Verder vind ik het ook wel raar dat de pleegouders hem nooit hebben kunnen adopteren terwijl ze dit wel wilde..
Maargoed ik weet niet zo heel veel van het nederlandse rechtsysteem, behalve dat het krom is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Voor de mensen die zeggen "regels zijn regels". Zeggen jullie dat ook als er een verkeersboete op de mat valt? Of is dan het huis te klein want die regels zijn stom?
vuurneon schreef:Ik heb nog nooit een bekeuring gekregen in al die jaren rijbewijs, mijn vriend wel. En ja, ik ben dan boos. Op hem! Regels zijn regels en laten verkeersregels heel duidelijk zijn. Daar valt niet over te twisten. 50 is 50 en niet de nieuwe 60
Daarom vind ik het lastiger als het om mensen gaat... Ik gun iedereen de kans hier, maar dat kan niet. Hij had eerder teruggemoeten. Hij is in ieder geval wel zo slim om de media op te zoeken, dus ondernemend is hij wel.
Wat gebeurt er na de studie? Moet hij dan in Angola gaan zitten met zijn master diploma? Ik zie dat ook niet gebeuren....
Ik ben benieuwd, het is een handige jongen. Dus ik gun hem zeker de kans om de mazen in de wet te blijven zoeken! Het is hem tot nu toe ook gelukt...
DaniBanani schreef:Wat een gezeik over 'regels zijn regels, anders moeten al die kinderen straks nog blijven!'
OH JEETJE! Net of dat zo vreselijk veel kinderen zijn..
Claudia de Breij heeft er een nummer over geschreven, met onder andere de zin "Dit land is wel beloofd, maar niet aan jou." Is dat nou echt hoe we allemaal denken? "Dit is mijn land, jij Angolees, rot op!" Echt? Voel je je nu zóveel beter dan een Mauro of Sahar of wiedanook, puur en alleen omdat jij hier geboren bent en zij niet?
En geld vind ik al helemaal zo'n onzinargument, dat wij voor hen moeten betalen. Ja, we betalen ons ook blauw aan alle Nederlanders die de wet overtreden, liegen omtrent uitkeringen, en ga zo maar door. Dat hele kleine beetje extra voor de immigranten die hier komen kan er best bij, hoor.
Overigens; de groep 'buitenlanders' die de taal slecht spreken en niet actief deelnemen aan de maatschappij zijn volgens mij ook veel Nederlands geboren mensen..
smurffie schreef:8 jaar geleden werd hij al afgewezen, na 1 jaar. Ik vind het raar dat zowel zijn echte ouders, als zijn pleegouders toen niet gezorgt hebben dat hij terug kon voor als het moest, vanaf toen hadden ze hem ook de taal van zijn "thuis"land kunnen leren.
Verder vind ik het ook wel raar dat de pleegouders hem nooit hebben kunnen adopteren terwijl ze dit wel wilde..
Maar goed ik weet niet zo heel veel van het nederlandse rechtsysteem, behalve dat het krom is
Maartje1990 schreef:Naar mijn mening is een land zoals een huis. Je zorgt eerst dat de bewoners van het huis in orde zijn voor je gasten gaat uitnodigen. Je kunt niet gasten gaan 'voeden' en dingen geven voordat je dat met je eigen bewoners kan doen.