"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:55

papagroom schreef:
Electra63 schreef:
Joost,
Belasting ontduiken doen alleen de Grieken, als ik iedereen moet geloven. :D
En Franco was erg, maar ten tijde van de Griekse Kolonels wilde je ook niet in Griekenland wonen horen.

Belasting ontduiking?????da kan nie hoor.....

Nooit een zwart klusje? :D Jij bent toch ondernemer?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:06

pas maar op....misschien zitten hier wel fiscale mod`s....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:14

papagroom schreef:
pas maar op....misschien zitten hier wel fiscale mod`s....

Fiscale mod's dat zal wel meevallen, verraders die zitten er wel op Bokt. :Y)

HolyPope

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:31

En waarom gaat Joost er met mijn belasting idee vandoor?

Joost mag het weten.........

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:00

Hmm, was dat jouw idee HolyPope? Volgens mij is belasting al heel wat vroeger ontdekt. Het maakt wel uit als je een goeie voorzet krijgt, die van HC was een keiharde inkopper.

En verder probeert iedereen ter wereld belasting te ontduiken. Dit meestal onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen. Als de buurman het doet en er mee wegkomt, doe ik het ook. Als de buurman er niet mee wegkomt, dan heeft de mens er sneller vrede mee om belasting te betalen. En verder komt geen belasting betalen neer op anarchisme, want dan is er geen geld meer om zaken als politie oid te betalen.

Misschien is het volgende wel een ideetje voor sommigen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chiemgauer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:15

Electra63 schreef:
Ik denk dat je je toch iets meer moet verdiepen in Griekenland. :D
Ik heb meer gezien van Griekenland dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben regelmatig op vakantie met de auto gegaan. En mijn man doet zaken met Griekse reders.
De meeste inwoners van Griekenland wonen in Athene en omstreken.
Het echte geld zit vooral bij de rijke Griekse reders en wat eigenaren van luxe hotels. Al zijn die vaak in handen van ketens, vaak van buitenlandse eigenaren.
De eilanden zijn 's winters leeg, op wat bejaarden na. Het grootste gedeelte woont op het vaste land en verblijven vaak alleen 's zomers op de eilanden.
Op de eilanden heerst vooral armoe. Huizen zijn onverkoopbaar en onbetaalbaar. In de resorts werken veel buitenlanders, vooral Albanezen. De werkeloosheid is groot en de meeste Grieken hebben veel schulden, omdat ook daar de mensen gemakkelijk een hypotheek of krediet konden krijgen.

O geweldig, dat heb ik nl ook al gezegd. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:22

joostvangestel schreef:
Volgens mij is belasting al heel wat vroeger ontdekt. Het maakt wel uit als je een goeie voorzet krijgt, die van HC was een keiharde inkopper.

De zekerheid en georganiseerdheid van een staat kosten geld en gaat samen met opkomst van sociale klassen.

De inkomensongelijkheid, sociale gelaagdheid en kleptocratie begon met landbouw.

Gedurende de hele geschiedenis sinds de uitvinding van landbouw is er een spanningsveld tussen uitbuiting en teveel uitbuiting door de bovenlagen van de onderlagen.
Deze ´crisis´ is een ongelijkheidsescalatie; in Griekenland het meest helder.

Veel reactie hier op Bokt zijn verder illustrerend hoe de kleptocratie steun kan blijven houden; het onbenul en manipuleerbaarheid zijn groot, de ethiek bedroevend.

Hilarisch is dat Griekenland ons rolmodel is.
Europa héét zelfs naar een griekse mythe.

Democratie is trouwens ook een grieks woord; een samenvoeging van volk en stem. Het volk nu gelooft dat. Het lage niveau van veel uitlatingen hier in dit topic illustreren hoe onmogelijk dit is en het klassieke Griekenland ook niet zo was.
Daar had alleen een bovenlaag stemrecht. Dezelfde kleptocratische bovenlaag als nu met gemanipuleerde steun.

De opletters hebben al in de media kunnen signaleren dat er volledige steun aan Griekenland gaat komen. De eerste docu-achtige spots over het Griekse erfgoed van ´onze´ europese cultuur zijn al uitgezonden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:05

Aaaaaaaaaaaw, wat zijn we allemaal zielig, wat een vreselijke armoe in ons land, en al die stelende rijken die zelfs voor de sociale ongelijkheid verantwoordelijk zijn.... Ik voel me zo vreselijk onbenullig.... Aaaaaaaaaaawwwwwww, mauw. ;( Ik vind het zo erg dat ik tot de onderlaag van de samenleving behoor en wordt uitgebuit. En ik wil graag sla ruilen tegen en auto, maar niemand wil met me ruilen want mijn auto doet het niet en anders sterft de ander van de honger.

De wereld gaat ten onder, zelfs nu we in de top 3 staan van landen waar je het beste kunt wonen vrees ik dat ons landje van ellende vergaat. Moet ik dan toch naar Noorwegen of Australie verhuizen, omdat die boven ons geeindigd zijn? Mar ik ben zo vreselijk arm, heb het zo slecht hier in Nederland, dus ik kan de reis niet betalen en als ik het wel kon betalen dan mocht het niet omdat ik dan de stelende rijken zou steunen omdat die de boot-overtocht of vlucht verzorgen. En het is allemaal de schuld van de rijken en de banken. Vreselijk, vreselijk. :')

Nou, doeg :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:40

russel schreef:
Electra63 schreef:
Ik denk dat je je toch iets meer moet verdiepen in Griekenland. :D
Ik heb meer gezien van Griekenland dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben regelmatig op vakantie met de auto gegaan. En mijn man doet zaken met Griekse reders.
De meeste inwoners van Griekenland wonen in Athene en omstreken.
Het echte geld zit vooral bij de rijke Griekse reders en wat eigenaren van luxe hotels. Al zijn die vaak in handen van ketens, vaak van buitenlandse eigenaren.
De eilanden zijn 's winters leeg, op wat bejaarden na. Het grootste gedeelte woont op het vaste land en verblijven vaak alleen 's zomers op de eilanden.
Op de eilanden heerst vooral armoe. Huizen zijn onverkoopbaar en onbetaalbaar. In de resorts werken veel buitenlanders, vooral Albanezen. De werkeloosheid is groot en de meeste Grieken hebben veel schulden, omdat ook daar de mensen gemakkelijk een hypotheek of krediet konden krijgen.

O geweldig, dat heb ik nl ook al gezegd. :D

Ik zou nog even AL jouw berichten terug lezen in dit topic ;) , er zijn totaal geen overeenkomsten in onze opvatting over Griekenland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:43

gummie schreef:
Aaaaaaaaaaaw, wat zijn we allemaal zielig, wat een vreselijke armoe in ons land, en al die stelende rijken die zelfs voor de sociale ongelijkheid verantwoordelijk zijn.... Ik voel me zo vreselijk onbenullig.... Aaaaaaaaaaawwwwwww, mauw. ;( Ik vind het zo erg dat ik tot de onderlaag van de samenleving behoor en wordt uitgebuit. En ik wil graag sla ruilen tegen en auto, maar niemand wil met me ruilen want mijn auto doet het niet en anders sterft de ander van de honger.

De wereld gaat ten onder, zelfs nu we in de top 3 staan van landen waar je het beste kunt wonen vrees ik dat ons landje van ellende vergaat. Moet ik dan toch naar Noorwegen of Australie verhuizen, omdat die boven ons geeindigd zijn? Mar ik ben zo vreselijk arm, heb het zo slecht hier in Nederland, dus ik kan de reis niet betalen en als ik het wel kon betalen dan mocht het niet omdat ik dan de stelende rijken zou steunen omdat die de boot-overtocht of vlucht verzorgen. En het is allemaal de schuld van de rijken en de banken. Vreselijk, vreselijk. :')

Nou, doeg :D

Gummie,
Je bent in de war ;) , je zit in het verkeerde topic. Dit topic gaat over Griekenland, niet over Nederland.

Ontopic:
De schulden van Griekenland vallen nog mee in vergelijking met de schulden van Italie. Ik denk dat als daar niet heel snel iets wordt gedaan, de wereldproblemen veel groter worden. Italie heeft immers een hele andere plaats in de wereldeconomie dan Griekenland.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:49

@ Electra: nee hoor, kijk maarnaar de post van HC :) Dat gaat niet over Griekenland, dat gaat over inkomensongelijkheid, sociale lagen en de welbekende kleptocratie. Over onbenul, ethiek, en manipuleerbaarheid :) en over hoe laag de reacties in dit topic zijn :) Dus ik sluit me graag bij dat niveau aan :)

Ik kan wel nogmaals zeggen dat ik van mening ben dat een land dat zich niet aan voorwaarden houdt en van binnenuit veel verzet krijgt tegen veranderingen, niet gesteund moet worden. Maar dan komen we toch weer op hetzelfde uit ;) Onbenullig, manipuleerbaar, laag, kleptocratie, dom, etc.

Ofwel: je mag hier niet je mening uiten zonder de grond in gestampt te worden door een klagende ouwe man, schoppend als een klein kind tegen de hele wereld :) Die dan vervolgens meent dat hij degene is die het niveau hoog houdt.

Ps. nu het referendum van tafel is, zie ik weer wat meer mogelijkheden tot steun aan Griekenland.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:11

Huertecilla schreef:
De inkomensongelijkheid, sociale gelaagdheid en kleptocratie begon met landbouw.

Even nog zwaarder off-topic: zonder die landbouw zouden we allemaal van de honger creperen, dus ik denk dat dat wat overdreven is. het paradijs zoals jij het ziet is zelfs omschreven in religieuze geschriften zoals de bijbel. Feit is dat we daar niet meer naar terug kunnen met 7 Miljard wereldburgers. Dan moet je eerst minimaal 6 Miljard wereldburgers om zeep helpen, zonder daarbij het overige ecologische evenwicht al te veel te verstoren.

En verder zie ik de poging om Griekenland te redden toch meer als een poging om de Grieken bij de "sociale bovenlaag" van de wereld te laten horen. Gezien de ontwikkelingen van gisteren lijkt het erop dat de Grieken daar toch weer deel van willen uitmaken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:30

Joost,
Wat vind jij van de situatie in Italië?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:10

Ach de Italianen zijn natuurlijk niet veel anders dan de Grieken. Historisch lopen ze altijd achter de Grieken aan daar :P

Alle gekheid op een stokje: Italië is een stuk groter land, kijk maar even:
italie -- griekenland
bevolking: 60M -- 11M
BNP/hoofd 24k -- 22k

Als Italie omvalt, houdt niemand dat meer recht. Dan hebben we het over 20% van de bevolking van de EU. Bij Griekenland heb je het "maar" over 4% van de bevolking. Dat is dus gemakkelijker op te lossen.

Blijft ergens toch gek dat het BNP van Griekenland rond de 220 Miljard Euro ligt. Er is kennelijk evenveel geld nodig om Griekenland te redden dan wat ze allemaal samen aan toegevoegde waarde leveren. Dat is redelijk pervers.

Als we het BNP van Italie moeten gaan betalen hebben we het over meer dan 1600 Miljard.. Dan moeten we wel heel veel geld gaan drukken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:16

Ja, dat begreep ik ook. De situatie in Griekenland is pineuts vergeleken met Italië. Maar goed, ik ben in Italie niet echt thuis, dus ik moet mijn info uit de media halen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:30

Huertecilla schreef:
...................Veel reactie hier op Bokt zijn verder illustrerend hoe de kleptocratie steun kan blijven houden; het onbenul en manipuleerbaarheid zijn groot, de ethiek bedroevend................

Hc zou de politiek in moeten, naast Mark Rutten, dan zou het probleem.....

om z'n veters te strikken opgelost zijn......

En kunnen wij, domme bokkers, weer gewoon ouwehoeren over de dingen in de wereld zoals wij die denken te zien.

Met vriendelijke groet,

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:02

Μένουμε λίγο χιούμορ που εμπλέκονται. Δεν ξέρω τι παπούτσια Rutte να κάνει με την Ελλάδα. :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:08

Even hier een hele foute grap :D

Citaat:
In een bijeenkomst met de Oostenrijkse president stelt premier George Papandreou zijn ministers voor: De ministers van Justitie, Werkgelegenheid, Gezondheidszorg, en Economie.
De Oostenrijkse president introduceert zijn gevolg: de ministers van Justitie, Werkgelegenheid, Gezondheidszorg en Scheepvaart. Papandreou kan een grijns niet onderdrukken. 'Waarom lach je?', vraagt de Oostenrijkse president. 'Jullie hebben een ministerie van Scheepvaart en jullie hebben geen zee.' De president antwoordt: 'Jij introduceerde de ministers van Justitie, Werkgelegenheid, Gezondheidszorg en Economie. Heb je mij horen lachen?'

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:21

_O- _O- _O- _O- :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:22

joostvangestel schreef:
Μένουμε λίγο χιούμορ που εμπλέκονται. Δεν ξέρω τι παπούτσια Rutte να κάνει με την Ελλάδα. :D

Ik weet niet hoe griekse letters moeten op mijn tel.foon, maar: malakka! :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:26

Electra63 schreef:
joostvangestel schreef:

Ik weet niet hoe griekse letters moeten op mijn tel.foon, maar: malakka! :D

ik help je wel ff....Μαλάκα

maar valt dit niet onder de bokt sensuur...
Laatst bijgewerkt door papagroom op 04-11-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:30

even proberen hoor.....

μουνί

He wat leuk in het grieks mag je alles schrijven.... :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:34

Oei PPG, jij hebt goed opgelet tijdens Griekse les,dit valt inderdaad onder de bokt-sensuur. Ik zit nog op mijn phone, dus bedankt voor de hulp filakia

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:34

papagroom schreef:
even proberen hoor.....

μουνί

He wat leuk in het grieks mag je alles schrijven.... :D

Van mij ook ! :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:37

Electra63 schreef:
Oei PPG, jij hebt goed opgelet tijdens Griekse les,dit valt inderdaad onder de bokt-sensuur. Ik zit nog op mijn phone, dus bedankt voor de hulp filakia

Αφήστε τον άντρα σου και να μην ακούσει :+