20 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Re: 20 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:12

Jeetje dit is mijn allergrootste nachtmerrie :x
Echt een ware hel op aarde, 20 kinderen!! Daar moet je toch niet aan denken.

Dat kan nooit goed zijn :n

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:15

Tafje schreef:
Het kan zelfs nog gekker (hier om de hoek in België) :

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/350 ... vader.html

Citaat:
50-jarige Waal voor de 28ste keer vader
Serge Reignier, een 50-jarige man uit Marcinelle nabij Charleroi, is op 12 november vader geworden van zijn 28ste kind, Charlotte. Dat schrijft Le Soir magazine. De Franstalige krant spreekt van een Belgisch record en als het als het van Reignier zelf afhangt, laat hij het niet bij 28 kinderen. De man zou er graag dertig hebben. De kinderen zijn niet verwekt bij één, maar bij drie verschillende vrouwen. Twee daarvan zijn zussen van elkaar. De oudste telg van 'het gezin Reignier' is 23 jaar oud. Om al zijn kinderen te onderhouden kan Serge elke maand rekenen op een werkloosheidsuitkering van 1.000 euro en 5.000 euro kinderbijslag en uitkeringen. "Ik weet wel dat men zegt dat ik profiteer van het systeem. Ik krijg via internet vaak verwijten omdat ik met drie vrouwen samenleef en zoveel kinderen heb. Maar zij die kritiek hebben, zijn gewoon jaloers. Men vergeet daarbij vaak dat ik als jongeling hard gewerkt heb, vanaf mijn 15 jaar", vertelt de vader van 28 kinderen. Het geld wordt in ieder geval nuttig besteed. In het gezin worden dagelijks zes tot zeven broden gegeten, minstens tien kilogram aardappelen en zeven tot acht blikken groenten. Bovendien moeten de wasmachines elke dag acht keer draaien.

8)7

"Maar ik maak geen misbruik van het systeem"
Ja sure..
Maak dat je moeder wijs 8)7

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:33

Ze moeten het Afrikaanse systeem gaan hanteren in sommige gevallen, krijg je niet per kind kinderbijslag.
Maar per gezin, een man met meerdere vrouwen is ook 1 gezin. Mensen die veel kinderen hebben, hebben er zelf voor gekozen, mogen ze er ook zelf voor opdraaien.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:16

MarcoBorsato schreef:
peacehorses schreef:
Brainless, het lijkt mij voor de kosten wel degelijk uitmaken of je 10 kinderen hebt of 20.
Lieveli, ik kan prima Engels (4 diploma's, niet voor niets), maar ik zie nog steeds niets in het artikel wat mij op andere gedachten moet brengen. Zou je het misschien kunnen quoten? :)

Nou je hebt veel aan die diploma's dan :')

Kort samengevat: Ze heeft een miskraam gehad waar ze zichzelf de schuld van geeft en om dat goed te maken fokken ze nu als konijnen.

ja, ze heeft een miskraam gehad doordat ze de pil slikte terwijl ze zwanger was, dus ze stopte met de pil. Dat kan ik begrijpen. Maar er zijn nog honderden manieren om NIET zwanger te raken, en in het artikel staat in mijn ogen niets wat verklaart waarom zij 20 kinderen willen of moeten krijgen. Ik blijf erbij dat er wel wat aandachtstekort van die mensen achter zal zitten, ik heb ook na het lezen van het artikel geen enkele reden om iets anders te denken. Zoals je laatst hebt kunnen lezen is er ook een Amerikaanse vrouw die de dikste vrouw ter wereld wil worden, terwijl ze kinderen heeft, dus zoals ik in het begin al zei, "tsja, wat mensen tegenwoordig al niet doen om bekend te worden".

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:14

ik heb deze serie een tijdje gevolgd wel een leuke serie hoor! maar moet er zelf niet aan denken 20 kinderen :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:10

peacehorses schreef:
ja, ze heeft een miskraam gehad doordat ze de pil slikte terwijl ze zwanger was, dus ze stopte met de pil. Dat kan ik begrijpen. Maar er zijn nog honderden manieren om NIET zwanger te raken, en in het artikel staat in mijn ogen niets wat verklaart waarom zij 20 kinderen willen of moeten krijgen. Ik blijf erbij dat er wel wat aandachtstekort van die mensen achter zal zitten, ik heb ook na het lezen van het artikel geen enkele reden om iets anders te denken. Zoals je laatst hebt kunnen lezen is er ook een Amerikaanse vrouw die de dikste vrouw ter wereld wil worden, terwijl ze kinderen heeft, dus zoals ik in het begin al zei, "tsja, wat mensen tegenwoordig al niet doen om bekend te worden".

Ik heb dat laatst niet gelezen, ik lees dat soort dingen normaliter niet :')

Ik vind dat het artikel behoorlijk verklarend is, bovendien zijn er wel meer mensen met zoveel kinderen. Ik acht niemand zo stom om die gok te nemen just for fame and name.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:42

dat stond hier ook op bokt bij het nieuws dus ik dacht dat je dat misschien ook wel gezien had ;)

dat zal inderdaad ook niet het enige zijn, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die 100% goed is er bewust voor kiest om zoveel kinderen te nemen. Dat ze gelovig zijn en dus iets wat hen al gegeven is, niet willen afnemen van God in de zin van aan de pil blijven als je zwanger bent, of abortus laten plegen, okay, ben ik het niet mee eens maar daar kan ik me nog in vinden. Maar dat is dus in mijn ogen wat anders, dan gewoon alle anticonceptie achterwege laten en maar doorfokken..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:57

Alle conceptie achtewege laten en doorfokken is nu eenmaal wat orthodoxe gezinnen doen. Geloof enzo he :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:04

uhm.. conceptie = bevruchting 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:08

anticonceptie

Laten we niet doen alsof jij mij moet onderwijzen he ;)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:08

er hoeft toch niet gelijk zo'n smiley achter omdat iemand een foutje maakt... :')
je snapt dat ze anticonceptie bedoelt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:09

ontopic

kan me er niet druk om maken als die mensen 20 kinderen willen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:09

patatkraam schreef:
er hoeft toch niet gelijk zo'n smiley achter omdat iemand een foutje maakt... :')

Het is onzekerheid. Nevermind it.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:18

Hoe vervoeren ze eigenlijk al die kinderen? :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:19

De oudsten kunnen vast rijden dus ik zeg minimaal 2 busjes, op die ene foto zie je ook een rood busje staan geloof ik.
Citaat:
Transportation is provided by nine vehicles, including a 21-passenger bus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:27

O wauw, duur grapje dus om een stukje te rijden!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:30

patatkraam schreef:
er hoeft toch niet gelijk zo'n smiley achter omdat iemand een foutje maakt... :') << oei, wat is dit hier dan?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:31

_O- :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:54

peacehorses schreef:
patatkraam schreef:
er hoeft toch niet gelijk zo'n smiley achter omdat iemand een foutje maakt... :') << oei, wat is dit hier dan?

Hey joh, hou je persoonlijke frustraties en problemen lekker weg uit dit topic.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:12

moet je om lachen lieveli :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:54

Idd :')

Though die sh*tload aan pbtjes is irritant...

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:00

Wat zijn we weer gezellig.. :j

Was in Afrika een heel gelovig dorpje in de middle of no were, hadden hulp verleners condooms uit gedeeld, en uitgelegd dat het aids en zwangerschapen tegen gaat. Komen ze na een jaar terug, hangt er netjes boven iedere ingang van de hutjes een condoom met kruiden er in :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:01

:')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:04

AxS136 schreef:
Was in Afrika een heel gelovig dorpje in de middle of no were, hadden hulp verleners condooms uit gedeeld, en uitgelegd dat het aids en zwangerschapen tegen gaat. Komen ze na een jaar terug, hangt er netjes boven iedere ingang van de hutjes een condoom met kruiden er in :')

hihi :+ zat zeker geen gebruiksaanwijzing in het afrikaans bij? :+

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:10

peacehorses schreef:
AxS136 schreef:

hihi :+ zat zeker geen gebruiksaanwijzing in het afrikaans bij? :+

Nee ze geloofde daar niet in de ''moderne geneeskunde'' ,en ze dachten dus dat het zo moest.
Was een dorpje waar ze nog in van die doeken lopen ,1 keer per jaar een auto komt. Dus vraag me af of ze uberhoud kunnen lezen.