Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelanga schreef:Tegenwoordig kom je geen film/musical/serie meer tegen waarin niet met het geloof (en dan voornamelijk met het christelijk geloof) wordt gespot. Ik snap dit niet, ik (en de meest mede-christenen met mij) respecteren ieders mening, maar wij krijgen er van langs? Waarom?zijn wij een makkelijk slachtoffer of is het iets anders?
lovelanga schreef:Mensen vloeken, helaas ja. Maar is niet vloeken teveel respect gevraagd en dan vooral in films oid.? Zoals ik in de openingspost al zei is er bijna geen film/serie of musical te zien waarin niet met het geloof gespot wordt, dat maakt het er echt minder leuk op. Elke keer gaat er een rilling door me heen en denk ik: moet dat nou weer perse?
Muppett schreef:Wie gaat er nou nooit in een slachtofferrol zitten? Iedereen vindt het toch wel eens prettig om te klagen als hij/zij zich veroordeeld voelt?
Inderdaad, homo's doen het VEELvuldig, moslims ook, ik vind dat het wel meevalt hoe vaak christenen klagen. In het openbaar doen ze dat sowieso bijna nooit. Heb het nooit op tv gezien in elk geval.
joyce2 schreef:Wat erg zeg...
Dat doet me trouwens denken aan het kindje van vrienden van ons!
*knip*
verootjoo schreef:joyce2 schreef:Wat erg zeg...
Dat doet me trouwens denken aan het kindje van vrienden van ons!
*knip*
Dit verhaal heeft niks te maken met het geloof... Ben zelf gelovig, ben best bekend met de Bijbel, en er staat NERGENS dat je verplicht bent borstvoeding te geven, ook niet dat je alles moet doen wat je man zegt (ws is die man gewoon een hufter, die vind je overal en niet alleen in het geloof) en ook niet dat je gelijk na je bevalling koffie moet zetten voor de gasten...
Ik ben christen en ja, ik ervaar het ook wel eens. Vind het eigenlijk alleen maar sneu voor die mensen. Ik heb nl God in mijn leven en zij niet...
En christen zijn gaat niet over je aan regeltjes houden. God wil imo helemaal niet dat je je aan allerlei wetten en regels voldoet. Het kan God niet veel schelen of je een rok aan hebt, een tv hebt of op zondag werkt. God heeft je Jezus gegeven in de hoop dat je voor Hem kiest en bij hem komt. Meer dan in Jezus geloven hoef je niet te doen.
joyce2 schreef:Ik zuig dat verhaal niet uit mijn duim hoor... Tijdens de ceremonie na het huwelijk werd letterlijk gezegd dat Eva is geschapen uit de rib van Adam, omdat hij volmaakt was en daarom de vrouw moet gehoorzamen aan de man. Er werd haar dus letterlijk gezegd dat ze haar man moest gehoorzamen en moest volgen in alles wat hij deed, omdat het god het zo wil. Tsja sorry, dan gaan mijn haren overeind staan... Maar goed, dat zal wel per "tak" van het geloof verschillen...
Over het borstvoeding geven, dat zal ongetwijfeld niet in de bijbel staan, maar blijkbaar was dat in haar kerkgemeenschap wel heel belangrijk. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze vroeger ook niet de fles konden geven en dat ze alles zoveel mogelijk willen doen zoals in de tijd van de bijbel. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ze geen condooms wou gebruiken.
Die "vriend" van mij (haar man dus) is niet altijd een hufter geweest, wel vaak bot en altijd verwend door zijn moeder! Maar doordat zijn vrouw alles maar pikt omdat ze "hem moet gehoorzamen en een goede vrouw moet zijn" loopt dat dus uit de hand. Sneu vind ik dat!
Mixje90 schreef:Citaat:Hoe extreem ben jij? In hoeverre geloof jij blind de Bijbel, en in hoeverre sta je open voor evolutietheorien (Darwin bijv.) Als de wetenschap je de bewijzen voorlegt, hoe strak ben jij in het ontkennen van deze bewijzen?
Hoezo word de THEORIE dan als feit gezien? Genoeg wetenschappers die dat niet als feit zien en er niet in geloven....
I know dat t off topic is, maar wilde dat even kwijt
Cassidy schreef:De evolutietheorie en het scheppingsverhaal. Kan het niet allebei? Wie zegt dat een dag echt 24 uur moet hebben? Daar echt aan vasthouden, en de bewijzen die er zijn dat het langer heeft geduurd dan 7x24 uur compleet negeren...tja....