Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:16

Ojajoh schreef:
tja, ik heb nogal een uitgeweken mening en zal half bokt wel over mij heen krijgen ,so be it

maar ik vind ze echt onwijze pino's!! laat ze eens wat echt nuttige dingen gaan doen!
ze zijn ontzettend goed in burgertjes pesten ,maar burgertjes helpen ho maar!!

mijn schoonvader is recentelijk overvallen, zeer zwaar, pistool, neergeslagen,zwaar mishandeld, poging tot doodslag
en ze weten inmiddels namen en adressen en wat doen die pino's?!? juist!! helemaal niks!!

maar hier wel zielige verkeerscontrole's houden op onze grote parkeerplaats (fuik) en dan 3 van die broekie's die nog de kont van de baas moeten kussen , en ondertussen met elkaar staan de flikflooien!
(wetende van kennissen dat het halve korps met elkaar loopt te bengen)

en zelf gezien heb hoe een agent met telefoon zat te bellen achter het stuur (hun wel he de hufters)

en zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden geven ,door de jaren heen
politie je beste vriend? nou ammehoela! ik moet ze niet :n

enne ik ben ook van mening hoor dat als je fout doet en je krijgt een boete dat het terecht is
maar ze worden er wel steeds extremer in (in de kleine overtredingen)
en als ik bij de invalide plek aankom, en ik zie iemand daar onrechtmatig staan ben ik zelf wel mondig genoeg om te vragen of ie even weg wil gaan (met vertoon van mijn kaart)

Ondanks dat jij dus vervelende ervaringen hebt gehad met de politie wil nog niet zeggen dat ze allemaal zo zijn!
Vind het echt belachelijk dat je ze hufters en pino"s noemt....Hoop dat je ze ooit zelf nog een keer nodig hebt en ze er weer niet voor je zijn!
Als je wat beter nadenkt dan weet je zelf ook wel dat politie ook mensen zijn en dus elke politieagent anders kan reageren.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:19

vibabu schreef:
Maar ik geloof dat niemand hier echt tegen boetes is als ik het goed begrijp. Het is gewoon de verhouding. Iemand dronken aanrijden is minder erg (kost veel minder) dan dat je iemand per ongeluk niet voorlaat op het zebrapad (om wat voor reden dan ook).

Er zit wel een verschil in, bij het dronken aanrijden van iemand pleeg je een misdrijf en word je aangehouden, vervolgens word er een proces verbaal tegen je opgemaakt! Moet je voorkomen bij een rechter en beslist die wat je straf word, kan zijn gevangenis maar ook taakstraf of geldboete!
Iemand niet voorlaten bij een zebrapad is een overtreding, dan word je staande gehouden en krijg je een boete. Dit zijn standaar bedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:19

bespieden 100 euro :') whaha oke, vind het wel redelijk appart.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:21

Ik weet niet of het aan mij ligt hoor, maar een forse boete voor stilstaan op de vluchtstrook? Alsof iemand ooit voor z'n lol even op de vluchtstrook stil gaat staan om te picknicken ofzo? :+ Als je daar staat sta je daar toch altijd ivm pech, ongeluk, onwel worden oid? Hoe kun je dat nou gaan beboeten?

Verder vind ik opzich hogere boetes wel prima, je moet je maar gewoon aan de regels houden. Maar voor sommige dingen.. Als je zo'n hoge boete krijgt voor iemand niet voorlaten op een zebra, dan kun je wel 3 uur eerder gaan vertrekken :') Met alle scholieren die naar school gaan sta je daar dan de hele ochtend, dat kan toch niet. Krijg je straks nog als gevolg dat iedereen maar blind oversteekt want 'ze moeten we toch voorlaten'.

Blue_Eyes

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 15:22

Je zult ze de kost moeten geven die even op de vluchtstrook stil gaan staan om een kind te laten plassen of een telefoontje aan te nemen ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:36

@ojajoh: Benieuwd wat jouw job dan wel was want kan er niks bij verzinnen? En als ik heel eerlijk ben, als mijn vriendin zo over mijn werk zou denken en mij een wannebee pino zou noemen, dan hoefde zij geen vriendin meer van mij te zijn!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:37

Marit schreef:
Ik weet niet of het aan mij ligt hoor, maar een forse boete voor stilstaan op de vluchtstrook? Alsof iemand ooit voor z'n lol even op de vluchtstrook stil gaat staan om te picknicken ofzo? :+ Als je daar staat sta je daar toch altijd ivm pech, ongeluk, onwel worden oid? Hoe kun je dat nou gaan beboeten?

Verder vind ik opzich hogere boetes wel prima, je moet je maar gewoon aan de regels houden. Maar voor sommige dingen.. Als je zo'n hoge boete krijgt voor iemand niet voorlaten op een zebra, dan kun je wel 3 uur eerder gaan vertrekken :') Met alle scholieren die naar school gaan sta je daar dan de hele ochtend, dat kan toch niet. Krijg je straks nog als gevolg dat iedereen maar blind oversteekt want 'ze moeten we toch voorlaten'.

Ben het eens met blue_eyes, dat er echt wel mensen op een vluchtstrook gaan staan , terwijl dat niet nodig is.
Als je er staat i.v.m pech, ongeluk krijg je heus geen boete. De politie ziet het verschil wel. Ja, je maakt het wel moeilijk voor hun, als je na pech in de vluchtstrook gaat picknikken _O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:38

maar hier wel zielige verkeerscontrole's houden op onze grote parkeerplaats (fuik) en dan 3 van die broekie's die nog de kont van de baas moeten kussen , en ondertussen met elkaar staan de flikflooien!
(wetende van kennissen dat het halve korps met elkaar loopt te bengen)
en zelf gezien heb hoe een agent met telefoon zat te bellen achter het stuur (hun wel he de hufters)

Mijn post van de vorige pagina was trouwens voor @Ohjajoh bedoelt (excuus, was niet duidelijk)
En hierbij dan meteen nog maar even je eigen woorden. Voor je weer dingen leest die ik niet zeg.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:45

Wat voor boete staat er eigenlijk op het kapot schieten van achterruiten?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:47

HolyPope schreef:

Is een misdrijf en kan je voor worden aangehouden ( vernieling, als er opzet in het spel is). Boete bepaald de rechter ( meestal het vergoede van de ruit ) of kan ook zijn een andere straf.
De lijstjes die mensen hier posten zijn allemaal overtredingen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:48

HolyPope schreef:

_/-\o_ Of dat nu het spookverhaal van het jaar is of een feit...ik durf het zo niet te zeggen..je kunt diegene van een misdrijf beschuldigen dus dat wordt vast niet met een boete afgedaan. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:15

gekvanfleur schreef:
HolyPope schreef:

_/-\o_ Of dat nu het spookverhaal van het jaar is of een feit...ik durf het zo niet te zeggen..je kunt diegene van een misdrijf beschuldigen dus dat wordt vast niet met een boete afgedaan. :D

Ik zei het van de week nog, ik rij nl. heel veel op de wegen waar het kapot schieten zou zijn gebeurd. Je hoort er nu ineens niets meer over.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:41

gekvanfleur schreef:
de enige die toch echt niet kan lezen ben jij hoor :)
Je bent zo in de verdediging aan het gaan dat je vergeet te lezen geloof ik...
Ik heb het nergens over dat ze de adressen van jou hebben, maar over jouw pino´s...feit...kun je teruglezen. :)
Zoals ik al zei is dan waarschijnlijk gewoon de bewijsvoering niet rond en krijgen ze geen bevel tot aanhouding, want dat bevel kotm ook weer niet van hen...als dat namelijk niet zo was, had je allang een klacht in kunnen dienen en was daar echt wel werk van gemaakt. (oh, nee...dat weet ik niet..maar dat weet ik stiekum wel,want ik ik weet wel zeker dat ik op dat gebied meer ervaring heb dan jou)

In je tweede voorbeeld had je het zelf gehoord van kennissen..geschreven door jezelf hoop ik...dus ook hier spreek je jezelf tegen.

´vast iets prive´ is ook weer niet zeker en daar probeer je mij nu op te pakken...je maakt zelf wel die fout die ik volgens mij niet maak.

Meid, ik kan je quoten om het te bewijzen maar ik lach om je
En ga mijn energie nuttiger besteden ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:44

cinn87 schreef:
@ojajoh: Benieuwd wat jouw job dan wel was want kan er niks bij verzinnen? En als ik heel eerlijk ben, als mijn vriendin zo over mijn werk zou denken en mij een wannebee pino zou noemen, dan hoefde zij geen vriendin meer van mij te zijn!

Ja dat is haar keuze hè , Ze weet hoe ik voor de rest ben en hoe ik over zaken denk en het feit dat ze nog steeds mijn vriendin is zegt genoeg ;)
Jullie nemen het wel 10 kilo te zwaar op, dat doet zij niet
Hulde voor haar, zij is gelukkig niet zo dramatisch als vele hier ;)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:45

Ojajoh schreef:
gekvanfleur schreef:
de enige die toch echt niet kan lezen ben jij hoor :)
Je bent zo in de verdediging aan het gaan dat je vergeet te lezen geloof ik...
Ik heb het nergens over dat ze de adressen van jou hebben, maar over jouw pino´s...feit...kun je teruglezen. :)
Zoals ik al zei is dan waarschijnlijk gewoon de bewijsvoering niet rond en krijgen ze geen bevel tot aanhouding, want dat bevel kotm ook weer niet van hen...als dat namelijk niet zo was, had je allang een klacht in kunnen dienen en was daar echt wel werk van gemaakt. (oh, nee...dat weet ik niet..maar dat weet ik stiekum wel,want ik ik weet wel zeker dat ik op dat gebied meer ervaring heb dan jou)

In je tweede voorbeeld had je het zelf gehoord van kennissen..geschreven door jezelf hoop ik...dus ook hier spreek je jezelf tegen.

´vast iets prive´ is ook weer niet zeker en daar probeer je mij nu op te pakken...je maakt zelf wel die fout die ik volgens mij niet maak.

Meid, ik kan je quoten om het te bewijzen maar ik lach om je
En ga mijn energie nuttiger besteden ;)

Ik zie reacties van jou in meerdere topics, maar ik moet zeggen dat je niet bepaald welbespraakt overkomt. Eerder als dwars en irritant. En dit was mijn enige energie die ik aan jou zal verspillen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:45

Vreselijk zeg.. Politie
Alleen maar baasje spelen en zelf de regels volgen ??Neeeuh :n
Als ik aan iets een hekel heb is het poltie.

Sluit me helemaal bij Ojajoh aan! (tenminste bij 1 post) Wil me verder niet in de discussie mengen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:47

Ojajoh schreef:
cinn87 schreef:

Ja dat is haar keuze hè , Ze weet hoe ik voor de rest ben en hoe ik over zaken denk en het feit dat ze nog steeds mijn vriendin is zegt genoeg ;)
Jullie nemen het wel 10 kilo te zwaar op, dat doet zij niet
Hulde voor haar, zij is gelukkig niet zo dramatisch als vele hier ;)

Het heeft met respect te maken dat je voor elkaars beroep hebt.
Maar gelukkig voor jou dat ze niet dramatisch doet, ik had het wel geweten.
Of misschien zeg je wat je hier zegt wel niet tegen haar, dat kan natuurlijk ook nog.

Anyway, ben nog steeds benieuwd naar jou oude job waarmee je het beter deed als de politie? de boeven vangen dan.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:50

@Elin_ Waarom reageer je dan als je je niet wil mengen? je kan op zijn minst uitleggen waarom je een hekel hebt aan de politie? O jah, je bent 14 jaar, staat nog in de bloei van je leven en dan al zo mening _O-
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 27-11-11 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

cinn87 schreef:
Ondanks dat jij dus vervelende ervaringen hebt gehad met de politie wil nog niet zeggen dat ze allemaal zo zijn!
Vind het echt belachelijk dat je ze hufters en pino"s noemt....Hoop dat je ze ooit zelf nog een keer nodig hebt en ze er weer niet voor je zijn!
Als je wat beter nadenkt dan weet je zelf ook wel dat politie ook mensen zijn en dus elke politieagent anders kan reageren.

Het feit dat jij mij slechte dingen toewenst is A een persoonlijke aanval en B zegt meer over jouw slechtheid dan die van mij ;)
En dan noemen ze mij kortzichtig :')

En cin: mijn vriendin zit hier gewoon op bokt hoor, ik verstop mijn mening niet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 16:50

Never mind.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-11-11 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Gerda20 schreef:
Nagini schreef:
Ik vind de hoogte van de boetes echt belachelijk hoor..

Rijden zonder rijbewijs: 260 euro... maar als ik per ongeluk?? iemand niet zie op een zebrapad of weet ik veel wat, dan ben ik 340 euro kwijt. Kom op,

Toch is het niet de bedoeling dat je per ongeluk iemand niet ziet op een zebrapad hoor.
Of hier nu een boete op staat of niet, je moet wel op de weg (waar onder zebra paden) blijven letten hoor *\o/* hahaha
:(:) Niet te agresief worden hoor hahahah

Het is ook niet de bedoeling dat je zonder rijbewijs op de openbare weg gaat, wat, in tegenstelling tot een overtreding, een misdrijf is.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 27-11-11 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:53

Fenrir

Tsja, ik denk: ze hebben weer geld nodig :+

Vind de verhoudingen krom, en de bedragen zijn absurd hoog bij sommige overtredingen. :n Beetje alles op de politie afschuiven vind ik zwak, zij bedenken de boetes toch niet? Ze moeten ze uitschrijven, maar wie zegt dat ze daar zo blij mee zijn ;)

Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen met de politie, maar dat heeft imo meer met personen te maken dan met politie in het algemeen, om ze dan allemaal over één kam te gaan scheren vind ik onzin :)
Overigens ben ik zo'n 5 keer aangehouden, nooit een boete gehad :') altijd voor fietsen zonder licht. Had in die tijd een fiets met dynamo die het tijdens de regen niet meer deed (band te glad) en een keer een lampje die bij elke hobbel uitviel >;) Werd een keer aangehouden door een motoragent die 'm er strakker op ging duwen, toen deed hij het en de agent vertrok weer... alleen zat hij toen zo strak erop dat ik amper vooruit kwam want mijn wiel wilde niet meer goed draaien _O-
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 27-11-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LiesxAnne

Kortzichtig? weet je wel wat het betekent.
Met zo mening vind ik dat idd jah.

Maar goed, we gaan nu off topic, dus als je nog wat wilt zeggen moet je ma even een pb sturen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:54

Ojajoh schreef:

En lege post voegt idd wel veel toe :D.