Baas in over eigen onderbuik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:50

Huertecilla schreef:
Volgens de modale set normen en waardes heeft een ´net´ meisje geen leger minnaars , huwt ze wel met één man die daarna vader van haar kinderen wordt en is duurzaamheid van die situatie een ideaal.

En ik maar denken dat duurzaamheid van die situatie evolutiebiologisch gezien handig was omdat de jongen van de mens er zo verrektes lang over doen voordat ze tot wat dan ook zelfstandig in staat zijn. Andere primaatjes kunnen zich tenminste nog aan mams vastklampen zodat die nog iets kan doen. Er staat mij uit meerdere literaire en non-literaire klassiekers (lijkt me toch cultuur) het een en ander bij over jonge meisjes met een hele stoet aanbidders. Waar zij (of paps en mams) vervolgens de meest geschikte kandidaat uit selecteren die het eitje mag hebben. Soms gaat de winnaar dood of weg terwijl het vrouwtje nog niet uit haar vruchtbare fase is en dan is het niet ongebruikelijk dat een nieuwe partij zich over de jonge weduwe met kroost ontfermt.

Bandida schreef:
Fiffill schreef:
Dit is met betrekking tot het denk-gebied, ik ben het er mee eens dat de diepgewortelde 'fobie' voor het überhaupt bespreken ook een grote rol speelt (zoals ik al eerder zei, geen communicatie tijdens de seks, dan wordt 't 'm niet).

Volgens mij is dat ook echt probleem nummer 1

Helemaal eens. Misschien kan Big Pharma als volgende project een communicatiepil ontwikkelen?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:52

Als je de bovenstaande link leest, zal je zien dat er nog een aantal mogelijke oorzaken zijn (deze staat inderdaad ook vermeld), maar dat er ook nog een hoop onduidelijk is...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:21

inesje15 schreef:
De vraag is, wat als bovenstaande wél allemaal ok is...

´Mentale problemen´ is ook :?

Verder is bij makkelijk klaarkomen geen stimulatieacrobaat nodig.

Maar goed; de vrouw heeft er een erkende disorder bij; kan er een pil voor slikken.
Bepaal maar of je dat *\o/* of -O- vindt.

A wip a day keeps the doctor away.
Als het niet voor een orgasme of je gezondheid is, doe het dan voor de wereldvrede.
Wanneer iedereen elke morgen een wip zou maken, is er een wereld van verschil :D
Oh, en practice makes perfect; dat scheelt twéé pillen; geen orgasmepil nodig en geen tegen de ´hoofdpijn´ _O-

Ik stel een motto voor 2012 voor; FfP!

Debola_89

Re: Baas in over eigen onderbuik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:44

Ik vraag mij af wat voor nuttigs uw bijdrage nu geeft door het in het belachelijke te trekken :-)

Mentale problemen zijn er misschien later bijgekomen door het focussen op het 'niet lukken'?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 13:06

inesje15 schreef:
Ik vraag mij af wat voor nuttigs uw bijdrage nu geeft door het in het belachelijke te trekken :-)

Hoezo belachelijk?

Ik zie dat serieus als veelomvattend beter dan een pil.

Citaat:
Mentale problemen zijn er misschien later bijgekomen door het focussen op het 'niet lukken'?

´Mentale problemen´ kan zoveel omvatten.
In dit verband kunnen de onderzoekers het niet lukken door welke afleidende hersenactiviteit ook als mentaal probleem opvoeren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:20

maura schreef:
Huertecilla schreef:
Volgens de modale set normen en waardes heeft een ´net´ meisje geen leger minnaars , huwt ze wel met één man die daarna vader van haar kinderen wordt en is duurzaamheid van die situatie een ideaal.

En ik maar denken dat duurzaamheid van die situatie evolutiebiologisch gezien handig was omdat de jongen van de mens er zo verrektes lang over doen voordat ze tot wat dan ook zelfstandig in staat zijn.

Het belangrijkste doel in ons leven is uiteindelijk om zo succesvol mogelijke kinderen op de wereld te zetten zodat ons eigen setje genen tot in lengte van dagen deel blijft uitmaken van de populatie. Ook in onze maatschappij met al zijn opvattingen over hoe 'verheven' wij zijn boven onze biologie en over hoe wij de evolutie voorbij zijn, is dát waar het om draait.
Uiteraard bestaat ook het standpunt dat we met meer dan genoeg mensen zijn en zo min mogelijk nieuwe kinderen moeten maken, maar de vertegenwoordigers van dat standpunt worden op de lange termijn óf 'eruit gefokt' door de rest van de maatschappij, of ze veranderen op den duur hun mening.
Ook in onze 'maatschappij zonder evolutie' zijn er nog talloze manieren waardoor sommigen zich succesvoller voortplanten dan anderen.

Om succesvol te worden, kun je ruwweg kiezen voor twee opties: je investeert in zo veel mogelijk nakomelingen, of je zorgt zo goed voor je nakomelingen dat ze (bijna) allemaal volwassen worden en zich voort kunnen planten (of optie 3: je plant je niet voort, maar investeert in het succes van je nauwe verwanten, met wie je ook de meeste van jouw genen gemeen hebt).

Voor mensen hier in het westen, met zoals maura al zei, "een verrektes lange jeugd", lijkt het of we vooral voor optie 2 gaan: kinderen zijn hier tot op hoge leeftijd kind, gaan vaak tot over hun twintigste naar school, krijgen zelf pas laat kinderen. Ouders proberen vaak de 'marktwaarde' van hun kind te verhogen door het een goede opvoeding mee te geven en het naar net die ene, hoog aangeschreven school of universiteit te laten gaan. Juist voor deze opvoeding en opleiding is een stabiele relatie (en het bijbehorende dubbele inkomen) vaak heel belangrijk.
De andere optie om je succes te vergroten, veel kinderen maken, wordt uiteraard ook nog steeds volop toegepast. Vooral in gebieden met een slechte gezondheidszorg, veel natuurrampen, oorlogen en dus een lage levensverwachting hebben mensen vaak grotere gezinnen. Het heeft weinig zin om veel te investeren in een kind dat best morgen dood zou kunnen zijn.

Voor mannen is het relatief makkelijk om beide opties te beoefenen: thuis goed zorgen voor weinig kinderen, en daarnaast buiten de deur een heel leger aan kroost bijmaken. Tegelijkertijd is het voor de man dan wel zaak om te zorgen dat in ieder geval dat kind waarin geïnvesteerd wordt, wel het eigen kind is, en niet dat van de melkboer. Daarvoor zijn wereldwijd allerlei oplossingen bedacht:
- Vreemdgaan wordt tot een maatschappelijk taboe gemaakt, waarbij in deze mannenwereld vaak de bijbehorende negatieve gevolgen (van sociale uitsluiting tot steniging) voornamelijk voor de vrouw zijn.
- seks met de melkboer kan minder aantrekkelijk worden gemaakt door genitale verminking/vrouwenbesnijdenis,
- contact met de melkboer kan worden voorkomen door de vrouw af te schermen achter de voordeur/in een boerka, of
- het eigen gras wordt groener gemaakt dan dat van de buurman, door allerlei voordelen te bieden in ruil voor trouw. Financiële en sociale voordelen, maar ook, niet in de laatste plaats, goede seks.

Voor vrouwen is het een stuk moeilijker om veel kinderen te maken. Het kan wel, maar meestal maar met 1 of 2(-3) tegelijk en dan duurt het weer een jaar tot de volgende. Voor vrouwen is het daarom veel belangrijker om kieskeurig te zijn. Wie levert er de succesvolste genen voor de kinderen, en wie kan ze het succesvolste opvoeden. Dat zijn twee vragen, en die hoeven niet per se allebei hetzelfde goede antwoord te hebben.
De meest succesvolle man is niet altijd de trouwste huisvader, en de meest zorgzame partner is niet per se degene die het meest succesvol is.
Daarnaast is het handig als de vader van de kinderen bereid is om in hen te investering en niet ook nog eens concurrentie voor hen op de wereld zet.

Uiteraard zijn wij geen holbewoners meer, en staan we vér boven het stadium dat je iemand op zijn genen/uiterlijk selecteert (size of the knots doesn't matter dames? :o ) Maar is dat eigenlijk wel zo? Of zijn de criteria gewoon veranderd. Zijn er niet nog steeds alfamannen en -vrouwen?
Maakt een hoog inkomen en een positie met aanzien niet nog steeds aantrekkelijk? Hoeveel kinderen heeft Prins Bernhard rondlopen? Hoeveel kamermeisjes heeft Dominique Strauss-Kahn in zijn hotelkamer gehad? Hoeveel Ruby's liepen er op Berlusconi's bunga-bunga feesten? Hoeveel minnaressen heeft Jan-Peter Balkenende (ok, slecht voorbeeld, uiterlijk en uitstraling doen er toch nog steeds toe :+ )

Uiteindelijk draait het er dus voor beide geslachten om de marktwaarde te verhogen. Zorgen dat die ander voor jou kiest en blíjft kiezen. Één van de manieren daarvoor is (het vooruitzicht op) goede seks. De mens heeft allerlei organen gekregen die ervoor zorgen dat seks leuk kan zijn of dat we dat in ieder geval zo kunnen erváren. Die zin in seks, en daardoor in degene die jou die seks kan bieden, is één van de factoren die ervoor zorgen dat we bij elkaar blijven, of juist waardoor we verleid worden door een ander.
Als je van jezelf geen goede seks kunt bieden, dan kun je altijd nog een blauw pilletje gebruiken of e.e.a. aan jezelf laten versleutelen, en als je geen plezier in seks kunt hebben (maar dat wel zou willen willen), dan zou je nu dus die 'orgasmepil' kunnen slikken.
Dat is bedrog gedreven door eigenbelang, maar als je daardoor je relatie kunt redden en daarmee misschien de opvoeding van je kinderen (of die van de melkboer ;) ), moet je dat dan maar achterwege laten?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:49

Huertecilla schreef:
Zoals ik dat zie is dat het vrouwen een goudmijn laten zijn voor een ´ziekte´ die ´genezen´ kan worden door hen cultureel vrijheid van beleving te geven....
En dan ben ík beledigend _O-

Ik volg je wel hoor, met die culturele gevangenis van duizenden jaren.
Maar ik denk ook dat je de rol van de man niet uit het oog moet verliezen.
Bij hoeveel vrouwen die geen of moeilijk een orgasme krijgen is (mede?) de sexpartner daar verantwoordelijk voor? Veel mannen denken dat ze goed zijn in bed, maar als het "puntje bij paaltje" komt, denken veel vrouwen daar anders over. Vervolgens komt misschien die culturele gevangenis van duizenden jaren weer om de hoek kijken die deze vrouwen ervan weerhoudt open en eerlijk te zijn tegen de bewuste man. Of ze willen hem zijn idee dat hij goed is in bed niet afnemen.

Misschien zijn niet alleen de vrouwen ver verwijderd van hun biologische oer-ik, maar zijn de mannen dat ook en weten ze daarom niet meer de juiste knopjes te bespelen. Om het maar netjes uit te drukken.

Je leest veel over vrouwen die niet makkelijk klaarkomen, dat is waar. Maar ook over vrouwen die klagen dat een man geen idee heeft van wat vrouwen tot een orasme brengt.

Dat stukje mis ik in het hele topic. De rol van de moderne man en wat kan hij ervan.

Nu niet denken dat ik heel zielig ben, ik ben in alle opzichten heel gelukkig getrouwd. Maar ook ik heb in het verleden mijn portie op dit gebied wel gehad :D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:56

Net zoals dat alle kinderen plots een ziekte hebben. Was Adhd vroeger een zeldzaamheid, nu heeft elk druk kind volgens mij wel adhd.
Goh en wie verdient daar aan...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:13

oomens schreef:
Dat is bedrog gedreven door eigenbelang, maar als je daardoor je relatie kunt redden en daarmee misschien de opvoeding van je kinderen (of die van de melkboer ;) ), moet je dat dan maar achterwege laten?

Een kritisch denkende vrouw die weet dat het bedrog is gedreven door eigenbelang komt dan al snel tot de conclusie dat je jezelf dus even goed andere manieren kan 'genezen' (gezien die pil bedrog is).. En waarom zou je dan die chemische rommel slikken? Waarom zou je je vriendinnen dat laten doen?
Bedrog is bedrog, en als er eerlijkere en gezondere manieren zijn om die relaties te redden en die kinderen van een al dan niet bijhorende opvoeder te voorzien, dan is dat de oplossing, en niet de farmacie.
Al bij al verkoopt die pil alleen omdat er zo'n schikbarend gebrek aan eerlijke informatie en openheid over sex bestaat. Het verkoopt omdat de klanten gewoon niet beter weten.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:40

Pentax schreef:
Net zoals dat alle kinderen plots een ziekte hebben. Was Adhd vroeger een zeldzaamheid, nu heeft elk druk kind volgens mij wel adhd.
Goh en wie verdient daar aan...

Offtopic maar dat is ook wel een beetje een dooddoener aan het worden dat mensen dingen zeggen als 'alle drukke kinderen hebben tegenwoordig adhd'.. Het is in de medische wereld al lang (+30j) geweten dat ca. 7-10% van de mensen in een normale westerse populatie adhd heeft. Dat IS gewoon veel volk, en dat zijn dus kinderen én volwassenen. Want nee, dat gaat niet over als je ouder wordt. En rilatine werkt, en is vrij beperkt in bijverschijnselen.. voor een hoop mensen in die 7-10 % is het gewoon de beste keuze om een vrij normaal leven te kunnen leiden. Het is de aard van dat 'normaal' leven dat er voor zorgt dat het voor die 7-10 % erg moeilijk wordt om mee te lopen in de samenleving. Adhd was gewoon een pak minder lastig toen we nog allemaal op de akker liepen hele dagen.

Ik vind de verkoop van adhd medicatie niet te vergelijken met de verkoop van een pil voor een niet-bestaand syndroom. Het eerste werkt voor zeer veel mensen binnen de context waarin ze hun leven willen leiden, het laatste is boerenbedrog.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:50

Boras schreef:
Huertecilla schreef:
Zoals ik dat zie is dat het vrouwen een goudmijn laten zijn voor een ´ziekte´ die ´genezen´ kan worden door hen cultureel vrijheid van beleving te geven....
En dan ben ík beledigend _O-

Ik volg je wel hoor, met die culturele gevangenis van duizenden jaren.
Maar ik denk ook dat je de rol van de man niet uit het oog moet verliezen.
Bij hoeveel vrouwen die geen of moeilijk een orgasme krijgen is (mede?) de sexpartner daar verantwoordelijk voor? Veel mannen denken dat ze goed zijn in bed, maar als het "puntje bij paaltje" komt, denken veel vrouwen daar anders over. Vervolgens komt misschien die culturele gevangenis van duizenden jaren weer om de hoek kijken die deze vrouwen ervan weerhoudt open en eerlijk te zijn tegen de bewuste man. Of ze willen hem zijn idee dat hij goed is in bed niet afnemen.

Gaat die "culturele gevangenis van duizenden jaren" er dan alleen over dat die "vrouwen ervan weerhoudt open en eerlijk te zijn tegen de bewuste man"? Of gaat het er ook over dat het cultureel niet geaccepteerd wordt als een vrouw die een goed huwelijk heeft maar niet klaarkomt bij haar eigen man, haar orgasme bij de melkboer (of de apotheker) haalt en verder gelukkig getrouwd blijft met haar man?
Ook vrijheid van beleving, maar wel net iets anders ingevuld dan het gangbare straatje. Als alle betrokken partijen daar open en eerlijk over zijn, dan is dat misschien wel veel beter dan het bedrog met "chemische rommel".

Probleem is nu dat chemische rommel wel wordt geaccepteerd en buiten de deur gaan niet (al gebeurt dat misschien nog wel vaker dan dat er chemische rommel wordt gebruikt.
Met de huidige maatschappelijke kaders (en dus de culturele gevangenis van duizenden jaren) is het te verwachten dat zo'n pil een uitkomst biedt voor een probleem dat met openheid en eerlijkheid (vaak) ook op te lossen is.
Voor dat laatste is dan echter wel openheid en eerlijkheid nodig, en dat lijkt er juist eerder minder dan meer te komen en het is bovendien moeilijker dan een pil slikken.
Niet de eerlijkste of gezondste manier om relaties te redden en die kinderen van een al dan niet bijhorende opvoeder te voorzien, maar waarschijnlijk wel de makkelijkste. Helaas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:57

oomens schreef:
Als je van jezelf geen goede seks kunt bieden, dan kun je altijd nog een blauw pilletje gebruiken of e.e.a. aan jezelf laten versleutelen, en als je geen plezier in seks kunt hebben (maar dat wel zou willen willen), dan zou je nu dus die 'orgasmepil' kunnen slikken.

Het is van belang om incidenteel gebruik, individuele gevallen en individuele belangen te scheiden van een structureel gebruik voor relaties.
Wanneer je het als structureel ´medicijn´ ziet kan je het inderdaad beter achterwege laten en aan een structureel betere relatie beginnen.
Pillen zijn geen oplossing voor een probleem met een sociaalmaatschappelijke oorzaak. De houden eerder dat probleem in stand doordat door symptoombestrijding de noodzaak tot échte verbetering minder groot wordt.
Een pil is geen substituut voor relatiekwaliteit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:03

oomens schreef:
Probleem is nu dat chemische rommel wel wordt geaccepteerd en buiten de deur gaan niet (al gebeurt dat misschien nog wel vaker dan dat er chemische rommel wordt gebruikt.

Het taboe over het in werkelijkheid wijd verbreide ´vreemd´ gaan wat jij aanstipt is illustratief voor een grote oorzaak van relatieproblemen op dit punt.

Je geeft perfect aan dat een pil slechts symptoombestijding is welke zelfs contraproductief is voor een structurele oplossing. Het is een bouwsteen voor de muur van hypocrisie.

FfP!!!! :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:29

Bandida schreef:
Ik vind de verkoop van adhd medicatie niet te vergelijken met de verkoop van een pil voor een niet-bestaand syndroom. Het eerste werkt voor zeer veel mensen binnen de context waarin ze hun leven willen leiden, het laatste is boerenbedrog.

_/-\o_

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:08

oomens schreef:

Het taboe over het in werkelijkheid wijdverbreide´vreemd´gaan wat jij aanstipt is illustratief voor een grote oorzaak van relatieproblemen op dit punt. [/quote]
En als in die probleemrelaties als gevolg van die nieuwe pil meer gesekst gaat worden, gaan er ook weer meer probleemkinderen (al dan niet met adhd) komen. Ik hoop maar dat Big Pharma eraan gedacht heeft ook wat antconceptiehormoontjes in die pil te stoppen.

Boras schreef:
Dat stukje mis ik in het hele topic. De rol van de moderne man en wat kan hij ervan

Da's merkwaardig, ik heb dat stukje juist wel gezien? Inclusief hoopgevende vrolijke getuigenissen van boksters die erg tevreden zijn met hun eigen moderne man.

oomens schreef:
Het belangrijkste doel in ons leven is uiteindelijk om zo succesvol mogelijke kinderen op de wereld te zetten zodat ons eigen setje genen tot in lengte van dagen deel blijft uitmaken van de populatie.

Hm. Ik heb wat moeite met deze bewering. Ooit bij biologie leerde ik ten minste twee doelen, op de eerste plaats zelf overleven en op de tweede plaats voortplanting. Maar die ouderwetse biologische opvatting van de zin van het leven is misschien wel een keer aan vervanging toe nu diezelfde biologie geleidelijk aan de geheimen van dat mysterieuze setje genen ontrafelt. Is je eigen setje genen wel wat je wilt doorgeven als je weet dat in dat setje defecten zitten die jouw nakomelingen kunnen opzadelen met ellendige ziekten?

oomens schreef:
Uiteraard bestaat ook het standpunt dat we met meer dan genoeg mensen zijn en zo min mogelijk nieuwe kinderen moeten maken, maar de vertegenwoordigers van dat standpunt worden op de lange termijn óf 'eruit gefokt' door de rest van de maatschappij, of ze veranderen op den duur hun mening.

Als sympathisant van het genoemde standpunt wil ik toch graag opmerken dat voor zover mij bekend meningen niet genetisch worden vastgelegd. De conclusie dat het wat druk wordt op deze planeet is geen gevolg van een genetische mutatie, maar het resultaat van eenvoudige observatie en logisch nadenken. Het vermogen tot logisch nadenken is dan wel weer iets dat we aan de evolutie te danken hebben, maar afgaande op wat er bijvoorbeeld zoal op televisie langskomt vraag ik me wel soms af of juist het verstand niet iets is dat er op de lange termijn wordt 'uitgefokt'.

Edit: al 6 pagina's over een gevoelig onderwerp en nog altijd een leuk topic. Wordt Bokt dan toch volwassen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:30

maura schreef:
En als in die probleemrelaties als gevolg van die nieuwe pil meer gesekst gaat worden, gaan er ook weer meer probleemkinderen (al dan niet met adhd) komen. Ik hoop maar dat Big Pharma eraan gedacht heeft ook wat antconceptiehormoontjes in die pil te stoppen.

Hoezo?
Daar is al een andere pil voor. Deze is zelf ´Dé Pil´ genoemd...

Zou slecht ondernemerschap zijn om dit te combineren.

Pil voor de erectie, pil voor het orgasme, pil tegen conceptie, rubber tegen infectie = leuke omzet.

Mocht het alsnog fout gaan, is dáár weer een pil voor; voor de volgende morgen.

Oh, en met al die pillensex-lol het dna onderzoek voor het vaderschap niet vergeten :D

Dit laatste maakt trouwens de geestelijke chaos veroorzakende sociale normen en waardes totaal overbodig :)*

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:04

Huertecilla schreef:
maura schreef:
En als in die probleemrelaties als gevolg van die nieuwe pil meer gesekst gaat worden, gaan er ook weer meer probleemkinderen (al dan niet met adhd) komen. Ik hoop maar dat Big Pharma eraan gedacht heeft ook wat anticonceptiehormoontjes in die pil te stoppen.

Hoezo?
Daar is al een andere pil voor. Deze is zelf ´Dé Pil´ genoemd...

'k Word niet goed begrepen merk ik. Misschien helpt een smilie:
En als in die probleemrelaties als gevolg van die nieuwe pil meer gesekst gaat worden, gaan er ook weer meer probleemkinderen (al dan niet met adhd) komen. Ik hoop maar dat Big Pharma eraan gedacht heeft ook wat anticonceptiehormoontjes in die pil te stoppen. }:) (sarcastisch bedoeld dus)

Ofwel: ik vind probleemrelaties waarbinnen de partners niet eens in staat zijn elkaar uit te leggen hoe ze zoveel mogelijk plezier aan seks kunnen beleven niet bepaald een ideale achtergrond om kinderen op te gaan voeden. Men beweert dat kinderen opvoeden het moeilijkste is dat er bestaat, dus ik zou graag zien dat de ouders ten minste in staat zijn om goed met elkáár te communiceren. Als koppels met een probleemrelatie wél kinderen krijgen is de kans groot dat ze die kinderen vervolgens evenmin kunnen opvoeden tot vaardige minnaars en voor je het weet gaan die kinderen dan de taboes en culturele onderdrukking waar hun ouders onder zeggen te lijden als excuus voor hun eigen beroerde seksleven aandragen. Maar goed, misschien denk ik gewoon vals.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:15

maura schreef:
Hm. Ik heb wat moeite met deze bewering. Ooit bij biologie leerde ik ten minste twee doelen, op de eerste plaats zelf overleven en op de tweede plaats voortplanting. Maar die ouderwetse biologische opvatting van de zin van het leven is misschien wel een keer aan vervanging toe nu diezelfde biologie geleidelijk aan de geheimen van dat mysterieuze setje genen ontrafelt. Is je eigen setje genen wel wat je wilt doorgeven als je weet dat in dat setje defecten zitten die jouw nakomelingen kunnen opzadelen met ellendige ziekten?

Het is natuurlijk ook veel complexer als dat. Hele hopen mensen lijken op het eerste zicht niet zo erg bij te dragen aan de voortplanting van de soort en dat is dikwijls nog een understatement ,-)), maar moeder natuur is dan ook een vat vol experimenten, het ene werkt, het andere niet, je kan best daaronder vallen.. of je kan bij een groep horen die zelf niet aan voorplanten doet, maar toch zorgt dat de soort er op vooruit gaat, enzovoort enzovoort..
En eigenlijk moet je het allemaal niet te persoonlijk nemen, moeder natuur is niet bezig met individuen ;)
Laatst bijgewerkt door Ruga op 04-01-12 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:23

maura schreef:
Men beweert dat kinderen opvoeden het moeilijkste is dat er bestaat, dus ik zou graag zien dat de ouders ten minste in staat zijn om goed met elkáár te communiceren.

Een waarheid als een koe :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:34

oomens schreef:
Uiteraard zijn wij geen holbewoners meer, en staan we vér boven het stadium dat je iemand op zijn genen/uiterlijk selecteert (size of the knots doesn't matter dames? :o ) Maar is dat eigenlijk wel zo? Of zijn de criteria gewoon veranderd. Zijn er niet nog steeds alfamannen en -vrouwen?

Zo verschillend zijn we niet van die holbewoners ;)

http://io9.com/5852161/paleolithic-peni ... -ourselves

Leuk studieonderwerp.. niet gemakkelijk, wel fun :D