Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:09

Somebitch schreef:
Waarschijnlijk zal er heel wat in zijn jeugd gebeurd zijn waar zijn ouders wellicht schuld aan kunnen hebben. :j En mens wordt zo niet geboren maar gemaakt. :o

Nou, daar hoeven zijn ouders geen schuld aan te hebben gehad hoor.
Ik vind dat de ouders tegenwoordig wel heel snel de schuld krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:09

Kom zeg! Mensen hebben een bepaald karakter of wat dan ook. Die heb je vanaf je geboorte en kan geschaafd worden door de opvoeding, maar iemand die geen geweten heeft is niet zo gemaakt, maar wel degelijk zo geboren! Nog even en z'n moeder moet de cel in voor zijn daden. Zullen we dan ook zijn opa en oma maar oppakken, omdat z'n moeder geboren moest worden?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:11

Ik zeg niet dat ze er schuld aan hebben. Ik zeg wellicht kunnen de ouders er de schuld aan hebben.

Vaak is dat naar mijn inzicht zo. :j ouders gaan scheiden, ouders hebben zelf problemen etc. Hoeft natuurlijk allemaal niet zo te zijn maar dat kan wel vaak zie je dat bij moordenaars.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:11

Ik vind dat ook te "makkelijk" om het op de ouders af te schuiven. Hoe vaak hoor je wel niet het excuus dat ze een traumatische jeugd hebben gehad......ja daaaaag je broers en zussen ook en die zijn ook gewoon op het recht pad gebleven!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:12

Sammie schreef:
Kom zeg! Mensen hebben een bepaald karakter of wat dan ook. Die heb je vanaf je geboorte en kan geschaafd worden door de opvoeding, maar iemand die geen geweten heeft is niet zo gemaakt, maar wel degelijk zo geboren! Nog even en z'n moeder moet de cel in voor zijn daden. Zullen we dan ook zijn opa en oma maar oppakken, omdat z'n moeder geboren moest worden?

Je snapt duidelijk mijn punt niet.

Deze jongen heeft op vroege leeftijd niet de hulp gehad die hij nodig had. De problemen die hij heeft kunnen mede veroorzaakt zijn door zijn jeugdverleden zoals mishandeling, alcohol, drugs, pesten etc.

Miracle_

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:13

Als je al gaat moorden omdat je ouders gaan scheiden, ben je nooit goed in je kop geweest.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:13

Winddancer schreef:
Ik vind dat ook te "makkelijk" om het op de ouders af te schuiven. Hoe vaak hoor je wel niet het excuus dat ze een traumatische jeugd hebben gehad......ja daaaaag je broers en zussen ook en die zijn ook gewoon op het recht pad gebleven!

Ik kan me best voorstellen dat de jeugd die problemen heeft in de jeugd grijpen naar drugs, worden hieraan verslaafd en hoppa weer iemand die psychisch niet in orde is.

Komt echt wel van drugs en alcohol weet ik zeker.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:14

Miracle_ schreef:
Als je al gaat moorden omdat je ouders gaan scheiden, ben je nooit goed in je kop geweest.

Logisch nadenken, nee je gaat niet moorden omdat je ouders gaan scheiden. Maar wel als je alles bij elkaar optelt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:14

Somebitch schreef:
Miracle_ schreef:

Logisch nadenken, nee je gaat niet moorden omdat je ouders gaan scheiden. Maar wel als je alles bij elkaar optelt.

Echt waar?
Hmm, ik zie die logica niet. Sorry.
Kun je dat uitleggen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:17

Dat zijn wel een heleboel wat als'en. Als zijn jeugd "normaal" is verlopen kan hij ook zo zijn of zijn geworden. Er zijn duizenden kinderen uit gebroken gezinnen en die worden ook niet allemaal zo. Er zijn duizenden kinderen die een of ander soort 'trauma' hebben en die groeien later ook niet allemaal uit tot een gewetenloos, bedachtzaam persoon zoals Joran.

Ik vind het ter ver gaan om zijn ouders ook maar een beetje schuld te geven, slechts zijn vader die zeer waarschijnlijk de h and boven het hoofd heeft gehouden tijdens de zaak Holloway. Ik ga ervanuit dat de man dit met de beste intensies heeft gedaan, waarbij hij dacht dat zijn zoon onschuldig was. Zo niet dan heeft z'n vader ook aparte trekjes (gehad) := Ouderliefde ofzo, al praat dat het niet goed. :n

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:18

Cayenne schreef:
Somebitch schreef:

Echt waar?
Hmm, ik zie die logica niet. Sorry.
Kun je dat uitleggen?

Sommige mensen worden mishandelt door de ouders (ik neem even een voorbeeld van de ouders maar dat kan natuurlijk ook door iemand anders of wat dan ook zijn), moeder heeft een alcoholverslaving en is verslaafd aan de drugs vader is er niet meer. Kind wordt op school gepest, is depressief. Voelt zich poedersuiker, pakt een lijntje coke want dat hebben ze toch in huis en wordt verslaafd. Kind krijgt achterstanden, heeft psychische klachten, wordt onderzocht, krijgt een uitkering voor arbeidsongeschiktheid.

Die persoon is dus psychisch niet in orde, mensen die in hun hoofd niet sporen doen rare dingen en kunnen dus gaan moorden, maar kunnen ook andere dingen doen als enkel aanranding cq verkrachting, stalking noem maar op. Plaatje compleet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:19

Sammie schreef:
Dat zijn wel een heleboel wat als'en. Als zijn jeugd "normaal" is verlopen kan hij ook zo zijn of zijn geworden. Er zijn duizenden kinderen uit gebroken gezinnen en die worden ook niet allemaal zo. Er zijn duizenden kinderen die een of ander soort 'trauma' hebben en die groeien later ook niet allemaal uit tot een gewetenloos, bedachtzaam persoon zoals Joran.

Ik vind het ter ver gaan om zijn ouders ook maar een beetje schuld te geven, slechts zijn vader die zeer waarschijnlijk de h and boven het hoofd heeft gehouden tijdens de zaak Holloway. Ik ga ervanuit dat de man dit met de beste intensies heeft gedaan, waarbij hij dacht dat zijn zoon onschuldig was. Zo niet dan heeft z'n vader ook aparte trekjes (gehad) := Ouderliefde ofzo, al praat dat het niet goed. :n

Zoals ik eerder gezegd heb zeg ik helemaal niet dat zijn ouders hier schuld aan hebben.
Ik zeg het ZOU kunnen.

Maargoed zo kunnen we blijven speculeren wij weten niet wat die jongen heeft meegemaakt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:19

Somebitch schreef:
Miracle_ schreef:

I,k denk logisch. Nee vind ik een beetje een vreemde redenatie. Het kind zal er niet gelukkiger van worden, maar moorden? Nee. Dat heeft altijd al in je gezeten, zo word je niet, zo ben je al. Er zijn hooguit factoren die het verergeren ja.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:21

Ik geloof niet dat je zo geboren wordt. Maargoed dat is mijn mening. Helaas geen feit. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:22

Er moet gewoon iets in je hoofd niet goed zitten, en ik geloof niet dat dat er ingewerkt wordt, dat wordt aangewakkerd naar mijn mening.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:22

Naar mijn mening krijg je dat door drugs. :o Daar wordt je paranoide van. En aangezien we allemaal weten dat Joran niet vies is geweest van drugs...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 18:23

Somebitch schreef:
Ik zeg niet dat ze er schuld aan hebben. Ik zeg wellicht kunnen de ouders er de schuld aan hebben.

Vaak is dat naar mijn inzicht zo. :j ouders gaan scheiden, ouders hebben zelf problemen etc. Hoeft natuurlijk allemaal niet zo te zijn maar dat kan wel vaak zie je dat bij moordenaars.

sorry hoor maar omdat je geen zorgelose jeugt hebt,betekend niet dat je kan gaan moorden.
in bijna elke jeugt komt wel iets voor dat even tegen zit.
vind dat altijd zo laag excuus.
de ouders hebben echt wel hun best gedaan een normaal kind optevoeden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:24

Somebitch schreef:
Naar mijn mening krijg je dat door drugs. :o Daar wordt je paranoide van. En aangezien we allemaal weten dat Joran niet vies is geweest van drugs...

en hoe weet jij dat hij onder invloed van drugs was toen hij Stephanie vermoorde?
Is dat naar buiten gebracht?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:25

Somebitch schreef:

Ja precies, drugs. Maar dat is weer heel wat anders. ;)
Het is gewoon een akelige vent, wat er ook gebeurt is met hem.

Ik heb ook een vervelende jeugd gehad (niet dankzij mijn ouders hoor) maar ik haal het niet in mijn kop om iemand te vermoorden. :Y) Die rare knik in mijn kop zit er gewoon niet.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:28

Ik geloof ook in de theorie van Miracle_

Daarnaast klinkt 28 jaar kort, maar in Nederland was de straf vast vele male korter geweest.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:32

hij kan mij niet lang genoeg opgesloten zitten

als hij echt om de 5 jr iemand om wil brengen vanwege zijn PS zie ik hem liever wegrotten in een buitenlandse gevangenis

stel dat hij 14 jr in Peru moet zitten ,dan hoop ik dat hij voor afpersing idd 20 jr in Amerika kan zitten

en wie weet gebeurd er wel iets `naars` }:) met hem daar.

die jongen spoort echt niet, als ik naar de tv beelden kijk en die grijns zie, word ik spontaan niet goed :r

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:59

Die grijns van hem is inderdaad walgelijk..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:02

Inderdaad :r !

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:03

Ik vind 28 jaar behoorlijk lang hoor, er is nooit bewezen dat zware straffen meer effect hebben dan lichte straffen. Mentaal zal hij er niet veel door veranderen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:04

Ik vind het een goede straf. De ouders van Stephanie hebben sowieso al levenslang.