Geen bananen meer voor moslima's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:41

Lepeltje schreef:
Nou en ik vind dat zon moskeedak vaak de vorm heeft van een tiet, meestal ook nog met een knetterharde tepel erop. (met eventueel dan een paar pikken eromheen)

Ook maar afbreken dan denk ik zo... :j

_O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:41

Jannepauli schreef:
Waar het dus op neerkomt... is dat vrouwen allerlei verboden opgelegd worden omdat MANNEN anders op 'onreine' gedachten komen? Tss.. typisch kerels dus als die zichzelf niet kunnen beheersen en vrouwen daar voor moeten opdraaien. Ze zullen niet op het idee komen dat je het kwaad maar beter bij de wortel (!!!!) kunt aanpakken. Nou ik weet 't wel hoor: pikkies hakken!

En indirect daardoor is de boerka ook in het leven geroepen, net als de hoofddoekjes. Triest, vindt ik het dat de vrouwen in dit geloof zo onderdanig zijn.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:43

lifaya schreef:
Mixje90 schreef:
Ik hoorde op de radio(bnr) een x over een nederlands meisje die een boete riskeerde omdat ze fietste met een "te kort" rokje in New York...

Elk land/volk heeft zo zn regels normen en waarden :) Boeiend als je er niet woont...

dan moet ze wel met een heel kort rokje zonder ondergoed hebben gefietst :') want wat je daar allemaal tegenkomt... :')

Als dat t geval was, was t niet interessant en had t weinig waarde voor op de radio denk ik zo...

Het ging erom dat ze het verkeer (kon) afleiden volgens mij.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:45

magda_90 schreef:
Jannepauli schreef:
Waar het dus op neerkomt... is dat vrouwen allerlei verboden opgelegd worden omdat MANNEN anders op 'onreine' gedachten komen? Tss.. typisch kerels dus als die zichzelf niet kunnen beheersen en vrouwen daar voor moeten opdraaien. Ze zullen niet op het idee komen dat je het kwaad maar beter bij de wortel (!!!!) kunt aanpakken. Nou ik weet 't wel hoor: pikkies hakken!

En indirect daardoor is de boerka ook in het leven geroepen, net als de hoofddoekjes. Triest, vindt ik het dat de vrouwen in dit geloof zo onderdanig zijn.

Die zelfde vrouwen mochten 1400jaar geleden al scheiden van hun man als deze ze op t seksuele gebied niet tevreden stelden :)

Niet aanvallend bedoeld of specifiek tegen jou, maar doe aub oprecht onderzoek naar een geloof voordat je een miljard mensen beoordeelt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:47

Ik heb zat onderzoek gedaan dus ik weet waar ik het over heb, 1400 jaar geleden mocht het, kijk echter naar de huidige situatie en je ziet dat niet meer terug. Ik heb het overigens over de extremisten, dat was ik vergeten te vermelden.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 21-12-11 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:47

wat een rare regel...
gaan ze zomaar groente en fruit discrimineren :P

niet helemaal naar het onderwerp maar toch wel grappig: Afbeelding

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:49

magda_90 schreef:
Ik heb zat onderzoek gedaan dus ik weet waar ik het over heb, 1400 jaar geleden mocht het, kijk echter naar de huidige situatie en je ziet dat niet meer terug. Ik heb het overigens over de extremisten, dat was ik vergeten te vermelden.

Best wel heel erg belangrijk verschil hè ;)
Maar goed dat je het vermeld.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:50

magda_90 schreef:
Jannepauli schreef:

Dat doen ze toch echt zelf als je het mij vraagt. Ik liet me niet zo behandelen :n Das misschien makkelijk praten, maar als al die vrouwen daar gewoon samen komen, en eens even heel goed na gaan denken over hun rechten, en over hoe ze behandelt worden..... Belachelijk vind ik het. Maar daar gaat het nu niet om.. :+

Ik zie dat je de extremisten bedoeld, das héle andere koek.... :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:50

maura schreef:
@Jannepauli: ik kan hier ook best om lachen hoor, maar om de een of andere reden realiseer ik me halverwege zo'n lachbui altijd opeens hoe ongelooflijk triest het eigenlijk is dat mensen liever geloven dat andere mensen de grootst mogelijke onzin uitkramen dan dat ze even een paar minuten zelf kritisch nadenken. En dat zulke niet-nadenkende mensen de onzin in kwestie ook vrolijk verder gaan zitten verspreiden. Nu gaat het om iets stompzinnigs, niet zo lang geleden ging het om een kind dat een ander kind gedood zou hebben. Een onvolledig bericht dat gekopieerd wordt en waar duizenden mensen een oordeel over vellen zonder bereid te zijn enige moeite te doen om na te gaan wat er werkelijk gebeurd is. Noem me een zwartkijker, maar ik vind dat allesbehalve grappig.

Vind jouw voorbeeld nou niet helemaal vergelijkbaar, Maura... Feit blijft echter dat in de kern vrouwen hoe dan ook gediscrimineerd worden in de Islam ( ook al staat er in de Koran dat man en vrouw gelijk zijn..) en dat is sowieso een kwalijke zaak. Rechtsongelijkheid tussen man en vrouw is gewoon fout en al komt er dan wel eens een onzinberichtje boven drijven, in deze religie blijft de vrouw het lijdend voorwerp. Ze moeten als zwarte spoken rondlopen in hun kleding, worden gestenigd als ze ontrouw zijn of naar een andere vent kijken enzovoorts, enzovoorts... mannen worden daartoe niet religieus of cultureel toe gedwongen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:52

Ik typ ook wel eens te snel. ;) De Islam is een mooi geloof met goede punten erin, maar dat vindt ik van alle geloven. Maar zowel in het verleden als de extremisten in het heden maken er in mijn ogen, zacht uitgedrukt, een zooi ervan waardoor dit soort situaties gebeuren. Maar goed dat soort discussies ga ik (hier) niet aan.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:53

Zo dat was weer de grootste onzinpost van vandaag hier boven me xD of daar weer boven

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:54

Miracle_ schreef:
Dat doen ze toch echt zelf als je het mij vraagt. Ik liet me niet zo behandelen :n Das misschien makkelijk praten, maar als al die vrouwen daar gewoon samen komen, en eens even heel goed na gaan denken over hun rechten, en over hoe ze behandelt worden..... Belachelijk vind ik het. Maar daar gaat het nu niet om.. :+

Ik zie dat je de extremisten bedoeld, das héle andere koek.... :')

Hele makkelijke praat inderdaad. Zo makkelijk als de vrouwen hier in het westen op kúnnen komen voor zichzelf, zo makkelijk gaat daar niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:01

Het is niet het geloof an sich, het is de tijd, plaats en stroming en ja, er zijn bizarre uitwassen mogelijk in iedere cultuur, al dan niet ondersteund door godsdienst.

Vrouwen wegen om te zien of ze toevallig geen heks zijn, is al even belachelijk... maar toch zijn er culturen waar de beschuldiging 'heks' ook nu, op dit moment, levensbedreigend is.

En er zijn heus christenen die echt niet geloven in heksen - hoewel er ook zijn die dat overduidelijk wél doen, zie hysterisch EO gedoe over 'glaasjedraaien' en Harry Potter.

Het is overigens niet zo dat mannen geen enkel gevaar lopen wanneer mensen ontspoorde denkvormen hanteren, maar vrouwenhaat kent zoveel gezichten... dat is werkelijk niet bij te benen.

Overigens mochten Middeleeuwse vrouwen zich ook niet verlekkeren aan de wortelgewassen van de buren. Dat verlekkeren ging dan niet over sappig de tanden erin zetten. :D
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 21-12-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:02

Mensen die op vakantie gaan in turkije, marokko etc. Hebben mij wel is verteld dat in de stad, mensen zowat niet met hoofddoeken lopen. Mensen uit de bergen en kleine dorpjes wel.. Of zit ik nu onzin te praten?

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:04

Rianneke schreef:
:') Werkelijk het meest onzinnige wat je kunt bedenken... Wat zou het volgende worden :(:)

Stokbrood _/-\o_

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:05

zoofje schreef:
wat een rare regel...

_O- _O- _O- _O-

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:05

zoofje schreef:
wat een rare regel...

_O- _O- _O- _O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:08

Uhm... die laatste, van die paddenstoel.... Zou die niet eigenlijk verboden worden op een vrouwenforum? O:) :+

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:13

8nnemiek schreef:
En radijsjes dan?
Afbeelding
:')

_/-\o_ _/-\o_

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:16

Wat zijn dát voor radijsjes!? :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:19

Jannepauli schreef:
Nou ik weet 't wel hoor: pikkies hakken!

:')

Liesje89

Re: Geen bananen meer voor moslima's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:09

Dat zijn wel héél eigenaardige radijsjes :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:13

Zo he wat een ( onnuttige) discussie
Ik las het, kopieerde het en plakte het, link staat er bij!
Als het je niet bevalt dan ga je of weg of tem je toch lekker?
Ik ben geen redactielid, zag t en was wel nieuwsgierig hoe de bokkers erop zouden reageren
En gelukkig de meeste wel met een grote dosis humor

Jammer genoeg zijn er altijd klagers, tip de temknop zit rechts en het kruisje ook ;)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:17

Lepeltje schreef:
Nou en ik vind dat zon moskeedak vaak de vorm heeft van een tiet, meestal ook nog met een knetterharde tepel erop. (met eventueel dan een paar pikken eromheen)

Ook maar afbreken dan denk ik zo... :j

hahahahaha _/-\o_

maar wat een onnozele actie zeg..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:01

En die moslimmannen op de markt maar knijpen in alle pruimen.