aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:29

ik zag die springfoto's netop tv ;( toen ging er wel een siddering door me heen...

die man, op die foto... Wat moet er door hem heen gegaan zijn? en de mensen die hij nagelaten heeft ;( .... pffff, zulke dingen zie ik liever niet geloof ik ;(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:39

Ik was op de manege, vlak voor mijn les hebben we met zijn alle naar de tv staan kijken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:51

Menino schreef:
ik zag die springfoto's netop tv ;( toen ging er wel een siddering door me heen...

die man, op die foto... Wat moet er door hem heen gegaan zijn? en de mensen die hij nagelaten heeft ;( .... pffff, zulke dingen zie ik liever niet geloof ik ;(
Erg hé, zo'n sprong duurt eigenlijk maar 4 seconden en je bent al niet meer voor je op de grond komt. Je denkt er op zo'n moment niet eens aan lijkt mij... er zit dan zo veel adrenaline in je lichaam. Zag vandaag nog een stukje intervieuw met een vrouw die als laatste onder de puin vandaan werd gehaald, en op de 13e verdieping stond toen alles instortte, ook zwaar bijzonder hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:59

volgens mij leef je nog wel voor je de grond raakt.... Bij parachutespringen/bungeejumpen ga je ook niet dood. Verschrikkelijk. ;( ....die klap.
idd, lijkt me ook erg als je het wél overleeft.....

ik was vier jaar en twee jaar geleden in NY. Laatste keer ging alles wel weer een beetje z'n gangetje, maar de eerste keer stond alles nog zó in het teken van 9/11 . Écht iedereen met wie je praatte (mijn tante woont er, was er dus ook wat langer en veel mensen gesproken) , zelfs compleet onbekenden, vertelden spontaan hun verhaal over 9/11. Dan hoor je ook allemaal van die dingen over mensen die net hun dienst verwisseld hadden... Ik moet daar echt niet te lang over nadenken... het is gewoon diep en diep treurig ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 01:13

zoveel zijn nog vermist, gewoon levend gecremeerd. zo sneu die nabestaanden hebben niks , ben blij dat ik veilig in nederland was toen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:55

Ik was thuis, de overbuurvrouw kwam helemaal hysterisch de straat over rennen en bij ons op de deur bonken dat we de tv aan MOESTEN zetten. Toen was net het eerste vliegtuig in een van de torens gevlogen. Het eerste wat we dachten was "dat moet een ongeluk zijn" en dat zou al erg genoeg geweest zijn maar een tweede vliegtuig kon geen toeval zijn. Ik heb er echt naar gekeken met het gevoel "dit kan niet waar zijn".

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:11

Ik zat doen in groep 7 of groep 8, en wij hebben de tv gekeken in het klaslokaal, in het begin drong het niet tot ons door, totdat de leraar uitlegde wat er aan de hand was...

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:18

Ik was met groep 7 of 8 op schoolreisje naar Amsterdam waren in Artis toen de leraren het te horen kregen, wij hadden nog niet zoveel door, totdat we thuis kwamen, ik wou eigenlijk gtst kijken, snapte niet wat er was gebeurd. Toen ik dat wist keek ik alleen nog maar het nieuws.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:22

Bizar dat iedereen het nog weet.
Ik liep stage op een kinderdagverblijf. We hebben heel de dag de radio aangehad. Mijn stagebegeleidster was 2 weken daarvoor op de twin towers geweest, op vakantie.
Eenmaal thuis heeft de tv continu aangestaan om de updates te zien.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:26

Ik kwam thuis, van school, mijn moeder had CNN aanstaan en ik kwam binnen en zag het tweede vliegtuig erin vliegen... en zei tegen mijn moeder "oke, en zo begint dus de derde wereldoorlog."

Die springende mensen en de mensen die uit de ramen hingen op de verdiepingen boven de inslag hebben diepe diepe indruk op me gemaakt..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:00

Ik krijg er serieus nog elke keer kippenvel van als ik eraan denk, het heeft heel veel indruk op mij gemaakt.

Ik kwam toen thuis uit school en was toevallig aan het zappen en kwam langs CNN, waar toen beelden werden uitgezonden toen het eerste vliegtuig net het Worldtrade Centre in was gevlogen. Heb meteen mijn moeder geroepen, en samen zagen we een aantal minuten later dat er ook een vliegtuig in het 2e gebouw vloog. Verschrikkelijk, heb tot 12 uur 's nachts voor de tv gezeten, helemaal verbijsterd. Als ik er nu beelden van zie komt dat zelfde gevoel weer naar boven.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:18

wel heel raar, zat gisteravond naar wat documentaires te kijken over 9/11 en je hebt meteen dat enge gevoel van toen weer terug, het was ook zo bizar, zulke dingen gebeurde tot die dag alleen in films, niet in t echt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:20

ik kwam uit school zat op de middelbare school en dacht dat mijn moeder een hele slechte film aan het kijken was heb de hele dag voor de tv gezeten en ik was als de dood dat er een 3de wereldoorlog zou komen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:27

Ik was op vakantie in Italie, we zaten in de auto toen we op het nieuws iets over Amerika en zoveel "mille muerte" (of zoiets) hoorden. We wisten dat er iets ergs moest zijn, maar volgens mij hebben we de volgende dag op de camping pas echt goed gezien wat er aan de hand was omdat daar een krant lag.

Is echt onvoorstelbaar wat die mensen daar mee hebben gemaakt, ik kan er eigenlijk ook niet goed naar kijken...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:33

kwam van de paarden af , woonde nog op t durp en me ma deed de deur open en begon te ratelen terwijl ik niet eens wist waarover t ging. later werd het me duidelijk.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 11:10

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:45

speed101 schreef:
ik was toen 3/4 jaar en ik zat voor de tv op mijn ouders kamer met mijn hond naast me en ik zag dat 1e vliegtuig erin vliegen.
ik kreeg bij het 2e vliegtuig pijn in mijn hart en dat was voor mij het teken dat er veel mensen niet meer zouden ademhalen.
ik belde direct mijn oom in amerika op en die vertelde me dat hij niet daar was.

Je herinnering is wat vervormd, die dag (en de dagen erna) heeft niemand live het eerste vliegtuig erin zien vliegen, simpelweg omdat er geen reden was voor camera ploegen om het te filmen zolang er nog niets gebeurd is. Pas later zijn er beelden van het eerste vliegtuig in 'de omloop' gekomen. Waarschijnlijk heb je meerdere/vele herhalingen van hetzelfde/het 2e vliegtuig gezien.

Zoals bijna iedereen in dit topic weet ik nog precies waar ik was en wat ik aan het doen was. Ik was net terug van mijn ochtend/dagdienst, toen ik op mijn kleine studentenkamertje was, het eerste wat ik altijd deed was de tv aanzetten want ik heb graag geluid om me heen, ik vermoed dat dit ong. om 15.00 was aangezien ik tot 14.30 moest werken en nog naar huis moest fietsen. Terwijl ik me aan het omkleden was probeerde ik met 1 oog te volgen wat er nu toch eigenlijk gebeurd was, schakelde over naar CNN, en weet dat er (toen nog) sprake was van een ongeluk en een sportvliegtuigje, terwijl alles nog aan het doordringen was vloog het 2e vliegtuig in de zuid toren, en daarna ook nog de explosie in het pentagon, nu weten we dat ook dat een vliegtuig was maar dat was in eerste instantie ook niet duidelijk...

@svandijk, heel herkenbaar

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:50

oke dan houd ik het op ik zat aan de beademing voor de tv en zag beide vliegtuigen erin vliegen.
pff al weer 10 jaar geleden de tijd gaat snel zeg...
zie het al de hele dag voor me, een paar haren op mijn hoofd en een roze met witte pyjama had ik aan, ik lag voor het raam dus dat kon ik zien.
de beademing maakte een gorgelend geluid en smaakte zout en de angst die ik voelde toen ik aan mijn familie in amerika dacht.
tevens ook een van mijn weinige herinneringen aan mijn oma die dag.

ps. eerste vliegtuig zag ik er ook niet live in vliegen dat besef had ik toen ook al maar het 2e volgens mij wel.
zie me daar echt nog zitten met die fel rode streep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:55

Ik was dertien en zat huiswerk te maken aan mijn bureau.
Zelf kijk ik momenteel geen programma's over wat er destijds gebeurd is, klinkt misschien stom maar ik heb er de afgelopen tien jaar genoeg over gezien en gelezen, en ik vind het gewoonweg te schokkend om zulke dingen steeds weer op te halen.
Maar wel goed om er weer dingen over uit te zenden op tv, voor andere mensen.

Ik kan haast niet geloven dat het alweer tien jaar geleden is.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:56

Gewoon thuis.....ik kijk zelden tv maar toen stond hij aan en sprong opeens over op het nieuws. En toen zag je ze zo de Twin Towers in vliegen met alle ellende erom heen.......

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:56

Ik stond op de parkeerplaats van de Decathlon in Amsterdam ZuidOost me van geen kwaad bewust ik was inkopen aan het doen voor een voorgenomen fietsreis door ZuidAmerika - toen mijn ex me belde met de mededeling dat er vliegtuigen in de twintowers waren gevlogen en dat er sprake was van een terroristische aanslag.
Ik wist haast niet hoe te reageren. Ik ben snel naar huis gefietst helemaal naar Amsterdam West, wist echt geen voorstelling ervan te bedenken en toen snel de tv aangezet. Ik heb met verbijstering het nieuws gevolgd.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:03

Ik was toen 7 jaar, en volgens mij kwam ik toen uit school dat mijn moeder het op de tv aan ons liet zien, maar ik kan het me eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren, wel weet ik dat ik het heel erg vond voor al die mensen en dat ik het niet kon bevatten waarom iemand zo iets deed, nu trouwens nog steeds niet.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:11

Ik was thuis en heel jong. Het heeft toen een grote indruk op mij gemaakt.
Als je nu al die docu's ziet, moet ik toch altijd even slikken. Die mensen die naar beneden sprongen.
Vrijdag was er een ook een documentaire op tv en die man zei: "Als mensen ervoor kiezen om naar beneden te springen, hoe erg moet de situatie boven wel niet zijn."
Dat zet je toch wel even aan het denken.

En als je twee mensen hand in hand naar beneden ziet springen...
Zo'n val duurde gemiddeld tien sec.

Die mensen die gesprongen hebben, moeten wel heel dapper geweest zijn om juist die beslissing te nemen
Laatst bijgewerkt door Jatoby op 11-09-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:12

Ik kwam helemaal verregend thuis toen ik op de radio iets hoorde over een vliegtuig. Dacht dat er "gewoon" ergens 1 was neergestort en heb er verder geen aandacht aan besteed. Heb droge kleding aangetrokken, bakkie thee gezet en ben uit gewoonte voor de tv gaan zitten. Toen ik die aanzette lieten ze beelden van het 2e toestel zien. Het drong op dat moment niet tot me door dat het live was en geen film oid. Een uur later kwam mijn moeder nietsvermoedend thuis van een middagje winkelen. Aan mijn reactie te zien dacht ze dat de wereld verging. Ze heeft het nu nog steeds vooral daarover.

Idd de beelden van mensen die uit die torens sprongen. Word er nu nog naar van ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:15

Ergens in het topic hier zegt iemand dat de springers niet in één keer dood waren, maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen. Als je hoofd op de grond komt, lijkt het me niet dat je schedel dit aan kan. Denk dat je gewoon kapot knapt. *gruwel*

Ik mag hopen dat ze wel degelijk in één klap dood waren.