knuffeldier schreef:ik heb haar naam even gegoogled. Volgens mij was ze 15 ipv van 18.
Wat betreft de discussie of zo iemand de dood verdiend of niet: in mijn ogen wel. Ik ben in alle gevallen tegen martelen, wat iemand ook heeft gedaan, marteling is echt not done. Maar als het er om gaat dat iemand de doodstraf zou moeten krijgen (even voorop gesteld dat het echt onomstotelijk bewezen is), daar heb ik eigenlijk totaal geen moeite mee. Overigens vind ik niet dat iedere moordenaar maar met de dood gestraft moet worden, maar mensen zoals Dutroux, daar heb ik dus echt totaal geen moeite mee als die een kopje kleiner gemaakt zouden worden.
En wat betreft het punt van Quellian, dat als je kind vermoord word en dat het dan logisch is dat je die persoon zou willen vermoorden. Helemaal mee eens. Als iemand mijn kind zou vermoorden en ik zou de kans krijgen om die gene wat aan te doen, k weet eerlijk gezegd niet of ik die kans zou laten lopen.
Ik heb het ook nog even nagekeken maar in dit stukje staat toch 18 jaar.
Ze was 15 jaar toen ze dit deed. En is als volwassenen berecht! Volgens mij is de uitspraak nu 3 jaar later pas gekomen.