Huertecilla schreef:Nessa schreef:En ja, ik erger me blauw aan die mensen die 100 rijden waar je 120 mag.
Waarom![]()
Ze hoeven maar 60 te kúnnen op de snelweg en 40 op de autowegen.
omdat ik dan niet door kan rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Nog een keer hoorwaarom leerde mijn instructrice dat dan?
En met autorijlessenleer je dan te rijden met minimumsnelheid?
MamboBeach schreef:Huertecilla schreef:
Ja en?
Meer kans op ongelukken!
Huertecilla schreef:Ze hoéven geen 120 en 100 is een vrij ´harde´ grens mbt veiligheid.
Met 80 of 90 heb je nog een redelijke een kans bij een fout van een ander. Zowel mbt het compemnseren als bij een botsing. Bij 120 vrijwel niet.
kensha schreef:MamboBeach schreef:Nog een keer hoorwaarom leerde mijn instructrice dat dan?
En met autorijlessenleer je dan te rijden met minimumsnelheid?
Houd de maximale snelheid aan en je rijd mee met het verkeer.
Maar de mens wilt eenmaal niet aan de snelheid aanhouden en rijden dus niet mee met het verkeer....
Heb je wel eens gevraagd wat voor verkeer?
Moet je met de desbetreffende verkeer mee rijden die 10 km/u sneller gaan of met de verkeer die de maximum snelheid behoud?
Daarnaast over het inhalen:
Je mag alleen inhalen wanneer de automobilist of vrachtwagen minder dan 100 km/u rijd als je op de 100 km/u snelweg rijd.
De extra gas dat je mag geven geld alleen om veilig voor de vrachtwagen weer rechts in te voegen daarna moet je de 100 km/u weer aanhouden.
MamboBeach schreef:Hahahaha, wil je nu zeggen dat ze het niet wist terwijl het haar beroep was/is?![]()
Dat wordt je ook geleerd he, wat het minimum is en maximum! Maar waarom wordt alles je dan niet geleerd op minimumsnelheid? Mijn andere instructeur ook overigens, die heeft dat werk 50 jaar gedaan, zal het denk ik toch wel weten! Altijd is mij geleerd om mee te rijden met het verkeer.
Nicolletje schreef:Huertecilla schreef:Ze hoéven geen 120 en 100 is een vrij ´harde´ grens mbt veiligheid.
Met 80 of 90 heb je nog een redelijke een kans bij een fout van een ander. Zowel mbt het compemnseren als bij een botsing. Bij 120 vrijwel niet.
Het is wel een beetje zo.
Blaas je met je toegestane 130 over een tweebaanssnelweg, komt er een mafkees bij een oprit tussen twee vrachtwagens door meteen op de linkerbaan aanzetten. Oeps.
De reden dat mijn instructrice vond dat ik mee moest gaan in het verkeer, was ook deels omdat ik anders 30 op de snelweg had gereden de eerste keer
Je moet wel leren met je rijlessen om ook met hogere snelheden om te gaan natuurlijk.
Als je helemaal niet mee kan komen met het verkeer dan durf je duidelijk niet en dat is niet de bedoeling van rijlessen, dat je daarna nog steeds als een 106-jarige opa met een kapotte bril rijdt..
Weer een andere keer vond zij de toegestane 80 op smalle landweggetjes weer te gevaarlijk.
Ze wees hierop altijd op eigen inzicht.
Huertecilla schreef:MamboBeach schreef:Hahahaha, wil je nu zeggen dat ze het niet wist terwijl het haar beroep was/is?![]()
Dat wordt je ook geleerd he, wat het minimum is en maximum! Maar waarom wordt alles je dan niet geleerd op minimumsnelheid? Mijn andere instructeur ook overigens, die heeft dat werk 50 jaar gedaan, zal het denk ik toch wel weten! Altijd is mij geleerd om mee te rijden met het verkeer.
1. Als jou niet goed bijgebracht is wat het minimum is, dan is dat een manko in jouw opleiding.
Omdat je onder normale omstandigheden het maximum is wat mág, is dat de snelheid waarbij je autorijden moet beheersen.
Dat je zo snel moet kúnnen rijden onder normale omstandigheden maakt niet dat je zo snel moét rijden.
Sneller = onveiliger.
2. Het is een serieus manko als je dat niet geleerd hebt.
Nicolletje schreef:[
Weer een andere keer vond zij de toegestane 80 op smalle landweggetjes weer te gevaarlijk.
Ze wees hierop altijd op eigen inzicht.
amyz schreef:En nee, das níet 30 rijden waar je 50 mag terwijl niemand om je heen kan (want die idioten tref ik dus altijd weer).