patatkraam schreef:wie is er precies verplic ht hulp te verlenen dan?
iedereen?
Niet zulke rare vragen stellen...
Als er hulp geboden wordt, hoef je er niet met 10 man bovenop te duiken nee!
Maar als jij hulp kan bieden, moet je dit doen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:patatkraam schreef:wie is er precies verplic ht hulp te verlenen dan?
iedereen?
Niet zulke rare vragen stellen...
Als er hulp geboden wordt, hoef je er niet met 10 man bovenop te duiken nee!
Maar als jij hulp kan bieden, moet je dit doen!
patatkraam schreef:hooguit 112 bellen.
Polly schreef:@patatkraam. draai het eens om, het is een dierbare van je die neer gaat, dan hoop je neem ik aan ook dat mensen hulp verlenen (tenzij het slachtoffer dat niet wil en dat ook duidelijk aangeeft dmv ketting oid)
vuurneon schreef:Oma heeft een verklaring om niet te reanimeren... zou ze voor mijn voeten in elkaar zakken, dan zou ik haar ook absoluut niet gaan reanimeren![]()
Ik laat haar liever gaan.... op haar leeftijd en met haar kwalen is de kans zeer klein dat ze er goed uitkomt. Dan liever haar laten gaan, want dat is een stuk vrediger (en ook haar wens, dus hopelijk zal de zorg bv ook niet de ambu bellen...)
BraveSpots schreef:@Iedereen: hoe denken jullie over mond op mond beademing? Ook niet in iedere situatie evident vind ik.
BraveSpots schreef:Jolliegirl, je hoeft niet zo aangebrand te reageren. Omdat jij een nare ervaring hebt gehad, betekent dit niet dat anderen niet mogen/kunnen nadenken over hun grenzen bij een reanimatie (zowel bij toedienen als zelf slachtoffer zijn). Integendeel, als je van te voren zelf over nadenkt kan het net helpen denk ik.
@patatkraam: Ik weet dat in België je moet helpen, maar wel naar je eigen kunnen. Kun je niet reanimeren of raak je in paniek, dan is het ook ok als je 'gewoon' de ambulance belt en hulp zoekt.
Weet niet hoe dat in Nederland zit. Zelf ben ik niet ervaren genoeg om er iets over te zeggen
@Iedereen: hoe denken jullie over mond op mond beademing? Ook niet in iedere situatie evident vind ik.