met een kleine nuance...
denken jullie niet dat de MBO-ers niet ook liever HBO-ers of een universitaire opleiding hadden willen doen?
ik wel hoor

heb altijd gedroomd van een grootste toekomst, met veel geld, een belangrijke baan...
maar helaas... schijnbaar heb ik discalculie, en ben ik niet inteligent genoeg om naar het vwo te gaan...
dus die universitaire opleiding viel al af...
tsjah, mijn iq was ook niet hoog genoeg voor de wiskunde sommen van het havo... (dat vond ik overgens zelf, ik had havo mogen doen na een half jaar op het vmbo te hebben gezeten maar ik durfde het niet aan) dus viel het HBO ook af...
tsjah dan wordt het maar het MBO met een minimum inkomen en de hoop op een belangrijke baan vervliegt...
maar goed, dit doet eigenlijk niet ter zake...
wat ik wil zeggen is, als mensen konden kiezen... denken jullie dan niet dat ze zouden kiezen voor het geen waarbij ze de meeste kansen op een goede toekomst hebben?
denken jullie niet dat mensen ( over het algemeen) alle kansen benutten om die toekomst te pakken te krijgen?
ik in ieder geval wel...
maar als je nu bij een niveau (qua opleidingen) de kansen weg neemt...
gewoon, omdat het niveau te laag is, waardoor de studenten toch niks kunnen betekenen voor de economie...
denken jullie dan niet dat je die mensen hun kansen af pakt?