gummie schreef:Ik denk daar anders over. Voor mij is het zo klaar als een klontje. Mensen die het hardst roepen dat Wilders de publiciteit zoekt, aandachtsgeil is en kiezers wil trekken, zijn de mensen die hem ook daadwerkelijk dat podium bieden. Dat wij het allemaal steeds maar hebben over Wilders, moslims, etc terwijl er in de wereld een stuk meer te zien is dan dat, komt niet door Wilders alleen maar ook vooral door de mensen die als een zwerm gieren aanvliegen op alles wat door hem wordt gezegd. Hij werkt als een rode lap op een stier, we zitten allemaal te wachten tot hij uit de bocht vliegt, om daar vervolgens weer wekenlang over te discussieren. Tot droevenis toe, tot aller frustratie. want de discussies die mensen over hem voeren gaan er ook niet zacht aan toe.
Als we dit soort uitwassen, dit soort uitspraken, zouden negeren. Ze niet zouden uitzenden. Er niet zo'n enorme heisa van zouden maken (zelfs als het dat volgens ons wel heisa is!), dan zou nu niet heel Nederland op z'n kop staan en voor de zoveelste keer met elkaar in discussie gaan over het gedachtengoed van Wilders, de positie van allochtonen, etc.
Ik ben het onderhand echt spuugzat dat het in dit land op straat en in de media steeds maar gaat om Wilders, wat hij gezegd zou hebben, wat hij denkt, moslims, etc. En er is 1 manier om dat in te dammen, en dat is zeker niet om hem steeds maar zo'n groot speelveld te bieden. Hoe minder aandacht je aan bepaalde zaken schenkt, hoe milder de boodschap wordt, hoe minder mensen zich daardoor aangetrokken of juist aangesproken voelen.
En wat je ook van welke politicus vindt, het zijn wel allemaal mensen. Ook Wilders. En het gemak waarmee hij vervolgens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt, het gemak waarmee mensen een vergelijking met Hitler trekken, het gemak waarmee mensen op de een of andere manier niet afkeuren dat hij met beveiliging moet rondlopen en zijn leven niet zeker is, vind ik ook wel een discussie waard. Maar helaas, dan gaat het weeeeeeeeeeer over Wilders.
Ik ben het met je eens, dat de media Wilders dit podium geeft, maar zij kunnen alleen een podium aanbieden aan Wilders omdat hij garant staat voor oproer/kijkcijfers/aandacht.
Ik ben wel van mening, als Wilders/PVV moslims/allochtonen bewust mag beledigen, men niet moet zeuren als anderen Wilders/PVV rascistisch noemt. En de vergelijking met Hitler vind ik niet zo raar, er zijn raakvlakken IMO.