Model poster Hema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:50

Damn, dat zie je er ook niet aan af! :wow:

Ik vind hem als vrouw wel stukken knapper dan als man... :o

Cassidy

Re: Model poster Hema

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 02:03

Waarom denkt iedereen nu dat de Hema er een bedoeling mee heeft gehad om dit model te kiezen?

Ik ben in Thailand geweest en heb meer transverstieten en transsexuelen gezien die gewoon echt vrouwelijker waren dan menige vrouw. Of dit geboren is uit echte drang van binnenuit, of een noodgreep op zich toch op een of andere manier in de toch krappe arbeidsmarkt te onderscheiden...ik vind de foto's in de OP prachtig, en het kan met toch echt niet schelen of er een man of een vrouw of een travestiet of hetero of homo onder schuilgaat. Laat staan dat ik mijn hoofd erover breek of Hema hiermee een boodschap wil uitdragen...:D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:54

Omdat de naam van het model op de poster staat en niet weggeschoven in een klein hoekje.
Heb jij de Hema of andere bedrijven met onbekende catalogus modellen ooit zien doen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:07

Volgens mij staat dat er bij de Esprit ook onder en in Duitsland is dat volgens mij ook best normaal. :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:20

Ik zag het in de krant en eerst dacht ik ook gewoon dat het een vrouw was. Later zag ik op internet dat het een man was. Echt raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:13

Denk dat Hema vooral 'een bedoeling' ermee had qua marketing, en dat is in ieder geval geslaagd ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:33

WildWings schreef:
Denk dat Hema vooral 'een bedoeling' ermee had qua marketing, en dat is in ieder geval geslaagd ;)

Inderdaad, beetje grappig dat taboe doorbreken idee.
Het feit dat hier een topic over is zegt genoeg over de pr skills van hema. :+

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:23

had het toevallig van de week ergens op tv gezien, wel beetje gek opzich maar vind hem/haar wel mooi!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:52

Kaula schreef:
Ik denk dat je het kunt vergelijken met de advertenties in de jaren 80/90 van Benetton,
ook een niet heel erg high-fashion merk, maar hun campagnes brachten wel echt een boodschap over.
Dat Hema er zijn naam onder zet, wil wel zeggen dat ze het kenbaar willen maken wie dit is en
dat deze persoon een man is. Ze willen dus ook echt een boodschap overbrengen.

Ik denk dat het zo aanslaat juist omdat het een HEMA campagne is. Benetton heeft altijd choquerende campagnes, als zij dit hadden gedaan was het waarschijnlijk niemand opgevallen. Voor Benetton was dit nog erg mild geweest. :P HEMA is zo alledaags en gewoontjes, die doen nooit eens iets 'spannends'. Juist daarom valt het op.

Ik vind hem als model heel interessant! In onze Westerse cultuur moet je man of vrouw zijn, iets er tussenin kan eigenlijk niet. Hij heeft daar op een bepaalde manier lak aan. En het werkt wel, dat blijkt maar weer.

Het idee van zo'n superdupertiendubbele push-up beha vind ik trouwens vreselijk. Aan de ene kant wordt er een ideaalbeeld doorbroken doordat een androgyn model de campagne doet, aan de andere kant wordt het ideaalbeeld van de grote tieten weer volop geadverteerd. Jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:18

dwaallicht schreef:
Hele rare actie van de Hema. Hema staat voor degelijk, het gezin, de "gewone" Hollander maar bij mijn weten niet voor controversieel. Ik heb er zelf voor gewerkt en ze hebben een star, non-flexibel personeelsbeleid (wat ook weer haaks staat op de rest van hun uitstraling.)

Ik ga eens opzoeken wat het idee achter dit model was. Want begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen androgyne modellen of homoseksualiteit (voor mensen dat gaan roepen..) maar ik vind dit gewoon echt een vreemde zet van Hema en vraag me af wat ze er mee willen?

vond ik ook :D Ik had het ook niet door, en ik kende het model nog wel ... :D

Ik vind het supergaaf, maar wel heel apart voor hema die meestal een beetje 'mutige, kneuterige' reclames heeft imo :+ Dáár vind ik dit echt niet bijpassen. Eerder iets voor H&M oid.

Ik vind hem wel heel gaaf, en mooi als vrouw zijnde. Als man vind ik hem niet per se mooi, maar wel heel boeiend. Die foto's waar hij echt een vrouwelijk hoofd heeft en een typisch mannelijk lichaam vind ik het gaafst, juist omdat het vervreemdend effect heeft. Zo'n foto zegt mij 10x meer dan een of andere willekeurige clichéfoto waar er 1000'en van zijn :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:26

Cassidy schreef:
Waarom denkt iedereen nu dat de Hema er een bedoeling mee heeft gehad om dit model te kiezen?

Ik ben in Thailand geweest en heb meer transverstieten en transsexuelen gezien die gewoon echt vrouwelijker waren dan menige vrouw. Of dit geboren is uit echte drang van binnenuit, of een noodgreep op zich toch op een of andere manier in de toch krappe arbeidsmarkt te onderscheiden...ik vind de foto's in de OP prachtig, en het kan met toch echt niet schelen of er een man of een vrouw of een travestiet of hetero of homo onder schuilgaat. Laat staan dat ik mijn hoofd erover breek of Hema hiermee een boodschap wil uitdragen...:D

het feit dat ze specifiek zijn naam er bij gezet hebben - terwijl hij best een bekende naam heeft als 'androgyn' model - , geeft denk ik wel aan dat ze er een specifieke bedoeling mee hebben gehad. + dat zo'n model dus écht een heel stuk duurder is dan een commercieel 'girl next door'-modelletje (niet oneerbiedig bedoeld!) dus daar zal marketingtechnisch wel over nagedacht zijn.

Maar wat anderen zeggen is denk ik wel waar, dat het júist controversieel is omdát hema het doet. Als Esprit, H&M, of van mijn part wehkamp oid hem ingezet hadden... Had mss niemand er uberhaupt bij stilgestaan :+

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:21

MonaLieske schreef:
Het idee van zo'n superdupertiendubbele push-up beha vind ik trouwens vreselijk. Aan de ene kant wordt er een ideaalbeeld doorbroken doordat een androgyn model de campagne doet, aan de andere kant wordt het ideaalbeeld van de grote tieten weer volop geadverteerd. Jammer...

Om maar te zwijgen van zijn té dunne armpjes...

Man of vrouw, zal me een worst zijn eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:31

Ik vind hem echt prachtig. Echt, zowel als man als vrouw!