Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Ondanks of het normaal is in andere culturen of duizend jaar geleden of moeder het gewoon een goed/oergevoel doet geven, blijf ik me afvragen wat er op sociaal vlak gebeurt met kinderen die extréém lang (meer dan 3 of 4 jaar) aan de borst zitten. Hoe gaan leefdtijdsgenoten daar (eventueel later) op reageren? Word tzo'n kind niet gepest 'hah! toen jij 6 was zat je nog aan je mama's tiet baby!' . Dit zijn dingen die ik mij voor ogen haal, als ik terugdenk aan mijn kleuter en kindertijd en de redenen dat sommige kinderen wel eens gepest werden. Ik heb het nu dus wel aan heel lang borstvoeding geven, een of twee jaar weet ik niet of het mijn ding zou zijn maar dat laat ik een beetje als keuze aan de moeder.
En ik blijf erbij, ik zou echt niet tot een leeftijd gezogen willen hebben waarbij ik het mij later nog terug zou kunnen herinneren. Misschien ben ik de enige rare hierin maar zo ben ik wel
.
Ragdollcat schreef:Ok maar meer mensen zeggen het en ik ben het ermee eens, want ja een kind van 5 jaar dat aan jouw borst zuigt, sorry maar dat vind ik erg tever gaan, zeker als een moeder zegt dat het een lekker gevoel geeft, dan wordt ik misselijk.
Ragdollcat schreef:Ok maar meer mensen zeggen het en ik ben het ermee eens, want ja een kind van 5 jaar dat aan jouw borst zuigt, sorry maar dat vind ik erg tever gaan, zeker als een moeder zegt dat het een lekker gevoel geeft, dan wordt ik misselijk.
Chaos schreef:Ik ken iemand die het doet. Ik heb haar voor gek verklaard en heb medelijden met het kind want die valt overal buiten de boot en word gepest omdat hij nog aan mams tiet zuigt. Ik zou hem ook pesten, arm ding.
Chaos schreef:Ik ken iemand die het doet. Ik heb haar voor gek verklaard en heb medelijden met het kind want die valt overal buiten de boot en word gepest omdat hij nog aan mams tiet zuigt. Ik zou hem ook pesten, arm ding.
Suzanne F. schreef:Chaos schreef:Ik ken iemand die het doet. Ik heb haar voor gek verklaard en heb medelijden met het kind want die valt overal buiten de boot en word gepest omdat hij nog aan mams tiet zuigt. Ik zou hem ook pesten, arm ding.
Hm ja op de schoolleeftijd hoor je niet meer aan mama's tiet te zuigen, dat lijkt mij ook niet.
Ik denk wat Ragdollcat bedoelt, is dat als het jochie nog ouder wordt en het al andere gevoelens gaat krijgen, het tietverhaal door de war gaat halen met sexualiteit. Maar dan is hij al wel wat ouder dan 4 of 5 jaar.
Nathalie schreef:Dat vind ik wel heel raar. Dus als het kind zinnen kan maken heeft het niets meer aan moedermelk.
Ik vind het geweldig hoe mijn dochter sochtends als ik haar uit bed til vraagt 'bors? bors?'