Morgen maar even informeren bij Delta Lloyd!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Udo2001 schreef:Is er ook iemand die via NN heeft gespaard? Ik moest allerlei papieren opsturen.. (paspoort, afschrift en opnameformulier)Ben benieuwd hoe lang dat wel niet gaat duren!!
Mootje schreef:Destino, zit je vriend bij Delta Lloyd? Ik heb precies hetzelfde namelijk![]()
In 2013 komt er vitaliteitssparen, een combi tussen spaarloon en lijfrente.Je spaart bruto, betaalt belasting bij opname en opname is vrij.
Destino schreef:Mootje schreef:Destino, zit je vriend bij Delta Lloyd? Ik heb precies hetzelfde namelijk![]()
In 2013 komt er vitaliteitssparen, een combi tussen spaarloon en lijfrente.Je spaart bruto, betaalt belasting bij opname en opname is vrij.
Levensloop
Het is alleen wel een minder voordelige regeling dan spaarloon.
Wij verwachten dat de mensen die eraan mee gaan doen, het gaan gebruiken om een deel minder te gaan werken en het dan te genieten als een soort vroegpensioen. Helemaal eerder stoppen met werken kan (gokken wij) niet met maar 10.000 euro dat er max opgenomen mag worden.
Destino schreef:Dat klopt inderdaad, ik geloof dat het ook iets was met 3000 euro..Daar hoorde ik hier op het werk iets over iig.
Maar ik vind sowieso de vitaliteitsregeling interessanter dan de levensloopregeling. Levensloop is niet voor alle doeleinden op te noemen. Vitaliteitsregeling daar het er nu naar uit ziet wel!
@ Mootje, dan ben je na 4 jaar sparen al 'klaar'
Die vrijstelling is wel interessant ja, alleen ik vraag me af of ze over een paar jaar de opnameregels weer aan zullen passen..Deze zijn nu wel heel voordelig, daar het voor alles op te nemen is.