Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasmijn159 schreef:Biggers schreef:-Anonieme chipkaart is TOTAAL niet anoniem.
-Slechthorende of doven weten niet of ze in of uitgecheckt zijn.
Staat toch op het schermpje?
Nicolletje schreef:Ik heb het idee dat studenten of andere mensen die de kaart toch wel krijgen, er minder problemen mee hebben dan de incidentele reiziger
Een hoop mensen laten tegenwoordig het OV toch echt links liggen als optie:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... hip__.html
Nicolletje schreef:Nouja goed, toen ik er langs wilde was het dan zeker net geïntroduceerd de chipkaart, er stond ook allemaal controle.
Je beschuldigt me gewoon van liegen!
mayniac_val schreef:Nicolletje schreef:Ik heb het idee dat studenten of andere mensen die de kaart toch wel krijgen, er minder problemen mee hebben dan de incidentele reiziger
Een hoop mensen laten tegenwoordig het OV toch echt links liggen als optie:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... hip__.html
Omdat ik mijn oogjes en hersentjes gebruik
Fiffill schreef:Nicolletje schreef:Nouja goed, toen ik er langs wilde was het dan zeker net geïntroduceerd de chipkaart, er stond ook allemaal controle.
Je beschuldigt me gewoon van liegen!
Prima, die ene keer dat jij er was zaten toevallig wel de poortjes dicht wat anders nooit voorkomt
Nee echt, die poortjes gooien ze nooit dicht om de simpele reden dat je met de trein nog niet altijd met een chipkaart hoeft te reizenweet je zeker dat je niet bij de metropoortjes stond?
mayniac_val schreef:@Donkerblauw: dat heb je in wel meer landen
Sizzle schreef:mayniac_val schreef:@Donkerblauw: dat heb je in wel meer landen
Doorgaans gaat het in andere landen een stuk eenvoudiger. Want wees nou eerlijk, wie bedenkt er nou dat je een chipkaart bij een supermarkt haalt, ik duidelijk niet.
Maar inderdaad was de strippenkaart ook een onding, die kon je ook nooit ergens kopen.
Ik snap ook niet waarom NL zonodig zelf het wiel moet uitvinden ipv bijv even naar Londen, Parijs of Barcelona te kijken.
Het laatste woord over het gebruik van de klantgegevens is ook nog niet gesproken durf ik te wedden.
liedje89 schreef:Ik vind het vooral heel irritant dat je je saldo niet makkelijk kan controleren. Ik reis meestal gratis (student) maar heel af en toe moet ik buiten de gratis uren een keer met de bus (lees echt eens in de 3 maanden ofzo) en dan weet ik echt niet meer of ik 3 maanden terug mijn kaart had opgeladen??
Hier doen die kastjes in de bus het trouwens ook vrij vaak niet en dat is ook heel onhandig.