wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:39

8 jaar geleden werd hij al afgewezen, na 1 jaar. Ik vind het raar dat zowel zijn echte ouders, als zijn pleegouders toen niet gezorgt hebben dat hij terug kon voor als het moest, vanaf toen hadden ze hem ook de taal van zijn "thuis"land kunnen leren.

Verder vind ik het ook wel raar dat de pleegouders hem nooit hebben kunnen adopteren terwijl ze dit wel wilde..

Maargoed ik weet niet zo heel veel van het nederlandse rechtsysteem, behalve dat het krom is :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:52

mick75 schreef:
Voor de mensen die zeggen "regels zijn regels". Zeggen jullie dat ook als er een verkeersboete op de mat valt? Of is dan het huis te klein want die regels zijn stom?

Ik heb nog nooit een bekeuring gekregen in al die jaren rijbewijs, mijn vriend wel. En ja, ik ben dan boos. Op hem! Regels zijn regels en laten verkeersregels heel duidelijk zijn. Daar valt niet over te twisten. 50 is 50 en niet de nieuwe 60 :D

Daarom vind ik het lastiger als het om mensen gaat... Ik gun iedereen de kans hier, maar dat kan niet. Hij had eerder teruggemoeten. Hij is in ieder geval wel zo slim om de media op te zoeken, dus ondernemend is hij wel.
Wat gebeurt er na de studie? Moet hij dan in Angola gaan zitten met zijn master diploma? Ik zie dat ook niet gebeuren....
Ik ben benieuwd, het is een handige jongen. Dus ik gun hem zeker de kans om de mazen in de wet te blijven zoeken! Het is hem tot nu toe ook gelukt...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:53

vuurneon schreef:
Ik heb nog nooit een bekeuring gekregen in al die jaren rijbewijs, mijn vriend wel. En ja, ik ben dan boos. Op hem! Regels zijn regels en laten verkeersregels heel duidelijk zijn. Daar valt niet over te twisten. 50 is 50 en niet de nieuwe 60 :D

Daarom vind ik het lastiger als het om mensen gaat... Ik gun iedereen de kans hier, maar dat kan niet. Hij had eerder teruggemoeten. Hij is in ieder geval wel zo slim om de media op te zoeken, dus ondernemend is hij wel.
Wat gebeurt er na de studie? Moet hij dan in Angola gaan zitten met zijn master diploma? Ik zie dat ook niet gebeuren....
Ik ben benieuwd, het is een handige jongen. Dus ik gun hem zeker de kans om de mazen in de wet te blijven zoeken! Het is hem tot nu toe ook gelukt...

amen +:)+
regels zijn inderdaad regels, er zijn best stomme regels maar ook aan stomme regels heb je je te houden, doe je dat niet dan moet je niet miepen, de consequenties zijn dan voor jezelf.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:05

DaniBanani schreef:
Wat een gezeik over 'regels zijn regels, anders moeten al die kinderen straks nog blijven!'

OH JEETJE! Net of dat zo vreselijk veel kinderen zijn..

Claudia de Breij heeft er een nummer over geschreven, met onder andere de zin "Dit land is wel beloofd, maar niet aan jou." Is dat nou echt hoe we allemaal denken? "Dit is mijn land, jij Angolees, rot op!" Echt? Voel je je nu zóveel beter dan een Mauro of Sahar of wiedanook, puur en alleen omdat jij hier geboren bent en zij niet?

En geld vind ik al helemaal zo'n onzinargument, dat wij voor hen moeten betalen. Ja, we betalen ons ook blauw aan alle Nederlanders die de wet overtreden, liegen omtrent uitkeringen, en ga zo maar door. Dat hele kleine beetje extra voor de immigranten die hier komen kan er best bij, hoor.

Overigens; de groep 'buitenlanders' die de taal slecht spreken en niet actief deelnemen aan de maatschappij zijn volgens mij ook veel Nederlands geboren mensen..

_/-\o_

Ik vind dat Mauro gewoon moet blijven. Hij was hier als kind gekomen, die kan toch nooit beseffen wat het betekend dat ie na zoveel jaar terug moet naar je land.
Kijk als je volwassen bent, en je komt naar nederland en toen is tegen je gezegt; over 10 jaar moet je terug. Nou duidelijke afspraken en zal dan nagekomen moeten worden. Maar zo een afspraak kan je toch niet met een kind maken? En nu is hij volwassen en moet hij ineens naar een land waar hij niet wil zijn.

En de mensen die roepen dat nederland nu te vol is, dan zal ik die mensen aanraden geen kinderen te nemen. Want op die manier draag je ook bij dat nederland te vol is.
Maar nee, mensen roepen dat nederland te vol is, maar toch volop kinderen nemen. Komt er op neer, jij gunt jezelf wel leven in nederland, maar een buitenlander niet, en zoals DaniBanani al zegt, voel jij je echt zoveel beter dan iemand die hier niet is geboren? Gun jij jezelf wel een leven in Nederland, maar een ander niet?

Echter ervaar ik Nederland niet als te eens als te vol...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:26

Ik vind eigenlijk dat Mauro mag blijven, omdat hij al 10 jaar in Nederland woont en hij de moedertaal waarschijnlijk ook niet kent
En waar zou die naar toe moeten? Ik denk dat als zijn ouders/moeder hem op het vliegtuig naar Nederland heeft gezet ze m niet wou houden, dus ik denk niet dat hij nu naar haar terug kan. Verder heeft hij daar helemaal niks hoe moet hij daar beginnen?
Gisteren zat ik in de bus komen er van die poedersuiker/turken de bus in (heb niks tegen turken marokkanen, maar tegen deze wel...) ze zeiden ah poedersuiker, vieze lelijke poedersuiker, kk hollanders en zo nog wel meer.... Dan denk ik stuur die dan terug. Zij hebben een hekel aan ons en haten ons, nou lekker opzouten hoor jullie maken dan alleen maar gebruik en laat mensen zoals Mauro en Mauro lekker hier blijven :). Kortom alle turken marrokanen en mensen die buitenlands zijn en er een zootje van maken of zo over ons denken wegwezen en lekker plaats maken van mensen zoals Mauro

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:30

smurffie schreef:
8 jaar geleden werd hij al afgewezen, na 1 jaar. Ik vind het raar dat zowel zijn echte ouders, als zijn pleegouders toen niet gezorgt hebben dat hij terug kon voor als het moest, vanaf toen hadden ze hem ook de taal van zijn "thuis"land kunnen leren.

Verder vind ik het ook wel raar dat de pleegouders hem nooit hebben kunnen adopteren terwijl ze dit wel wilde..
Maar goed ik weet niet zo heel veel van het nederlandse rechtsysteem, behalve dat het krom is :+

Persoonlijk vind ik het raar als je kan adopteren, terwijl het kind nog ouders heeft. Is het verder niet zo dat je als pleegouder, daar geld voor ontvangt en als adoptieouder niet?
De kwestie Mauro laat ons falend asielbeleid is. Natuurlijk is het belachelijk om mensen die al zoveel jaar in Nederland wonen weg te sturen. Ik vraag me af waarom het jaren moet duren om een balans op te maken of iemand wel of niet mag blijven. Is het echt zo moeilijk om een contract te maken van een bepaald aantal jaar dat iemand hier naar school mag, maar dan moet hij/zij terug? Als onze kinderen in het buitenland gaan studeren, moeten ze ook terug als hun studie voorbij is. En gaan we werken in het buitenland, moeten we terug als het werk is afgelopen. Als een land in oorlog is, kunnen we best helpen, zolang de oorlog woedt. Maar de 75% van de illigale immigranten die al niets te zoeken hadden toen ze ons land binnen kwamen, daar moet de procedure zo kort mogelijk van gehouden worden en breng ze alstublieft naar het vliegtuig! Daar viel Mauro niet onder. Ik meen dat het land in oorlog was, toen hij kwam....na een oorlog terug?
En als iemand zegt dat het nog steeds onveilig is in dat land, mag de beslisser van mij mee naar dat land om met eigen ogen te zien of dat zo is. Want het is natuurlijk makkelijk om vanuit je kantoorstoel te beslissen dat een land veilig is. Kost dat veel? 8 jaar procedure is gratis????

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:30

Laat je er 1 blijven, wat doe je dan met alle anderen die hier ook met hetzelfde verhaal zitten?
En wat denk je dat er gebeurd als ook die toegang krijgen tot nederland, en dus mogen blijven?
Dan komen er een hele hoop terug deze kant op die hun kans ook schoon zien, en terecht, zou ik ook proberen als ik in die situatie zat.
Wel vind ik dat ze wat beter mogen gaan selecteren.
Aan mauro bv hoor je niet eens dat hij uit het buitenland komt, spreekt lekker plat limburgs.
Als ik hier in nijmegen door het centrum loop, en er bv een turkse familie voor me loopt die na 10 jaar hier nog niet uit kunnen leggen wat ze nu precies willen...
Of laatst een vrouw op de ehbo, gevallen van fiets, sprak geen wooooooord nederlands en was hier al 7 jaar.
Daar moest een tolk aan te pas komen in de wachtkamer om haar de juiste hulp te kunnen geven.
Dan heb ik zoiets die terug, mauro blijven, die redden zich prima in hun eigen land en hier niet, bijmauro is dit andersom.
Ik heb een afgaanse buurvrouw gehad, jaren in nederland een huis gehuurd, en na 8 jaar moest ze vertrekken, had inmiddels 5 kinderen rondhuppelen. Kinderen werden afgaans opgevoed en spraken ook amper nederlands enkkwamen niet mee op school, vind het dus terecht dat ze terug moesten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:33

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen..:P

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:42

Ik bedoel ermee, alle buitenlanders die geen nederlands praten terug, een jongen als mauro, terecht dat hij terug moet, mar aan de andere kant, had er geen passende oplossing gevonden kunnen worden 8 jaar geleden? Warom is die jongen niet geadopteerd bv? Dan gelden er hele andere regels.
Verder vind ik dus wel alle niet nederlands pratende asielzoekers of bewoners zelfs mogen van mij weg, je moet je aan 1 regel houden anders krijg je dus deze situaties.
En tegenspreken is het niet echt, het blijft een kromme situatie, misschien is het nu duidelijker wat ik bedoel?

Buitenlands eruit, asielzoekende kinderen snel terug of adoptieregeling om niet op te groeien in dit land en vervolgens eeen compleet ander leven te moeten gaan lijden

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:00

Hij is niet geadopteerd omdat hij gewoon een moeder had in Angola die hem niet heeft afgestaan voor adoptie. Kinderen worden -terecht!- niet teruggestuurd naar oorlogsgebieden, wat Angola destijds was.

Overigens zijn er op dit moment 75 kinderen in een vergelijkbare situatie. Mogen wat mij betreft allemaal blijven. We stellen ook geen grenzen aan hoeveel kinderen mensen hier mogen krijgen - als één gezin 8 kinderen mag, dan kunnen we gerust wel die enkele minderjarige asielzoeker binnenlaten.

Als de ouders bekend zijn en het is een veilig land (of komen de ouders het kind persoonlijk even brengen), direct weer terug; is het land inderdaad onveilig mag het kind gewoon hier blijven de rest van zijn of haar leven.

Overigens is het niet zo simpel als jij stelt; want er is een groep in Nederland geboren mensen die zijn opgevoed in een andere taal en het Nederlands dus niet (goed) beheersen. Maar dit ís hun land, dus er is geen sprake van 'terugsturen'. Al ben ik wel voorstander van een verplichte taaltoets na 1 of 2 jaar, haal je die niet, één herkansing, anders terug.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:02

Ik vind het sneu voor die jongen om hem eerst hier zoveel jaar te laten wonen, Nederlands op te laten groeien en hem dan ineens als hij 18 jaar is uit te zetten naar een vreemd land.

Onmenselijk

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:16

Nee ok een kind terugsturen naar een oorlogsland is ook niks, maar ook daar moet nederland dan eens grenzen in trekken toch? Je kan alles en iedereen wel proberen te helpen, maar zoals nu kom je dan zelf in de knoei.
Taaltoets is een goed idee, maar zelfs de inburgeringscursus is alweer verleden tijd.....
En wil je dat iedereen laten doen, of ook mensen die al een verblijfsvergunning hebben, en geen woord nederlands praten, of zich of wat voor manier dan ook duidelijk kunnen maken in een ziekenhuis of openbare gelegenheid?
dat vind ik 100x storender dan een aantal kinderen die hier opgevangen worden tijdens oorlog.

Is wel raar toch trouwens, moeder van mauro zit daar wel, wil geen afstand doen, maar hem ook niet zelf opvoeden omdat het te gevaarlijk is of het te duur is, trek daar dan een lijn in. Of binnen zoveel tijd na oorlog adoptie, wil je dit niet, dan neem je zelf de verantwoordelijkheid weer voor je kind, wellicht met goede begeleiding vanuit nederland en andere landen, ze is niet verplicht in dat gebied te blijven toch? Bied als hulporganisatie dan een veilige omgeving aan voor moeder en kind, en wat ik al zeg, met begeleiding, want in die landen is het vaak heel streng als je een vrouw bent, en kom je niet zomaar weg.

En inderdaad, 18 jaar wachten doe je niet! Moet iemand terug doe het dan direct als het gebied veilig is ofzo, ik zie dit een beetje als leedvermaak nu, helemaal opvoeden en dan zeggen binnen nu en 2 weken zal je weg moeten ijn uit nederland, neem maar afscheid.
Dat is inderdaad mensonterend en een kwalijke zaak voor hrt o zo goed geregelde nederland. Die wisten een hele tijd terug al dat hij hier was, en het is ookal zeker een paar jaar rustig, waarom nu dan die beslissing opeens?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:06

Ik heb begrepen dat deze jongen al langer wist dat hij met 18 jaar terug zou gaan, als pleegouders bereid je hem dan toch gewoon goed voor op terugkeer?

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:55

Maartje1990 schreef:
Naar mijn mening is een land zoals een huis. Je zorgt eerst dat de bewoners van het huis in orde zijn voor je gasten gaat uitnodigen. Je kunt niet gasten gaan 'voeden' en dingen geven voordat je dat met je eigen bewoners kan doen.

Daar ben ik het zeker mee eens, ik vind niet dat we moeten bezuinigen op de zorg en dat als gevolg heeft dat mensen in bejaardenhuizen er slecht aan toe zijn als we ook kunnen bezuinigen op immigratiebeleid..
Het klinkt heel grof, maar zo bedoel ik het niet.

Over de kwestie Mauro.. Ik vind dat als hij nu hier mag blijven dat niet consequent is naar de regels, echter vind ik de regels ook niet helemaal in orde want het lijkt mij ook geen pretje om eerst hier helemaal in te burgeren en als je je thuis voelt vervolgens weer ergens opnieuw te moeten beginnen!!
Maarjaa.. wie weet precies hoe de regels dan in elkaar moeten zitten??

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:08

Als je eens een week in de Schilderswjk (Den Haag) op vakantie gaat (ja, je voelt je er echt in het buitenland), en elke dag je boodschapjes op de plaatselijke Haagse markt doet, merk je pas wat een paasei (sorry) we hier allemaal binnenhalen. Daarmee bedoel ik dus al die mensen mee die geen woord nederlands spreken, zich gedragen alsof ze in hun thuisland zijn... en dat heel de omgeving leeggerooft is heeft er vast ook niets mee te maken :')
Nou ja, als vrouw hoef je het eigenlijk niet eens te proberen.

En dan wordt zo'n jongen als Mauro weggestuurd, die keurig nederlands is opgevoed.
Snap ik ni.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:27

Ik snap het gedoe eromheen niet helemaal, er zijn duizenden asielzoekers hier, maar omdat Mauro in het nieuws is is het zielig? Mensen die zeggen, dan hadden ze hem na een jaar al weg moeten sturen, dat kan dus niet aangezien Nederland geen kinderen alleen terugstuurt, en maar goed ook, want wat voor commentaar hadden ze gekregen als kleine Mauro weg had gemoeten. Ook hebben de pleegouders ervoor gezorgd dat het allemaal langer duurde, snap ik wel, want je wil je kind niet weghebben, maar goed, daar kan Nederland vrij weinig aan doen. Hij wist vanaf het begin af aan dat hij terug moest, en heeft er dus zelf voor gekozen zijn taal en cultuur te laten versloffen. En over het alleen terugsturen van mensen die goed nederlands kunnen en goed ingeburgerd zijn, kom op zeg. Hoe wil je dat doen, als ze je dan terugsturen gooi je het in de media, want je was zo goed ingeburgerd, en je mag blijven? Want hee, bij Mauro lukte het ook.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:31

Ik vind het heel sneu voor die jongen.
Maar vind zeker dat de hele uitzet procedure veel sneller moet. Binnen een jaar moet het gewoon geregeld zijn. 1 keer in beroep kunnen gaan en gewoon terug. Het grote probleem is gewoon dat het allemaal veel te lang duurt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:33

Ja, alsof een kind van 10 heel bewust de keuze maakt om zijn moedertaal te laten versloffen... Er is een reden dat je pas vanaf 18 "volwassen" bent, en beslissingsbevoegd. Je kan van een kind van 10 dat net door z'n eigen ouders is weggeschopt naar een ver, vreemd land niet verwachten dat ie volledig rationeel, als een volwassene, beredeneert.

Nogmaals, lekker makkelijk praten vanuit een positie waarin je veilig zit en je geen zorgen hoeft te maken of je morgen niet naar verweggistan word gestuurd omdat je hier niet meer welkom bent...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:35

Nee daarom moeten zijn pleegouders rationeel beredeneren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:38

Authentic schreef:
Nee daarom moeten zijn pleegouders rationeel beredeneren.

Maar soms staan dromen in de weg en ook wel weemoedigheid en liefde dat niet iedereen hier gegeven is

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:40

Zijn pleegouders hebben hem geprobeerd te adopteren, laat dat wel even duidelijk zijn..
Maar zijn biologische moeder wilde geen afstand van hem doen, die heeft er dus eigenlijk voor gezorgd dat die jongen nu terug moet zonder enige kennis van de taal en cultuur daar.
Ze stuurde een 10 jarig jongetje alleen op een vliegtuig naar een vreemd land, maar wilde hem daar geen gezin geven....

Zijn pleegouders hadden meer moeten doen aan zijn terugkeer, maar vooral zijn biologische moeder snap ik niet..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 01:45

Dus je vind het normaal dat je een pleegkind in huis haalt met het idee dat je hem na een paar jaar weer weg mag sturen naar een ver, vreemd land terwijl je hem hier een fatsoenlijke toekomst kan bieden? Alleen omdat op zijn paspoort een ander land staat? Die jongen is hier geweest in de belangrijkste tijd van z'n leven, de puberteit. Hij is hier opgegroeid, volgens onze normen en waarden, leeft naar onze cultuur. Omdat ie dat geleerd heeft van z'n pleegouders. Ik vind het super van deze pleegouders dat ze vechten als leeuwen voor hun kind alsof het hun eigen kind is. Die jongen heeft jaren lang met ze onder 1 dak gewoond, lief en leed met ze gedeeld. Dat kan je toch niet zomaar wegschoppen "omdat het moet"?

Ik vind dat die pleegouders een topwerk hebben geleverd. Iets wat veel pleegouders met Nederlandse pleegkinderen niet eens lukt. Een getraumatiseerd kind een veilig en vertrouwd huis geven en een familie die hij als eigen beschouwt... Kunnen nogal wat Nederlandse pleegkinderen alleen maar van dromen hoor, na traumatische ervaringen op jonge leeftijd nog de kans krijgen iets fatsoenlijks van je leven te maken! (voordat het een discussie wordt: Ja, heb ervaring met pleegzorg. Het is een wereldprestatie van deze pleegouders dat ze bereikt hebben wat ze bereikt hebben! Bij de meeste families blijf je, hoe goed de intenties zijn, toch een pleegkind. Anders dan de eigen kinderen. Dat gaat meestal onbewust).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 02:24

Mick75 nee ik vind dat niet normaal, maar als je na 1 jaar hoort dat hij waarschijnlijk terug moet moet je dat wel in je achterhoofd kunnen houden. Wellicht het kind de taal proberen te laten leren onder het mom: dan kan je met je biologische moeder contact houden oid...

ik snap dat je dit een beetje persoonlijk opvat, maar dat moet je proberen niet te doen. Dit kind is een hele grote uitzondering en er zijn super veel fouten gemaakt, maar zijn pleegouders zijn niet onschuldig van alles omdat ze het kind met open armen ontvangen hebben. Veel respect voor die mensen maar ze hadden het wel in hun achterhoofd moeten houden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 02:30

Juist omdat dit kind een uitzondering is moet hij gewoon blijven. Hij is een Nederlander, geen Angolees meer.

Als je een pleegkind opvangt, dan doe je dat met de intentie het een thuis te geven. Een familie, die het kind nooit gehad heeft als zodanig. Deze mensen zijn daarin geslaagd, en dat is een kunst op zich. Geef die hele familie gewoon rust en duidelijkheid, laat dat jong blijven. Hij hoort hier net zo goed als jij of ik.

Of zoals m'n pa het altijd zo vrolijk zegt, als we dan mensen gaan uitzetten, doe het dan via het "first in, first out-principe". Dus iedereen die hier (geografisch) niet al 2000 jaar (geen typefout) familiebanden heeft opzouten. Zou een stuk rustiger worden! (en een hoop statenlozen opleveren, maar da's bijzaak).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 02:39

Zo makkelijk zit dat niet, first in, first out.
Voor sommige mensen bieden wij tijdelijk onderdak tot het veilig is in eigen land. En ook het omdat hij een uitzondering is moet hij blijven gaat niet op, er zijn zoveel mensen die willen blijven dat je niet moet gaan kijken naar hoeveel er zullen zijn die hetzelfde hebben.

Daarnaast is hij nooit een nederlander geweest, hij kent de nederlandse normen en waarden maar een nederlands paspoort heeft hij nooit gehad, hij is altijd angolees geweest. Deze mensen hadden de jongen kunnen houden als de adoptie geslaagd was, maar zijn eigen moeder wilde hem niet afstaan. Dit is OOK meegenomen in het proces van mauro. Hij heeft een vader en een moeder die voor hem willen zorgen in zijn geboorteland.

Het probleem met veel asielzoekers is dat ze Ofwel, de taal niet leren tot ze zeker weten of ze hier mogen blijven en het dan al zo lang zonder redden dat ze het niet meer zo snel zullen gaan leren. Ofwel, de taal leren en mee willen doen en daarmee hopen een grotere kans hebben om in nederland te mogen blijven.

Verder zie ik mauro nog niet snel vertrekken. Hij krijgt nu een studievergunning en kan daarna als hij het slim speelt met een werkvergunning in nederland blijven. Hij zal dus keihard moeten werken om hier in nederland te kunnen blijven, maar dat had hij er toch voor over?

Ik denk eigenlijk dat je het echt iets te persoonlijk opvat, ik weet niet hoe jou situatie was maar deze jongen had in zijn thuisland wel gewoon ouders. Die hebben hem niet willen afstaan en er dus voor gekozen dat hij waarschijnlijk ooit terug zou komen. Dit zullen ze niet hebben gedaan met de intentie als die terug komt doen we of we hem niet kennen, maar meer met spijt dat ze hem op dat vliegtuig gezet hebben en hem waarschijnlijk terug willen..