte dat niet goed en moeders had gigantische ontsteking aan haar tepels gekregen. Ze zijn tig keer naar het ziekenhuis geweest, omdat het kindje slecht at en op een gegeven moment hebben de artsen gewoon gezegd dat moeders gelijk aan de antibiotica moest ivm de ontstekingen en dat het kindje flesvoeding moest gaan krijgen, omdat beiden anders gewoon ziek zouden blijven. Wonder boven wonder zijn ze daar uiteindelijk akkoord mee gegaan, maar de eerste 1,5 jaar heeft dat kindje het heel moeilijk gehad, omdat moeders zich schaamde als ze geen borstvoeding zou kunnen geven en ze daar bij de kerkgemeenschap achter zouden komen...

Nogmaals, ik heb respect voor het geloof, maar dit soort dingen vind ik heel erg ver gaan!

Edit: stond een rare zin, even aangepast

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:12

lovelanga schreef:
Mensen vloeken, helaas ja. Maar is niet vloeken teveel respect gevraagd en dan vooral in films oid.? Zoals ik in de openingspost al zei is er bijna geen film/serie of musical te zien waarin niet met het geloof gespot wordt, dat maakt het er echt minder leuk op. Elke keer gaat er een rilling door me heen en denk ik: moet dat nou weer perse?

Je kan ook wegzappen. Doe ik ook als ik langs Oprah zap (of iets in die trant) waarin iemand zijn levensverhaal verteld en de goede afloop ''dankt aan God''.

Zelf vloek ik ook, maar dat is meer een uiting van frustratie. Niet bewust kwetsend aan gelovigen gericht. Probeer me wel in te houden bij gelovige collega's. Maar ik ga me niet overal bewust inhouden omdat iemand misschien wel gelovig kan zijn.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:15

Elke bevolkingsgroep Blank, wit, gelovig, niet gelovig, moslim, christen, home, hetero is wel eens het mikpunt van spot. Ik ben van mening dat als je sterk genoeg gelooft in je eigen ik (en of daar nu een geloof bij hoort of niet) dan laat je zoiets langs je afglijden, je haalt een keer je schouders of of lacht er zelfs een keer om.

Er wordt aangegeven dat veel christenen ieders mening respecteren...daar wringt bij mij een beetje de schoen, ik heb al menig gelovige (en het doet er echt niet toe welk geloof dat is) fel zien reageren op mensen die een andere mening hadden of mensen die zich niet gedroegen volgens 'de regels'. Mijn inziens respecteer je een ander dan niet.

Ik vind het heel normaal dat als iemand aangeeft te willen bidden voor het eten dat iedereen dan even zijn mond houdt, dat heeft te maken met respect. Ik vind het ook prima als iemand de zondagsrust in ere wilt houden en op die dag naar de kerk gaat en verder geen activiteiten heeft.

Waar ik heel erg veel moeite mee heb, dat als ik mijn teen stoot en potverdomme roep...dat me dat op een reprimande komt te staan van een gelovig iemand...ik zal nooit GVD zeggen omdat ik dat een verschikkelijk woord vindt (niet vanuit het gelovige, maar het klinkt zo lomp)...maar iemand hoeft mij niet terecht te wijzen omdat ik iets zeg wat volgens zijn geloof niet kan. Als jij gelovig bent is dat prima, maar de regels die jij naleeft en waar jij prima mee kunt leven hoef je niet aan mij op te leggen, en dat gebeurt mij iets te vaak wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:21

Och, wéér de christenen die zichzelf in een slachtofferrol plaatsen... schijnbaar vinden ze dat zo lekker! Steeds maar weer, en ze denken écht dat het allemaal alleen maar tegen het geloof is hier op de wereld... wat ze even vergeten (of niet wíllen zien/weten) is dat er met álles gespot wordt. Logisch... iemand spot al snel met iets waar hij/zij zeolf niet achter staat/tegen is.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:25

Wie gaat er nou nooit in een slachtofferrol zitten? Iedereen vindt het toch wel eens prettig om te klagen als hij/zij zich veroordeeld voelt?
Inderdaad, homo's doen het VEELvuldig, moslims ook, ik vind dat het wel meevalt hoe vaak christenen klagen. In het openbaar doen ze dat sowieso bijna nooit. Heb het nooit op tv gezien in elk geval.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:27

Natuurlijk. Da's menselijk. Maar om dan zo'n topic op bokt daarvoor te openen, vervolgens álle christenen even mee te nemen (waarvan het gros het er waarschijnlijk helemaal niet mee eens is, er zijn namelijk ook gewoon christenen van déze tijd ;) ) en het over laat komen of wij (de niet gelovigen) daar allemaal aan mee doen. Expres. Want ze is christelijk.

Muppett, dat jij het nog nooit gezien hebt, betekend niet dat het niet voorkomt. Vandaar mijn sterke reactie: ik ben het eerlijk waar de afgelopen 2 dagen ineens veelvuldig tegengekomen. Vooral op Facebook. Zéér irritant, dat zielige gedoe.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:32

Muppett schreef:
Wie gaat er nou nooit in een slachtofferrol zitten? Iedereen vindt het toch wel eens prettig om te klagen als hij/zij zich veroordeeld voelt?
Inderdaad, homo's doen het VEELvuldig, moslims ook, ik vind dat het wel meevalt hoe vaak christenen klagen. In het openbaar doen ze dat sowieso bijna nooit. Heb het nooit op tv gezien in elk geval.

IMO hebben homo's ook vele malen meer reden tot klagen. Zij worden werkelijk gezien als zieke mensen door een hele grote groep medemensen. Daar zit ik persoonlijk ook mee, als ik nu met een vrouw samen wil wonen wie is die Christelijke dorpsgenoot dan om er iets van te zeggen. Waarom moet je wel respect hebben voor gelovigen en niet voor homosexuelen? Je bent toch allemaal mens.

Je ziet geen homosexuele democratische partij in de tweede kamer, je ziet wel homohaat, maar nooit christenhaat. En ga zo maar door.

Ik krijg altijd een beetje het idee dat gelovigen niet hetzelfde gezien willen worden door ongelovigen maar als beter dan de rest. Geen respect verlangen maar een soort verering omdat zij het beter weten. Dat is mijn idee en niet persoonlijk naar iemand bedoeld.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:12

Nou ik zou niet op zo'n buurman zitten te wachten, en zou hem vertellen dat hij dat maar de andere kant opkijkt en anders zijn gordijnen maar dicht moest doen!!

Nee ik doe op zondag wat ik wil!!

Ik heb die discussie zo vaak gehad met mijn christelijke ex-schoonmoeder, als ik op zondag een ijsje ging kopen of naar de dierentuin ging!
Want er mochten geen mensen voor je werken en dat soort dingen.

Waarop ik haar maar verzocht heb om dan de verwarming en lichten ook maar uit te laten want dan werken er imo ook mensen voor je!

Ik heb haar er daarna ook nooit meer over gehoord!!

(laat wel duidelijk zijn dat ze deze discussie elke week aan ging en ik daar behoorlijk moe van werd, zoals ik al zei ik leef mijn leven en doe op zondag wat ik wil, en nee ik zal heus geen overlast veroorzaken door harde muziek o.i.d)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:19

ah jah ik heb ooit een oud christelijk vrouwtje aan de deur gehad met een groot kruis om dr nek.
die begon allemaal gebeden op te roepen om de duivel uit mij te drijven :')
(ik was toen nog een emo ) :')
dat was ook een christelijk vrouwtje en ze zij dat ze door god geroepen was om de wereld beter te maken
en daarom zou ze mij van mijn duivel afhelpen. :')

ik heb haar maar even rustig het ritueel af laten maken , maar ohh jeej wat vond ik dat vervelend zeg.(wilde zon oud vrouwtje niet afkraken die er heilig van overtuigd was iets goeds te doen )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:27

joyce2 schreef:
Wat erg zeg...

Dat doet me trouwens denken aan het kindje van vrienden van ons!
*knip*

Dit verhaal heeft niks te maken met het geloof... Ben zelf gelovig, ben best bekend met de Bijbel, en er staat NERGENS dat je verplicht bent borstvoeding te geven, ook niet dat je alles moet doen wat je man zegt (ws is die man gewoon een hufter, die vind je overal en niet alleen in het geloof) en ook niet dat je gelijk na je bevalling koffie moet zetten voor de gasten...

Ik ben christen en ja, ik ervaar het ook wel eens. Vind het eigenlijk alleen maar sneu voor die mensen. Ik heb nl God in mijn leven en zij niet...

En christen zijn gaat niet over je aan regeltjes houden. God wil imo helemaal niet dat je je aan allerlei wetten en regels voldoet. Het kan God niet veel schelen of je een rok aan hebt, een tv hebt of op zondag werkt. God heeft je Jezus gegeven in de hoop dat je voor Hem kiest en bij hem komt. Meer dan in Jezus geloven hoef je niet te doen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:29

Bij mij kwam er ook eens een vrouwtje naar me toe lopen. Ze vroeg of ik gelovig was waarop ik nee zei. Toen werd ze opeens heel wild, ze zei dat ik een kind van de duivel was, alle mannen waren duivels, de duivel gooide ook zand in mijn ogen en in de ogen van de vrouwen, want wij vrouwen hadden helemaal geen mannen nodig! Nee, wij hadden jezus nodig! Toen gaf ze me een kaartje met iets over een heilige maagd, en liep ze driftig weg. Okeeee..... :')

Voor de rest ben ik het eens met GamblersCup. Je moet het niet allemaal zo serieus nemen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:30

Verootjoo: En dat is JOUW interpretatie/mening. Daarvan zijn er 500 verschillende in Nederland en ze denken allemaal dat ze gelijk hebben. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:42

verootjoo schreef:
joyce2 schreef:
Wat erg zeg...

Dat doet me trouwens denken aan het kindje van vrienden van ons!
*knip*

Dit verhaal heeft niks te maken met het geloof... Ben zelf gelovig, ben best bekend met de Bijbel, en er staat NERGENS dat je verplicht bent borstvoeding te geven, ook niet dat je alles moet doen wat je man zegt (ws is die man gewoon een hufter, die vind je overal en niet alleen in het geloof) en ook niet dat je gelijk na je bevalling koffie moet zetten voor de gasten...

Ik ben christen en ja, ik ervaar het ook wel eens. Vind het eigenlijk alleen maar sneu voor die mensen. Ik heb nl God in mijn leven en zij niet...

En christen zijn gaat niet over je aan regeltjes houden. God wil imo helemaal niet dat je je aan allerlei wetten en regels voldoet. Het kan God niet veel schelen of je een rok aan hebt, een tv hebt of op zondag werkt. God heeft je Jezus gegeven in de hoop dat je voor Hem kiest en bij hem komt. Meer dan in Jezus geloven hoef je niet te doen.

Ik zuig dat verhaal niet uit mijn duim hoor... Tijdens de ceremonie na het huwelijk werd letterlijk gezegd dat Eva is geschapen uit de rib van Adam, omdat hij volmaakt was en daarom de vrouw moet gehoorzamen aan de man. Er werd haar dus letterlijk gezegd dat ze haar man moest gehoorzamen en moest volgen in alles wat hij deed, omdat het god het zo wil. Tsja sorry, dan gaan mijn haren overeind staan... Maar goed, dat zal wel per "tak" van het geloof verschillen...

Over het borstvoeding geven, dat zal ongetwijfeld niet in de bijbel staan, maar blijkbaar was dat in haar kerkgemeenschap wel heel belangrijk. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze vroeger ook niet de fles konden geven en dat ze alles zoveel mogelijk willen doen zoals in de tijd van de bijbel. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ze geen condooms wou gebruiken.

Die "vriend" van mij (haar man dus) is niet altijd een hufter geweest, wel vaak bot en altijd verwend door zijn moeder! Maar doordat zijn vrouw alles maar pikt omdat ze "hem moet gehoorzamen en een goede vrouw moet zijn" loopt dat dus uit de hand. Sneu vind ik dat!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:57

joyce2 schreef:
Ik zuig dat verhaal niet uit mijn duim hoor... Tijdens de ceremonie na het huwelijk werd letterlijk gezegd dat Eva is geschapen uit de rib van Adam, omdat hij volmaakt was en daarom de vrouw moet gehoorzamen aan de man. Er werd haar dus letterlijk gezegd dat ze haar man moest gehoorzamen en moest volgen in alles wat hij deed, omdat het god het zo wil. Tsja sorry, dan gaan mijn haren overeind staan... Maar goed, dat zal wel per "tak" van het geloof verschillen...

Over het borstvoeding geven, dat zal ongetwijfeld niet in de bijbel staan, maar blijkbaar was dat in haar kerkgemeenschap wel heel belangrijk. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze vroeger ook niet de fles konden geven en dat ze alles zoveel mogelijk willen doen zoals in de tijd van de bijbel. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ze geen condooms wou gebruiken.

Die "vriend" van mij (haar man dus) is niet altijd een hufter geweest, wel vaak bot en altijd verwend door zijn moeder! Maar doordat zijn vrouw alles maar pikt omdat ze "hem moet gehoorzamen en een goede vrouw moet zijn" loopt dat dus uit de hand. Sneu vind ik dat!

Ik zeg ook niet dat je het verhaal uit je duim zuigt, maar dat de situatie die jij beschrijft niet veel met het geloof te maken heeft. Dingen die jij beschrijft staan niet zo in de Bijbel, maar zijn zo door mensen verzonnen.

En 'de tijd van de Bijbel' bestaat niet. De Bijbel is zo actueel als maar zijn kan, en is geschreven zodat hij op elke tijd van toepassing is. Tijden veranderen namelijk, dat weet God ook, en daarom is de Bijbel zo geschreven dat hij altijd actueel is.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:20

Iedereen mag en kan geloven wat ie zelf wilt. Of dat nou meegegeven is door de opvoeding of door zelf onderzoek.
Ik geloof helemaal niet (atheïst). Ja geloof in de evolutie en alles wat bloeit en groeit enz. Maar word juist door gelovigen lastig gevallen en niet andersom. Door aan mijn deur te komen. Vreselijk rot toch op!. Door overdreven op straat te lopen en te zingen. Joh val een ander lastig. Door oorlogen tegen elkaar (gaan ook de meeste oorlogen over).Prima dat je gelooft maar val een ander niet lastig ermee en houd het lekker thuis of in de kerk/moskee of dergelijke.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:43

Mixje90 schreef:
Citaat:
Hoe extreem ben jij? In hoeverre geloof jij blind de Bijbel, en in hoeverre sta je open voor evolutietheorien (Darwin bijv.) Als de wetenschap je de bewijzen voorlegt, hoe strak ben jij in het ontkennen van deze bewijzen?

Hoezo word de THEORIE dan als feit gezien? Genoeg wetenschappers die dat niet als feit zien en er niet in geloven....

I know dat t off topic is, maar wilde dat even kwijt :)

Je moet het woord theorie in de wetenschap niet hetzelfde bekijken als het woord theorie in de gewone spreektaal. Niets is meer dan een theorie in de wetenschap, omdat je nooit ergens 100% zeker van kan zijn, zelfs de zwaartekracht is een theorie, terwijl we allemaal weten dat dat gewoon een feit is. Als mensen morgen van de aarde af zweven, tja, dán kunnen we gaan kijken of er misschien toch niet ergens een foutje in de theorie zat.

Hetzelfde geldt voor het ontstaan en het einde van het heelal, ook daar zijn theorieën over, alleen deze zijn iets lastiger. Ook voor de evolutie geldt dit. We weten het niet 100% zeker, maar het is wel ontzéttend aannemelijk. Het verklaart namelijk (kloppend) het verleden, en het voorspelt de toekomst, die tot nog toe ook altijd heeft gepast.

Welke wetenschappers "geloven" er volgens jou niet in deze theorie?
(Je kunt wat mij betreft als huidige mens niet NIET geloven in evolutie. Zou hetzelfde zijn als dat ik zou gaan verklaren dat er niet zoiets raars als zwaartekracht is, maar een gigantische magneet in de aarde die ons allemaal op zijn plaats houdt...)

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:50

Cassidy schreef:
De evolutietheorie en het scheppingsverhaal. Kan het niet allebei? Wie zegt dat een dag echt 24 uur moet hebben? Daar echt aan vasthouden, en de bewijzen die er zijn dat het langer heeft geduurd dan 7x24 uur compleet negeren...tja....

Dat een dag 24 uur heeft heeft uiteraard alles te maken met de draaiing van de aarde om de Zon, niet omdat de Bijbel dit zegt ;) Je kunt 'n dag ook wel 17 uur maken, maar dan krijg je zo'n wisselende lunchmomenten 8-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:01

Ik sluit me volledig aan bij Chevano. Hier wordt je bijvoorbeeld werkelijk gestoord van de Jehova's, die op vaste dagen langs de deuren gaan...
Mijn vroegere buren waren Jehova en wilden al jaren van dit "geloof" en met name van de bijbehorende verplichtingen af. Ze zijn, zoals wellicht bekend bij de meesten, uit de "club" gedonderd en werden met de nek aangekeken. De gevolgen die deze beslissing met zich mee brachten waren dusdanig, dat je je als niet-gelovige echt even een paar keer achter je oren krabt. En inderdaad, ook bij dit geloof wordt het verboden om een bloedtransfusie te laten plaatsvinden bij - toen - een ernstig ziek baby'tje (weet ik van mijn voormalige buren). Mijn toenmalige buren vonden een mini-kerstboompje wel gezellig, maar de ouders van deze mensen kwamen dus niet bij ze in huis zolang "dat ding" er stond. Sinterklaas vieren met de kinderen? Een schande! Erger nog: hun bloedeigen ouders verlinkten mijn buren bij de "gemeenschap", opdat ze een gepaste straf zouden krijgen.... :n

Nog even een knuppel in het hoenderhok: bij sommige geloven vraag ik me zelfs af of er geen sprake is van een sekte, zo erg kunnen mensen erin doorslaan. Neem die **** in Amsterdam bijvoorbeeld, die elke dinsdag in setjes van twee op mensen aflopen en "het woord van Jezus komen brengen". Als mensen aangeven geen interesse te hebben, dan kunnen die nog een grote mond krijgen ook en zullen ze "verbranden in de hel". }> Vervolgens staat één van hen later op de dag een soort kabouter-plop-dansje te doen en een of ander christelijk liedje op te schreeuwen (zingen kunnen je het niet noemen). Dan zet je jezelf toch voor schut? Ik vind het op zo'n moment echt moeilijk om daar respect voor op te brengen en heb eerlijk gezegd best medelijden met deze mensen. Het lijkt net of ze gehersenspoeld zijn...

Tot slot: het is toch echt die "god", "allah" of geef-het-beestje-een-naampje niet die mijn eten op tafel zet, daar moet ik namelijk zelf keihard voor werken, boodschappen voor doen en klaarmaken. En zo is dat toch ook met die boer die mijn eten teelt, de vrachtwagenchauffeur die het voor me naar de supermarkt brengt en de cassière die het voor me aanslaat en afrekent. Daarnaast betaalt diezelfde "god", "allah" of geef-het-beestje-een-naampje ook mijn salaris niet. Dat doet mijn baas. ;)
Hou je geloof voor jezelf en probeer vooral positief te blijven denken. Ik weet het, dat is af en toe best moeilijk in een vol land als de onze, maar

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:08

Afbeelding

Klopt als 'n bus.

Afbeelding

Is toch gewoon grappig, denkende aan Village People :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:11

drastle schreef:
Afbeelding

Klopt als 'n bus.

Afbeelding

Is toch gewoon grappig, denkende aan Village People :o

WHOEHAHAHAHAHA, ik pies bijna in mijn broek van die laatste! _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:34

Shenavallie sluit mij helemaal bij je aan!

Hihi YMCA lache!

Aprils_joke

Re: respect voor gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:44

ts die laatste oet je toch wel lache vinden :') die is gewon leuk .