PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:35

Inge_83 schreef:
Ik denk dat dit wel kan, zolang beide de cultuur en gewoonten van de ander respecteren.
Een groot deel van de wereldbevolking bewijst dit ook.
Maar er is altijd een deel dat dat niet kan, in elke cultuur en niet alleen binnen de islam, en dan gaat het mis.

Maar Inge, zou jij kunnen respecteren dat er in jouw straat/dorp/stad/land enz mensen bijvoorbeeld onderdrukt worden?
En hoe zou dat samen moeten gaan? Volgens de Islam hebben vrouwen minder rechten dan mannen. Komt er dan een aparte grondwet per geloof? Gaan we Moslims anders berechten dan niet-Moslims? Enneh, worden er voortaan alleen nog komkommers verkocht aan vrouwen die kunnen aantonen geen Moslima te zijn? :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:36

Polivy, het gaat niet om echt het geloof, maar het feit dat ze een gebedshuis betreed. Er zijn nog veel meer geloven, inclusief het katholieke waar je eigenlijk je hoofd zou moeten bedekken als je het gebedshuis betreed. Maar als gezegd, zou ze ook gewoon aan de helm moeten in de bouw....

Wat vermening of naast elkaar leven betreft van geloven/culturen:
Er zijn diverse landen in Azie waar boedisme, hindoeisme, islam en christendom gewoon in een land aanwezig zijn en dat gaat meestal goed.
In zuid amerika vind je op veel plekken een totale vermenging van indiaanse en afrikaanse "geloven" en katholisisme.

Waar het niet goed gaat is waar extremisten anderen niet accepteren. Maar "normale" geloofbelijders hebben over het algemeen voldoende respect voor andere geloven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:37

xSwanHeart schreef:
Maar Inge, zou jij kunnen respecteren dat er in jouw straat/dorp/stad/land enz mensen bijvoorbeeld onderdrukt worden?
En hoe zou dat samen moeten gaan? Volgens de Islam hebben vrouwen minder rechten dan mannen. Komt er dan een aparte grondwet per geloof?

Staat en geloof , dus ook de grondwet, zal altijd gescheiden blijven. Dat is bijna overal zo.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:37

doei schreef:
Het niet massaal achter de Islam aanlopen.

Ik denk absoluut niet negatief Polivy, in tegendeel zelfs, ik sta zeer positief in het leven :j
Ik heb respect voor ieder mens en hoop dat zij ook respect voor mij hebben. Ik mijn gewoontes en een ander zijn gewoontes, maar ik vind het niet ok om dingen opgedrongen te krijgen en een Koningin wie daarbij in meegaat.
Dit is mijn mening en hoe ik het zie :j Niets ernstigs aan :)
Ben geen moslimhater ofzo :n
Je trekt nu alleen conclusies die je helemaal niet kunt onderbouwen. Want wie zegt dat de koningin dit opgedrongen kreeg?
Een paar pagina's terug staat een post over kerken in Rome; wij hadden op werkweek een meisje (lees: de dochter van een dominee nota bene) die na 5 minuten in de Santa Maria dei Fiori in Florence haar pareo van haar schouders gooide, 'want het was zo warm'. Er was geen haan die ernaar kraaide, maar toch vind ik dat respectloos. Er werd ons dus helemaal niets opgedrongen, maar toch liep verder iedereen met bedekte schouders en knieën. Dat vind ik gewoon een kwestie van fatsoen, je gaat immers ook niet in je bikini bij een chique restaurant eten.

Arabesk

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:40

Ah gaat Wilders ook eens wat doen aan al die Nederlanders die in de bible belt wonen en waarvan de vrouwen hun haar niet mogen knippen en niet in een broek mogen lopen???????

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:43

xSwanHeart schreef:
En hoe zou dat samen moeten gaan? Volgens de Islam hebben vrouwen minder rechten dan mannen. Komt er dan een aparte grondwet per geloof? Gaan we Moslims anders berechten dan niet-Moslims? Enneh, worden er voortaan alleen nog komkommers verkocht aan vrouwen die kunnen aantonen geen Moslima te zijn? :+

Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.
Nu ben ik geen moslima, maar ik heb wel al van veel moslima's begrepen dat het niet waar is dat vrouwen in de islam minder rechten hebben dan mannen.
http://www.moslima.nl/vrouw/feministe.html

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:44

Lusitana schreef:
xSwanHeart schreef:
En hoe zou dat samen moeten gaan? Volgens de Islam hebben vrouwen minder rechten dan mannen. Komt er dan een aparte grondwet per geloof?

Staat en geloof , dus ook de grondwet, zal altijd gescheiden blijven. Dat is bijna overal zo.

Was dat maar waar. Ik verwijs je graag door naar de Maldiven, Egypte, Soedan, waar men spreekt over het invoeren van de Sharia. Lijkt me niet bepaald dat staat en geloof dan gescheiden zijn?
Daarnaast heb je nu, zelfs in Nederland, nog altijd confessionele partijen en scholen. Persoonlijk vind ik dat partijen als het CDA, de CU en de SGP niets te zoeken hebben in een regering. Nee, dan kunnen we beter naar Frankrijk kijken, waar confessionele partijen of scholen niet meer bestaan. Vind dat we op dit gebied absoluut een voorbeeld mogen nemen aan dat land.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:44

Volgens mij kunnen onverdraagbare mensen niet samenleven, welk excuus ze ook gebruiken. (Geloof, huidskleur, favoriete smaak chocolade).
Zolang mensen niet moeilijk doen over dat iemand anders er anders over denkt is er niks aan de hand, alleen zijn mensen vaak geneigd om maar meteen hun mening aan anderen op te dringen/ze te willen bekeren.. en dan gaat het fout.

Ik geloof zelf ook nergens in, maar vind mezelf ook geen atheist, want dat houdt voor mij gevoel in dat ik tegen geloof zou zijn..

Heb trouwens ook wel eens verhalen gelezen van Moslima's die een hoofddoek droegen omdat ze vonden dat ze als vrouw niet perse alles van zichzelf hoefden te laten zien om gerespecteerd te worden/een man te vinden. Ergens vind ik dat wel van meer zelfrespect getuigen dan de Oh-Oh-Cherso-kledingstijl :P
Dus dat het allemaal onderdrukking is klopt ook niet..

Edit: @Hierboven: Je vergeet de PVV :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:46

Citaat:
Volgens mij kunnen onverdraagzame mensen niet samenleven, welk excuus ze ook gebruiken. (Geloof, huidskleur, favoriete smaak chocolade).

+:)+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:47

Lusitana schreef:
Polivy, het gaat niet om echt het geloof, maar het feit dat ze een gebedshuis betreed. Er zijn nog veel meer geloven, inclusief het katholieke waar je eigenlijk je hoofd zou moeten bedekken als je het gebedshuis betreed. Maar als gezegd, zou ze ook gewoon aan de helm moeten in de bouw....

Daar heb je gelijk in. Al zie ik wel degelijk de link met het geloof. Of dit nu de Islam of het Christendom is overigens. En vooral respect voor het geloof en de gewoonten van de gastheer en het gastland :D Dus we zitten wel op één lijn denk ik :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:49

xSwanHeart schreef:
Was dat maar waar. Ik verwijs je graag door naar de Maldiven, Egypte, Soedan, waar men spreekt over het invoeren van de Sharia. Lijkt me niet bepaald dat staat en geloof dan gescheiden zijn?

Je weet niet wat het woordje BIJNA betekent? ;)

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:50

Citaat:
Enneh, worden er voortaan alleen nog komkommers verkocht aan vrouwen die kunnen aantonen geen Moslima te zijn?
Dat met die komkommers was een krankzinnig idee van een nog krankzinniger persoon. Misschien wel een moslim dan, maar mijns inziens absoluut níét representatief voor de Islam. :)
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1113 ... ?cid=short
In het krantenartikel van de Telegraaf (flutkrant trouwens (A) stond nota bene dat er moslims waren die dit óók een absurd idee vonden:
Citaat:
Uit reacties van moslims in The International Business Times blijkt grote verbolgenheid over de maatregel.
Wie ben jij dan om voor hen te bepalen dat zij het zouden willen doorvoeren alleen maar omdat een ''soortgenoot'' zoiets beweert?
Zou wat worden als bijvoorbeeld iedere Nederlander het eens moet zijn met welk landgenoot dan ook... :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:51

xSwanHeart schreef:
Daarnaast heb je nu, zelfs in Nederland, nog altijd confessionele partijen en scholen. Persoonlijk vind ik dat partijen als het CDA, de CU en de SGP niets te zoeken hebben in een regering.

Buiten dat wat Lusitana zegt, ook niet bekend met de betekenis van het begrip 'scheiding van kerk en staat'? Want dat heeft namelijk niets te maken met op welke grond of op basis van welke ideologie een partij opereert ;)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:53

Hm.. die komkommermoslim ( := wat een woord) is niet echt representatief, net als dat Wilders dat niet voor alle nederlanders is :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:53

Blue_Eyes schreef:
xSwanHeart schreef:

Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.
Nu ben ik geen moslima, maar ik heb wel al van veel moslima's begrepen dat het niet waar is dat vrouwen in de islam minder rechten hebben dan mannen.
http://www.moslima.nl/vrouw/feministe.html

Ik heb maar even een stukje uit de Sharia geplukt ;-)
Citaat:
Kleding - Een vrouw moet haar lichamelijke schoonheid voor mannen buiten de directe familie bedekken. Mannen moeten tenminste het lichaam van de navel tot de knieën bedekt houden als er anderen bij zijn. De koranpassages 24:31 en 33:59 gelden als bronnen die voor het dragen van een hoofddoek door vrouwen pleiten. De koran bevat echter geen teksten die het bedekken van het gezicht voorschrijven.
Huwelijken. – Huwelijken worden in het bijzijn van twee mannelijke getuigen gesloten. Dat moeten volwassen moslims zijn. Een moslimman mag een christelijke of joodse vrouw huwen. Een moslimvrouw echter alleen een moslimman. Een man mag met maximaal vier vrouwen gehuwd zijn.
Ondergeschikt – Vrouwen zijn praktisch in alles ondergeschikt aan mannen, maar kunnen wel vrijelijk over eigen geld en bezittingen beschikken. Het is haar niet verboden betaalde arbeid buitenshuis te verrichten.
Echtscheiding – Echtscheiding is voor mannen door verstoting vrij eenvoudig, vrouwen kunnen uitsluitend via tussenkomst van een rechter van haar man afkomen.

Op één of andere manier valt dit niet helemaal onder mijn idee van 'gelijkheid'.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Sharia natuurlijk een redelijk radicale wet is, maar ik ben ervan overtuigd dat ook in de minder extreme takken van de Islam, er nog altijd ongelijkheid heerst.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:55

Op de een of andere manier ben ik dan toch meer geneigd om af te gaan op de mening van mensen die er wél ervaring mee hebben en niet handelen vanuit onderbuikgevoel, sorry ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:00

Blue_Eyes schreef:
xSwanHeart schreef:
Daarnaast heb je nu, zelfs in Nederland, nog altijd confessionele partijen en scholen. Persoonlijk vind ik dat partijen als het CDA, de CU en de SGP niets te zoeken hebben in een regering.

Buiten dat wat Lusitana zegt, ook niet bekend met de betekenis van het begrip 'scheiding van kerk en staat'? Want dat heeft namelijk niets te maken met op welke grond of op basis van welke ideologie een partij opereert ;)

Ik weet prima wat 'scheiding van kerk en staat' betekent, dankje. Ik vind het prima als men vanuit een overtuiging handelt, maar ik vind dat de geloofsovertuiging van een persoon of groep, niet van belang mag zijn bij het maken van beslissingen die voor alle inwoners van een land gelden. Kan mij het schelen dat een Christelijke partij abortus onetisch vindt. Als ik een abortus wil, dan doe ik dat, en ik vind dat die mogelijkheid er moet zijn. Als jij daar als Christen problemen mee hebt, dan zorg je toch dat je het zelf lekker niet doet? ;)
Oké, ik ga nu wel extreem offtopic, scusi :Y)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 00:02

xSwanHeart schreef:
Inge_83 schreef:
Ik denk dat dit wel kan, zolang beide de cultuur en gewoonten van de ander respecteren.
Een groot deel van de wereldbevolking bewijst dit ook.
Maar er is altijd een deel dat dat niet kan, in elke cultuur en niet alleen binnen de islam, en dan gaat het mis.

Ik zou het accepteren, en hen er niet op aankijken zolang ze mij er niet op aankijken dat ik het anders doe.
Waarom niet?
Leven en laten leven.
Citaat:

Het ging over samen in de wereld kunnen leven.
Moslims hoeven niet anders berecht te worden dan nederlanders, maar dat hoeft in islamitische landen ook niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:03

Ik denk dat álle politieke partijen handelen vanuit datgene wat zij denken dat goed is voor een heel land. Dat geldt voor de VVD, voor de CU en zelfs :') voor de PVV (dat zou tenminste wel moeten). Het maakt wat mij betreft niet uit vanuit welk -isme, -dom of -ogie die overtuiging voortkomt.
Maar goed, dat is inderdaad off topic.

Boras

Berdien schreef:
Overigens had Wilders zelf ook een keppeltje op (aan?) in de synagoge enige tijd geleden. Maar dat zal ongetwijfeld wel weer niet te vergelijken zijn :roll:

In het jodendom ziet hij geen gevaar. Juist niet.
Terwijl dat geloof zeker zijn extremiteiten kent. Ook als je op zoekt ben naar vrouwenonderdrukking. Maar daar hoor je hem nooit over. Alleen over de islam.

xSwanHeart

Blue_Eyes schreef:
Op de een of andere manier ben ik dan toch meer geneigd om af te gaan op de mening van mensen die er wél ervaring mee hebben en niet handelen vanuit onderbuikgevoel, sorry ;)

Nou, ik geloof dat we dan de hele religie wel af kunnen schaffen he ;) Kun je me vertellen waar dat dan op gebaseerd is?
(Als je dit aanvallend opvat, dan spijt het me, ik ben me ervan bewust dat het zo kan overkomen. Ik probeer echter gewoon de motieven van religie te achterhalen, aangezien ik dat een ontzettend interessant onderwerp vind ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:04

Onze koningin past zich aan aan de gebuiken van het land waar ze te gast is. Kunnen heel wat "gasten "in ons land een voorbeeld aan nemen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:04

Ik baseer mijn religie op ervaring. Wat je daarvan vindt, mag je helemaal zelf bepalen ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:05

Boras schreef:
Berdien schreef:
Overigens had Wilders zelf ook een keppeltje op (aan?) in de synagoge enige tijd geleden. Maar dat zal ongetwijfeld wel weer niet te vergelijken zijn :roll:

In het jodendom ziet hij geen gevaar. Juist niet.
Terwijl dat geloof zeker zijn extremiteiten kent. Ook als je op zoekt ben naar vrouwenonderdrukking. Maar daar hoor je hem nooit over. Alleen over de islam.

En dat is ook de grote fout van Wilders. Op sommige vlakken denk ik best wel eens van 'ja, daar heb je een punt'. Maar juist het feit dat hij zich enkel op de Islam richt, maar dat hij dan juist weer géén punt heeft. Zoals hij het nu brengt, is het pure discriminatie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:12

Blue_Eyes schreef:
doei schreef:
Wanneer Beatrix gasten uit Arabische landen heeft zetten zij hun hoofddoek niet af (niet dat ze dit moeten of verplicht zijn).
Dus ik begrijp niet waarom Beatrix wel een hoofddoek omdoet...

Daarbij is zij Koningin en ik vind dat ze hiermee toch laat zien dat een man "meer" als haar is.

Plus in mijn ogen is zij het dus eens met de onderdrukking van vrouwen.

Als zij gasten uit arabische landen meeneemt naar gebedshuizen zullen ze zich daar ook aanpassen. Je bent daar te gast en dit is een kwestie van respect voor je gastheer/vrouw.

Precies en die hoofddoek is zelfs gewenst binnen kerk, synagoge en ja ook de moskee.
Aldus de bijbel, de thora en de koran.
Grappig toch altijd weer hoeveel overeenkomsten er zijn tussen die boeken.