Maatje meer voor Ann Summers 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Re: Maatje meer voor Ann Summers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:55

En jij denkt dat die graatmagere modellen geen cellulitis hebben en striemen? Daar kan ik je al uti een illusie halen hoor. Ik ken namelijk zo'n graatmager model persoonlijk, en zij is er ook niet van gespaard gebleven :) . In de fashionweek weken moet ze altijd extreem hard werken en wordt er niet veel gegeten, dus val je nog af, en in de rustigere maanden komt ze weer wat aan, dat zorgt gewoon voor striemen. Cellulitis is iets dat niet perse afhangt van je gewicht en zo'n 90% van de vrouwen heeft het. Er zijn dikke vrouwen zonder en magere vrouwen met cellulitis.

Geloof mij, ook die graatmagere fotomodellen worden aardig gephotoshopt aangezien ik ze in real life en in een portfolio kan zien en dat zijn toch 2 andere mensen hoor vaak. Alle onregelmatigheden worden ook bij hen evenveel weggewerkt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:02

Ik ben behoorlijk slank en ik heb ook cellulitis! Niemand die me geloofde, tot ik er zo chagrijnig van werd, dat ik mijn broek heb laten zakken en iedereen het zelf kon zien. :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:04

Haha wat een lef van jou joyce :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:06

Haha dat is ook een manier om het te bewijzen! Ik heb het nooit gehad, ben altijd zwaarder geweest, maar vorig jaar moest ik er toch aan geloven... Naja, we zijn allemaal maar mensen, toch? :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:07

Even voorop gesteld dat ik weet hoe het er in de mode-wereld aan toe gaat, gezien ik er zelf in zit en dus zelf ook modellen selecteer. Tuurlijk word er bij die meiden ook gephotoshopt, iedereen zou worden gephotoshopt, alleen is dat bij dunnere meiden een stuk minder. Net zoals ze liever een model met een mooie huid hebben dan iemand met acne, vind je dat dan ook onbegrijpelijk?
Tuurlijk komen die kwaaltjes ook bij dunne mensen voor, maar relatief een stuk minder (zeker cellulitis), bovendien hebben dunne dames geen last van knellende ondergoedbandjes, vrouwen met 38+ wel, ongeacht de maat.

Mode gaat ook helemaal niet om werkelijkheid, mode is een sprookje.

Ik vind vrouwen met maatje 42 ook mooi, maar ik zou ze nooit uitkiezen om mijn kledingstukken te showen.
Waarom niet aanvaarden dat een high-fashion model slank is (en nee geen anorexia model) en dat dat hoort bij dat beroep.
Net zoals stewardessen een bepaalde lengte hebben en dat vrouwen niet mee mogen op de marine onderzeeërs.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:08

Ja inderdaad, het heeft weinig met lichaamsgewicht te zien.
Enige wat magere modellen meer hebben is aflijning van benen en schouders enz. En bv dunne schouders is een vereiste voor goede runwaymodellen.

En striemen het zal wel meevallen bij de dunne modellen, maar wat zijn striemen. Die vijf streepjes die je hebt als je vijf kilo jojot. Of dat luipaardenmotief bij waar je kans op hebt wanneer je een te dikke buik hebt. Alles is relatief

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:14

Net zoals die striemen relatief zijn, zo'n luipaardenmotief ben ik hier gelukkig op mijn buik nog niet tegengekomen :') .

Maar ik begrijp je punt wel hoor, Kaula, en begrijp ik ook dat high fashion ook staat voor slanke modellen, maar de voorbije jaren worden ze imo toch steeds dunner. Doe mij dan maar een Victoria's Secret slank model, want veel van de H&M modellen van de afgelopen seizoenen vind ik gewoon ontzettend lelijk met hun armen waar zelfs geen spierwelving meer op zit (net als de benen, gewoon recht, geen spieren, ziet er allemaal gewoon erg ongezond uit).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:18

Ooh ik wel helaas :')
Een hele landkaart, vs modellen vind ik inderdaad ook super mooi. Zij mogen of moeten ook meer wegen dan de hc of pret a porter modellen natuurlijk.

Maar ik en veel mensen denk ik, als totaal hetero vrouw kijk ik bij een vs model en droom ik weg alla "zag ik er maar zo uit". Bij HC model denk ik wat een prachtige jurk, maar kijk ik vaak weinig naar het model. Wat de bedoeling is.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:21

Dat is wel waar inderdaad lesilla! Als in naar shows kijk op fashionTV of wat dan ook kijk ik vooral naar de kledij, maar wanneer ik Scarlett Johansson zie droom ik alleen maar weg om te zwijmelen over hoe het zou zijn om er zo uit te zien (en zij is nog wel (een stuk?) breder dan de vrouwen van VS).

Edit: heb Scarlett nog eens goed bekijken en zoveel breder zal ze niet zijn, al heeft ze haar zware en minder zware perioden.
Beyoncé heeft dat ook, de maanden op tournee is ze altijd super strak en dan kom je soms zo'n rode loper event tegen waarvan je denkt: wat is er met haar gebeurd? En dan nog vind ik ze knap, inclusief kont billen en borsten, maar mijn ideaal vrouwenbeeld is dan ook echt een mooi gevormd zandlopermodel :j
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 16-01-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:22

Snoevie schreef:
Haha wat een lef van jou joyce :D

Het scheelt misschien dat ik toen in een lingeriezaak werkte en dat voornamelijk mijn collega's steeds zeiden dat ik "zo'n mager ding was, die echt geen broekmaat 29 kon hebben en waar nooit van zijn levensdagen cellulitis op te bekennen zou zijn". Toen heb ik dus mijn broek naar beneden getrokken in de winkel en het bewijs laten zien :D (Ik huppelde ook regelmatig rond in de winkel als ik een bh, bikini of jurkje door moest passen tijdens inkoop, of als we weer nieuw spul binnen hadden gekregen om door te passen.) Daarna zijn we overigens ook met meetlinten aan de slag gegaan! Toen bleken mijn benen maar amper een centimeter smaller te zijn, dan die van een collega die beweerde dat ik spillepoten had en zij vond van zichzelf dat haar benen stevig waren. Dus mensen hebben ook vaak een heel vertekend beeld van iemand (en dan maar roepen dat ik die gene was met het vertekende beeld over mijzelf, nou, een meetlint liegt niet ;) ).

Elke vrouw heeft wel wat moois en wat minder moois, dus iemand die een goed gewicht heeft, hoeft niet per definitie mooi te zijn, of iemand die te zwaar of te licht is per definitie lelijk. Al vind ik het persoonlijk heel belangrijk dat iemand gewoon een "gezond gewicht" heeft en wat dat gewicht dan is, dat is voor iedereen weer anders.

Verder ben ik het met de rest eens, over de VS en de HC modellen!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:57

Huertecilla schreef:
[De doelgroep ´welvarend´ is VEEL groter dan ´klerenhanger´.

Belangrijk verschil is ook dat de doelgroep waarvoor die kledingmodellen aan het werk moeten vrouwelijk is. Adverteer je iets met vrouwenlijven voor mannen, dan zie je absoluut geen klerenhangers, dan ziet de middelmaat er eerder zo uit http://www.allfordmustangs.com/photopos ... kjtgkj.JPG
Geen vet tegenover vet in een zandloperfiguur..

Citaat:

En dat sprookje wordt tot op grote hoogte vorm gegeven door kostenbesparend werken, zoals dat met ongeveer alles gaat in de vrije markt. Alle modellen even groot, hoekig, en dun is gewoon het goedkoopst :Y)
Laatst bijgewerkt door Ruga op 16-01-12 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:02

Kaula schreef:

Ik vind vrouwen met maatje 42 ook mooi, maar ik zou ze nooit uitkiezen om mijn kledingstukken te showen.
Waarom niet aanvaarden dat een high-fashion model slank is (en nee geen anorexia model) en dat dat hoort bij dat beroep.

Net zoals stewardessen een bepaalde lengte hebben en dat vrouwen niet mee mogen op de marine onderzeeërs.

Tatáá.

Het is triest dat de beeldvorming over wat normaal is door de non-model kledingshow-eisen worden beïnvloed doordat de twee door veel mensen niet gescheiden kunnen worden blijkbaar.

Hulde aan het vroúwmodel *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:34

Wel nog een puntje: In de tijden dat een vollere vrouw als ideaal werd gezien waren er nog niet zulke voedseloverschotten/geraffineerde voedingsmiddelen als nu. Nu is slank zijn beter, omdat andre mensen zien dat je dat soort ongezonde troep waarschijnlijk laat staan en niet te veel eet, met andere woorden: je hebt de kracht om de verleidingen te weerstaan, of zie ik dat niet goed?
Net als dat vroeger bleek zijn mooier was, omdat alleen de boeren op het land een gebruinde huid hadden. Nu gaan we op dure zonvakanties en laat je bruine kleur juist zien dat je in welvaard leeft. Tijden veranderen nu eenmaal.

Een te hoog BMI kan tot onvruchtbaarheid leiden of grote complicaties tijdens een zwangerschap/bevalling. Vrouwen met veel overgewicht wordt dan ook geadviseerd om eerst wat af te vallen. Bij zo'n volle vrouw zijn er namelijk niet alleen reserves (wat natuurlijk prima is als de zwangere vrouw plotseling in een hongerwinter terecht zou komen, wat hier niet gaat gebeuren), maar ook zijn er reserves aan schadelijke stoffen die juíst in vetweefsel worden opgeslagen. Die komen nog éxtra vrij tijdens het afvallen, vandaar ook dat je niet mag afvallen tijdens je zwangerschap. Het is allemaal niet zo zwartwit als dat je het steld.

Ik vind het nog mooier, HC, dat je insinueerd dat een politiek correcte maat 36 geen welvingen zou bevatten :') Dat ligt compleet aan de bouw van de maat 36 in kwestie. Ik heb maat 36 en ik denk dat iedereen die mij weleens heeft gezien het erover eens is dat ik verre van modelletje plank ben :+

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:21

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:13

phormicola schreef:
Ik vind het nog mooier, HC, dat je insinueerd dat een politiek correcte maat 36 geen welvingen zou bevatten :') Dat ligt compleet aan de bouw van de maat 36 in kwestie.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Dat strakke maten doorgaans minder afrondglooiend zijn is geen wetmatigheid. Dat kan individueel anders liggen. De uitzondering bevestigt de regel

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:30

Bandida schreef:
Belangrijk verschil is ook dat de doelgroep waarvoor die kledingmodellen aan het werk moeten vrouwelijk is. Adverteer je iets met vrouwenlijven voor mannen, dan zie je absoluut geen klerenhangers, dan ziet de middelmaat er eerder zo uit http://www.allfordmustangs.com/photopos ... kjtgkj.JPG
Geen vet tegenover vet in een zandloperfiguur..

Zie mijn horses for courses lijstje ;)

Mijn preferent model comfie onder een dekbed is gehandicapt om met de zit zoals zoals mijn paarden geleerd hebben rijden.

Het door jouw gegeven voorbeeldmodel is zelfs anatomisch ongeschikt voor de anatomisch juiste zit volgens de doctoren Schusdziarra terwijl dat achterwerk als zeer :wow: :):) ervaren wordt door hele volksstammen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:13

Bandida ,ik zie een zeer heftig gefotoshopt plaatje, vooral bij de billen. Zo slordig zelfs, dat het er niet meer scherp is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:32

F_Orumster schreef:
Bandida ,ik zie een zeer heftig gefotoshopt plaatje, vooral bij de billen. Zo slordig zelfs, dat het er niet meer scherp is.

Dat is schuim van het ´sexy´ :roll: autowassen ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:33

Nee, kijk ns goed vooral bij de billen. Overduidelijk oneffenheden en de normale glooiingen zijn weg en de billen boller.
Er is zoveel geblurrt en huid geplakt en geduwd.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:34

De gemiddelde maat voor Nederlandse vrouwen is maat 42. Laatst nog een onderzoek naar geweest.

Sinds mijn zwangerschap, waar ik overigens alle kilo's weer van verloren heb, merkte ik dat ik een maat groter moest pakken, puur voor de heupen.

Nu ik een aantal kilo's ben aangekomen door medicijnen, ben ik nog steeds zo fit als eerst. Alleen het beweegt minder fijn, ik voel me minder lekker in mijn lijf, dus ik geloof ook zeker dat het minder gezond is. Ik ben van 40-42 naar 42-44 gegaan.

Ik vind de dame die gewonnen heeft niet dik. Ik vind zelf de wat volslanke vrouwen erg mooi, goed in proportie met stevige heupen en vollere borsten. Maar dat heb je niet voor het uitkiezen.......Ik denk dat het accepteren van jezelf een grote stap is naar het accepteren van iedereen. Ik denk dat ontevredenheid over hoe je er zelf uitziet je beeld vervormt van anderen om je heen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:00

F_Orumster schreef:
Nee, kijk ns goed vooral bij de billen. Overduidelijk oneffenheden en de normale glooiingen zijn weg en de billen boller.
Er is zoveel geblurrt en huid geplakt en geduwd.

Klopt, er is duidelijk aan gefotoshopt als je weet waar je op moet letten :) (Textuur van de huid net iets te blurry etc.)
Maar toch, dit is dan in elk geval weer geen 'plank'.. (en die fotofoppen ze ook erg hoor :P )

Toch raar eigenlijk dat vrouwen graag op dunne modellen willen lijken en dat dit blijkbaar beter werkt voor mannen.. je zou toch denken dat vrouwen aantrekkelijk gevonden willen worden door mannen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:25

F_Orumster schreef:

jaja dat weet ik, en inderdaad, de afwerking van die foto laat wat te wensen over. Maar het ging eigenlijk over het doel daarvan. Mannen laten zich niet tot kopen overhalen met foto's van benige magere vrouwen. En als het alleen maar over fun gaat willen 'mannen' dat nog veel minder. Check alles met xxx op het net, zeer weinig knokige vrouwen te zien in die sector :j
Overigens! ook in het xxx segment dat op vrouwen gericht is, géén gratenpakken daar..
Dat is klaarblijkelijk echt een mode-sector-fenomeen (kleding, parfum, en wat accesoires), en straalt dan uit naar alles wat zich daar mee associeert (tv en zo).

Is er een antropoloog in de zaal? Weet iemand nog andere redenen hiervoor? behalve dus dat dat het goedkoopste is om te produceren?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:42

Ik zou zeggen exclusiviteit, net zoals de jurk die ze dragen exclusief is, is het figuur dat ook.
Vrouwelijk, maar niet meteen ordinair, het creëert een soort macht denk ik, een onderlinge rangorde tussen vrouwen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:46

Sorry maar xxx film is wel degelijk verantwoordelijk voor een groter opkomen hype in het lichaamsbeeld dan mager zijn. Het aantal brazilian but lifts, schaamlippenplastie en borstvergrotingen zijn onder invloed van xx films en niet onder invloed van mode.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 23:54

Bandida schreef:
Is er een antropoloog in de zaal?

Elementary my dear Bandida.

Een volupteus vrouwenlichaam heeft genoeg reserve voor zwangerschap(pen).
Die biedt een groetere kans op een succesvolle zwangerschap en melkvoeding dan een skinny.
Het heeft dus meer zin om een mollige sexpartner te kiezen.

De selectie door natuur en onbewuste partnerkeuze heeft ertoe geleid dat het vrouwenlichaam heel anders met vet omgaat dan het mannenlichaam. Zo is een veel hoger % normaal.
Onze huíge maatschappij waarin er continue een overvloed aan voedsel is en de vrouw bijna nooit zwanger is, is totáál a-typisch voor, haast diametraal verschillend van, de omstandigheden van de evolutionaire selectie gedrende tientallen millennia.

Het is níet vreemd; zelfs heel verklaarbaar dat de pre-historische ´venussen´ zo afgebeeld werede als ze zijn.
Hohle Fels geeft ontzettend intrigerende vingerwijzingen. De leeuwman had waarschijnlijk een fallus. Bijvoorbeeld.

Vet = reserve voor zwangerschap en zogen = de beste partnerkeuze.