Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neroo schreef:Het spijt me hoor, dat met mijn zogenaamde simpele geest er een schaap doodknuppelen niet in komt.
Ongeacht wat voor reden. Die kerels lachen daar allemaal de ballen uit zijn broek. Dit is gewoon vermaak voor hun. En dan kunnen ze het daar nog zo moeilijk hebben, en dat begrijp ik ook allemaal best. Dat ze continue op hun hoede moeten zijn, angst etc. DAN NOG gaat er een schaap doodknuppelen bij mij niet in.
Er zitten tig militairen in oorlogsgebieden, en die knuppelen echt niet massaal met zijn allen schapen dood. Dit zijn enkele uitzonderingen, die dit soort acties doen, en die mogen het van mij weer keihard terug op hun brood krijgen
suze_ schreef:Maar wat stelt het doodknuppelen van een schaap nou eigenlijk voor, als je vrienden ziet sterven, vrienden uit elkaar ziet exploderen, je iedere dag orders krijgt tot of keuzes moet maken m.b.t. leven en dood van mensen?
Voor ik iedereen over mij heen krijg hiermee.
Ik ben niet voor dierenmishandeling, ik zou dat zelf nooit doen (denk ik).
Maar ik kan mij voorstellen dat de waarde van een leven in een oorlogssituatie heel heel anders wordt.
En dat daardoor de waarde van een dierenleven, dus ook heel anders wordt.
Neroo schreef:Het spijt me hoor, dat met mijn zogenaamde simpele geest er een schaap doodknuppelen niet in komt.
Ongeacht wat voor reden. Die kerels lachen daar allemaal de ballen uit zijn broek. Dit is gewoon vermaak voor hun. En dan kunnen ze het daar nog zo moeilijk hebben, en dat begrijp ik ook allemaal best. Dat ze continue op hun hoede moeten zijn, angst etc. DAN NOG gaat er een schaap doodknuppelen bij mij niet in.
Er zitten tig militairen in oorlogsgebieden, en die knuppelen echt niet massaal met zijn allen schapen dood. Dit zijn enkele uitzonderingen, die dit soort acties doen, en die mogen het van mij weer keihard terug op hun brood krijgen
anneliesdj schreef:Hmm, ik heb toch het filmpje bekeken en zoals eigenlijk altijd is het lang zo erg niet als het hele verhaal doet vermoeden.
Wat ik me wel afvraag is of het schaap niet ergens last van heeft gehad aangezien ik hem direct al vrij suf vind. Daarnaast is het de man die slaat duidelijk om de dood te doen, als dit een lolletje was kan zelfs ik een handvol manieren verzinnen die allicht veel 'leuker' waren geweest.
Dan vraag ik me ook af of de man die slaat wel een militair is, hij heeft geen uniform aan en is bovendien getint van huidskleur. De juichende kinderen en mannen die er omheen staan; 1 kind in beeld en te zien aan de voeten staat er verderop nog één, mannen (burgers) zijn verder niet te zien, alleen een handvol militairen. Wat het vermoeden dat de man die slaat geen militair is weer bevestigd, van wie zijn anders die kinderen?