te ziek voor woorden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:47

@faye1995, Ik snap dat als je deze mensen kent en een ander verhaal kent, dat het je pijn doet om steeds te moeten lezen wat mensen er van vinden dat er een foto is verstuurd. Alleen wij weten het ''echte'' verhaal dus blijkbaar niet en kunnen alleen oordelen op basis van ''feiten'' die de buitenwereld te horen krijgt van de politie. Ik neem aan dat zij of niks zeggen, of de waarheid vertellen.

Ik bedoel hier niks kwaads mee, maar wilde het wel even zeggen :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:48

De tante van het manneke was een oud-klasgenootje van mij...
Als je dan op hyves een foto van dat mooie manneke ziet dan is het echt gewoon heel erg triest ;(

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:50

Ik zeg toch ook dat iedereen zelf moet geloven wat hij/zij wil geloven. Maar het voor eventuele andere nieuwsberichten over welk onderwerp dan ook wellicht handig niet altijd te geloven wat er gezegd en geschreven wordt.

blauw00gje schreef:
@faye1995, Ik snap dat als je deze mensen kent en een ander verhaal kent, dat het je pijn doet om steeds te moeten lezen wat mensen er van vinden dat er een foto is verstuurd. Alleen wij weten het ''echte'' verhaal dus blijkbaar niet en kunnen alleen oordelen op basis van ''feiten'' die de buitenwereld te horen krijgt van de politie. Ik neem aan dat zij of niks zeggen, of de waarheid vertellen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:23

Laura82, ik ga ervan uit dat dit bericht met mij te maken heeft. Het spijt mij als je je aangevallen voelde, het was niet mijn bedoeling dat mensen zich persoonlijk aangesproken zouden voelen maar kennelijk is dat niet gelukt. Mijn excuses.
Ik heb je een PB gestuurd waarin ik probeer uit te leggen waarom ik op jouw eerdere post reageerde.

Laura82 schreef:
Dat weet ik, en dat is ook zo, maar een betere wereld begint bij jezelf: als je dan zo'n moraalridder bent, moet je je zelf ook niet verlagen tot het verdraaien van anders post en je aan de feiten houden.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:34

blauw00gje schreef:

Misschien gaat het daar wel mis, het fijt dat wij als buitenstaanders überhaupt denken te mogen oordelen, over iets wat voor alle betrokken partijen levens bepalend zal zijn.

Waarom niet gewoon het oordeel voor onszelf houden, en voor betrokkenen een ondersteuning zijn?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:55

tteettt schreef:
blauw00gje schreef:

Misschien gaat het daar wel mis, het fijt dat wij als buitenstaanders überhaupt denken te mogen oordelen, over iets wat voor alle betrokken partijen levens bepalend zal zijn.

Waarom niet gewoon het oordeel voor onszelf houden, en voor betrokkenen een ondersteuning zijn?

Je mag toch een mening hebben? Ik heb ook aangegeven dat ik het heel erg vind wat er gebeurd is (waar we dus schijnbaar niet van weten wat er nou eigenlijk gebeurd is. Het enige wat zeker is, is dat het kindje en vader dood zijn) en heb ook mijn medeleven getoond.

Daarbij bedoel ik al mijn posts niet verkeerd en heb dat er ook bij gezegd.

Raveltje

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:30

Dan bied ik hierbij oprecht mijn excuses aan, want ik had begrepen dat er een foto verzonden was en dit blijkt achteraf niet zo te zijn. Hoorde het gisteren via tv of radio en was er nogal beduusd van. En heb dan ook gereageerd uit gevoel en dat is iets wat ik normaliter probeer niet te doen, juist om dit soort reacties te voorkomen.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:38

wat verschrikkelijk erg. ik heb er geen woorden voor! :n bij ons in de buurt is pas een meisje van 10 door haar moeder vermoord. de moeder heeft intussen bekend dat zij het inderdaad was. echt niet normaal!! %) %) %) %) %) %) %) %) %)

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:41

Winddancer schreef:
Ik sta telkens weer paf dat er mensen daadwerkelijk rondlopen die tot zoiets in staat zijn 8)7 :r
Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.....gelukkig heeft hij zichzelf opgeruimd....
Sterkte voor de moeder en nabestaanden :(:)

Hier sluit ik me volledig bij aan. Kan echt niet begrijpen dat er zulke zieke mensen rondlopen.... Maak dan jezelf van kant, maar blijf van een ander af...... Verschrikkelijk.....

Sterkte voor alle nabestaanden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:03

maura schreef:
Zomaar wat quotes gekozen, dus niet persoonlijk bedoeld
Citaat:
Als ik het goed begrijp is dit weer zo'n geval van: "Als ik je niet kan hebben, dan zul je boeten. Dan pak ik je kind af en moet je de rest van je leven ongelukig zijn". Daaruit leid ik af dat het een egoistische daad is. En daar kan ik, hoe ik het ook probeer, geen begrip voor opbrengen.

En wat als je het niet goed begrijpt? Als je aanneemt dat dit weer zo'n geval is, terwijl het helemaal niet zo'n geval is. Wat als 'zo'n geval' helemaal niet bestaat, maar gewoon geroepen wordt omdat wij als mensen een brein hebben dat volcontinu en zonder dat we ons daarvan bewust zijn probeert om patronen te vinden. En daarin zo ver gaat dat wij eerder bereid zijn te geloven dat er spake is van een patroon dan van een unieke situatie die niet te vergelijken is met andere situaties. Wat als je dan een oordeel velt op basis van dat geforceerde patroon, in plaats van op de unieke situatie? Ben je dan 'gewoon menselijk'? En mag dat een excuus zijn om zo'n ongefundeerd oordeel op internet te slingeren? Blijkbaar wel. In dat geval mag ik vast ook een oordeel vellen. Dat doe ik dan ook, maar ik vind het niet erg netjes om dat op internet te zetten dus dat oordeel houd ik lekker voor me.

Ongefundeerd oordeel? Mensen gaan af op wat nieuwsberichten vermelden. En behalve in geval van roddelblad moeten mensen er van uit kunnen gaan dat er niet zomaar dingen verzonnen worden, dat er geen pertinente onwaarheden vermeld worden. Dat dat volgens jou in dit geval wel gebeurd is (en dat dat inmiddels ook bekend is geworden) , en dat er dus sprake is van een uitzonderingsgeval, maakt het verhaal weliswaar anders. Maar geeft geen reden om een post die gebaseerd is op nieuwsberichten ongefundeerd te noemen. Het geeft voor mij slechts reden boos te zijn op degene die de berichtgeving heeft uitgebracht, op de media. Dat vind ik een kwalijke zaak.

Daarbij is het helemaal niet onbegrijpelijk om in patronen te denken: daar is de halve wereld op gebaseerd, omdat je anders nooit in staat zou kunnen zijn passende maatregelen te treffen, juiste zorg te bieden, etc. En het patroon van gezinsdrama's is niks nieuws. Als we het sturen van de foto even wegnemen, omdat dat kennelijk niet het geval is geweest, blijven de volgende feiten over: man hangt zoontje op en brengt vervolgens zichzelf om het leven. Dan is nog de vraag: klopt het dat de man bang was door zijn vrouw verlaten te worden?

1 + 1 is vaak gewoon 2. En als het geen 2 is, kan dat met feiten weerlegd worden. Dus je had ook gewoon kunnen reageren door te zeggen dat de situatie anders is dan door de media beschreven. Dan was mijn reactie nu ook anders geweest. En geef vooral jouw oordeel, aangezien je je kenelijk ontzettend zit op te naaien over posts die geen kwaad bevatten.. Ik begrijp echt wel dat dat je kan raken, en dat dat niet leuk is als je de situatie van dichtbij kent. Maar ik blijf hoe dan ook bij mijn standpunt dat het van het leven beroven van je kind, terwijl je niet onder invloed van psychose oid bent, altijd een egoistische daad is!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:13

faye1995 schreef:
Ik zeg toch ook dat iedereen zelf moet geloven wat hij/zij wil geloven. Maar het voor eventuele andere nieuwsberichten over welk onderwerp dan ook wellicht handig niet altijd te geloven wat er gezegd en geschreven wordt.

Nee dat lijkt me juist niet handig, want hoe moeten we dat dat voor ons zien? Hoe moet ik me dat dat voorstellen? Dat we berichten niet meer geloven? Hoe weten we dan wat wel en wat niet waar is? Welke berichten geloven we dan wel, en welke niet? Dus in plaats van er van uit te gaan dat berichtgeving juist is, moeten we er van uitgaan dat die niet juist is?

Ik denk dat het beter is om ontzettend kwaad te worden op berichtgeving die pertinent onjuist is geweest. En dat hier het trieste geval geweest. Dat is erg jammer.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:15

Dit is de zoon (en kleinzoon) van mijn afdelingsleider. Echt verschrikkelijk inderdaad.. Dan moet je toch wel buiten jezelf zijn van woede. Niet normaal. Overigens is er naar mijn weten wel degelijk een foto gestuurd.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:42

MerelxG_R schreef:
Dit is de zoon (en kleinzoon) van mijn afdelingsleider. Echt verschrikkelijk inderdaad.. Dan moet je toch wel buiten jezelf zijn van woede. Niet normaal. Overigens is er naar mijn weten wel degelijk een foto gestuurd.

Er is geen foto verstuurd zoals de media dit pretendeert. Er is een normale foto gestuurd van het jongetje, maar met een tekst waardoor de moeder naar huis snelde.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:44

Wat je handig lijkt moet je zelf weten :) Ik stel voor dat jij je eens gaat verdiepen in de media zoals deze is. Lees ook maar eens een paar topics onder deze. Raar dat mensen nu nog niet doorhebben dat media een commerciële bedoeling is, ook kranten en nieuws. Ze weergeven een gekleurde waarheid of zelfs onwaarheden. Schrijnend dat er nog mensen zijn die alles geloven???

gummie schreef:
faye1995 schreef:

Nee dat lijkt me juist niet handig, want hoe moeten we dat dat voor ons zien? Hoe moet ik me dat dat voorstellen? Dat we berichten niet meer geloven? Hoe weten we dan wat wel en wat niet waar is? Welke berichten geloven we dan wel, en welke niet? Dus in plaats van er van uit te gaan dat berichtgeving juist is, moeten we er van uitgaan dat die niet juist is?

Ik denk dat het beter is om ontzettend kwaad te worden op berichtgeving die pertinent onjuist is geweest. En dat hier het trieste geval geweest. Dat is erg jammer.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:18

faye1995 schreef:
Wat je handig lijkt moet je zelf weten :) Ik stel voor dat jij je eens gaat verdiepen in de media zoals deze is. Lees ook maar eens een paar topics onder deze. Raar dat mensen nu nog niet doorhebben dat media een commerciële bedoeling is, ook kranten en nieuws. Ze weergeven een gekleurde waarheid of zelfs onwaarheden. Schrijnend dat er nog mensen zijn die alles geloven???

Kijk, en daarmee doe je de suggestie dat ik me daar niet in heb verdiept. Ik ben juist 1 van de mensen die vinden dat de rol van de media onderschat wordt, en dat de media eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen voor de keuzes die ze maken mbt het openbaren van bepaalde artikelen/ situaties/feiten. Ik heb al heel lang door dat de media een commerciele bedoeling zijn ;) En ben het volledig met je eens wat dat betreft! Ik vind dat de media onder de loep gehouden moeten worden, ik vind dat de regels aangescherpt moeten worden. Juist omdat de rol zo groot is, juist omdat ze de mensen en hun meningen beinvloeden. Maar ik vind dus niet dat we er dan maar van uit moeten gaan dat alles wat geschreven en gepubliceerd wordt, onjuist is. En ik vind zeker niet dat mensen die hier hun mening geven ogv het niews, moeten worden afgerekend op de fouten die media (per ongeluk dan wel expres) maken.

Wat ik dan wel weer frapant vind, dat is dat er nu gepost is dat er wel degelijk een foto is gestuurd door vader aan moeder met een foto van de jongen en een tekst eronder. Dus al die stampij die is gemaakt om een foto, was helemaal niet zo onterecht? Want er is dus wel een foto verstuurd? En of dat dan van de overleden jongen is, of van de jongen toen die nog leefde, doet dat er toe?

Dan neem ik namelijk mijn eerste standpunt weer in: dat ik dat egoistisch en sadistisch vind. Maar nogmaals: ik vind het voor betrokkenen vervelend als ze last hebben van de mening van andere mensen hierover. Ik begrijp dat dat niet leuk is om te lezen.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:39

Er is toch niets mis met het versturen van een foto van hun zoon??? Hier werd gezegd dat er een foto was gestuurd van het opgehangen jongetje. Een onwaarheid dus. Ik heb gezegd dat het van die foto niet waar is, ik heb ook gezegd dat die foto niet gestuurd is. Ik heb niet gezegd dat er geen! Foto verstuurd is.

Verder zeg ik nergens dat je niets moet geloven van de media. Wel benadruk ik dat de media vaak een gekleurde weergave van de feiten laat zien en soms zelfs onwaarheden.

Dit doet niet aan de daad af, want het is verschrikkelijk. En nogmaals; iedereen moet denken wat hij/zij wil, maar geloof niet alles dat andere mensen je voorschotelen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:08

faye1995 schreef:
Er is toch niets mis met het versturen van een foto van hun zoon???

Zit al even op mijn handen maar kom op zeg.... Vind jij werkelijk dat er in dit geval niets mis was met het versturen van die foto???

Ik begrijp dat jij de betrokkenen zelf kent en dat is heel erg, ik ken ze niet. Ik ken wel 2 echtparen die kinderen verloren hebben en er ALLES maar dan ook ALLES voor zouden geven om een gezond kind op de wereld te zetten. Voor hun is dit gebeuren een klap in het gezicht.

De vader moet heel heel ziek geweest zijn om tot zo'n daad in staat te zijn, maar helaas... op mijn begrip hoeft hij niet te rekenen.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:10

Lees nu eens even; Er is een foto gestuurd van een spelend kind n niet zoals hier gezegd wordt van een verhangen kind. Ik zeg alleen dat er niets mis mee is om een NORMALE foto te sturen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:12

Ook niet in dit geval? Er was ALLES mis mee.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:14

Jeetje wat vreselijk...
Die man moet wel heel ver heen geweest zijn... Dat arme kind... Y;(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:15

Maar uit je eerdere post begrijp ik dat er wel een tekst bij stond die de moeder alarmeerde? Corrigeer me als ik dat verkeerd begrepen heb. Maar als ik dat goed begrepen heb, vind ik daar zeker wel iets mis mee

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:18

Kijk dat vind ik ook; Mensen moeten leren lezen en nuanceren. Met die foto was niets mis, met de tekst wel.
Die jongen hoeft geen respect, hij is dood. En wat meerderen hier schijnen te vergeten; Iemand die zoiets doet is geestelijk niet in orde. Dus dat je het niet begrijpt lijkt me logisch tenzij ergnw een steek bij je los zit :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:24

Je hebt nu al pagina's lang geinsinueerd dat er geen foto gestuurd is. Nu zeg je dat het niet een foto was zoals in de media beschreven is, wat maakt het uit???
Die foto is gestuurd om de moeder te "pakken", of niet dan? Wat is het verschil?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:31

Als je nu eens goed leest voordat je begint te schreeuwen. Ik heb nergens gezegd dat er GEEN foto is gestuurd. Ik heb wel gezegd dat die foto, zoals mensen hier suggereerden niet is gestuurd. Voor jou maakt dat blijkbaar geen verschil, voor mij wel.
Tja waarom de foto is verstuurd is voor jou gissen, ik heb alle brieven en emails gelezen. Je moet zelf je conclusie trekken, wat je blijkbaar ook doet. Beetje nuance is niet verkeerd in het leven, dat kan ik je wel vertellen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:36

Goed, het is een verschil dat het niet een foto is van het hangende kind. Maar een foto met een tekst die zo alarmerend is dat moeder in blinde paniek naar huis vliegt - dat is bijna net zo ernstig, vind ik....