Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:08

Anya schreef:
Winddancer ben jij ooit in een TBS-kliniek geweest o.i.d.?

Ik wel. Daar zitten mannen (waar ik ben wezen kijken waren het mannen) die er volkomen normaal, zelfs vriendelijk uitzagen. Maar waarvan je weet dat ze gruwelijke dingen hebben gedaan. Dingen die je aan de buitenkant niet uit zien. Maar omdat ze TBS hebben, weet je dat ze dat hebben gedaan. Als je ze in het wild tegenkwam zou je ze vriendelijk en aardig vinden.

Kortom: je zoekt je veiligheid op de verkeerde plek met de verkeerde middelen.

Nee nooit geweest, maar de broer van moeder zit daar.....heeft vreselijke dingen gedaan en die heb ik jaren geleden al voor dood verklaard.
Al voordat alles "aan het licht" kwam en dit gebeurde.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:12

Boerkaverbod maakt me niet echt uit, want in Nederland is dat ook echt bijna niet van toepassing.

Vind het alleen wel achterlijk dat ze zich daar dan mee bezig houden (het is puur symbolisch en draagt imo ook niet bij aan veiligheid) terwijl er veel belangrijkere dingen zijn.

Krips schreef:
Wat ik zie is dat zo goed als iedereen allerlei mode-woorden en termen gebruikt. En naar mijn mening speelt Wilders hier in zeker de hoofdrol en zie ik hem ook als oorzaak van de verloedering, maar ik had toch gehoopt dat men zich niet aan zijn niveau zou gaan aanpassen.

Hij is zeker niet de oorzaak, maar hij weet verdomde tactisch in te spelen op de boze bang gemaakte burger die gevoelig is voor dit soort populistische spelletjes.

Het maakt mij ook niet uit waar hij voor staat en wat zijn standpunten zijn, zijn manier van politiek bedrijven vind ik zeer disfunctioneel en alleen al daarom zal ik nooit op hem stemmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:41

Anya schreef:

Ik wel. Daar zitten mannen (waar ik ben wezen kijken waren het mannen) die er volkomen normaal, zelfs vriendelijk uitzagen. Maar waarvan je weet dat ze gruwelijke dingen hebben gedaan. Dingen die je aan de buitenkant niet uit zien. Maar omdat ze TBS hebben, weet je dat ze dat hebben gedaan. Als je ze in het wild tegenkwam zou je ze vriendelijk en aardig vinden.

Daar heb jij helemaal gelijk in. Ik heb tot 3 jaar geleden op een TBS-kliniek gewerkt. Gewone normale, saaie mannen (gem. leeftijd tussen de 30 en 50, blank). Daarom houd ik er niet van dat mensen op hun uiterlijk/kleur beoordeeld worden, ik weet uit ervaring dat dit niet altijd klopt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:48

sarabande schreef:
Winddancer schreef:
Het is en blijft media he ;)
Hij heeft nu net "poedel" enzo gebruikt (poeh wat een shock!!!!)........wat dacht je hoe het er normaal aan toe gaat daar? Echt niet anders, maar omdat ze van hem af willen wordt het de media in gegooid......

Heb het zelf meegemaakt daar en geloof me.....TV maakt opeens hele andere mensen ervan :j
Zo hoor je ze onderling kletsen en als er een camera in de buurt is komt er opeens een hele andere persoon.

Het zijn 2 dagen lang 1 op 1 opnames over de debatten, dus de media de schuld geven voor het taalgebruik van Wilders is wat kortzichtig.
Hij verschuilt zich er alleen maar achter zodat zijn aanhang hem weer flink vindt en niet ziet dat hij zijn handtekening onder de bezuinigingen op zorg en veiligheid gezet heeft
Het is zoals Rutte zei het zegt meer over de persoon die die taal gebruikt dan over degene waar hij het over heeft.
Ik vind het goedkoop, smakeloos en genant en dan te denken dat die beelden de hele wereld over gaan
Lekker beeld van de vriendelijke tolerante Nederlander weer.

_/-\o_

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:50

Electra63 schreef:
Anya schreef:

Daar heb jij helemaal gelijk in. Ik heb tot 3 jaar geleden op een TBS-kliniek gewerkt. Gewone normale, saaie mannen (gem. leeftijd tussen de 30 en 50, blank). Daarom houd ik er niet van dat mensen op hun uiterlijk/kleur beoordeeld worden, ik weet uit ervaring dat dit niet altijd klopt.

Dat weet je inderdaad van niemand, maar als iemand met een bivakmuts op of andere vermomming komt, vind ik dat ook niet prettig :n
Voel ik me net zo ongemakkelijk en vind ik dat net zo beangstigend.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:52

Het is vooral zo jammer dat de inhoud nauwelijks meer aanbod komt. Die verdrinkt in scheldpartijen en persoonlijk aantijgingen.
Wat een kleuterklas. Wel vermakelijk maar ook erg verdrietig (hoe Lubbers het zou zeggen).

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:01

Knoffer schreef:
Wel vermakelijk maar ook erg verdrietig (hoe Lubbers het zou zeggen).

_O- :))

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:14

Je zou denken dat ze op dit moment belangrijkere dingen hebben om zich druk over te maken... je zou denken dat er een land bestuurd moet worden...

Spreken ze elkaar eindelijk eens aan op de manier zoals dat in de samenleving ook gebeurt, is het weer niet goed ;) Worden er urenlang nuttige zaken besproken, goede maar ook slechte vragen gesteld en (met elkaar botsende) visies gedeeld over PGB, economie, werkloosheid, etc. Pikken de media deze paar zinnen er uit.

Tja. Lekker belangrijk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:29

Mensen, en dus ook politici, hebben zélf de verantwoordelijkheid voor wat er uit hun mond komt, je kunt het de media niet kwalijk nemen dat ze dit soort sensatieflauwekul voor het voetlicht brengen (hoewel... hoeveel journalistieke verantwoordelijkheid heeft het NOS bijvoorbeeld om te zorgen dat juist wat relevant is ook aan bod komt, ten slotte betalen wij die lui.)

Bovendien kun je politici óók nog verwijten dat ze wéten dat de media als een stel kippen zonder kop op juist deze benedenmaatse uitspraken af vliegen, dus dat geeft hen een dubbele verantwoordelijkheid om die uitspraken juist niet te doen. En in plaats daarvan te zorgen dat juist dat wat belangrijk is voor óns, de burgers, duidelijk in het nieuws komt.

Maar dat gebeurt niet.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:41

Ik denk daar anders over. Voor mij is het zo klaar als een klontje. Mensen die het hardst roepen dat Wilders de publiciteit zoekt, aandachtsgeil is en kiezers wil trekken, zijn de mensen die hem ook daadwerkelijk dat podium bieden. Dat wij het allemaal steeds maar hebben over Wilders, moslims, etc terwijl er in de wereld een stuk meer te zien is dan dat, komt niet door Wilders alleen maar ook vooral door de mensen die als een zwerm gieren aanvliegen op alles wat door hem wordt gezegd. Hij werkt als een rode lap op een stier, we zitten allemaal te wachten tot hij uit de bocht vliegt, om daar vervolgens weer wekenlang over te discussieren. Tot droevenis toe, tot aller frustratie. want de discussies die mensen over hem voeren gaan er ook niet zacht aan toe.

Als we dit soort uitwassen, dit soort uitspraken, zouden negeren. Ze niet zouden uitzenden. Er niet zo'n enorme heisa van zouden maken (zelfs als het dat volgens ons wel heisa is!), dan zou nu niet heel Nederland op z'n kop staan en voor de zoveelste keer met elkaar in discussie gaan over het gedachtengoed van Wilders, de positie van allochtonen, etc.

Ik ben het onderhand echt spuugzat dat het in dit land op straat en in de media steeds maar gaat om Wilders, wat hij gezegd zou hebben, wat hij denkt, moslims, etc. En er is 1 manier om dat in te dammen, en dat is zeker niet om hem steeds maar zo'n groot speelveld te bieden. Hoe minder aandacht je aan bepaalde zaken schenkt, hoe milder de boodschap wordt, hoe minder mensen zich daardoor aangetrokken of juist aangesproken voelen.

En wat je ook van welke politicus vindt, het zijn wel allemaal mensen. Ook Wilders. En het gemak waarmee hij vervolgens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt, het gemak waarmee mensen een vergelijking met Hitler trekken, het gemak waarmee mensen op de een of andere manier niet afkeuren dat hij met beveiliging moet rondlopen en zijn leven niet zeker is, vind ik ook wel een discussie waard. Maar helaas, dan gaat het weeeeeeeeeeer over Wilders.

sarabande

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:53

Als Wilders een dag geen aandacht heeft twittert hij wel iets idioots. Hij wil gewoon in de media, maar helaas niet op een normale manier, namelijk gewoon vragen beantwoorden, dat doet hij niet

Lekker makkelijk de oppositie en met name Cohen sarren tot in het oneindige, want die is te beschaafd om hem van repliek te dienen. De clown uithangen zonder geestig te zijn, laat hij Roemer pakken dat duurt een zin, dat durft hij niet aan.

Wilders is een lafbek die op de onderbuik van de maatschappij speelt en als hij zijn zin niet krijgt zit hij te mokken, heel triest dat zo veel mensen daar in trappen

O ja die 3 BMW's + beveiliging die hoeven van mij niet hoor, als hij zich eens gewoon zou uitdrukken zou hij die geldverslindende beveiliging niet meer nodig hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:56

randalinpony schreef:
http://nos.nl/video/275060-wilders-tege ... l-man.html

Ze gingen er fors tegenaan in de algemene beschouwingen gisteren in de Tweede Kamer... Het leek wel een schoolplein van een middelbare school of zo.
'Doe effe normaal man.'
'Doe zelf normaal!'

Mensen werden bedrijfspoedel genoemd, islamitische aap...

kijk en hier ging dat hele 'doe eens normaal' ding over

rutte verdraaide (misschien wel expres) een zin die een ander pvv kamerlid heeft gezegd
deze persoon zei: daar komt de islamitische aap uit de mouw
rutte maakte ervan: je kan de premier van turkije geen islamitische aap noemen

en ja ik kan best begrijpen dat wilders daar een beetje kribbig van wered want het is niet de eerste keer dat woorden en zinnen zo verdraait worden

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:57

Danique_G schreef:
Hitler is wel om ongeveer dezelfde rede gekozen, land beter maken, buitenlanders het land uit, meer werk, zou Duitsland wel uit de crisis halen.. Ik zie toch wel ernstig veel gelijkenissen.

beloofd elke nieuwe president/premier/koning/koningin dat niet?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:04

ik ben het ook vaak met Wilders eens..hij heeft veel goede uitspraken vind ik..maar wat hij inderdaad in het debat heeft gezegd gaat mij ook te ver,niet alleen wilders ook Cohen en Rutte,zij gingen hier ook op in..

ook ik heb een zoontje,wil hem ook sociaal beleefd en eerlijk opvoeden maar met dit soort uitspraken zal het niet beter worden in te toekomst.

eerder in dit topic zei iemand dat zij niemand kent die op Wilders zal stemmen maar bij mij is het juist omgekeerd,de meeste mensen die ik ken (mischien op 1 of 2 mensen na) is iedereen voor Wilders.
alleen vinden zijn ook sommige uitspraken onterecht zoals de kopvoddentax oa.

ik hoorde gister al uitspraken van mensen van stop dit kabinet,we gaan opnieuw naar de stembus..maar ook dat kost een berg geld..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:07

LimaMambo schreef:
kijk en hier ging dat hele 'doe eens normaal' ding over

rutte verdraaide (misschien wel expres) een zin die een ander pvv kamerlid heeft gezegd
deze persoon zei: daar komt de islamitische aap uit de mouw
rutte maakte ervan: je kan de premier van turkije geen islamitische aap noemen

en ja ik kan best begrijpen dat wilders daar een beetje kribbig van wered want het is niet de eerste keer dat woorden en zinnen zo verdraait worden

Vreemd dat hij dan niet bleef zeggen dat dat kamerlid dat niet gezegd had en Rutte, niet verder aanviel op zijn reprimande hierover.
Wilders stond dus gewoon weer eens te liegen

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:08

sarabande schreef:
Als Wilders een dag geen aandacht heeft twittert hij wel iets idioots. Hij wil gewoon in de media, maar helaas niet op een normale manier, namelijk gewoon vragen beantwoorden, dat doet hij niet

Lekker makkelijk de oppositie en met name Cohen sarren tot in het oneindige, want die is te beschaafd om hem van repliek te dienen. De clown uithangen zonder geestig te zijn, laat hij Roemer pakken dat duurt een zin, dat durft hij niet aan.

Wilders is een lafbek die op de onderbuik van de maatschappij speelt en als hij zijn zin niet krijgt zit hij te mokken, heel triest dat zo veel mensen daar in trappen

O ja die 3 BMW's + beveiliging die hoeven van mij niet hoor, als hij zich eens gewoon zou uitdrukken zou hij die geldverslindende beveiliging niet meer nodig hebben.

En wie leest die twitterberichten dan? Ik niet. Maar ik krijg ze toch wel te zien op het nieuws, bij rtl boulevard, in de krant, op youtube van mij part. En dat is dus precies wat ik bedoel. geeft hem dan die speelruimte niet! Negeer die man dan. laat de media zich richten op andere dingen. Dat je overigens Cohen, of all people, beschaafd noemt..... ;( Je kan ook gewoon zeggen dat je je niet kan vinden in het gedachtengoed van Wilders, dat je het afkeurt of wat dan ook. In plaats daarvan geef je een oordeel over de mensen die op hem stemmen door te zeggen dat zij er in trappen. Dat vind ik denigrerend.

En als je serieus denkt dat Wilders geen beveiliging nodig zou hebben als hij zich gewoon zou uitdrukken..... Laat ik maar zeggen dat ik dat naief vind.

Het gaat in ieder geval helemaal niet meer om de uitspraak 'doe eens ff normaal'. Het gaat erom dat Wilders het heeft gezegd. Da's weer genoeg reden om heel Nederland onrustig te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:18

Over die beveiliging

Dat weet je niet, er is geen kans om dat uit te proberen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:35

gummie schreef:
Ik denk daar anders over. Voor mij is het zo klaar als een klontje. Mensen die het hardst roepen dat Wilders de publiciteit zoekt, aandachtsgeil is en kiezers wil trekken, zijn de mensen die hem ook daadwerkelijk dat podium bieden. Dat wij het allemaal steeds maar hebben over Wilders, moslims, etc terwijl er in de wereld een stuk meer te zien is dan dat, komt niet door Wilders alleen maar ook vooral door de mensen die als een zwerm gieren aanvliegen op alles wat door hem wordt gezegd. Hij werkt als een rode lap op een stier, we zitten allemaal te wachten tot hij uit de bocht vliegt, om daar vervolgens weer wekenlang over te discussieren. Tot droevenis toe, tot aller frustratie. want de discussies die mensen over hem voeren gaan er ook niet zacht aan toe.

Als we dit soort uitwassen, dit soort uitspraken, zouden negeren. Ze niet zouden uitzenden. Er niet zo'n enorme heisa van zouden maken (zelfs als het dat volgens ons wel heisa is!), dan zou nu niet heel Nederland op z'n kop staan en voor de zoveelste keer met elkaar in discussie gaan over het gedachtengoed van Wilders, de positie van allochtonen, etc.

Ik ben het onderhand echt spuugzat dat het in dit land op straat en in de media steeds maar gaat om Wilders, wat hij gezegd zou hebben, wat hij denkt, moslims, etc. En er is 1 manier om dat in te dammen, en dat is zeker niet om hem steeds maar zo'n groot speelveld te bieden. Hoe minder aandacht je aan bepaalde zaken schenkt, hoe milder de boodschap wordt, hoe minder mensen zich daardoor aangetrokken of juist aangesproken voelen.

En wat je ook van welke politicus vindt, het zijn wel allemaal mensen. Ook Wilders. En het gemak waarmee hij vervolgens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt, het gemak waarmee mensen een vergelijking met Hitler trekken, het gemak waarmee mensen op de een of andere manier niet afkeuren dat hij met beveiliging moet rondlopen en zijn leven niet zeker is, vind ik ook wel een discussie waard. Maar helaas, dan gaat het weeeeeeeeeeer over Wilders.

Ik ben het met je eens, dat de media Wilders dit podium geeft, maar zij kunnen alleen een podium aanbieden aan Wilders omdat hij garant staat voor oproer/kijkcijfers/aandacht.

Ik ben wel van mening, als Wilders/PVV moslims/allochtonen bewust mag beledigen, men niet moet zeuren als anderen Wilders/PVV rascistisch noemt. En de vergelijking met Hitler vind ik niet zo raar, er zijn raakvlakken IMO.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:41

Electra63 schreef:
Ik ben het met je eens, dat de media Wilders dit podium geeft, maar zij kunnen alleen een podium aanbieden aan Wilders omdat hij garant staat voor oproer/kijkcijfers/aandacht.

Ik ben wel van mening, als Wilders/PVV moslims/allochtonen bewust mag beledigen, men niet moet zeuren als anderen Wilders/PVV rascistisch noemt. En de vergelijking met Hitler vind ik niet zo raar, er zijn raakvlakken IMO.

En dat maakt dat wij dus hem dat speelveld geven, want wij zijn degenen die de kijkcijfers vertegenwoordigen. Wij zijn degenen die er naar kijken. En dus ben ik nog steeds van mening dat er maar 1 manier is om hiermee om te gaan, en dat is om die aandacht niet te geven... Door te negeren, door de boycotten. Eens kijken hoeveel we er dan nog van te zien krijgen ;)

En daarnaast vind ik dat we niet met 2 maten moeten meten. Ofwel: je staat toe dat mensen voor van alles en nog wat worden uitgemaakt. ofwel: je staat dat niet toe en maakt er ophef over. En dus niet ophef maken als Cohen met een poedel wordt vergeleken maar vervolgens wel gedogen dat Wilders met Hitler wordt vergeleken. Want zoals er mensen zijn die Wilders een racist vinden, zo zijn er net zo goed mensen die Cohen een schoothondje vinden! Daar moeten we dan ook niet flauw over doen. En dat is volgens mij ook wat Wilders heeft proberen aan te geven door enkele uitspraken uit de parlementaire geschiedenis aan te halen. Van flapdrol tot bedrijfspoedel.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:43

sarabande schreef:
Over die beveiliging

Dat weet je niet, er is geen kans om dat uit te proberen

Die kans is er wel, alleen zijn de consequenties te groot.... Waarbij ik het persoonlijk wel belangrijk vind om te vermelden dat het bedreigen met de dood of het daadwerkelijk doden van iemand om zijn of haar politieke overtuiging of welke overtuiging dan ook toch hopelijk wel door mensen wordt afgekeurd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:30

Nee die kans is er niet, want hij blijft dingen zoals haatpaleizen roepen

Overigens heb ik nog geen parlementariër Wilders voor Hitler horen uitmaken en dat is wel het platvorm waar het hier over gaat.

Als we internet erbij gaan halen kan je je lol helemaal op op Geen stijl en zo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:32

gummie schreef:
Electra63 schreef:

En dat maakt dat wij dus hem dat speelveld geven, want wij zijn degenen die de kijkcijfers vertegenwoordigen. Wij zijn degenen die er naar kijken. En dus ben ik nog steeds van mening dat er maar 1 manier is om hiermee om te gaan, en dat is om die aandacht niet te geven... Door te negeren, door de boycotten. Eens kijken hoeveel we er dan nog van te zien krijgen ;)

En daarnaast vind ik dat we niet met 2 maten moeten meten. Ofwel: je staat toe dat mensen voor van alles en nog wat worden uitgemaakt. ofwel: je staat dat niet toe en maakt er ophef over. En dus niet ophef maken als Cohen met een poedel wordt vergeleken maar vervolgens wel gedogen dat Wilders met Hitler wordt vergeleken. Want zoals er mensen zijn die Wilders een racist vinden, zo zijn er net zo goed mensen die Cohen een schoothondje vinden! Daar moeten we dan ook niet flauw over doen. En dat is volgens mij ook wat Wilders heeft proberen aan te geven door enkele uitspraken uit de parlementaire geschiedenis aan te halen. Van flapdrol tot bedrijfspoedel.

Ik kan wel leven met schoothondje, maar niet met het bewust schofferen van mensen. Dat doet Wilders bewust. Hij is niet te overtreffen wat betreft de one-liners en het afleiden van de aandacht.
Ik zie ook helemaal niet het nut in van het beledigen van groepen mensen, behalve dat hij er dus stemmen mee wint. Die had hij ook op een andere manier kunnen krijgen, want hij is een goed debater.
Jammer dat hij zijn talenten voor een IMO verkeerd doel gebruikt.
Jammer voor Henk en Ingrid, die hadden kunnen weten, dat Wilders, met zijn achtergrond als VVD-er, niet de belangen van de mensen met een inkomen van minder dan modaal bedient. Zij hebben zich laten gek maken door de schijnveiligheid die de PVV biedt. Immers het enige aan veiligheid wat er is gebeurd is het burka-verbod. Er zijn maar 180 dames met een Burka, m.a.w. Henk en Ingrid zullen daar niet zoveel van merken, waarschijnlijk wel van de zware bezuinigingen die hun zal treffen.

En verder ben ik inmiddels wel klaar met deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:38

Wat ik niet snap is dat Wilders iedereen voor zijn geloof uitmaakt,
maar dan ook nog nederlanders uitscheld :')

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:38

pfff en ik ben wel eens klaar met dat Henk en Ingrid gedoe, waren dat niet dezelfde als Sjonnie en Anita? Moeten ze eens mee ophouden om mensen in vakjes te plaatsen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:40

Wat mij opvalt is dat altijd dezelfde zitten te mokken hier op Wilders! _O- Hij bereikt zijn doel wel hoor! Negatieve aandacht is ook aandacht he! ') Wat denk je van leven en laten leven! Altijd hetzelfde gemok, dat je daar zelf niet moe van wordt... :)