Met z'n tienen én zwanger in caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:47

F_Orumster schreef:
Het kwalijke is vooral de mentaliteit die de kinderen zullen aannemen en het niet passen daarvan in onze maatschappij.

Ah, aannames en de normen van de maatschappij over hoe het hoort.
Niet over het welzijn van de gezonde gelukkige kinderen op zích.

Onder het mom van zielig voor de kinderen gaat het gewoon over een waardeoordeel en intolerantie; over het bewaken van het eígen hokje :)*

Zielûgh... laten we die kinderen uit die situatie halen en ze per max. twee bij keurige gastgezinnen onderbrengen; zoals het ´hoort´ opdat ze straks als loonslaafjes met hypotheek keurig hun leven op afbetaling aan de bank leven.
Áls er werk is.
Áls er woonruimte is...
8)7

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:10

Share schreef:
:\ Waar slaat die opmerking op ragdollcat?! Alsof ik ze daarmee help?! >;)
Deze mensen hebben hulp nodig op een héél andere manier (zoals ik volgens mij al eerder duidelijk heb gemaakt in mn andere posts) En ik ben daar alles behalve de geschikte persoon voor!! ;)

En waarom ben jij niet geschikt om hen te helpen? Als jij zou willen kun je best wel je steentje bedragen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:36

Silvia op die vraag ga ik liever niet te diep in.. Als ik zeg dat ik álles behàlve geschikt ben hiervoor.. Zeg ik dat niet voor niets..

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:10

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:
Het kwalijke is vooral de mentaliteit die de kinderen zullen aannemen en het niet passen daarvan in onze maatschappij.

Onder het mom van zielig voor de kinderen gaat het gewoon over een waardeoordeel en intolerantie; over het bewaken van het eígen hokje :)*

Zielûgh... laten we die kinderen uit die situatie halen en ze per max. twee bij keurige gastgezinnen onderbrengen; zoals het ´hoort´ opdat ze straks als loonslaafjes met hypotheek keurig hun leven op afbetaling aan de bank leven.
Áls er werk is.
Áls er woonruimte is...
8)7

Zo gezellig zal het thuis niet zijn als er altijd financiële zorgen zijn, plus dat je om de zoveel tijd kan verhuizen. Als die kinderen gezond en gelukkig zijn, fine by me. Caravan of niet. Maar ik denk dat aan hun geluk nog wel eea te verbeteren is want hoe klein ze ook zijn, de eeuwige stress in een huis van ouders die schulden hebben krijgen ze heel waarschijnlijk wel mee. Of de ouders moeten steengoede toneelspelers zijn... En als ze dat waren hadden ze ook meer geld kunnen verdienen ;)
Verder ja, groot gezin en gezonde kindertjes hartstikke leuk voor ze.. :) en ja.. er is zelfs meer op de wereld dan 10+1 in een caravan, of per 2 in een keurig modaal gezinnetje in een rijtjeshuis... :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:41

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:

Áls er werk is.
Áls er woonruimte is...
8)7

dit is geen gewoon gezin onder barre omstandigheden.

Dit is een gezin dat niet naar behoren functioneert.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:42

F_Orumster schreef:
Dit is een gezin dat niet naar behoren functioneert.

´behoren´ :D

Dat schrijf ik ja :)*

Dat ´behoren´ in onze westerse maatschappij is zo geweldig niet voor kinderen.
Vanuit een ander stadpunt dan dat van de Bokster kan je dat met steekhoudenden argumenten ook ´zielig´ noemen.
De kinderen in het topic hebben minder luxe en??
De mensheid is met mínder luxe dan deze kids groot geworden en een dergelijk groot gezin is voor de mens heel wat natuurlijker en gezonder voor de geestelijke ontwikkeling dan een sociale woestijn.

De wetserse maatschappij is een consumptiemaatschappij met welvaart gebaseerd op een groeimodel.
Dat leidt én tot loonslavernij én heeft geen toekomst. Dat zien we nu in de huidge reorganisatie van rijkdom die we ´crisis´ noemen.
Dit gezin is nét wat dieper in de val van consumptie en overbesteding gestapt en bij het wegvallen van inkomen door een hik in het groeimodel ligt dat probleem bloot.
Net als de ´crisis´ is het een illustratie van dat het modél fout is. Niet zozeer de gewoon wat zwakkeer in de schoenen staande individuen die niets crimineels doen, alleen in de val van ons economisch model zitten.

De kinderen zijn eigenlijk degenen die er het beste bij varen. Ik wed dat die gierend van de lol over de grond lagen bij het interview.
Gezond, sociaal vaardig, ze gaan naar school en hebben de grootse lol van de wereld.
Dat dit niet zo ´hoort´ zegt net zoveel over het wel ´keurige´ model als over hen :)*

annebe

Re: Met z'n tienen én zwanger in caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:47

Tjeetje... Maar het eerste wat er bij mij op kwam, wat is inderdaad de andere kant van het verhaal.
Ook vind ik het vreemd dat als je een tijdje zo leeft er nog een baby op de wereld gezet moet worden.

Ik hoop dat deze mensen snel een nieuwe kans krijgen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:50

Dit heeft niets met luxe te maken, als kinderen in een caravan of tent moeten slapen terwijl de eerste nachten vorst alweer geweest zijn is dat gewoon een tekortkoming in de eerste levensbehoeften.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:51

Dit zijn mensen die duidelijk zelf een probleem hebben. Weer zwanger?? En ze zitten al met zoveel op een hoopje.
Wellicht gaat het om zwak begaafde mensen. Moeilijk om er een oordeel over te geven als je het verhaal niet van 2 kanten hoort.
Maar zoveel kinderen, beide geen werk doet me eerder denken aan een tokkie famillie.

Ik vind dat ze geen geld moeten krijgen, maar hulp om normaal te leren leven. Gezond verstand weet toch dat als je zo al 1,5 jaar leeft, je niet nog een kind op de wereld moet zetten...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:57

Jeugdzorg en ambulante zorg zijn goed in staat om mensen weer op een pad te brengen.
Maar gezien de berichtjes van de familie zal er meer aan de hand zijn dan de eerste berichten aangeven.
Hoe dan ook, het is geen gezonde situatie voor deze kinderen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:03

Hc ik wist dat je dat ging zeggen.
Maar wat jij zegt bedoel ik precies niet. Ik typ later meer als ik een toetsenbord in handen heb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:04

Cm, daar zeg je t precies, gezond verstand.
Mensen die dat hebben geraken niet zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:10

annebe schreef:
Hoe dan ook, het is geen gezonde situatie voor deze kinderen.

Dat is imo veel te stellige constatering op basis van aannames.

De oordelen over de kinderen in dit topic vind ik erg veel weg hebben van voorbijgangers die de db bellen over een stel robuustpaarden in een weiland in regen of sneeuw.
Of als op Bokt mauwen over mensen die hun honden de hele dag lekker in de tuin laten ipv zoals het hoort in hun uppie op de sofa voor een half uurtje naar de post.

Het hokje van ´naar behoren´ volgende westerse consumptiemaatschappij is héél klein en NIET kindvriendelijk volgens de ethologie van Homo sapiens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:11

F_Orumster schreef:

Mensen die dat hebben nemen een hypotheek, hebben twee banen en slechts 1 kind?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:44

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:

In de huidige maatschappij wel ja.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:51

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:

Mensen met gezond verstand handelen naar hun situatie.. Als jij de huur niet kan betalen zie je dat van te voren aankomen en ga je zsm een oplossing zoeken, je laat het in elk geval niet oplopen tot duizenden euro's. En je neemt al helemaal geen 8 (!) kinderen als je zo krap bij kas zit!!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:02

Mensen die dat hebben nemen een hypotheek, hebben twee banen en slechts 1 kind?[/quote]

Mensen met gezond verstand handelen naar hun situatie.. Als jij de huur niet kan betalen zie je dat van te voren aankomen en ga je zsm een oplossing zoeken, je laat het in elk geval niet oplopen tot duizenden euro's. En je neemt al helemaal geen 8 (!) kinderen als je zo krap bij kas zit!![/quote]

helemaal mee eens,je ziet het toch aankomen? en dan gewoon nog een kind nemen? hier is meer aan de hand,we weten niet alles.
ik zou de andere kant van het verhaal weleens willen horen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:35

Hc, met naar behoren functioneren in de maatschappij doel ik uiteraard niet op het hebben van een Xbox om de tijd die je alleen thuis bent te doden. Ik bedoel niet dat ze zonder mantelpak, 2 auto's, 6 vakanties, dik huis etc etc gedoemd zijn te mislukken.

In dit soort randgevallen kan er zeker liefde in het gezin zijn. De kringen waarin men bevindt hoeft niet evenredig te zijn met hoe liefdevol een thuis is. In verschillende bevolkingslagen zijn situaties van een liefdevol thuis en er zijn situaties waar men het woord liefde amper kent.

Helaas is er meer nodig dan liefde alleen. Ze hebben een voorbeeld nodig om te leren wat goed en niet goed is in het leven. Zoals de kinderen opgroeien denken ze dat dat normaal is.

Bijvoorbeeld normen en waarden zoals een nut hebben in de maatschappij door te werken en jezelf zo te kunnen voorzien. In zulke kringen zie je vaak dat de ouders zich volledig slachtoffer vinden van de maatschappij en vinden het volledig terecht dat ze hun handje ophouden voor geld ipv normaal te werken. Normaal werken kan niet omdat of stuk voor stuk hun baas het op ze gemunt heeft of ze worden onterecht behandeld of ze vinden dat ze wel beter werk kunnen doen (= niet op de onderste trede willen beginnen). En waarom zouden ze ook werken als ze met niks doen iets meer geld kunnen krijgen?
Bijvoorbeeld uitgeven naar je financiele krachten. Ze vinden zichzelf al zielig en vinden dat ze net als een ander recht hebben op electronica, vakanties etc.
Bijvoorbeeld gezondheid. Zeer essentieel in een goed functioneren.
Bijvoorbeeld fatsoen. Niet je huurhuis slopen.
Bijvoorbeeld naar je plichten leven. Je post openen, rekeningen betalen, je financien managen en zien wat je overhoud voor het genieten in het leven.
Het leren van oorzaak en gevolg...

Onze maatschappij is nu eenmaal niet meer gericht op het voor jezelf vangen van een visje en een aardappeltje uit de grond graven.

Ik vind het moeilijk precies te verwoorden, het staat ook redelijk dichtbij me en ik zit nu niet meer in de auto maar op kantoor en kan me niet volledig concentreren op een goede tekst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:42

Lotte1990 schreef:
En je neemt al helemaal geen 8 (!) kinderen als je zo krap bij kas zit!!

Deze mensen zijn christelijk en het ´gaat heen en vermenigvuldigd u´ is deel van menig religieuze overtuiging.
Je kan dat gebrek aan gezond verstand vinden doch dat is behoorlijk veroordelend van vrijheid van godsdienst.

Ons maatschappelijk model van overconsumptie gefinancieerd door verwachtte groei en daarbij kinderen naar draagkracht is imo behoorlijk 8)7
De financiële draagkrcht is nl voor het grootse deel afhankelijk van hoe het individu met de marketing van consumptie omgaat.
Studie voor een kansje een goed baan opdat je een goed hypotheek krijgt en veel luxe spillen kan afbetalen en met 30 één kind ´neemt´wat in de dagopvang gaat omdat beide ouders recht op loonslavernij hebben is wellicht zoals het ´hoort´ maar geen model wat naadloos aansluit bij de ethologie van Homo sapiens.

Deze mensen zijn zoals ík dat zie gewoon minder sterke slachtoffers van de combinatie consumptiemaatschappij en hun religie.
Eigen schuld? Ja natuurlijk.
Zielig voor de kinderen? Waarschijnlijk juist niet.
Wat te doen? Dáár is nu de zorgzame samenleving voor; zéker omdat die de marketing van overconsumptie stimuleerd :)*

De kritische opmerking die ík erbij wil maken is een vraag; wat is de rol van hun eventuele kerkgemeenschap in deze?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:46

Huertecilla schreef:
Ons maatschappelijk model van overconsumptie gefinancieerd door verwachtte groei en daarbij kinderen naar draagkracht is imo behoorlijk 8)7

Ook wij kunnen financieel op dit moment niet nog meer kinderen maken hoor, houdt toch ergens op.
Ik denk dat jij te lang uit NL bent om hier de huidige realiteit te weten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:48

F_Orumster schreef:
Helaas is er meer nodig dan liefde alleen. Ze hebben een voorbeeld nodig om te leren wat goed en niet goed is in het leven. Zoals de kinderen opgroeien denken ze dat dat normaal is.

...en dáár ligt een culturele valkuil.
De westerse consumptiemaastschappij met de VS als rolmodel is helemaal niet zo´n goed voorbeeld voor een set goed en niet goed :)*

Voor de kínderen is dat ´zoals het hoort´ volgens het slaaf van belenen van de toekomst voor nú-consumptie model met oorlog en geweld om het in stand te houden echt geen duurzame tekomst.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:52

HC.. met alle respect.. Maar 8 kinderen horen niet in een caravan.
En waar kan je op uit maken dat deze mensen christelijk zijn?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:54

Quellian schreef:
Ik denk dat jij te lang uit NL bent om hier de huidige realiteit te weten.

Ik denk dat jij denkt dat het in Spanje niet zo is.
Even ter opening van jouw ogen; de economische malaise hier is veel VEEL groter dan in NL.
Gevallen als dit ene voorbeeld in NL zijn er hier tálloze.
De huidige realitiet is hier VEEL realistischer.
Wellicht dat ik het, dat van die door het maatschappelijke model gestimuleerde beleende overconsumptie, daarom veel scherper zie allemaal.

Iedereen met een hypotheek, pl, credit card en ander spul op afbetalen staat in het drijfzand met diens baan als handvat om er niet in weg te zakken.
Goed voorbeeld voor de kinderen dat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 11:00

Maar even eerlijk deze mensen hebben straks minder een probleem dan de mensen die met 2 banen een duur koophuis hebben en 2 auto's voor de deur als de economie echt instort.
Banen die je kwijt raakt en hypotheken die niet betaald meer kunnen worden, wie hebben dan de grote schulden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:02

annebe schreef:
HC.. met alle respect.. Maar 8 kinderen horen niet in een caravan.
En waar kan je op uit maken dat deze mensen christelijk zijn?

Het geloof is eerder in het ondewerp opgebracht. Verder heb ik geen info. Ik memoreer slechts de mogelijke religieuze invulling.

Weer dat ´horen´.
Dat is echt een héél relatief idee van een momentopname in tijd en plaats.
Heb jij enig idee hoe mijn ouders beiden opgegroeid zijn in NL? Beiden in net zo´n groot gezin en in een huiske niet groter dan een fikse caravan. Geen electriciteit en water uit de put.
Krediet bestónd toen niet verder dan op de pof bij de kruidenier en arbeid was er in overvloed in een na-oorlogse groeimaatschappij.
De welvaart veranderde alles heel snel. Welvaart beleend op de toekomst.

Dit gezin is simpel een heel heldere illustratie van hoe omhoudbaar het huidige maatschappelijke en economisch model is. Van hoe niet duurzaam onze ste van goed en niet goed.