Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Niet alle banen zijn ma tot vrij negen tot vijf electra.
Enneh... dan ga je niet sporten ... of zo = prioriteiten stellen.
Arabesk schreef:Vrij nemen is een optie. Dat kan ik alleen helaas niet ivm onderwijs en dus vast aan schoolvakanties. Maar in het weekend ga ik wel even ergens occupien. Ik denk Den Haag, omdat je daar wat makkelijker met de auto kan komen en ik zie mezelf nog niet in de tram of op de fiets met mijn tentje en de hele rataplan.
essiedepessie schreef:@Electra: Vanmorgen bij Giel Beelen was er ook een stukje over dit gebeuren in Utrecht. Diegene aan wie de reporter vroeg wat voor werk ze deden als ze niet in een tentje in Utrecht zaten, die gaven na een beetje mokken aan geen werk te hebben.
Ik heb verder dit topic niet doorgelezen, maar ik vind de mensen die om niets (dus niet de mensen die het echt nodig hebben) teren op de zak van de staat ( en dus ook mijn zak) net zo erg als de graaiers.
Electra63 schreef:Arabesk schreef:Vrij nemen is een optie. Dat kan ik alleen helaas niet ivm onderwijs en dus vast aan schoolvakanties. Maar in het weekend ga ik wel even ergens occupien. Ik denk Den Haag, omdat je daar wat makkelijker met de auto kan komen en ik zie mezelf nog niet in de tram of op de fiets met mijn tentje en de hele rataplan.
Ook mensen die niet werkzaam zijn in het onderwijs, kunnen niet altijd vrij nemen in deze periode (misschien zijn de vakantiedagen inmiddels op?) Weekend is een goede optie, maar als je jonge kinderen hebt, zijn die kinderen misschien wel je prioriteit in het weekend.
mick75 schreef:Heel veel mensen komen even een uurtje of wat langs. Diegenen die daadwerkelijk op het Beursplein slapen zijn inderdaad veel studenten, maar er zijn ook mensen die gewoon werken en in plaats van na het werk naar huis te gaan naar het Beursplein gaan en hun tentje betrekken. Ook zijn er een paar gepensioneerden die er hun kamp hebben opgeslagen. En ja, er zitten werklozen tussen.
En waarom is het voor een werkloze die gewoon aan z'n sollicitatieplicht voldoet zo erg om daar te gaan zitten in plaats van thuis?
Arabesk schreef:essiedepessie schreef:@Electra: Vanmorgen bij Giel Beelen was er ook een stukje over dit gebeuren in Utrecht. Diegene aan wie de reporter vroeg wat voor werk ze deden als ze niet in een tentje in Utrecht zaten, die gaven na een beetje mokken aan geen werk te hebben.
Ik heb verder dit topic niet doorgelezen, maar ik vind de mensen die om niets (dus niet de mensen die het echt nodig hebben) teren op de zak van de staat ( en dus ook mijn zak) net zo erg als de graaiers.
Een vriend van me is met een HTS chemie opleiding twee jaar werkeloos geweest in de jaren 80, en hij wilde écht wel. Werd stapelgek van het thuiszitten.
Ook ik ben 2 jaar terug ontslagen omdat er drastisch bezuinigd moest worden bij mijn werkgever, ineens stond er 13 man op straat. Ik was de enige die al wat anders had goddank, maar dat komt omdat er een tekort is aan mensen met mijn opleiding.
Werkeloos wil niet altijd zeggen dat je een lazy steuntrekker bent.
essiedepessie schreef:@Arabesk: die vallen onder de mensen die het echt nodig hebben.
tenzij ze zich weer te goed voelen om tijdelijk iets aan te nemen wat onder hun "stand" is.
Electra63 schreef:Mijn gezondheid is namelijk prioriteit nr. 1
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:Mijn gezondheid is namelijk prioriteit nr. 1
Jij mauwt dat je het raar vindt dat die mensen zomaar tijd hebben terwijl het er gewoon op neerkomt dat jij er geen prioriteit aan geeft.
Het verschil is dat jij smoezen hebt om niet te gaan en zij redenen om wel te gaan
Dat is prima, doch neuzel er gewoon niet over dat je niet begrijpt dat die mensen tijd hebben.
Die máken tijd en jij vindt het daarvoor niet belangrijk genoeg.
Simpel.
Toekie schreef:De betogers in Nederland worden in ieder geval door de media niet belangrijk of interessant genoeg bevonden. Een onderzoek zal vanuit eigen initiatief moeten komen...