Ik bedoel hier niks kwaads mee, maar wilde het wel even zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blauw00gje schreef:@faye1995, Ik snap dat als je deze mensen kent en een ander verhaal kent, dat het je pijn doet om steeds te moeten lezen wat mensen er van vinden dat er een foto is verstuurd. Alleen wij weten het ''echte'' verhaal dus blijkbaar niet en kunnen alleen oordelen op basis van ''feiten'' die de buitenwereld te horen krijgt van de politie. Ik neem aan dat zij of niks zeggen, of de waarheid vertellen.
Laura82 schreef:Dat weet ik, en dat is ook zo, maar een betere wereld begint bij jezelf: als je dan zo'n moraalridder bent, moet je je zelf ook niet verlagen tot het verdraaien van anders post en je aan de feiten houden.
blauw00gje schreef:@faye1995, Ik snap dat als je deze mensen kent en een ander verhaal kent, dat het je pijn doet om steeds te moeten lezen wat mensen er van vinden dat er een foto is verstuurd. Alleen wij weten het ''echte'' verhaal dus blijkbaar niet en kunnen alleen oordelen op basis van ''feiten'' die de buitenwereld te horen krijgt van de politie. Ik neem aan dat zij of niks zeggen, of de waarheid vertellen.
tteettt schreef:blauw00gje schreef:@faye1995, Ik snap dat als je deze mensen kent en een ander verhaal kent, dat het je pijn doet om steeds te moeten lezen wat mensen er van vinden dat er een foto is verstuurd. Alleen wij weten het ''echte'' verhaal dus blijkbaar niet en kunnen alleen oordelen op basis van ''feiten'' die de buitenwereld te horen krijgt van de politie. Ik neem aan dat zij of niks zeggen, of de waarheid vertellen.
Misschien gaat het daar wel mis, het fijt dat wij als buitenstaanders überhaupt denken te mogen oordelen, over iets wat voor alle betrokken partijen levens bepalend zal zijn.
Waarom niet gewoon het oordeel voor onszelf houden, en voor betrokkenen een ondersteuning zijn?
Winddancer schreef:Ik sta telkens weer paf dat er mensen daadwerkelijk rondlopen die tot zoiets in staat zijn![]()
![]()
Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.....gelukkig heeft hij zichzelf opgeruimd....
Sterkte voor de moeder en nabestaanden
maura schreef:Zomaar wat quotes gekozen, dus niet persoonlijk bedoeldCitaat:Als ik het goed begrijp is dit weer zo'n geval van: "Als ik je niet kan hebben, dan zul je boeten. Dan pak ik je kind af en moet je de rest van je leven ongelukig zijn". Daaruit leid ik af dat het een egoistische daad is. En daar kan ik, hoe ik het ook probeer, geen begrip voor opbrengen.
En wat als je het niet goed begrijpt? Als je aanneemt dat dit weer zo'n geval is, terwijl het helemaal niet zo'n geval is. Wat als 'zo'n geval' helemaal niet bestaat, maar gewoon geroepen wordt omdat wij als mensen een brein hebben dat volcontinu en zonder dat we ons daarvan bewust zijn probeert om patronen te vinden. En daarin zo ver gaat dat wij eerder bereid zijn te geloven dat er spake is van een patroon dan van een unieke situatie die niet te vergelijken is met andere situaties. Wat als je dan een oordeel velt op basis van dat geforceerde patroon, in plaats van op de unieke situatie? Ben je dan 'gewoon menselijk'? En mag dat een excuus zijn om zo'n ongefundeerd oordeel op internet te slingeren? Blijkbaar wel. In dat geval mag ik vast ook een oordeel vellen. Dat doe ik dan ook, maar ik vind het niet erg netjes om dat op internet te zetten dus dat oordeel houd ik lekker voor me.
faye1995 schreef:Ik zeg toch ook dat iedereen zelf moet geloven wat hij/zij wil geloven. Maar het voor eventuele andere nieuwsberichten over welk onderwerp dan ook wellicht handig niet altijd te geloven wat er gezegd en geschreven wordt.
MerelxG_R schreef:Dit is de zoon (en kleinzoon) van mijn afdelingsleider. Echt verschrikkelijk inderdaad.. Dan moet je toch wel buiten jezelf zijn van woede. Niet normaal. Overigens is er naar mijn weten wel degelijk een foto gestuurd.
gummie schreef:faye1995 schreef:Ik zeg toch ook dat iedereen zelf moet geloven wat hij/zij wil geloven. Maar het voor eventuele andere nieuwsberichten over welk onderwerp dan ook wellicht handig niet altijd te geloven wat er gezegd en geschreven wordt.
Nee dat lijkt me juist niet handig, want hoe moeten we dat dat voor ons zien? Hoe moet ik me dat dat voorstellen? Dat we berichten niet meer geloven? Hoe weten we dan wat wel en wat niet waar is? Welke berichten geloven we dan wel, en welke niet? Dus in plaats van er van uit te gaan dat berichtgeving juist is, moeten we er van uitgaan dat die niet juist is?
Ik denk dat het beter is om ontzettend kwaad te worden op berichtgeving die pertinent onjuist is geweest. En dat hier het trieste geval geweest. Dat is erg jammer.
faye1995 schreef:Wat je handig lijkt moet je zelf wetenIk stel voor dat jij je eens gaat verdiepen in de media zoals deze is. Lees ook maar eens een paar topics onder deze. Raar dat mensen nu nog niet doorhebben dat media een commerciële bedoeling is, ook kranten en nieuws. Ze weergeven een gekleurde waarheid of zelfs onwaarheden. Schrijnend dat er nog mensen zijn die alles geloven???
faye1995 schreef:Er is toch niets mis met het versturen van een foto van hun zoon???