Langcara schreef:Als er net zoveel mensen waren geweest als honden en katten die zo bang zijn voor vuurwerk, dan was het allang afgeschaft. Maar dieren mag je een degelijke hel wel laten doorstaan. Mensen niet. DAn is het plotseling wel erg.
Het schijnt niet in sommige mensen op te komen dt echt niet elk dier doodsangsten uitstaat voor vuurwerk. De katten van mijn vriend houden we met moeite binnen, het kan hen echt niks schelen hoor dat geknal maar we vinden het niet veilig om ze naar buiten te laten. Hond gaat liever niet naar buiten, doet haar behoefte net buiten de poort en wil dan weer terug, maar binnen vind ze het niet erg, is tenslotte haar veilige plek. De katten bij mijn ouders merk ik aan dat ze het niet echt leuk vinden, maar dat ze echt strak van de spanning staan.. nee. Rond 12 uur doen mijn ouders ze meestal in de badkamer met wat voer (dikke muren, geen ramen, soort van geluidsdicht) en als ze dan de deur weer open doen liggen ze lekker in de wasmand te tukken.
Verder zijn dieren nog steeds anders dan mensen.. We schaffen het verkeer ook niet af omdat er dieren bang van zijn.
Edit: FOEI @ mijzelf, als-dan fout