Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:18

Brainless schreef:
Gelukkig leef ik niet met zoveel angst dat ik overal gevaar zie.

_/-\o_

Dat is ons grootste probleem: we zijn heel erg bang gemaakt. Nergens voor nodig.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:25

gohya schreef:
@Joanne1987
Je hebt wél gelijk! wij moeten ons ook aanpassen als we in een ander land zijn.
Probeer eens met je schoenen aan een moskee binnen te gaan? of met een korte broek een moskee binnen?
Het mag niet en wij passen ons ook aan,dus waarom een ander niet?

@mika11
Hier wonen ook weinig buitenlandse mensen en degene die er wonen passen zich ook aan hier.
Ik kan er heel goed mee overweg,ze zijn netjes en vriendelijk.

Daar zou ik ook geen moeite mee hebben, hoor.
Als ze zich aangepast hebben en netjes en vriendelijk zijn.
Sommige echte Nederlanders zijn dat niet eens.

Maar als ik als buren een vrouw in een Burka zou hebben en een buurman die mij afkeurend bekijkt, mij bv geen hand wil geven.
Daar zou ik niet blij mee zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:26

Wat overdrijven een hoop van jullie, toch.
Ik kom dagelijks vrouwen in een burka tegen, ik heb een Islamitische school om de hoek en een paar moeders dragen een burka. Het interesseert mij totaal niet. Ik heb er geen last van. In al die jaren dat ik deze vrouwen nu zie, heb ik nog nooit gehoord, gelezen of gezien dat er een misdaad gepleegd is door iemand in een burka.
Ik vind dit soort politieke maatregelen dus volstrekt buiten proporties en dit is een tegemoedkoming aan de PVV. Het geef mensen een gevoel van veiligheid, maar is de maatschappij veiliger geworden?
Ik heb een aantal maanden geleden (mei) aangifte gedaan van een redelijk zwaar misdrijf, iedere maand bel ik, maar het dossier ligt nog steeds op het bureau van de recherche, daar hebben ze nl. geen tijd voor.
Ik heb dus liever, dat de politie/politiek daar iets aan doet, dan aan het dragen van een burka.
Ach, het burkaverbod zal wel wisselgeld zijn voor de bezuinigingen in de zorg. De PVV was daar altijd op tegen, maar heeft dit gewoon ingewisseld, net als het verhogen van de pensioenleeftijd.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:26

Ik heb het altijd raar gevonden dat ze zich achter hun geloof verschuilen, een burka of wat dan ook heeft niks met het geloof te maken. Want waarom is het in zoveel arabische landen verboden om het te dragen? Hetzelfde als je de verhalen mag geloven dat de vrouwen het zelf mogen bepalen, waarom lopen er dan kinderen van ca 5 jaar of ouder ook met de hoofddoeken om? Ik weet niet meer wie het hier schreef dat het juist de mannen aanzet tot jaloezie, want ze gaan zich van alles in hun hoofd halen hoe de vrouw eronder uit zal zien. Ze bereiken het omgekeerde van wat ze eigenlijk willen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:32

Shellyke schreef:
Ik heb het altijd raar gevonden dat ze zich achter hun geloof verschuilen, een burka of wat dan ook heeft niks met het geloof te maken. Want waarom is het in zoveel arabische landen verboden om het te dragen? Hetzelfde als je de verhalen mag geloven dat de vrouwen het zelf mogen bepalen, waarom lopen er dan kinderen van ca 5 jaar of ouder ook met de hoofddoeken om? Ik weet niet meer wie het hier schreef dat het juist de mannen aanzet tot jaloezie, want ze gaan zich van alles in hun hoofd halen hoe de vrouw eronder uit zal zien. Ze bereiken het omgekeerde van wat ze eigenlijk willen.

Dat schreef ik. Ik ben het volkomen met je eens!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:36

Biggers schreef:
Groningen ook ;)
Laatst nog daar geweest. Liep er weer een familie waarvan 3 personen met een boerka van de 6 geloof ik.

ik kom dagelijks in groningen en ben nog nooit iemand tegen gekomen met een burka om ... wel is 3 jongeren die voor een soort onderzoek een burka droegen en toen met de bus wouden :o

verder vind ik dit verbieden een beetje dubbel, ik vind namelijk dat als een vrouw uit vrije wil een burka wil dragen ze dit zelf mag weten. Dat vind ik gewoon onder vrijheid van menings uiting horen maar ook onder godsdienstvrijheid. Er zijn namelijk vrouwen die zo bezig zijn met het geloof, ook nederlands vrouwen die zich bekeerd hebben tot de islam en een burka dragen onderdeel van het geloof vinden. Waarom het dan verbieden, ik zie er namelijk ook echt geen gevaar in.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:37

Shellyke schreef:

Omdat in die landen zelf, ze met de tijd meegaan en veranderen.
De oorspronkelijke inwoners die nu bv in Nederland wonen (2e of 3e generatie) zijn niet met de veranderingen meegegaan.
Ze zijn blijven steken, in hoe het was, toen hun naar Nederland gingen.
Dat geldt bijvoorbeeld voor sommige Turkse mensen, die leven hier op een bepaalde manier, wat in Turkije zelf al helemaal niet meer gebeurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:39

Ik, persoonlijk, heb helemaal niets met het geloof en dus de burka. Het gaat mij om de inmenging van de politiek. Die zouden zich in deze moeilijke tijden met andere zaken bezig moeten houden. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:40

Ik ben eerder geshockeerd door de leeftijd van paddenpad (43, seriously?) dan door burka's...

Nayomie

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:41

Wat dan? Volgens mij heb ik iets gemist. :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:42

MarcoBorsato schreef:
Ik ben eerder geshockeerd door de leeftijd van paddenpad (43, seriously?) dan door burka's...

Ach, ik denk zomaar, dat Paddenpad een leuke SA is :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:42

Het schijnt juist dat juist de vrouwen die hier heen zijn verhuisd veel vrijer omgaan met het dragen van gezichtsbedekking en zij dragen dat dan juist ook niet. (heeft een vriendinnetje van mij uitgelegd) natuurlijk houd je wel de verschillen, dat heeft ook te maken met de immigratie en met immigratie problemen, deze mensen komen terecht in een hele nieuwe cultuur en weten niet goed hoe ze daar mee om moeten gaan. Turkijke vind ik daarbij geen goed voorbeeld omdat deze niet kort geleden hier zijn terecht gekomen en we nu al met meerdere generaties "turkse'' gezinnen te maken hebben. Dit soort gedrag zul je alleen nog bij echt de oudere generatie tegen komen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:43

Electra63 schreef:
Ik, persoonlijk, heb helemaal niets met het geloof en dus de burka. Het gaat mij om de inmenging van de politiek. Die zouden zich in deze moeilijke tijden met andere zaken bezig moeten houden. :P

Die mensen moeten ook hun centjes verdienen. Anders zitten ze de hele dag in hun neus te peuteren.
Tja, om het politieke leven toch intressant te houden komen ze tegenwoordig met de onnozelste dingen.

Vroeger ging het toch ook goed? Waarom dan nu al die extra regeltjes, dat niets opschiet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:45

Biggers schreef:
Electra63 schreef:

Die mensen moeten ook hun centjes verdienen. Anders zitten ze de hele dag in hun neus te peuteren.
Tja, om het politieke leven toch intressant te houden komen ze tegenwoordig met de onnozelste dingen.

Vroeger ging het toch ook goed? Waarom dan nu al die extra regeltjes, dat niets opschiet?

Ik denk niet, dat politici NU uit hun neus kunnen peuteren. Er zijn genoeg (economische) problemen in Nederland. Het is niet om de politiek interessant te houden, maar om ontevreden kiezers een schijnoplossing te bieden.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:46

Mika, een moslim is een moslim. Je ziet teveel verschillen in die landen, in het ene land is het verboden en in het andere land moet je het dragen. Ook de familie's hier, het ene familielid draagt er eentje en het andere familielid weer niet. Volgens mij is het naast een verplichting die de man oplegd het puur willekeur, en nu in deze tijd zou ik ze niet de kost willen geven die het juist gebruiken om te provoceren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:47

Biggers schreef:
Electra63 schreef:

Hoe bedoel je dat het vroeger ook goed ging? Wat ging er goed? En welke extra regeltjes bedoel je? Deze dan, maar welke nog meer?

Ik denk dat de tijden veranderen, dus de politiek verandert. En ja er zijn politici hier mee bezig, maar wat wil je dan? Dat ze zich allemaal bezig houden met Griekenland en de euro?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:48

ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met burka's, tsja, je kan hun gezicht niet zien, maar dat kan bij heel wat meer gevallen ook niet (in de winter ben ik ook helemaal ingepakt met alleen een gleufje voor mijn ogen). En dan die vergelijking met bivakmutsen... dat is toch iets heel anders? Een bivak muts doe je op omdat je iets crimineels wilt gaan doen en niet herkent wilt worden... achter een burka zit weinig crimineels. ik word een beetje moe van dat gezever van de overheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:50

Ik ben voor een Burka verbod. Wss ben ik superracistisch in jullie ogen maar ik vind dat iedereen zich hier in NL moet aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar wij hebben al genoeg getolereerd van iedereen dat het nu inmiddels ver te zoeken is. Ik irriteer me niet echt aan de Burka maar ook meer aan de mensen die hun eigen taal spreken in de trein enzo. Ik heb er ook nog nooit een gezien, maar kan me erin verplaatsen dat het intimiderend overkomt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:50

@Electra
Ik zie niet dat ze er mee bezig zijn. Alleen wat regeltjes vaststellen. Maar misschien zie ik dat verkeerd?
En geld verdienen door die boete van 380 euro op te leggen. Voor een kledingstuk notabene.

@lieveli
Vroeger was de situatie (denk aan 10 a 20 jaar geleden) toch ook gewoon normaal. Waarom moeten die extra regels erbij.
Om geld te verdienen? Gooi dan meteen die belasting omhoog, als ze zo willen overkomen.

Nou bijvoorbeeld? Ik neem aan dat Nederland hun geld ook weer terug wil?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:52

Biggers schreef:
@Electra
Ik zie niet dat ze er mee bezig zijn. Alleen wat regeltjes vaststellen. Maar misschien zie ik dat verkeerd?
En geld verdienen door die boete van 380 euro op te leggen. Voor een kledingstuk notabene.

@lieveli
Vroeger was de situatie (denk aan 10 a 20 jaar geleden) toch ook gewoon normaal. Waarom moeten die extra regels erbij.
Om geld te verdienen? Gooi dan meteen die belasting omhoog, als ze zo willen overkomen.

Als je over het geld voor Griekenland hebt, dat zien wij nooit meer terug. Naar ons Ijslandse geld kunnen we ook fluiten.

Nayomie

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:53

En waarom leveren wij daar ons geld aan dan?
Als ze toch al kunnen zeggen, dat we het niet terug krijgen?
Wij moeten er voor werken hoor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:54

Biggers schreef:
@Electra

@lieveli

Vroeger was de hele situatie mbt allochtonen toch anders? Toen speelden zelfmoordaanslagen niet, of iig een stuk minder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:54

Biggers schreef:

Jij gaat naar school kind :')

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:55

MarcoBorsato schreef:
Biggers schreef:

Jij gaat naar school kind :')

heb jij daar nooit opgezeten dan?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:56

MarcoBorsato schreef:
Biggers schreef:
@Electra

@lieveli

Vroeger was de hele situatie mbt allochtonen toch anders? Toen speelden zelfmoordaanslagen niet, of iig een stuk minder.

Omdat we toen nog niet in een crisis zaten? Dan gaan mensen anders doen, dus meer aanslagen. Of zie ik dit verkeerd?

Ik mag dan wel naar school gaan, ik praat met ''wij'' over de burgers van nederland. Iets mis mee?