Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nathalie2302 schreef:Een goed leven met een vreselijk 20 minuten durend einde of een snel einde met daarvoor een vreselijk leven (bijv. bio industrie)??? Voor mijn gevoel is het 1 pot nat
Wildgirl schreef:Wat een kortzichtigheid hier omtrent stierenvechten, wel eens het leven vergeleken van een Nederlandse koe die vervolgens verwerkt wordt in jouw zadel en entrecootje en een Spaanse stier die in de arena sterft?
kimmie261 schreef:weet je waar ik nog het meest misselijk van werd toen ik naar dat stierenvechten keek,hoevaak er mis gestoken werd aan het eind met dat zwaard,sommige stieren wel 3x mis gestoken voor dat zwaard eindelijk "goed" tussen die schoudenbladen verdween...!!!
3 x dat zwaard er niet helemaal in,die beesten spuugden bloed op een gegeven moment![]()
![]()
...hoe gruwelijk en waarom,wát is daar nou mooi aan,dat is echt 100% dierenmishandeling en nergens goed voor,niet voor traditie,niet voor het salaris wat deze families eraan zouden verdienen
het is echt zum kotzen....niet meer en niet minder!!
ook vóór de mensen die ernaar gaan kijken,zijn net zo walgelijk,die houden deze onzin in stand,want als de kijkers weg gaan blijven dan is deze walgelijke vertoning van volks vermaak heel snel over...
fiffil,ik heb die meneer geen lange lijdensweg toegewenst hoor...,kan er alleen niet mee zitten dat hijgewond is geraakt,dat is toch het risico van deze onzinnige "sport"? dan niet piepen hoor...
kimmie261 schreef:fiffil,ik heb die meneer geen lange lijdensweg toegewenst hoor...,kan er alleen niet mee zitten dat hijgewond is geraakt,dat is toch het risico van deze onzinnige "sport"? dan niet piepen hoor...
Fiffill schreef:Maar vergelijken vind ik altijd zo onzinnig, dat is imo een beetje goedpraten. Natuurlijk zit er veel traditie en cultuur in stierenvechten, maar dat neemt niet weg dat men een dier onnodig laat lijden. En maakt het feit dat onze vleeskoeien het hier niet goed hebben dat minder erg dan?
liekec schreef:ik heb net een filmje gezien dat zo'n beest gwn half dood ligt te gaan op de grond en dat zo'n asshole vervolgens nog ff een mes in zn harsens steekt en dan ligt dat beest daar te spartelen om hulp en ik haat die idioten die denken dat ze stoer zijn als ze dat doen, dat zijn ze niet want een weerloos beest een mes ze harsens in rammen noem ik zwak en verre van stoer....
sallandval schreef:Gezien het dieren- en mensenleed all over the world is anti-stierenvechten zijn een beetje symboolpolitiek als je het mij vraagt. Gedurende het leven zal iedereen wel eens pijn meemaken, al dan niet door toedoen van iemand anders. En of zo'n stier nou met een grote show met messen doodgaat of ergens in een slachterij met een elektrische hamer... de kans dat niet in 1x lukt en pijn doet is even groot. Dood gaat het beest toch het zal hem een zorg zijn hoe. En hoe verontwaardigd je er ook over bent; iedereen gaat een keer dood en "it's always ugly" (quote uit serie House)
Dat neemt niet weg dat ik vind dat die matador niet mag klagen, waar gehakt wordt vallen spaanders.
nathalie2302 schreef:Hoe weet jij dat nou? Alsof iedereen bio-industrievlees eet.Mensen wensen hier de matador een pijnlijk einde toe omdat hij stieren mishandelt, maar eten zelf een kotelet van een kalfje dat zijn leven lang mishandeld is geworden en dragen daar dus ook aan bij.
Wildgirl schreef:Het is niet alleen maar ''stiertje pesten'', het is vele malen meer dan dat en is verweven in het leven en de cultuur daar.
Ankie2011 schreef:Ik houd ook niet van stierenvechten, maar dat mensen die matador een lange lijdensweg toewensen vind ik ook niet kunnen. Dan ben je geen haar beter dan die stierenvechters.
Ankie2011 schreef:Meliszy schreef:Haha, net goed voor die vent!
Ik gun hem het ergste, een lange lijdensweg net als wat de stier heeft in dit soort gevechten!!
Jij bent geen haar beter dan die stierenvechters met zulke walgelijke uitspraken. Die matador heeft misschien ook wel een gezin en kinderen die van zijn salaris afhankelijk zijn. Gun jij het zijn familie ook om deze lijdensweg mee te gaan maken?
Fiffill schreef:kimmie261 schreef:gaat meneer ander werk zoeken...nergens voor nodig om zo dieren te martelen omdat hij anders geen geld zou verdienen,kom op zeg...dat mag toch gewoon geen reden zijn...
Maar vindt jij het normaal om zo iemand, al heeft hij zo'n beroep, een lange lijdensweg toe te wensenik niet. En dat heeft helemaal niks te maken met het feit of ik stierenvechten wel of niet goed zou keuren, maar met het feit dat ik iemand zoiets niet toe wil wensen.
KoudbloedKim schreef:Maar waar is die ene voet van die man..
Fiffill schreef:Diablo, zelfs dan wil ik iemand niet zoiets toewensen, ik snap namelijk niet wat het nut daar van is, ik zou me er niet beter door gaan voelen...
Diablo schreef:Fiffill schreef:Diablo, zelfs dan wil ik iemand niet zoiets toewensen, ik snap namelijk niet wat het nut daar van is, ik zou me er niet beter door gaan voelen...
Dat geeft ook niet, dat is jouw mening en goed recht. Ik voel me er niet beter door (ik wil me er niet beter door voelen), het is gewoon een reactie op het leed wat die dieren aangedaan wordt.