Huertecilla schreef:Volgens de modale set normen en waardes heeft een ´net´ meisje geen leger minnaars , huwt ze wel met één man die daarna vader van haar kinderen wordt en is duurzaamheid van die situatie een ideaal.
En ik maar denken dat duurzaamheid van die situatie evolutiebiologisch gezien handig was omdat de jongen van de mens er zo verrektes lang over doen voordat ze tot wat dan ook zelfstandig in staat zijn. Andere primaatjes kunnen zich tenminste nog aan mams vastklampen zodat die nog iets kan doen. Er staat mij uit meerdere literaire en non-literaire klassiekers (lijkt me toch cultuur) het een en ander bij over jonge meisjes met een hele stoet aanbidders. Waar zij (of paps en mams) vervolgens de meest geschikte kandidaat uit selecteren die het eitje mag hebben. Soms gaat de winnaar dood of weg terwijl het vrouwtje nog niet uit haar vruchtbare fase is en dan is het niet ongebruikelijk dat een nieuwe partij zich over de jonge weduwe met kroost ontfermt.
Bandida schreef:Fiffill schreef:Dit is met betrekking tot het denk-gebied, ik ben het er mee eens dat de diepgewortelde 'fobie' voor het überhaupt bespreken ook een grote rol speelt (zoals ik al eerder zei, geen communicatie tijdens de seks, dan wordt 't 'm niet).
Volgens mij is dat ook echt probleem nummer 1
Helemaal eens. Misschien kan Big Pharma als volgende project een communicatiepil ontwikkelen?